6 Август, 2024 14:25 40 373 35

Peugeot, Citroën, Opel… Задава се белгийски колективен иск срещу проблеми с дизелите

  • stelantis-
  • adblue-
  • дизел

Дефекти в Adblue системата са причината

Peugeot, Citroën, Opel… Задава се белгийски колективен иск срещу проблеми с дизелите - 1

Колективните съдебни искове срещу Stellantis не са запазена марка само за Франция. Сега, белгийска потребителска асоциация Test-Achats също планира да организира такъв. Но ще се насочи към проблеми, свързани с Adblue при дизелови двигатели, а не към проблемите с 1.2 PureTech или Takata.

По информация на френското издание Largus, белгийската потребителска асоциация Test Achats обмисля колективни съдебни действия срещу Stellantis за проблеми, свързани с Adblue на нейните дизелови двигатели BlueHDi.

А всъщност, днес обвиняван във всички злини, дизелът никога не е бил толкова чист. Силно усъвършенстваните системи за отстраняване на замърсяването на настоящите двигатели са намалили драстично емисиите на вещества, вредни за здравето и околната среда. Но те също са допринесли за увеличаване на цените и могат да причинят проблеми с надеждността.

Именно от надеждността се оплакаха хиляди шофьори и по-конкретно от проблеми, свързани с Adblue - тази базирана на урея добавка, която помага в борбата с опасните азотни оксиди (NOx). В Белгия в края на 2023 г. асоциацията на потребителите Test-Achats отправи апел за насърчаване на собствениците на дизелови автомобили да докладват за проблеми с тези системи.

Оттогава са получени повече от 3000 жалби, като близо 90% от тях се отнасят до марките на Stellantis group. Вече са проведени преговори между евро-американската компания и организацията за обезщетяване на пострадалите. Но към момента не се намират допирни точки, така че колективните съдебни искове вече се задават на хоризонта.

Собственикът на Peugeot, Citroën, Opel и Fiat започва да свиква с този вид жалби. Във Франция той се сблъска с две такива, едната за неуспехите в надеждността на трицилиндровия бензинов двигател 1.2 Puretech, а другата за управлението на въздушните възглавници Takata на Citroën C3 и DS3.

И в двата случая компанията пое нещата в свои ръце. Но погледът на Test-Achats е насочен повече към Италия, където беше постигнато споразумение в края на 2023 година между Stellantis, асоциациите на потребителите и органа за защита на конкуренцията.

Тогава концерна се е съгласи да поеме до 100% от стойността на резервните части. Следователно белгийската организация сега изисква същото третиране в своята страна, както нейният говорител Жули Фрер каза пред журналисти от RTBF: „Поискахме това споразумение да бъде приложимо и в Белгия. Беше отказано, нямахме отговор от Stellantis, поради което сега обмисляме колективен иск, както в Италия."

Във Франция асоциацията UFC-Que Choisir се свърза с Генерална дирекция за борба с конкуренцията, потреблението и измамите (DGCCRF) още през юли 2023-а по този въпрос. Тогава тя се аргументира със 1 700 жалби. Не трябва да кажем, че не всички бяха насочени само към Stellantis. Някои включват Audi , BMW, Dacia, Ford, Kia, Mazda, Renault и дори Porsche. Но Peugeot и Citroën остават „двете най-засегнати марки във Франция."

Организацията също така посочи факта, че „явлението не е ограничено само до френския пазар, тъй като има повече от 4 500 свидетелства, събрани в европейски мащаб" Поради това французите се присъединяват към други европейски асоциации, включително test-achats, в рамките на Бюрото на европейските съюзи на потребителите (BEUC), за да предупреди Европейската комисия и да поиска от нея да се задейства.

Дори и други производители да бъдат засегнати, то Citroën и Peugeot ще бъдат най-засегнатите марки от проблемите с AdBlue. Повече от година по-късно тези подходи започват да дават резултат, но към момента само в Италия. И там обаче не всичко е наред, защото Stellantis покрива 100% дефектни резервоари за урея на превозните си средства на възраст под пет години, както и помпения модул AdBlue в рамките на ограничението от 150 000 км, но това действие, според подателите на съдебния иск, се счита за недостатъчно.

