Паркирането на кола с обърнати колела носи определени рискове, макар още от курсовете за подготовка на млади водачи да знаем, че когато колата е паркирана под наклон е добре колелата да са завъртяни по посока на бордюра.
В това твърдение има логика, тъй като при евентуално изпускане на ръчната спирачка или неоставяне колата на скорост, този похват ще предотврати доста нежелани последствия. Въпреки това оставянето на автомобила по този начин води и до проблеми.
В това положение, например, се създава допълнително натоварване върху кормилния механизъм, особено върху накрайниците на кормилната щанга. С времето това може да доведе до преждевременно износване, деформация и дори счупване на елементи от окачването. Това обаче, само при условие, че въпросното паркиране се практикува ежедневно.
Напрежението върху гумите също се увеличава, защото паркирането с обърнати колела създава неравномерно напрежение върху гумите. Последицата може да бъде неравномерното им износване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Град Козлодуй
Коментиран от #3, #4
16:02 05.08.2024
2 манитаяработа
също така ако поради някаква причина не искате колата ви да удари това което е пред нея ако някой ви шибне отзад, пак паркирайте с навит волан за да завие колата при евентуален удар.
по-добре да рускувате 5 кирливи лева за някоя част дето евентуално можела да се натовари (няма шанс на практика) отколкото да стане някоя голяма беля!
Коментиран от #7
16:07 05.08.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 По какви чукари кормувате?
16:29 05.08.2024
6 Никси
Коментиран от #11
16:31 05.08.2024
7 Никси
До коментар #2 от "манитаяработа":
то за тази цел трябва винаги да е изправна ръчната спирачка , дърпаш я и слагаш на скорост , да видиш един как си гони камьона по нанадолнището хаха , ръчната неизправна не на въздух а на кардана с барабани челюсти ,турил нашия на скорост и като изпуска компресия буталата той си се мести постоянно и запали сам и си тръгна , пълен дизел беше и без контакт само да го чукнеш и пали и човека се видя в приключение докато го стигне да го спре , беше изплезил език все едно е играл мач 16 полувремена от притеснение да не стане беля някоя !!!.16:43 05.08.2024
8 ИВАН
16:53 05.08.2024
9 Алкс
Коментиран от #20
17:11 05.08.2024
10 Радославе
18:03 05.08.2024
11 Мурджо
До коментар #6 от "Никси":
На 19 години влачех композиция 40 тона в армията. Освен, че трябва в главата да имаш капацитет и умения трябва да си придобил казваше инструктора.Коментиран от #14, #15
18:45 05.08.2024
12 Пилотът Гошу
21:06 05.08.2024
13 Порно
21:30 05.08.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Никси
До коментар #11 от "Мурджо":
на мене тия не ми ги разправяй , кажи го това на децата тия неща Мурджовото , защото съм 38 години зад волана а Професионално 35 години !!!.21:46 05.08.2024
16 оня с коня
Коментиран от #17
22:18 05.08.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Буха ха
23:32 05.08.2024
20 Фххкки
До коментар #9 от "Алкс":
В статията си пише какво се натоварва: "особено върху накрайниците на кормилната щанга".При много от колите, при завиване гумите не само се въртят по вертикала, а се накланят и по хоризонтала (навън-навътре). При старите Мерцедеси се виждаше много отчетливо.
При краен ляв или десен, тампоните и шарнирите са в крайно положение, т.е. максимално "смачкани" от едната страна, и като стоят повече така деформациите в тях стават пластични.
За мен статията има резон и аз не обичам да паркирам с навит волан поради посочените в нея причини. Вероятно разликата е малка, но на мен не ми пречи да изправя волана преди да угася.
Коментиран от #21
07:19 06.08.2024
21 Алкс
До коментар #20 от "Фххкки":
Да, това за гумените маншони на реката и на шарнирите е резонно. Тук съм съгласен.09:09 06.08.2024
22 Мда
11:34 06.08.2024
23 Мда
Коментиран от #24
11:42 06.08.2024
24 такае
До коментар #23 от "Мда":
то няма нужда да се навива волана до край че да се натоварва нещо, въпроса е да не сочат гумите право напред а към бордюра. всеки може да си прецени точно колко да навие. до сега не съм имал проблеми ни с маркучи ни с тампони, ако някой е имал да сподели.Коментиран от #25
12:07 06.08.2024
25 Аз практикувам така
До коментар #24 от "такае":
При значителен наклон обръщам гумите в посока към бордюра и го оставям така на няколко сантиметра. Така ако има проблем гумата ще опре в бордюра без да има възможност да засили прекомерно10:46 08.08.2024
26 Гост
Колкото до статичното натоварване на кормилните накрайници, докато стоят извити гумите на паркинг, то е нищожно в сравнение с динамичното натоварване от всякакви неравноси по платното, докато карате из дупките на родните ни пътища. Не търсете под вола теле! По-добре паркирайте с гуми, ивити към бордюра, отколкото да рискувате колата да хукне нанякъде, неуправляема.
11:37 08.09.2024