14 Май, 2024 16:13, обновена 15 Май, 2024 09:14 48 723 64

Благодарение на Stellantis у нас идват евтини китайски коли

  • сфа-
  • stelantis-
  • leapmotor-
  • европа-
  • българия-
  • китайски автомобили

Stellantis ще увеличи значително износа на китайски електромобили за Европа

Благодарение на Stellantis у нас идват евтини китайски коли - 1
Първият глобален SUV на Leapmotor e с пробег от 530 км

Автомобилният производител Stellantis очаква бързо да увеличи продажбите на произведени в Китай електрически превозни средства извън страната чрез ново съвместно предприятие с Leapmotor, дейността на което ще започне още тази година. Съобщението идва на фона на нарастващото геополитическо напрежение около произведените в Китай електрически превозни средства в САЩ, Европа и други региони.

Плановете за разширяване в момента не включват дистрибуция в САЩ, каза главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш, цитирайки, наред с други причини, новите американски тарифи за произведени в Китай електромобили.

След като главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш и основателят и главен изпълнителен директор на Leapmotor Джу Дзянминг си стиснаха ръцете, Stellantis очаква бързо да увеличи продажбите на произведени в Китай електрически превозни средства извън Поднебесната държава.

Компаниите заявиха, че от началото на септември продажбите на произведените в Китай автомобили ще започнат да се продават чрез дистрибуторските мрежи на Stellantis, включително и в Европа. Това най-вероятно означава, че вносителят на Peugeot, Citroen, DS, Opel, Alfa Romeo, Jeep, FIAT и Abarth за България - Ес Еф Ей Аутомотив (SFA Automotive) ще поеме продажбите на Leapmotor. Вечe има официално потвърждение за девет европейски държави, с които ще стартира инвазията, като България не сред тях.

Потърсихме за становището по темата на българския вносител Ес Еф Ей Аутомотив (SFA Automotive), които към момента отказаха коментар, но съдейки по изказването на Тавареш и слуховете, че SFA се подготвя за продажбата на автомобили от китайски бранд, то по всичко личи, че Leapmotor ще стъпи на родния пазар именно с този вносител.

Тези пазари ще бъдат последвани от Близкия изток и Африка, Индия и Азиатско-тихоокеанския регион и Южна Америка в края на 2024 г., казаха в изявление двете компании. В тези планове обаче не се включва САЩ, каза още главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Тавареш.

Благодарение на Stellantis у нас идват евтини китайски коли
Платформата Leap 3.0

Изказването му, цитирано от cnbc, е направено веднага след пресконференция в Ханджоу, Китай, където е базирана Leapmotor. Това се дължи отчасти на новите американски мита върху произведените в Китай електромобили, казва Тавареш.

Плановете за разширяване на съвместното предприятие включват поне шест електромобила до 2027 година, според презентацията на Stellantis и Leapmotor. Автомобилите, първоначално бюджетни превозни средства, се очаква да допълват текущата гама автомобили на Stellantis, казаха двете компании.

Съобщението идва на фона на нарастващото геополитическо напрежение около произведените в Китай електрически превозни средства в САЩ, Европа и други региони. Мнозина в и около автомобилната индустрия се страхуват, че по-евтините, произведени в Китай превозни средства ще наводнят пазарите, подбивайки местно произведените електромобили.

„От гледна точка на Stellantis, нашата позиция е, че се състезаваме. Състезаваме се с китайските производители на автомобили и се конкурираме толкова силно, колкото можем, защото това е най-добрият начин да се научим. Това е най-добрият начин да останем във форма за глобалната надпревара, в която сега участваме“, каза Тавареш.

Тавареш заяви още, че китайските производители на автомобили, които преди това той нарече най-големите конкуренти на Stellantis, се очаква бързо да се разраснат в международен мащаб - със или без помощ от съвместни предприятия.

