20 Септември, 2024 16:15 3 217 26

Продажбите на електрически автомобили в ЕС спадат за четвърти пореден месец. У нас има ръст на дизелите

  • продажби-
  • автомобили-
  • европа-
  • българия-
  • спад-
  • електромобили-
  • дизелови коли
Продажбите на електрически автомобили в ЕС спадат за четвърти пореден месец. У нас има ръст на дизелите - 1

През август търсенето на автомобили в Европейския съюз е било най-ниското за последните три години, а продажбите на електрически коли са паднали с 44%. Това сочат данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).

Статистиката показа, че продажбите на електрически автомобили спадат за четвърти пореден месец, отбелязва Ройтерс . Това накара Европейската асоциация на производителите на автомобили да призове за спешни действия за предотвратяване на по-нататъшен спад.

Броят на регистрациите на нови автомобили в ЕС спадна рязко миналия месец (-18,3%). В същото време се наблюдават отрицателни резултати на четирите основни пазара в региона: в Германия (-27,8%), Франция (-24,3%) и Италия (-13,4%), а испанският пазар намалява с 6,5%.

Продажбите на електрически автомобили в ЕС спадат за четвърти пореден месец. У нас има ръст на дизелите

В същото време броят на регистрациите на електрически превозни средства (BEV) е намалял с 43,9% през август до 92 627 единици (срещу 165 204 през същия период на миналата година), а общият им пазарен дял е намалял до 14,4% от 21% година по-рано.

В ACEA обясняват това с "впечатляващ спад" на двата най-големи пазара на електрически автомобили: Германия (-68,8%) и Франция (-33,1%). За осемте месеца на 2024 г. в ЕС са регистрирани 902 011 нови електрически превозни средства, което е 12,6% от пазара.

Продажбите на електрически автомобили в ЕС спадат за четвърти пореден месец. У нас има ръст на дизелите

Продажбите на трите най-големи автомобилни производители в Европа - Volkswagen, Stellantis и Renault - намаляват спрямо миналата година съответно с 14,8%, 29,5% и 13,9%.

Единственият тип превозно средство, което показа ръст през август, са хибридите. Броят на регистрациите им нараства с 6,6% - до 201 552 броя. Пазарният дял на хибридно-електрическите превозни средства достигна 31,3% срещу 24% през август 2023 г.

Данните на ACEA за България сочат, че през август са били регистрирани 2938 нови коли, което представлява понижение от 14%. Едва 94 (-37.7%) от тях са били 100% електрически, 2128 са били бензинови (-20.5%), при дизеловите (580) се наблюдава ръст от 30%.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 чудесно

    26 1 Отговор
    До колко е екологично и природосъобразно всички да си сменяме колите на всеки 5-6 години?
  • 2 Мда

    26 5 Отговор
    След взривените пейджери,телефони и т.н, който иска да си купува бомба с цъкащ механизъм.
    От тук натътък кола с най-налко електроника, за да прецакаме желанието нс някой да ни взриви топките или зелките. Е@а@ съм ви зелените технологии, всичко е замислено за контрол и взривяване на неудобните.
    Някой несъгласен?

    Коментиран от #3, #4, #11

  • 3 ма ти и на газ и бензин

    5 10 Отговор

    До коментар #2 от "Мда":

    може да положиш изпит за космонавт
  • 4 Право там

    13 1 Отговор

    До коментар #2 от "Мда":

    Ама вие сега ли се сетихте
    а контрола на достъпа
    а данните от къде ли не
    а облачетата
    май тепърва има да се осъзнаете какво значи
    много съм тарикат щото мога да си го позволя
    даже и храна вкъщи като ви носят и тогава данните се събират и обработват
  • 5 авто

    17 2 Отговор
    Китайците ще оправят пазара на коли . Имат всички екстри , бензин или хибрид и цените са на една трета от европейските марки .Колкото до електрическите , там няма кой да им се опре .
  • 6 замислен

    19 2 Отговор
    Добре де, толкова ли е трудно да се каже - произвеждат се автомобили които не се търсят на пазара и никой не иска да ги купува! Толкова ли е трудно да се обяви, че никой не иска куп безмислени "екстри" които оскъпяват колата двойно а реално от към техническа гледна точка колата има ограничен живот и скъпа поддръжка. До едно време имаше субсидии за електрически коли, но веднага производителите вдигнаха цените вместо субсидията да е насочена към купувача.
  • 7 Варна

    14 1 Отговор
    В свят в който войните са навсякъде , много трудно ще стигнеш до някъде с ел.кола . Последната мода при американците е пикапи , без никаква елекртоника , произведени преди 40и повече години ,с 4х4 , бензин , ръчни скорости .Искат хората да си имат една такава кола ако се наложи -чиста механика !
  • 8 089954

    14 3 Отговор
    Много са скъпи електричките и парите които се дават за тях , спокойно ще издържат ДВГ за поне 20 години напред .Няма достатъчно зарядни станции , а там където са бързи зарядни , тока е скъп и разхода излиза като на бензин . Познавам 2-3 които си купиха електрически (пуста мода ) , но не си продадоха дизеловите коли и по често си карат тях .Отделно от това , някой трябва да каже на германците , че не продават коли защото ги направиха неприлично скъпи и няма за какво да се сърдят на китайците .Джипка със всички екстри за които се сетите , хибрид с разход около 3,5 литра , перфорирана кожа , подгреви , паноранми тавани се продава за 50 000 лева .

