5 Август, 2024 16:00 7 301 26

Три опасности при паркиране на кола с "обърнати" колела?

  • паркиране-
  • наклон-
  • съвети
Три опасности при паркиране на кола с "обърнати" колела? - 1

Паркирането на кола с обърнати колела носи определени рискове, макар още от курсовете за подготовка на млади водачи да знаем, че когато колата е паркирана под наклон е добре колелата да са завъртяни по посока на бордюра.

В това твърдение има логика, тъй като при евентуално изпускане на ръчната спирачка или неоставяне колата на скорост, този похват ще предотврати доста нежелани последствия. Въпреки това оставянето на автомобила по този начин води и до проблеми.

Три опасности при паркиране на кола с "обърнати" колела?

В това положение, например, се създава допълнително натоварване върху кормилния механизъм, особено върху накрайниците на кормилната щанга. С времето това може да доведе до преждевременно износване, деформация и дори счупване на елементи от окачването. Това обаче, само при условие, че въпросното паркиране се практикува ежедневно.

Напрежението върху гумите също се увеличава, защото паркирането с обърнати колела създава неравномерно напрежение върху гумите. Последицата може да бъде неравномерното им износване.


Поставете оценка:
Оценка 1.8 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Град Козлодуй

    4 37 Отговор
    Точна статия Благодаря

    Коментиран от #3, #4

  • 2 манитаяработа

    53 12 Отговор
    когато сте спрели на стръмно надолнище никак не е зле да завъртите колелата в посока към бордюра. така ако колата тръгне веднага ще зацепи в бордюра и ще спре.

    също така ако поради някаква причина не искате колата ви да удари това което е пред нея ако някой ви шибне отзад, пак паркирайте с навит волан за да завие колата при евентуален удар.

    по-добре да рускувате 5 кирливи лева за някоя част дето евентуално можела да се натовари (няма шанс на практика) отколкото да стане някоя голяма беля!

    Коментиран от #7

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 По какви чукари кормувате?

    5 17 Отговор
    Живея в равнината и никак не ви разбирам страховете.
  • 6 Никси

    27 1 Отговор
    за това едно време като се караха курсове за шофьор , си имаше и полигон включен в курса задължително и на това държиш изпити и след това градско каране , няма значение за любител или за Ц категория професионалната , нямаше полигон за Д и Е но там се караха курсовете с преквалификация от Ц категория 45дена за Д и Е категории !!!.

    Коментиран от #11

  • 7 Никси

    19 6 Отговор

    До коментар #2 от "манитаяработа":

    то за тази цел трябва винаги да е изправна ръчната спирачка , дърпаш я и слагаш на скорост , да видиш един как си гони камьона по нанадолнището хаха , ръчната неизправна не на въздух а на кардана с барабани челюсти ,турил нашия на скорост и като изпуска компресия буталата той си се мести постоянно и запали сам и си тръгна , пълен дизел беше и без контакт само да го чукнеш и пали и човека се видя в приключение докато го стигне да го спре , беше изплезил език все едно е играл мач 16 полувремена от притеснение да не стане беля някоя !!!.
  • 8 ИВАН

    8 14 Отговор
    Нека има и малко риск - на скорост и ръчна спирачка е достатъчно сигурно, защо да се прецаква кормилната уредба заради някакво малоумие.
  • 9 Алкс

    25 4 Отговор
    Какво точно се прецаква на равно ако се паркира и се остави волана навит ? Какви напрежения, какви пет лева ? Даже и в хидравлична или електрическа рейка няма напрежение, когато двигателят се изгаси и се остави навит на ляво или на дясно.

    Коментиран от #20

  • 10 Радославе

    21 4 Отговор
    Ходи да копаеш на нивата вместо да пишеш глупости безкрай.От такива драскачи като теб в страната се шири безкрайна простащина.
  • 11 Мурджо

    10 0 Отговор

    До коментар #6 от "Никси":

    На 19 години влачех композиция 40 тона в армията. Освен, че трябва в главата да имаш капацитет и умения трябва да си придобил казваше инструктора.