Фактически се покрива само частта, а трудът също може да бъде скъп. В допълнение, други компоненти могат да доведат до появата на сервизно съобщение на таблото „Грешка в контрола на емисиите, стартирането е забранено след XXXX км“ - проблем, който е свързан с още по-големи разходи. Такъв е случаят с инжектора за урея, неговото уплътнение или сензора за качество на уреята.

В момента UFC-Que Choisir изглежда по-погълнат от проблемите с оправянето на въздушните възглавници Takata в Citroën. Но стартирането на колективни действия в Белгия, Франция и в други европейски страни може да вкара още веднъж Peugeot, Citroën, Opel под светлината на прожекторите, като този път проблемът ще е свързан с AdBlue системата на дизелите.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пежо са супер

    32 32 Отговор
    Останалите ги е, че Пежо са много, много добри в дизела, сигурни, икономични и с евтина поддръжка и се чудят как да им навредят.

    Коментиран от #3, #5, #6, #16

  • 2 Пежо са супер

    23 30 Отговор
    Останалите ги е яд, че Пежо са много, много добри в дизела, сигурни, икономични и с евтина поддръжка и се чудят как да им навредят.
  • 3 Така

    35 19 Отговор

    До коментар #1 от "Пежо са супер":

    Говориш, защото явно не си карал друго.
  • 4 иво

    45 37 Отговор
    Видиш ли човек с ново пежо знай, че е идиот. Това да даваш средно по 35 000 евро за кола и да не си прочел 2 реда за кви боклуци става въпрос какъв може да си...

    Коментиран от #12, #17

  • 5 Румен

    31 20 Отговор

    До коментар #1 от "Пежо са супер":

    Явно не си карал ново peugeot, citroen и тн

    Коментиран от #10

  • 6 Пежо

    43 11 Отговор

    До коментар #1 от "Пежо са супер":

    Били са супер, ама отдавна...Сега са с лошо качество и надежност, и никой не им навреди, сами си го направиха...
  • 7 Турбо

    33 4 Отговор
    Карам Пежо,купено 2015 г. от СФА,не съм имал проблеми.
  • 8 Турбо

    45 4 Отговор
    За трицилиндровите 1,2 бензинови двигатели съм напълно съгласен.Такова чудо не бих купил.Някой виждал ли е трикрак кон да тича?
  • 9 Джуган

    20 21 Отговор
    Стелантис Рядка колекция от боклучави марки. Закривай!
  • 10 Гумен

    19 23 Отговор

    До коментар #5 от "Румен":

    Ситроен и Пежо карат предимно млади женички с глуповати физиономии и нърдове с очила лупи. Отиди в сервиза им и се заслушай с какви оплаквания на какви километри са клиентите им и ще се хванеш за главата. Приемчика обаче е свикнал и не задава въпроси от рода на "ама чакай, не е възможно дай да видим, колата е само на 40 хиляди км, как така ...."

    Коментиран от #11, #15, #30, #31, #32, #33, #34

  • 11 Турбо

    27 11 Отговор

    До коментар #10 от "Гумен":

    Ами аз съм 60 годишен.Пежото ми е 9 годишно и с пробег 270 000 км.Други въпроси?

    Коментиран от #13

  • 12 Порно

    39 1 Отговор

    До коментар #4 от "иво":

    До преди 3 години цените бяха наполовина, но това е обща болест. Апропо, докато произвеждаха 301 , цената му бе под 25 000 лева.Дизелът на Пежо е уникален, например 308 е кола без проблеми , както и 301. Но сега цените на всички са безумни, явно са решили, че хората с по скромните възможности нямат право на нова кола.

    Коментиран от #27

  • 13 Гумен

    12 24 Отговор

    До коментар #11 от "Турбо":

    Въпроси няма.9 години на Пежо, горкичкият...