    Коментиран от #20

  • 9 тъй шъй

    8 1 Отговор
    Да се чудиш даже на малкия спад на елкарите и все още големи бройки. Скоро тези продажби ще са мечта. Последни неразбрали, богаташи си купуват такива играчки, че така ще опитат да избягат от тежкия лек живот.
  • 10 Факт

    2 15 Отговор
    Хората масово се отказват от глупостта наречена автомобил

    Коментиран от #15

  • 11 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #2 от "Мда":

    Кон с каруца за тебе, да си спокоен че никой няма да те взриви

    Коментиран от #13, #24

  • 12 Еднодневките

    13 1 Отговор
    Да си ги карат.НИТО СА ПРАКТИЧНИ НИТО ИЗДРЪЖЛИВИ ,НИТО ПЪК И ЕКОЛОГИЧНИ,КОЛКОТО ЕДНО ДВГ!!!! ЗАЛЕНИТЕ ИДЙОТИ ДА БЪДЯТ НАРИТАНИ ВЕДНАГА ЗА ЛЪЖИТЕ СИ!!!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Ония с фордо

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "Факт":

    Ти пеш ли ходиш ?
  • 16 Отврат

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    дали, пилците се броят на есен, живите, след разстрела на таблета от Мосад. Кой е глупавия....
  • 17 Факт

    1 1 Отговор
    Дизела скоро ще е под 10% доеи газта ще го мине и двата типа.

    Коментиран от #18

  • 18 Ония с фордо

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Факт":

    Теб това какво те бърка ? Нали си се отказал от автомобила и ходиш пеш !
  • 19 Дяволът чете статистика

    2 0 Отговор
    Повечето от нас като чуят кола и разбират лек автомобил. В горната статистика влизат бусове, специални автомобили и всичко, което не е товарен автомобил и автобус. Достатъчно е една куриерска фирма да си купи нови 50 буса и още две дистрибуторски фирми да вземат заедно още 50 и ето ти скок на дизелите с 30%. Джипките за гранична полиция, линейките и колите на спасителните служби също са дизелови. Никой не е отрекъл дизела. Аз също не го отричам, но предпочитам LPG.
  • 20 Давай да видим

    0 3 Отговор

    До коментар #8 от "089954":

    Скъпи са за кого? За теб, който няма да извадиш 50 бона за електричка, но няма да извадиш и 50 бона за джипка. Автоматично сравняваш новата електричка с джипката, която ще си купиш за 15-20 бона. Истината е, че ти се кара джипка, ама ти е скъпо да я купиш или да я поддържаш. А джипка 4х4 хибрид с разход 3.5 литра няма. Има с по-висок разход. Ако я караш в града ще усетиш икономията. На магистралата няма предимство.

    Коментиран от #21

  • 21 Име

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Давай да видим":

    Имам два Lexus RX, единият е хибрид, а другият чист бензин! Няма разлика в разхода, нито при градско, нито при извънградско. Говоря за шофиране в голям град, почти 10 милиона души.

    Коментиран от #22, #23

  • 22 Ти си

    3 2 Отговор

    До коментар #21 от "Име":

    Кой луд шофира в почти 10 милионен град при положение че има перфектно организиран градски транспорт плус метро ?
    Само комплексари които се мислят за много важни и успели ....

    Коментиран от #25

  • 23 да ама не

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Име":

    Аз имам едно Камри хибрид и харчи 5-6 в едномилионен град. Имам и едно Камри бензин, харчи 12-13 в едномилионен град. Та коя приказка е по-вярна. То верно, че приказките са измислени, ама при моята първата част е истинска, а втората част е съвсем вярна.

    Коментиран от #26

  • 24 обективен

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Гост от село ,разтоянията в града са по-големи от колко на село и с каруци не дават . За теб няма опасност да те взривят в каруцата!
  • 25 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Ти си":

    Като гледам доста хора шофират в този почти 10 милионен град. И не съм казал или споменал шофиране в централната част.
  • 26 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "да ама не":

    Rx 350 и RX450h, под 14-15 не падат и двете.