Благодарение на Stellantis у нас идват евтини китайски коли
Leapmotor T03 може да стане най-евтината електрическа кола в Европа и у нас

„Независимо дали ми харесва или не, с мен или без мен, Leapmotor щяха да са в Европа така или иначе... може би не толкова бързо, може би не толкова силно, но щяха да дойдат в Европа“, каза Таварес. „Това, което правя, е просто да се опитвам да бъда опортюнистичен срещу динамиката, създадена от китайските производители на автомобили.“

Китайските компании представляват 8% от продажбите на изцяло електрически превозни средства в Европа, но могат да увеличат дела си до 15% до 2025 година, съобщи Европейският съюз миналата година. ЕС смята, че китайските електромобили подбиват цените на местните модели с около 20% на европейския пазар.

„Партньорството между Leapmotor и Stellantis демонстрира високо ниво на ефективност, отваряйки нова глава в глобалната интеграция на китайската индустрия за интелигентни електрически превозни средства“, каза основателят, председателят и главен изпълнителен директор на Leapmotor. „Вярваме, че това сътрудничество може да даде тласък на Leapmotor да се превърне в уважавана компания за интелигентни електрически превозни средства от световна класа.“

Компаниите отказаха да разкрият очакванията за обема на продажбите на превозните средства на Leapmotor, продавани чрез търговската мрежа на Stellantis. Но Leapmotor отчита доставки на 144 155 превозни средства през 2023-а, което е приблизително 30% увеличение спрямо предходната година година.

Stellantis притежава 51% от съвместното предприятие с Leapmotor, обявено по-рано тази година и включващо инвестиция от 1.5 милиарда евро в Leapmotor за приблизително 21% дял в компанията. Като част от сделката, Stellantis има изключителни права за износ и продажба, както и за производство на продукти на Leapmotor извън Китай.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 67 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Това е бъдещето

    86 73 Отговор
    Хубави и качествени коли, не като европейските!

    Коментиран от #5, #8, #22, #37

  • 2 Име

    55 6 Отговор
    СФА стават егати монополиста, за съжаление сервизирането им е много зле
  • 3 Как така? Китайски коли?

    80 21 Отговор
    Големия брат забранява. А ужким имаме пазарна икономика и конкуренция на идеи. Но само ако не пречи на хегемона.

    Коментиран от #9, #44, #64

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Гост

    111 24 Отговор

    До коментар #5 от "ОФФФ":

    Значи: да купуваш старите боклуци от Германия било евр0атланти4еск0 постижение - връх на личностното израстване, а да купуваш нови китайски коли, било рус0филия.

    Коментиран от #49

  • 7 карчи

    110 9 Отговор
    Разгледах ги тези коли на Leapmotor, вдъщност повечето са оборудвани и с бензинови двигатели 1,5 л наречени "генератори" и с тях дават пробег над 1200 км, а иначе на ток са около 300 км. Доста интересни системи са им набили аве, ще изпържат европейските производители, защото и на дизайн са ги докарали😉 Илон с неговите мега скъпи и надценени електрокари също няма да е очарован😅

    Коментиран от #26

  • 8 УдоМача

    42 18 Отговор

    До коментар #1 от "Това е бъдещето":

    Само, че електро категорично НЕ!!! Нека запоявдат с добри бензинови предложения - добре дошли.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 мани беги

    66 12 Отговор
    да внесат и китайки, че наще бълхарки за нищо не стават
  • 11 Госあ

    25 21 Отговор
    Каквото и да си говорим, предпочитам Тойота ! И концепцията на Тойота с прехода от хибриди към водород. България можеше да купи китайските батерии, да ги боцнат стратегически на няколко места около перки и солари и да изградим инфраструктура. Ясно е, че реакторите на газово охлаждане ще закъснеят, въпреки че в Китай работят два такива и от охлаждането произвеждат директно водород от високотемпературното разлагане на водата, паралелно с електричеството…

