21 Юни, 2024 14:06 31 416 33

Пет икономични дизелови автомобила, които може да купите през 2024-а и защо дизеловите автомобили все още са по-добри

  • дизелов автомобил-
  • икономичност

Ако искате ниски разходи за гориво, дизелите са труднопобедими

Пет икономични дизелови автомобила, които може да купите през 2024-а и защо дизеловите автомобили все още са по-добри - 1

Това може да изненада някои хора, но дизеловите коли все още играят важна роля в прехода на Европа към транспорт без емисии, тъй като са много ефективни. Въпреки че продажбите на дизелови коли спаднаха през последните години, все още има брилянтни модели, които са изключително ефективни що се отнася до разход на гориво.

Защо дизеловите автомобили сега са по-добри?

Две неща са помогнали на дизеловите автомобили да изчистят своето "мръсно" минало: филтри за твърди частици (известни като DPF) и дизелова добавка. DPF събира саждите, които се получават от изгарянето на дизелово гориво, и спира по-голямата част от тях да се отделят от изпускателната тръба, като тези събрани сажди периодично се изгарят при много високи температури. Течността за дизелови отработени газове – известна още като AdBlue пък се използва за намаляване на емисиите на азотни оксиди (NOx) от дизеловите автомобили. Тя автоматично се впръсква в изпускателната система след DPF-а, за да преобразува голяма част от NOx в азот и вода.

Дизеловите автомобили с двете горепосочени технологии за намаляване на емисиите имат рейтинг за емисии Euro 6, а всички нови дизелови автомобили, продавани от септември 2015 година, отговарят на този стандарт.

Освен това, трябва да се знае, че при изгаряне дизелът отделя почти половината от CO2 в сравнение със същото количество бензин, което е страхотна новина за борбата срещу изменението на климата. Преди това, без технологии за намаляване на емисиите, дизеловите превозни средства отделяха много повече частици и NOx от бензиновите двигатели, което беше вредно за човешкото здраве.

Докато CO2 има глобално въздействие, NOx и частиците засягат локалната зона на превозното средство – и двете се вдишват и причиняват множество дългосрочни здравословни проблеми. След като ЕС въведе регулации за затягане на екологията по отношение на дизеловите емисии и сега сме на етап Евро 6, въведен през септември 2014 г. (една година преди всички нови дизелови автомобили да отговарят на изискванията). Последната версия на този стандарт е Euro 6d, която се прилага за всички нови автомобили от януари 2021 година

Кои са най-икономичните дизелови автомобили?

Икономията на гориво на автомобила варира в зависимост от това кой е зад волана, защото всички имаме различни стилове на шофиране. Въпреки това, има дизелови автомобили, които според тяхната официална средна оценка за икономия на гориво, измерена чрез световната хармонизирана процедура за изпитване на лекотоварни превозни средства (WLTP), се смятат за особено икономични и екологични.

Mercedes-Benz E300 de

Пет икономични дизелови автомобила, които може да купите през 2024-а и защо дизеловите автомобили все още са по-добри


Не, не сме допуснали грешка – Plug-in хибридният дизел на Е-класата наистина има откровено удивителна икономия и екологичност. За целта обаче трябва да поддържате батерията на колата заредена, за да я постигнете.

Peugeot 208 1.5 Blue HDi

Пет икономични дизелови автомобила, които може да купите през 2024-а и защо дизеловите автомобили все още са по-добри


Пуснат на пазара през 2019 година, Peugeot 208 е един от най-красивите суперминита на пазара, с пет врати, луксозни LED светлини и 1.5-литров дизелов двигател, който официално харчи под 5 на 100. Интериорът на това Peugeot е също толкова интересен, с много стилно табло, включващо инструменти, които виждате над волана, а не през него.

Opel Corsa 1.5 Turbo D

Пет икономични дизелови автомобила, които може да купите през 2024-а и защо дизеловите автомобили все още са по-добри


Неслучайно Corsa 2019 споделя добрия си дизел с Peugeot, защото и двете марки попадат под шапката на Stellantis. Corsa също споделя с Peugeot и други възли и агрегати, което обяснява защо показателите за икономичност са толкова сходни. Основната разлика между този Opel и Peugeot е външния вид, който е субективен - изберете това, което смятате, че изглежда по-добре.

Skoda Octavia 2.0 TDI SE

Пет икономични дизелови автомобила, които може да купите през 2024-а и защо дизеловите автомобили все още са по-добри


Почти всяка версия на Octavia е страхотен семеен автомобил, благодарение на огромното вътрешно пространство (включително огромен багажник, особено при модела комби), но тази версия също така добавя страхотна икономичност към своя дизелов вариант. Тази Skoda няма най-мощния двигател, но има много въртящ момент, което означава, че ще можете да го оставите на най-високата предавка по магистралата и да карате, без да се налага да сменяте на по-ниска скорост, за да изпреварвате.

Volkswagen Golf 2.0 TDI

Пет икономични дизелови автомобила, които може да купите през 2024-а и защо дизеловите автомобили все още са по-добри


Тази версия на Mk8 Golf има същия дизелов двигател, като при Skoda-та, който е с мощност 150 к.с. и шестстепенна механична скоростна кутия. Автомобилът не е толкова просторен като Octavia отвътре, но се усеща по-премиум, с цифрови инструменти в повечето версии и голям екран за информация и развлечения с Apple CarPlay и Android Auto свързаност.

