Нюрбургринг, това легендарно средище на автомобилни и мотоциклетни постижения, изненада мнозина като обяви, че от тази година на мотоциклетите се забранява да участват в публични сесии „Touristenfahrten“ на Нордшлайфе. Това бележи сеизмична промяна в дългогодишната политика на пистата за свободен достъп.
Като се позовава на съображения за безопасност, официалното изявление на Нюрбургринг посочва „различната динамика на шофиране на двуколесните и четириколесните превозни средства“ като източник на потенциални недоразумения и повишен риск. „За да направим шофирането по-безопасно за всички, в бъдеще автомобилите и мотоциклетите ще бъдат строго разделени“, се казва в изявлението.
Това означава, че емблематичните туристически сесии на Нордшлайфе, където преди всеки с разрешено за движение по пътищата превозно средство можеше да плати за обиколка, вече ще бъдат изключително за автомобили. Мотоциклетистите обаче не са напълно забранени; те все още могат да изживеят популярната писта чрез „каране с водач по време на професионално организирани тренировки“.
Макар че това решение несъмнено ще разочарова любителите на мотоциклетите, логиката зад него е ясна. Нюрбургринг, със своите слепи завои и минимално разстояние до бариерите, е пословично безпощадна. Наблюдатели от бранша, като например блогът Bridge to Gantry, посветен на „Ринга“, предполагат, че официалните лица целят да намалят честотата на катастрофите с мотоциклети, които често водят до продължително затваряне на пистата и загуба на приходи.
Нюрбургринг не прекратява изцяло достъпа на двуколесни превозни средства. Мотоциклетите ще продължат да бъдат разрешени на по-късата, модерна писта за Гран при, като за тази година са предвидени 38 дати за туристическо каране, включително „ексклузивни престои за мотоциклети“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 УдоМача
20:45 20.02.2025
2 фен на опел
Коментиран от #3
11:27 21.02.2025
3 Валентино Роси
До коментар #2 от "фен на опел":
Така е защото куцо и сакато се качи да кара мотори. Коли не могат да карат, а ми се качват на мотори. За това на правата газ, защото е лесно, а в завоя по-бавни от велосипедисти, защото не си познават баланса на моторо и никога няма да проумеят как трябва да се кара мотор. То май и за колите е така, кой може кой не може все се качва и дъвче волана.11:40 21.02.2025