    Коментиран от #47

  • 12 Госあ

    44 7 Отговор
    Между другото, Тойотите произведени в Китай, особено втора ръка са мега евтинджос и запазени, щото китаеца избива комплекси най много с нови коли, което ме дразни. Обаче като ги вкараш в България с митото и като минат през неколко прекупвача, които се водят хайлайф бизнесмени и става мама мия за най богатата европейска нация ( българина имам предвид)
  • 13 Вихър

    29 16 Отговор
    Евтиното излиза по скъпо
  • 14 Веско

    59 3 Отговор
    Поне всички части ще со оригинални.
  • 15 Милен

    29 5 Отговор

    До коментар #5 от "ОФФФ":

    Е па пазарна икономика, щом могат да си позволят да продават на тези цени какъв е проблемът, че го правят?
  • 16 В.В.П.

    47 9 Отговор
    Азиатците го набиват яко на европските комунисти..Пазарна икономика .Ко да правиш?.
  • 17 В.В.П.

    43 10 Отговор
    Европа ,управлявана от евро комунисти ,не става чеп за зеле .
  • 18 Си Дзи

    45 3 Отговор
    Само не разбрах колко ще са евтини? 2 за лев?
    Колкото и да са евтини, като им треснете мито и ДДС и стават непродаваеми, каквито са и сега!
    Особено за клошарите на ЕС, със заплати по 400 евро и пенсии по 300...
  • 19 Хахохи

    38 1 Отговор
    Като продават китайците е лошо, ама стелантис взели 30-40$ от техните фирми за незнам си колко милиарда.... е вече са хубави и качествени. А да и забравих една малка подробност, 12 000$ там, в европа 32 000 €
    Честито!
  • 20 Бен

    14 24 Отговор
    Страхотно. И китайските боклуци ще ни залеят сега.
  • 21 за да изсветлим всичко

    26 2 Отговор
    във фактурите за продажба на нови автомобили, дилърите (както по бензиностанциите ) трябва да запишат цената на обмитяване на автомобилите + търговската им надценнка до 500% и след това да се опитват да ни ги продават
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Знайко

    40 3 Отговор
    Точно обратното- благодарение на Стелантис (и останалите), цените на китайските автомобили са двойни, само и само тия бездарници да не глътнат вода.
    Сега понеже не могат да се конкуритат с киитайците, но пазара на Европа е затворен, са измислили следното: ако не можем да се конкурираме, да им станем дистрибутори и ще си кълвем 50% без да произвеждаме нищо , пък и няма да си цапаме природата!
    Сун Дзъ: ако не можеш да победиш врага, присъедини се към него!
    Да знаете , че и Сун Дзъ е китаец!

    Коментиран от #28

  • 24 А50

    40 5 Отговор

    До коментар #5 от "ОФФФ":

    ОФ-то , излез от плановата икономика и поеми либералния пазар, нали за това скачате по площадите. Нещо Европата взе да се дърпа от свободния пазар, когато това не й изнася.
    Защо не се възмущаваш как ЕС принуди наще тираджииски фирми да се пререгистрират в Западна Европа, след като въведоха нарочни ограничения, и да плащат данъци там. С което реално по никакъв начин не се е променил начина на работа на тираджиите.
    В България западните хранителни вериги слагат надценка 100% и печалбата се изнася, като смазаха малките и средни магазини, защото са допуснати да разположат магазините си вътре в градовете, а не по околовръстното, както е в другите държави.
    За грабителските концесии пък да не говорим.
    Така че палачинката се обръща и кйто се нагоди ще оцелее, който държи шлифера на евроатлантиците ще бълбука, но в България повечето се държат на държавните поръчки, а уж частници
  • 25 гост

    31 11 Отговор
    В Русия вече се карат масово китайски автомобили , почти 50% от такситата там са китайски. При колкото таксита се возих в Москва всички ги питах как е доволни ли са , самите те си го признават че до преди 6/7 години китайските коли са били пълни боклуци но сега са много напред в нещата и са много доволни. В Русия ти излизат между 35 и 45 хиляди нова китайска кола , говоря в наши пари по курса на рублата. Но тук с мито и ддс ще са между 55 и 65 хиляди. Скоро европейските ще останат в историята при тия цени на китайците.

