22 Септември, 2024 13:15 936 9

Казваме сбогом на Nissan GT-R

  • nissan-
  • gt-r

Емблематичната спортна кола ще бъде спряна от производство

Казваме сбогом на Nissan GT-R - 1

Nissan GT-R, който се произвежда от 2007 година, е към края на своя жизнен път поради строгите регулаторни изисквания. След 17 години на пазара, легендарният R35 ще бъде премахнат от поточните линии, като това ще се случи до края на 2025 година, тъй като вече колата не отговаря на съвременните стандарти.

В интервюто си за Top Gear глобалният продуктов мениджър на Nissan Пиер Луан каза, че компанията би искала да продължи да произвежда GT-R още много години, но регулациите я принуждават да спре производството ѝ.

Казваме сбогом на Nissan GT-R

За съжаление все още не е планиран заместител на R35. След като приключи производството, няма да има незабавна замяна на GT-R в завода в Точиги. Луан подчерта, че историята на GT-R познава подобни прекъсвания на производството и има вероятност това да се случи отново.

Миналогодишната концепция на Nissan Hyper Force намекна за възможно бъдеще за електрически R36 с твърдотелни батерии. Следващото поколение GT-R обаче не се очаква да се появи по-рано от 2030 година. Програмният мениджър на Nissan Джовани Ароба каза, че Hyper Force е "смела, но реалистична мечта", която компанията планира да реализира до края на това десетилетие.

Казваме сбогом на Nissan GT-R

Освен GT-R, Nissan разработва и други спортни автомобили, включително новия Z и евентуално възраждане на модела Silvia, но за последното все още няма официално потвърждение.

По-строгите екологични закони вече доведоха до изтеглянето на няколко емблематични автомобила от пазара, като Toyota GR86, Subaru BRZ, Porsche Boxster и Cayman. Ако тези тенденции продължат, много спортни автомобили може да изчезнат, така че за много фенове закупуването на любимите им модели може да е последният шанс.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Механикът

    10 1 Отговор
    Капитализъм, регулации и зелени демокрации.. да живее Дженаро феминизма...
  • 2 Но понякога

    10 0 Отговор
    Сякаш пък беден човек, живеещ от заплата на заплата би си позволил подобен автомобил. Красив и емблематичен модел е това,въпреки всичко.

    Коментиран от #3

  • 3 Знайко

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Но понякога":

    Ивелин Михайлов обясняваше защо е продал Нисан-а си и каза: само годишното му обслужване струва 32000 лв. Това е за масла, ремъци, филтри, накладки, дискове и др. консумативи + гражданска, каско и данък.
    Обикновен фен ще я гледа само на картинка и ще цъка с език.

    Коментиран от #4

  • 4 Може

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Знайко":

    Всъщност така е и с повечето луксозни нови автомобили - примерно Ферари, Ламборгини, Бентли, Бугати ... Едва ли скромен, честен човек , със средна работническа заплата би си позволил подобен лукс за милионери богаташи..

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Ти пък!

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "Може":

    Как успя да сложиш nissan GTR и лукс в едно изречение?
  • 6 ⚜️Лопата с чип⚜️

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "Може":

    Коментара който казва за тежката подръжка е напълно точен, което прави и твоя коментар такъв, защото наистина не е по силите на средната класа да експлоатира такава машина! Но! Самата кола е всъщност бюджетна супер кола, защото реално е пъти по евтина от расовите италианци и Макларън примерно, а често цифрите които постига са конкурентни на другите супер коли! Все пак може да се сдобиеш с такава кола за пет цифри в лева, докато това едва ли е възможно за Ламбо или Ферари и т.н. Донякъде Ауди R8 заема същата нисша! Лексус LFA например няма под 500к долара , а дори визуално са блъзки! Това са само мои размисли, всеки има право да не е съгласен! Не на Електричките!!!
  • 7 Поне си признаваш

    2 1 Отговор
    Расов автомобил със същите показатели като nissan GTR струва поне два пъти повече от nissan, А за четири пъти по-малко пари можеш да си купиш още по-бърз електрически автомобил колкото и да не ти харесват. А може би именно затова не ти харесват.

    С електромобилите получаваш бюджетен GTA, който пък е бюджетно ferrari. При това разликата не е само в първоначалната цена, а и в поддръжката.


    За да изпиташ удоволствието и да изцедиш всичко възможно от ферарито и GTR трябва да идеш на писта, защото при реални пътни условия голяма част от електромобилите са по-бързи. При това не само на светофара, а и на доускорение при изпреварване.

    Коментиран от #9

  • 8 Люсид

    1 1 Отговор
    Бяма да липсва
  • 9 ⚜️Лопата с чип⚜️

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Поне си признаваш":

    Можеш да изпиташ наслада и да усетиш разликата между Градска електричка и пистов звяр не само на писта! Усещането на ДВГ, нежната вибрация, специфичния натурален звук на машината и чувството за сурова мощ и потенциал. Звука на електрокара го свързвам със складове и товарене на палети в един завод като бях дете и може би на тролей!