Екземпляри от всички тези икономични дизелови коли, можете да намерите в най-големия сайт за автомобили в България - mobile.bg


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    74 6 Отговор
    Ето такива статии обичам да чета, близки до реалността, а не като по другите медии - само за некви електрокари, които не можем и не искаме да си купуваме!

    Коментиран от #13

  • 2 Читател

    24 77 Отговор
    Казал съм Ви Бензина е за каране на кола,дизела и газта са отопление а електричеството за осветление.Всичко друго са глупости и излишни разходи.

    Коментиран от #4

  • 3 да де

    21 63 Отговор
    Хехе кюмбетата били по-добри това шега ли е ?

    Коментиран от #21

  • 4 Бръм

    18 64 Отговор

    До коментар #2 от "Читател":

    По-точно:
    Добрият дизелов автомобил е с бензинов ДВГ на газ. Дизелът е за камиони и селскостопанска техника.
  • 5 бай Кольо

    21 2 Отговор
    Е па Опела нали е мотор от Пежо
  • 6 асд

    17 50 Отговор
    Дизеловите автомобили никога не са били по-добри. Сега, ако говорим за товарни камиони, това е друга бира.

    Коментиран от #20

  • 7 Ха ха

    9 50 Отговор
    И реклами на мъртъвци ли правите тук?
  • 8 Адвоката

    48 7 Отговор
    1.5 DCI на групата RENAULT , сте пропуснали да го поставите преди MB тоест на 1-во място. Тъй като всички тези които сте посочили в статията са производни на 1.5 DCI на РЕНО.

    Коментиран от #31

  • 9 Факт

    17 49 Отговор
    Дизела е умеела технология.Няма никакви предимства само недостатъци
  • 10 БайБоцимир

    21 6 Отговор
    Без да съм фен на БМВ, но 2-литровият им дизел е невероятен - икономичен и със страхотна динамика!

    Коментиран от #11

  • 11 оня с коня

    21 20 Отговор

    До коментар #10 от "БайБоцимир":

    Аз пък съм фен на БМВ и 3-литровия ми 6 цилиндров ДИЗЕЛОВ двигател просто няма нужда от комплименти.

    Коментиран от #15

  • 12 Пежо фен

    9 1 Отговор
    Дизеловото Пежо 208 отдавна на се продават в България, имат само електричка, бензин с хибрид вече.
  • 13 истина ти казвам

    20 2 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    Абе ше им дойде акъла ама по трудния начин!
  • 14 Дааааа

    25 6 Отговор
    Имам тойота rav 4 дизел и на нищо по света не го заменям,бърза,здрава кола
  • 15 БайБоцимир

    15 5 Отговор

    До коментар #11 от "оня с коня":

    Статията е за икономични дизелови двигатели. Никак не е лош 6-цилиндровият, но харчи повече. Двулитровият, с над 200 к.с , при нормално шофиране, харчи 5.5-6 л/100 км. Не знам дали има друг такъв мотор със сходно съотношение консумация/мощност.

    Коментиран от #16

  • 16 оня с коня

    5 7 Отговор

    До коментар #15 от "БайБоцимир":

    Нямам инфо БМВ да вади 200 коня от 2-литров Дизел,освен ако не си сложил Чип

    Коментиран от #23

  • 17 Един Пасат

    7 18 Отговор
    се пречуках да взема преди години, 1.9TDI
    Никога повече нафтова печка
  • 18 Ватман

    5 6 Отговор
    То без нас де ли бива. Само да кажа: 4 ст. на километър. Без масла, филтри, ремъци, антифриз и други дивотии. Наздраве.
  • 19 Гошо

    11 7 Отговор
    Само да уточним нещо… Дизеловите автомобили не са никак лоши, но при условие, че се карат предимно извънградско и на по-големи разстояния. В градски режим загряват по-бавно от бензинов двг и въпросните ДПФ се запушват бързо. И най-важното е да са нови, а не 10-15-20 годишни и да са изкормени всички катализатори… За съжаление знаем в Бг какви дизели се карат….

    Коментиран от #27

  • 20 на кончита вурста

    2 3 Отговор

    До коментар #6 от "асд":

    Аз пък си мисля, че пътническите камиони също са интересни.
  • 21 на кончита вурста

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "да де":

    Не е.
  • 22 Познат

    4 12 Отговор
    го яде най-дебелия с дизелово пежо 308: не знаел човека, че когато дизеловата добавка свърши и трябва да се презареди, дпф-а беше заял. Размина се леко с около 400 лв., но си е проблем. Бензин на газ е на-доброто решение за клетия БГ водач на МПС като цена на километър.
  • 23 Ми чети

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "оня с коня":

    Най-високата мощност която серийно се продава у 243кс с 2.0лтр, 4 цилиндъра.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 ЖОРКО

    4 0 Отговор
    ПРЪДНЯ MADE in BULGARIA НАЙ МИРИЗЛИВАТА ДРУГО НЕМА
  • 27 Анонимен

    4 3 Отговор

    До коментар #19 от "Гошо":

    Дизелите от около 10тина години масово са с Adblue, запушване на филтри няма, принципа на работа е друг
  • 28 Топ 10

    5 5 Отговор
    Шкода и VW golf залагам на тях спрямо цена качество и в случай разход!!!
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Додж

    0 1 Отговор
    Вайпър самолет. Супер спорт импорт експорт. ТАва е леката кола . Може и някоя Тойота 1,4 Д4Д.
  • 33 Владимир

    1 0 Отговор
    А въздуха който дишаме? Какво дишате като застанете до този автомобил?