    Коментиран от #27, #31, #34

  • 26 ти Илон не го мисли

    23 11 Отговор

    До коментар #7 от "карчи":

    Всеки производител трябва да си намери нишшата.
    Правиш евтини боклуци, продаваш евтино на бедни.
    Правиш средна работа, продаваш на разумни цени на повечето хора, но имаш огромна конкуренция.
    Правис скъпи и качествени коли, продаваш скъпо на заможни хора.
    За миналата година АДАСТ порвърдиха че Тесла е колата с най-малко проблеми и дефекти.

    Аз също произвеждам нещо, какво си е моя работа... Но съм си намерил нишата и си знам мястото. Конкуренция не ме притеснява, продавам качество, скъпо е, имам малко бройки продажби, но ми е добре. Не се пребивам от работа като куче и съм горд че моите неща носят моето име и произведено в България.
    Имам познати колеги китайци с които комуникираме чат пат. Те придават съшите неща в пъти по-евтино от мен, но качеството е светлинни години назад. За толко пари толкова.
    И в същото време понеже имаме и услуги с потдръжка в нашата сфера, отказваме и не ремонтираме неща правенибв Китай, Индия или Пакистан.

    Самия бизнес си се саморегулира ако се управлява от умни а не алчни хора.

    Коментиран от #29

  • 27 Голямо значение

    17 4 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Е каква е колата ,защото гледам много руски клипове за китайки коли.Има някои които след зимата са толкоз ръждиви ,че все едно са на 20 г.
  • 28 Ти да си чел

    11 0 Отговор

    До коментар #23 от "Знайко":

    Нещо за държавната субсидия в Китай към собственото производство.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 БайБоцимир

    13 9 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    А защо не остана в Москва?

    Коментиран от #61

  • 32 В заглавието трябва да пише, че в

    10 6 Отговор
    България идват некачествени менте китайски автомобили
  • 33 Колата хубава ли е?

    11 8 Отговор
    Или китайска?
  • 34 😂🤣😂😂🤣⚧️

    17 12 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Ми отиди да си живееш в евтината Русия
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Пешо

    14 11 Отговор
    Дори да остане само една европейска марка коли пак няма да си купя китайско менте. Европейските пристанища са задръстени с непродадени китайски кенефи.

    Коментиран от #43

  • 37 Иво

    12 13 Отговор

    До коментар #1 от "Това е бъдещето":

    Питай руснаците за "качеството" на китайските ментаци. Жълтите не могат една косачка да направят камо ли кола.ха ха
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Програмист

    13 8 Отговор
    Аз вече си купих geely и съм много по доволен от прехвалената тесла.. на американските кошници само рекламата им е голяма 😉😝 и айфона същата работа

    Коментиран от #59

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Джон

    7 6 Отговор

    До коментар #3 от "Как така? Китайски коли?":

    Пазарната икономика не е една обща за целия свят, а е отделна за всяка държава или съюз. С Китай не сме в един съюз.
  • 45 Обряяя

    12 1 Отговор
    Евтини... Падате от небето. Тук всичко е скъпо!
  • 46 нормален

    6 5 Отговор
    Моля факти да провери цените на тия таралясници, преди да им прави реклама.

    Коментиран от #60

  • 47 Нищо не разбрах

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Госあ":

    "И концепцията на Тойота с прехода от хибриди към водород. България можеше да купи китайските батерии, да ги боцнат стратегически на няколко места около перки и солари и да изградим инфраструктура."

    Говориш за хибриди и водород и още в следващото изречение за батерии за изграждане на бърза зарядна инфраструктура за електромобили. Това не съсипва ли бизнес модела на водорода, ако навсякъде можеш да заредиш бързо направо с ток без да минаваш през водород?
  • 48 Ала

    7 6 Отговор
    Внасят ги щото в Китай не ги искат!
    Там по заможните карат европейски,японски и корейски!
    Да са ни честити поредните китайски боклуци!
  • 49 Ала

    2 14 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    10 годишен мерцедес ,е десет пъти по добър ,от нов китайски!

