28 Октомври, 2024 09:27 11 866 28

Продава се чисто нова Lada 2105, стояла в гараж 26 години

  • lada-
  • 2105-
  • лада-
  • ваз

Продавачът твърди, че между 1997 и 2023 година „петицата” изобщо не е излизала от гаража

Продава се чисто нова Lada 2105, стояла в гараж 26 години - 1

В обявата се твърди, че колата се намира в Москва и между 1997 г. и 2023 г. „петицата” изобщо не е карана. Документите показват двама собственици, а километражът само 304 километра. Lada-та дори е "обута" с оригиналлните 13-цолови гуми BL-85!

В описанието се посочва още, че този ВАЗ-2105 „няма да остави безразличен нито един човек, който е уловил поне малко от онази епоха, когато притежаването на такава кола караше минувачите да се обръщат след нея“.

Продава се чисто нова Lada 2105, стояла в гараж 26 години

Под капака има 1.5-литров карбураторен атмосферен двигател (71 конски сили, 110 Нм), който е комбиниран с петстепенна ръчна скоростна кутия. ВАЗ-2105 има тривиален черен и сив интериор, и общ бял цвят на каросерията.

Продава се чисто нова Lada 2105, стояла в гараж 26 години

И по екстериора, и в салона няма никакви признаци на употреба или корозия, но и цената на тази съветска класика е значителна. Продавачът иска за нея сумата от 1.1 милиона рубли, която по текущия обменен курс се равнява на 10 500 евро.

Общият тираж на „петиците“ е почти 2.1 милиона копия, така че трябва да се говори с повишено внимание за тяхната колекционерска стойност. Напоследък обаче автентичните Лади без пробег са много по-скъпи от обикновените добре поддържани екземпляри.

Продава се чисто нова Lada 2105, стояла в гараж 26 години


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 фен на опел

    26 22 Отговор
    това е инвестиция за мазохисти....

    Коментиран от #3

  • 2 Пилот на Ферари

    27 5 Отговор
    На тая цена ще я купят Германци . На съборите на феновете там и много по стари се продават за повече пари .
  • 3 Пилот на Ферари

    17 10 Отговор

    До коментар #1 от "фен на опел":

    Да му мислят от Мерцедес . Германия спира производството на ламарина . Мерцедесите от шперплат ли ще ги правят , от мукава ли ...

    Коментиран от #4, #21

  • 4 фен на опел

    14 14 Отговор

    До коментар #3 от "Пилот на Ферари":

    неразбирам защо намесваш Мерцедес и Германия в случая, но това е друга тема, а за мерцедес не се притеснявай, това е първата и последна марка автомобили която ще изчезне

    Коментиран от #8

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 2 Отговор
    Ами НЕ Е НОВА ‼️
    Може да не е употребявана, но не е нова ❗❗

    Коментиран от #13

  • 8 Никси

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "фен на опел":

    ще изчезнат на баба ти футболните гащи с твоя ръждив котер !!!.3

    Коментиран от #10

  • 9 Красота

    9 6 Отговор
    перфектна.
  • 10 фен на опел

    5 2 Отговор

    До коментар #8 от "Никси":

    Колега не се ядосвай, исках да кажа че това е първата кола в света и че ще е последната която ще изчезне ако изобщо автомобила изчезне като такъв. А за моя "ръждив котер" не бери грижи, на много светофари са плакали, по бърз е от ръждата даже :))

    Коментиран от #11

  • 11 Никси

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "фен на опел":

    абе така кажи бе , аз иначе те разбрах по съвсем другия начин , че мерцедесите щели да изчезнат като цяло всичките а пък опелите щели да останат , криво те разбрах за което извинявай ако все пак съм те нагрубил нещо , щото има тука лапешняци дето се обаждат все на безкоз и ти се ядосах, но все пак и двата автомобила имат своята история , защото Опел е може би най старата фирма за Америка и Европа , Мерцедеса започна малко по късно след това при Даймлер Бенц !!! 👍👍👍👍👍👍.
  • 12 Веселинов