    Коментиран от #22, #23, #28

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Язе

    14 1 Отговор

    До коментар #10 от "Гумен":

    Че ти си много убав.Едни други прехвалени марки на тия км хвърлят двигател.Карай си ги
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Прав си Иво

    8 8 Отговор

    До коментар #4 от "иво":

    Същото се отнася за ФИАТ,Рено и Ситроен.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Кондьо

    23 2 Отговор

    До коментар #13 от "Гумен":

    Аре бегай, шушляк!!! Отивай да си караш ръждясалия голф... Ако запали де...
  • 23 Турбо

    11 3 Отговор

    До коментар #13 от "Гумен":

    Не са 9 години,а са 29.Три поредни нови коли, големи мъки са да знаеш.

    Коментиран от #24

  • 24 Моето

    13 2 Отговор

    До коментар #23 от "Турбо":

    Пежо е на 420000. Никакви проблеми. Карайте си бръчките.
  • 25 Ново ми не требе

    29 0 Отговор
    Купувам на старо в добро състояние. Какъвто ремонт се налага, ако има за такъв, се прави. После само профилактика и каране.
    Мога да си купя общо взето каквато поискам нова кола /без супер скъпите/ но не ми трябва да я мисля и да бера нерви с нея. Приличен автомобил дето да ми върши работа ми е достатъчен.
  • 26 Димитров.

    14 13 Отговор
    2021г купих нов строен С3 1.5 hdi. Задържах стария голф 7 2.0 tdi, който беше на 7 години. 8 коли съм сменил .Голфа е на светлинни години пред това френско недоразумение!!! Омръзна ми да съм в сервиза! Не препоръчвам тази марка!
  • 27 Съдията Дред

    14 1 Отговор

    До коментар #12 от "Порно":

    Имах Пежо 308 от 2008 до 2021 година, оставих го на 320 000 км, никакви проблеми. Смених го за Мазда 6 на повече от двойна цена, също прекрасна кола, също никакви проблеми, досега съм на 80 000 км. Определено е по приятна за каране от 308, пък и усещането е за по луксозна кола, но често се питам, струваше ли си да дам толкова пари, за разликата можеше да взема 40 дка ниви, които сега щяха да са на двойна цена, а и щях да вземам по около 3000 лева годишно. 301 беше добър вариант, карал съм такава рент а кар, преди да ги спрат, най високата им цена беше около 28 000 лева за дизел, това за вариант с най много екстри, иначе имаше и за не повече от 24 000 лева. Вози малко по добре от 308, а и от някои "премиуми". Но наистина май са решили , че хората с по скромни възможности/ не казвам бедни, у нас бедните не купуват нови коли, няма как/ нямат право на нова кола.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Комплексарче

    10 4 Отговор

    До коментар #10 от "Гумен":

    Колко лошотия братче - това българите сме нямам думи. Ама няма проблеми, то с тая зл0ба сами си изяждате дребните душички вътре. А аз ще ви гледам от моето чисто ново пежо и ще ви се смея.
  • 32 Комплексарче2

    10 1 Отговор

    До коментар #10 от "Гумен":

    Човек каквото сам си направи друг не може да му го направи, и за това обикновенно нарцистичните хора обвинявате другия за своите грешки и все някой ви е крив, в случая напълно нормална кола, която добре поддържана изкарва 10 години колкото е достатъчно на повечето хора ама не Ганчо си знае неговата.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Комплексарче3

    8 3 Отговор

    До коментар #10 от "Гумен":

    На капак на това сте с разбита нервна система, най-вероятно с коремче и най-вероятно за тренировка не сте и чували или ако сте задължително трябва да е на нещо - това представлява ганчо и псевдо разбирач от всичко. Ама дай да храним коли които цяла Европа ги кара масово защото са достъпни за екстрите които предлагат, икономични и здрави. Да, казах здрави. Свидетел съм. А вие си живейте с к0мпл3ксите и оставете материалното да ви доизпържи евтините душички.
  • 35 Пилот на Ферари

    6 1 Отговор
    Западняка само като чуе "колективен иск " и че може да получи "обещетение" - почва да си измисля всякакви проблеми .
    Така беше по едно време и с ресторантите и хотелите !