    Коментиран от #52

  • 50 Ала

    6 8 Отговор
    Купиш си евтина резачка от Китай и почват мъки,па после нова ,че накрая ти писне ,и си купиш щтил или хускварна и забравяш, и това се отнася за всякакви подобни !
    Питайте руснаците що попитаха от китайските коли!

    Коментиран от #55

  • 51 20% е малко

    3 0 Отговор
    Те тук европеските вече им искат по 60-70 бона и тук сека какво с 20% по-малко за 50 бона китайско електокарче? Пак не познаха!
  • 52 Ти да видиш

    3 1 Отговор

    До коментар #49 от "Ала":

    Я се обоснови бе експерте...
    понеже цял живот на село си слушал за мерцедес и вече няма нищо друго..... явно си посветена мутра...
  • 53 Биби Кинг

    2 3 Отговор
    Тавариш Карлос не успе да набута таборетките на оризите на савецкио ринк и сеги че си опита провала у Еоропа! Тенкю ма предпочитаме жип Тайота дизел!
  • 54 Онуфри

    9 3 Отговор
    Всеки ден карам китайки от различни класове.Предимството им е , че са нахакани с много мултимедия и са дотам.Технологиите са крадени на бързо и дефектират. Кофти е да ти блокира компа на колата и да останеш заключен, да не можеш да запалиш преди да зареди андроида с глупава анимация, да мирише на балатум и седалката да е с евтин балатум за кожа.Другото е, че изобщо не са евтини и много по бързо им падат цените като остаряват. Предпочитам корейските автомобили и корейското Рено забтези пари или унгарски сузукита. Мултимедия мога да ъпгрейдна от китайците на всяка кола, важно е механиката да е здрава.
  • 55 купиш си хусгварна и не забравяш

    7 0 Отговор

    До коментар #50 от "Ала":

    имам и двете марки само хвалбата и рекламата им е голяма! Проблема е патентите които са направили двете фирми и няма как да копираш всичко.
    Само да добавя че китаеца наля огромни средства за да се изкачи технологично на следващото ниво, а ние продължаваме да стоим в нищото! Отварял съм китайско качествено производство, сертифицирано в Европа почти няма разлика спрямо европейското подобно!
  • 56 Питър

    3 1 Отговор
    Евтини коли и СФА прекрасен виц.
  • 57 втм

    2 2 Отговор
    Съвсем скоро традиционните европейски марки автомобили ще останат само в историята.
    И това ще стане първо за немските каруци, последвани от италианските и френските.

    Коментиран от #58

  • 58 Майсторът 🐷 на Илюзиите

    1 1 Отговор

    До коментар #57 от "втм":

    Абсолютно! На пазара ще доминира "руския" Москвич! Или е по правилно Мос-Квич? Щото на ли по китайска технология!
  • 59 Майсторът 🐷 на Илюзиите

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Програмист":

    Купил си си ти -само че, Голий и Четвъртитий!
  • 60 Майсторът 🐷 на Илюзиите

    2 0 Отговор

    До коментар #46 от "нормален":

    От сега ти казвам - като за България и от Стелантис с "либоФФФ" - скамо 150 % надценка!
  • 61 김참시오

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "БайБоцимир":

    Е, защо? Щото нито е бил в Москва нито е говорл с някого! За това му плащат, това поства!
  • 62 Тойота

    0 0 Отговор
    50к лв не е евтино за електромобил, който може да се кара само в София.
  • 63 пацо

    0 0 Отговор
    боклуци
  • 64 Виктор

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Как така? Китайски коли?":

    Да. Имаме. Но когато държавата китайската държава субсидира с 60% производството това е нелоялна конкуренция. Също така много често, не винаги, не отговарят на стандартите за сигурност. Скоро ЕС забрани американския Тесла Cyber truck в Европа.