Много от представите на нашите шофьори за автомобилното гориво са формирани още в соц. годините, а сега по-младите получават невярна информация за горивото от различни интернет форуми, докато трети разчитат на мненията на сервизни експерти. Има обаче три мита, в които мнозина вярват, а всъщност те не са верни. Ето и кои са те.
1. Качеството на бензина зависи от октановото число
„Октановото число е само един от показателите за качеството на бензина, който определя неговата устойчивост на детонация. Но има и други, също толкова важни показатели за качеството на бензина . Например състав, чистота (бензинът не трябва да съдържа примеси, които могат да намалят качеството му и да причинят проблеми с двигателя), точка на кипене (бензинът с подходяща точка на кипене осигурява оптимално изпарение и изгаряне).
2. Качеството на бензина се определя по неговия цвят
Не, цветът на бензина не е надежден индикатор или гаранция за неговото качество. Цветът може да варира в зависимост от редица фактори, включително производствения процес и съхранението (продължителното съхранение също може да доведе до промяна на цвета на бензина). Например, бензинът може да има ярък цвят, но да е с лошо качество поради други фактори, като примеси или нискокачествени добавки. Някои цветове може да показват проблеми. Например мътен или тъмен цвят на бензина може да показва замърсяване или наличие на вода в него. Така че, не разчитайте само на цвета. За да проверите качеството на бензина, трябва да се обърнете към сертификатите за качество и да се доверявате само на доказани бензиностанции с добра репутация.
3. Смесването на бензин с различни октанови числа води до намаляване на качеството
Смесването на бензин с различни октанови числа може да доведе до разслояване на сместа, но вероятността за това е много малка. В същото време експертите препоръчват да не смесвате бензин с различни октанови числа, тъй като това в някои случаи може да навреди на компонентите на автомобила и да доведе до проблеми с работата на двигателя. Когато наливате бензин, е добре да следвате препоръките на производителя на автомобила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
11:23 08.09.2024
2 хмм
Коментиран от #14
11:30 08.09.2024
3 ИМПЕРИАЛИСТ
Коментиран от #5
11:37 08.09.2024
4 НИКО
Коментиран от #15
11:58 08.09.2024
5 Хасковски каунь
До коментар #3 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Как разбра? Сравни показатели да разберем и ние. Защото тук се продават горива от гръцки, румънски, ....рафинерииКоментиран от #6, #18
12:06 08.09.2024
6 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #5 от "Хасковски каунь":
По разхода на нафта за единица оранжерийна продукция в Холандия сравнено с България. Разликата стига до 40%!!!Коментиран от #23
12:24 08.09.2024
7 Био дизел
12:24 08.09.2024
8 Някой си
12:30 08.09.2024
9 Чичо Ганчо
На какво ли се дължи???
12:52 08.09.2024
10 Миризлив пор
13:35 08.09.2024
11 Анонимен
13:40 08.09.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Сечко
Октановото число е стандартна мярка за способността на горивото да издържа на компресия в двигател с вътрешно горене, без да причинява детонация на двигателя. Колкото по-високо е октановото число, толкова повече компресия може да издържи горивото, преди да детонира.
Октановите числа са мерки за стабилност на горивото. Тези оценки се основават на налягането, при което горивото ще се запали спонтанно (самовъзпламеняване) в тестов двигател. Октановото число всъщност е простата средна стойност на два различни метода за определяне на октановото число – моторно октаново число (Motor Octane Rating - MOR) и изследователско октаново число (Research Octane Rating - RON) – които се различават основно по спецификата на работните условия. Колкото по-високо е октановото число, толкова по-стабилно е горивото
14:40 08.09.2024
14 гост
До коментар #2 от "хмм":
Спирта-етанол кипи при 78оС. Бензиновата фракция кипи от 35 до 200 оС. Толкова за това кое се изпарявало по трудно.14:43 08.09.2024
15 Сечко
До коментар #4 от "НИКО":
Точно така14:45 08.09.2024
16 Тъпана
Коментиран от #19
15:27 08.09.2024
17 факуса
Коментиран от #25
18:25 08.09.2024
18 факуса
До коментар #5 от "Хасковски каунь":
да,ама некачествената продукция,навсякъде има такава,а запада не обича да е загуба,и тук се явяваме ние ,млади европейци с продажни политици18:29 08.09.2024
19 Коко
До коментар #16 от "Тъпана":
Това не ни пречи да се борим18:55 08.09.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Коментатор
Понеже корпорациите формират нефтената си печалба от равномерното и успешно продаване на всички нефтени продукти (вкл и основата за съвременните пластмаси), след масовото "дизелизиране" и застоя на бензина по складовете, в един момент излезе некъв фащисан "еколог" и откри "топлата вода", наричайки я "ФВ ДИЗЕЛГЕЙТ"!
Разбира се малко след това овладените медии завиха като глутница вълци при пълнолуние, колко опасни и вредни били двг на дизел, и обратното какъв балкански въздух излизал от бензиновите двг???!!!
В тази връзка имам личен пример:
Та стоях си аз зад чисто новият автомобил (изтриха ме явно заради марката) на мой приятел (разглеждайки я отвсякъде), която е с 2.0 атмосферен "скайактив" бензин, и малко след като той запали двигателя, БУКВАЛНО ЩЯХ ДА ПРИПАДНА!!! БУКВАЛНО НЕ СЕ ТРАЕШЕ ЗАД НЕЯ!!!
Дали е заради бг бензина, дали е заради производителя НЗ, но миришеше точно на стара карбураторна жигула, която е преди основен ремонт!
При чисто нов дизел евро 6, такива проблеми абсолютно отсъстват!!!
И сега всички медии и всички "експерти" ни обясняват и уверяват, че новите бензини били най-големият връх на технологиите?!
А истината е, че ВСИЧКИ изкопаеми горива замърсяват! Следователно трябва да се насочим към този тип двг (докато са актуални), който използва най-малко гориво за единица пробег!
Останалото са глупости на пропагандат
21:53 08.09.2024
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Пенчо
До коментар #6 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Некоректно сравнение - Холандия е с доста по-,,мек климат през отоплителните месециКоментиран от #27
08:47 09.09.2024
24 редник
Обидно е, когато се трие без причина...
10:25 09.09.2024
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 НаиВиност
Коментиран от #29
11:14 09.09.2024
27 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #23 от "Пенчо":
По мек от климата в Симитли, нали?14:38 09.09.2024
28 Емо
18:58 09.09.2024
29 Наивко
До коментар #26 от "НаиВиност":
Ма верно си наивен макар и патриот,добре че не включи и Русия тука21:29 09.09.2024
30 Боян
12:01 10.09.2024
31 до автора на статията
ТИ ИЗОБЩО ЗНАЕШ ЛИ КАКВО Е ОКТАНОВО ЧИСЛО ?
22:15 21.09.2024