    Коментиран от #14, #15

  • 12 Пилотът Гошу

    19 1 Отговор
    Славчев, Славчев ... големи глупости си надрънкал ... освен това сигурността при паркинг с наклон е много по-важна от имагинерните ти износвания и щети ...
  • 13 Порно

    1 2 Отговор
    Куку руку кууу
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Никси

    4 3 Отговор

    До коментар #11 от "Мурджо":

    на мене тия не ми ги разправяй , кажи го това на децата тия неща Мурджовото , защото съм 38 години зад волана а Професионално 35 години !!!.
  • 16 оня с коня

    9 8 Отговор
    Винаги когато паркирам БМВ-то си ко правя с обърнати към тротоара колела,дърпам ръчната и включвам на 2-ра,независимо че съм спрял на Равен път.Вярно е че само няма как да тръгне по "неговите си задачи",но тук е важен ПРИНЦИПА за да не изляза от форма когато ми се наложи да спра на Баир надолу.Има опасност обаче някой който паркира зад мене да блъсне колата отзад и тя да запали и да тръгне безконтролно,затова си нося и 8 ТУХЛИ в багажника за всяко колело- отпред и отзад.Мдааа,...Добрият стопанин си личи по тухлите!

    Коментиран от #17

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Буха ха

    13 5 Отговор
    Окачването постоянно се чупи при паркиране по наклон. И ръчната спирачка се чупи, а също и скоростната кутия, диференциална, карета и много други части. Гумите много се износват, а вратите почват да не могат да се затворят. Никога не купувайте кола която е била паркирана на стръмна улица
  • 20 Фххкки

    6 2 Отговор

    До коментар #9 от "Алкс":

    В статията си пише какво се натоварва: "особено върху накрайниците на кормилната щанга".

    При много от колите, при завиване гумите не само се въртят по вертикала, а се накланят и по хоризонтала (навън-навътре). При старите Мерцедеси се виждаше много отчетливо.

    При краен ляв или десен, тампоните и шарнирите са в крайно положение, т.е. максимално "смачкани" от едната страна, и като стоят повече така деформациите в тях стават пластични.

    За мен статията има резон и аз не обичам да паркирам с навит волан поради посочените в нея причини. Вероятно разликата е малка, но на мен не ми пречи да изправя волана преди да угася.

    Коментиран от #21

  • 21 Алкс

    1 3 Отговор

    До коментар #20 от "Фххкки":

    Да, това за гумените маншони на реката и на шарнирите е резонно. Тук съм съгласен.
  • 22 Мда

    1 3 Отговор
    И сервото се натоварва !
  • 23 Мда

    1 4 Отговор
    Сервото има маркучи под високо налягане , които се повреждат много по-бързо при такова паркиране , и започват да изпускат.

    Коментиран от #24

  • 24 такае

    10 0 Отговор

    До коментар #23 от "Мда":

    то няма нужда да се навива волана до край че да се натоварва нещо, въпроса е да не сочат гумите право напред а към бордюра. всеки може да си прецени точно колко да навие. до сега не съм имал проблеми ни с маркучи ни с тампони, ако някой е имал да сподели.

    Коментиран от #25

  • 25 Аз практикувам така

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "такае":

    При значителен наклон обръщам гумите в посока към бордюра и го оставям така на няколко сантиметра. Така ако има проблем гумата ще опре в бордюра без да има възможност да засили прекомерно
  • 26 Гост

    2 0 Отговор
    За пръв път чувам, че гумите се износват докато си паркирал!!!
    Колкото до статичното натоварване на кормилните накрайници, докато стоят извити гумите на паркинг, то е нищожно в сравнение с динамичното натоварване от всякакви неравноси по платното, докато карате из дупките на родните ни пътища. Не търсете под вола теле! По-добре паркирайте с гуми, ивити към бордюра, отколкото да рискувате колата да хукне нанякъде, неуправляема.