    5 0 Отговор
    Е, накарахме се на лади на воля. Аз бръНчах с ладата на баща ми - Лада 1500S. Мисля, че се водеше ВАЗ-21061. Покрай тази петица обаче има нещо недоуточнено или братушките нещо стягат. ВАЗ-2105 беше с ремъка, 1.3л, 64 к.с. В статията обаче пише 71 к.с. Да, имаше версия ВАЗ-21053-20, 71к.с., 1.5л, но тя излезе доста късно - мисля около 2004,5,6 там някоя си година, а в статията пише, че колата не е карана между 1997 и 2023г. Вероятно е ВАЗ-21053, 1.5л, но тя пък е 75 к.с.? Както и да е, помня това, защото имах едно комплектче - специална стойка със стрелкови индикатор за реглаж на клапаните. Стойката обаче пасваше само на моделите с ангренажна верига, т.е. на всички с изключение на ВАЗ-2105, 1.3л. с ремъка. На съседа петицата беше точно такава и го беше много яд, че не можехме да регулираме хлабината и на неговите клапани. Всъщност става въпрос за хлабината между кобилиците и разпределителния вал. Даже още си спомням на каква стойност се регулираха хлабините - 51, всичките. Това обаче е при 20 градуса температура. Имаше и приложена диаграма в комплекта за компенсация при други температури. Златни години бяха. В интерес на истината Ладата на баща ми имаше страхотен дизайн на таблото, докато таблото на петицата на съседа никога не ми е харесвало. Освежавахме ги с един невероятен български аерозол КОВОЛИН. Абсолютно качество, просто не изъхваше, след като намажех таблото с него. Отдаааавна го спряха от производство. После си купих Голф-2, 1600, карбуратор Пиерб

    Коментиран от #14, #15

  • 13 Никси

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    да не е нов модел но е лачена 5-та и непокътната !!!.

    Коментиран от #18

  • 14 Никси

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "Веселинов":

    да браво личи си че си от старата школа , а спомняш ли си колега че имаше Лада 2107 с 1,3 мотор също беше с ангренажен ремък , викаха и Белгиика пак купе на 7-ца и предните седалки а таблото и волана от 5-ца , чулсъм че едни лади се правили по онова време в Холандия днешна Нидерландия , на морето съм виждал на Шабла едни Холандци с Лада 2107 комби , може да ти се не вярва но аз я видях с очите си , всичките са ги боядисвали с различни бои но металик , а руските бяха с акрилна боя , тази беше маслено зелен металик с ляти джанти за модела си , за времето си бяха уникални коли спрямо москвича ,запорожеца , варбурга и трабанта , Полския Фият 125р също беше добър но имше един недостатък на коленовия вал основните лагери бяха 3 броя и се чупеше средния , може би защото от крайщата не са им слагали полумесеците и шляпя шляпа и аидее оиде коня у барат за ремонт , но бяха и задните колелета с дискови спирачки и возеше също меко , ех кви времена бяха в ергенските ни години , нямашея тая агресия а само шоу и забавления , сега младите се напиват дрогирват се и се збиват , това при нас го нямаше щото матреяла не беше испущен както е сега , може да не е имало много екстри но имаше ред , дисциплина уважение към по старите и Законност и Справедливост , сега са едни изроди , не под общ знаменател все пак , имахме 2101 правихме с баща ми ангренаж веригата зъбни колелета оптегач и успокоител и разпределителния вал, също клапани и гумичките на клапаните , съединител веднъж и

    Коментиран от #25

  • 15 Никси

    4 2 Отговор

    До коментар #12 от "Веселинов":

    и втулките на полуоските се вадеха с нагорещяване като венеца на маховика , а това накрайници , шарири , втулките на паразитния хебек , каретата на кардана и накладки , но по мотора не сме му пипали ни буталата ни коленовия вал нищооо мотора беше бетон , при правилна подръжка стигаше жигулатора до 400хил км до първи ремонт на мотора , едно време такситата в СБА стигаха толко , нямаше сервизи както сега масово , поне един в малкия град и не можеш да се доредиш както и магазини за Авточасти един , а сега са г към 7/8 някъде , имаше едно предаване пич оправи ми колата , тоест Направи си Сам в къщи , иначе ще ходиш пеша и гаджето ще я вози друг вместо аз но жените не се свършваха тогава , и започваме с дъртия да запретваме ръкави , по 3/4 дена правене щото нямаше необходимите инструменти и ходиш и търсиш като побъркан от тоя или оня приятел , просто ни беха времената такива , за това сега младите не може да ни разберат кво сме преживели , и като им кажеш нещо готови да се заяждат винаги , защо ли го правят , може би от ниска елементарна култура или не искат да вдеват кво им се говори все професори и академици , това което си е в ущърб за самите тях , даже има и по дърти от мен и ги треска комплексарщината , по това личи къв ни е матреяла в държавата , а те са нащо бъдеще и тяхно на младите спецялно , но не под общ знаменател всички , който си е умен и кадърен ще върви винаги напред и ще се развива , а който си е тъпанар не може да го препрайш все ще си е так
  • 16 Е46ца

