DS Automobiles представи SM Tribute - забележителен концептуален автомобил, който отдава почит на емблематичния Citroën SM от 70-те години на миналия век. Въпреки че SM Tribute не е директен производствен модел, той предлага поглед към бъдещето на дизайнерския език и амбициите на DS в областта на електромобилите.
SM Tribute се отличава с ретро-футуристичен дизайн, който съчетава елементи от оригиналния SM с модерни стилистични елементи. Отличителната предна решетка на автомобила е заменена с 3D екран, който действа като светлинна лента, а класическите въртящи се фарове са обновени с елегантни LED ленти.
В сравнение с оригиналния SM, SM Tribute е малко по-голям и има по-ниска стойка за по-добра аеродинамика. Автомобилът се движи на 22-цолови алуминиеви джанти с аеродинамични капаци и има изрязан заден калник, напомнящ за подвижните калници на оригиналния модел.
Макар че SM Tribute не разполага с революционното хидропневматично окачване на своя предшественик, вероятно в него е използвана модерна технология на окачването за подобряване на комфорта и управлението. Интериорът на SM Tribute също се различава от този на оригинала, като се отличава с по-съвременен дизайн с акцент върху технологиите и комфорта.
DS не разкрива подробности за задвижването на SM Tribute, но вероятно става въпрос за електромобил, като се има предвид фокусът на компанията върху електрификацията. Оригиналният SM се задвижваше от V6 двигател на Maserati, но съвременният трибют може да разполага с по-усъвършенствано електрическо задвижване.
SM Tribute е концептуален автомобил и към момента няма планове за пускането му в производство. Въпреки това той служи като ценна демонстрация на дизайнерските възможности на DS и техният ангажимент към иновациите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 съвсем нормално
Коментиран от #3
16:02 11.09.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Мдааа
До коментар #1 от "съвсем нормално":
Щот немците си падат по ръбатите варели. Срещу французите да бягате не можете да ги стигнете. Защо гръмна скандала Дизелгейт при ВАГ-овете? Защото немците лъжат и прикриват замърсяването.При французите, защо не стана така? Защото успяват и постигат екологичните стандарти, за които немците само могат да мечтаят.
Коментиран от #6
18:03 11.09.2024
4 Елхички
Коментиран от #5
18:42 11.09.2024
5 По-скоро
До коментар #4 от "Елхички":
за края на 50-те, когато е представен първия DSА щом е без хидро-окачването и без Мазерати мотор, по-добре оригинала!!!
Особенна кола с характер и “чепатости”… не е за всеки!!!
Коментиран от #7
21:16 11.09.2024
6 Кочо Честименски
До коментар #3 от "Мдааа":
Щото френското правителство пак ще им плаща вересиите.14:21 12.09.2024
7 гъхуйик
До коментар #5 от "По-скоро":
Ти SM на живо виждал ли си? Едва ли... Карал ли си? 100 000% НЕ СИ...Колата е страхотна и ЕДИНСТВЕНИЯТ ПРОБЛЕМ е в мотора на Мазерати- тоя боклук е ужасно чуплив... По същество този мотор докарва до фалит Ситроен и малко след това са купени от Пежо...
Ако изобщо това бъде възродено е просто ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да сложат поне въздушно окачване и да върнат завиващите вътрешни фарове...
Коментиран от #8, #9, #10
18:05 12.09.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Иван
До коментар #7 от "гъхуйик":
Проблемът на SM не е в мотора, а във въртящите се фарове. Предназначем за американския пазар, обаче американците отказват да го пуснат именно заради въртящите се фарове. Произведени са малко бройки, защото не върви на пазара. Така, че не може да се каже, че той е причина за фалита на Ситроен. След SM и DS излизат CX, който има добър успех. След това е фалита.А за какво въздушно окачване говориш ? Ситроен никога не е имал въздушно окачване, а хидрвавлично. И то още от първия DS през далечната 1955 г.
21:04 14.10.2024