    4 4 Отговор
    Аз се молех някой да я открадне или нещо да се случи да ме отърве от нея .Те сега ми я предлагат да я купя отново хаха.Незнам кой би я купил тая ръжда.Навремето единствено мерцедеса ръждясваше по-бързо.
  • 17 Мазен таксиджия

    4 1 Отговор
    Не е ли с кехлибарено зарче на скоростния лост и да виси борче от огледалото, не ми я хвали.

    Коментиран от #20

  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Никси":

    Несамо моделът не е нов❕
    Колата не е нова❕

    Коментиран от #19

  • 19 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    и според теб това на снимката е ръждясало от всекъде , гуми изгорели , мотора у масло целия плува , седалките и таблото скъсани и изгорели , даже се е склекавила и цялата мръсна от вътре и от вън , така ли е според теб? , ти виждал ли си стара кола запазена и лачена , не се заяждам а питам просто , щото това на снимките според мен , няма нищо общо това което ти изброих по горе , много добре съм запознат с тези коли щото съм от старата школа шофьор , карал , обслужвал , ремонтирал , ергенувал и после съм си возил семейството , това са коли ретро коли за колекционери , нищо че тук в България ги не тачат , плюват и ги ненавиждат , това е положението от едно време , щото строя ни беше такъв , но нека да не политизираме нещата и да отклоним темата , щото ще накацат папагали и пингвини на амбразурата и да куткудякат , ако сме се били родили на запад да сме карали и други коли , е да ама не сме и добре че не сме , щото в сегашното положение не са добри нещата на запад с тия нахлувания с талибани от трети страни , единствено в Швеция , Норвегия и Швейцария е по добро място за живеене !!!.
  • 20 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Мазен таксиджия":

    и дървеното барче дето влиза между скоростния лост за касетофона , SHARP, SONI, HITACHI , ZVC , SANYO, KAMASONIK , BLAUPUNKT и BEKER , ето един таксиметров шофер от СБА , познах ли ? !!!.👍👍👍👍👍👍.
  • 21 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Пилот на Ферари":

    е тия новите може от велпапе , клингерит , корк и картон от кадастрон , но старите Бруно Сако им е бил дизайна правени с истински матреяли и части , те всичките автомобили като цяло на запад са били правени качествени , няма хлоп няма троп и скръц , тогава на Хитлер политиката му е била да покаже пред целия свят и докаже че може да прави истински автомобили , пред Япония , Америка , Франция , Швеция , Италия и целия Капиталистически свят , както за народа , високата класа и спорта , а сега е ширпотреб от Джъмбо , Детмаг и Цум !!!.
  • 22 Отец Чапаев

    1 2 Отговор
    За времето си е много добра кола.

    Коментиран от #24

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 ТаУмВзе

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "Отец Чапаев":

    Лежи си ти у тинята и чакай асвабадителите с галошите и жигулите!
  • 25 Куку

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "Никси":

    Кой ви чете нещата? Хората които би им станало интересно не са виждали компютър камоли смарт фон!! Другите отдавна не виждат. Такива руски кочини ,копирани от нормалните производители никога няма да ме заинтригуват....

    Коментиран от #26

  • 26 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "Куку":

    като не ти е интересно кво търсиш тука , гледай си там силиконките и електрокарите , и ти ли си поредния куткудякаш папагал за шекели от Козяк? ако си такъв много е зле за самия тебе положението !!!.
  • 27 А бе,

    1 1 Отговор
    тя от завода излиза и не става за нищо, пък след 26г.
  • 28 БГ123

    0 1 Отговор
    Никой не се е заглеждал по ладите. Стандартна кола от онова време. Който има пари и носталгия по детството или въобще по онова време, ще я купи и ще си я кара по разни ретро-панаири. Но от старите соц-коли, реално само много старите Варшави имат стойностен ретро-вид. Тази е по-скоро за някой, който от лични спомени и сантименти ще я купи.