29 Октомври, 2024 12:50 27 452 33

Осем неща, които задължително трябва да проверите преди да купите употребявана кола

  • употребяван автомобил-
  • кола на старо-
  • проверка-
  • съвети
Осем неща, които задължително трябва да проверите преди да купите употребявана кола - 1
Снимки: Shutterstock

Има една поговорка от съвременния бит на нашенеца, която гласи: "Стара кола и млада жена са на късмет." И в нея има много истина. Но въпреки това, за да избегнете ненужни разходи и разочарования при покупка на употребяван автомобил, е важно да можете да разпознавате признаците на лоша кола.

Първата стъпка при огледа на един употребяван автомобил е да разберете дали колата е била използвала като такси. Това може да се разбере по много признаци, основните от които са дупки или изрязвания по арматурното табло, оглед на боята по трудно достъпните места, едно от които е "коша на мотора", за да се види дали не е пребоядисвана и предишният ѝ цвят да е бил жълт, кремав или зелен.

Второ, вижте колко собственици е имал въпросният автомобил. Ако те са много и са се сменяли често, то това показва, че колата най-вероятно е проблемна (счупена, удавена, компоненти не работят и т.н.).

Трето, трябва да оцените състоянието на транспортното средство по отношение на „износването ѝ“. Може да е идеално измита и полирана, но самата ѝ стойка трябва да е добра. да не изглежда "уморена". Ако една 15-годишна кола изглежда като нова, с измит двигател и полирани фарове, явно е положен труд за връщането ѝ към живот, но той може да е само повърхностен. Елементарна сервизна диагностика ще ви даде информация за останалото.

Осем неща, които задължително трябва да проверите преди да купите употребявана кола

Четвърто. Развийте капачката за пълнене на масло и вижте цвета на налепите отдолу. Колкото по-малко са те, толкова по-добре. Но капачката може да бъде измита, така че погледнете вътре в мотора и използвайте фенерче. Ако няма сериозен нагар, нещата са добре.

Пето. Стартирайте двигателя и вижте цвета на дима от ауспуха. При незагрята кола може лесно да се разбере дали има изгаряне на масло (син дим) или навлизане на антифриз в цилиндрите (гъст бял дим). Също така проверете ръба на изпускателната тръба - тук не трябва да има никакви отлагания - черен сух ауспух се счита за нормален.

Осем неща, които задължително трябва да проверите преди да купите употребявана кола

Шесто. Двигателят трябва да работи тихо и гладко, без тропане и тракане, особено в студено време. При повторно палене не трябва да има бял или син дим от изпускателната тръба.

Седмо. Огледайте предното стъкло. Сравнете маркировките му с маркировките на страничните и задните стъкла - годината им на производство трябва да съвпада, освен ако стъклата не са сменени вследствие на инцидент (което също не е добре). След това оценете степента на износване на ветроупорното стъкло. Ако то е наранено от множество малки язвички, а колата е на пет години, например и километражът показва по-малко от 100 хиляди км, търговците очевидно са работили върху пробега.

Осем неща, които задължително трябва да проверите преди да купите употребявана кола

Осмо. Огледайте добре гумите на автомобила за неравномерно износване. Покарайте колата по разбити пътища (такива у нас не липсват) и се вслушайте за нехарактерни шумове от окачването и задължително огледайте луфтовете между каросерийните панели. Те трябва да са еднакви.

За още съвети по отношение на избор на кола "втора ръка", вижте и статиите по-долу.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 59 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Димитър Лазаров

    95 8 Отговор
    Адмирирам статията. Добри съвети, които ние от старото поколение знаем, но младите трябва да се образоват, защото, без да се обиждат, са много зле в техническо отношение, що се отнася до автомобилите.

    Коментиран от #2, #4

  • 2 Мъдев

    13 109 Отговор

    До коментар #1 от "Димитър Лазаров":

    Младите купуваме нови бе ахмак

    Коментиран от #3, #7, #12

  • 3 Гонзалес

    105 7 Отговор

    До коментар #2 от "Мъдев":

    Купувате нови, но сте толкова зле, че като падне акумулатора и гледате като насрани и питате чичко гугъл какво да правите :)
  • 4 Гост

    21 22 Отговор

    До коментар #1 от "Димитър Лазаров":

    Нещата те промениха колега, и то драстично. На първо място начините и методите да се прикрият километрите и състоянието. После идва цената и пазара. В момента втора ръка са лудо скъпи, така да кажем... И накрая, манталитета и доходите. По добре 15 000 авансово и 300 лева лизинг, отколкото н-та употреба...

    Коментиран от #17

  • 5 Бай Иван - Циганина

    40 3 Отговор
    Проверете и резервната гума дали се напасва на главината! Защото може да е сменена.
  • 6 Мдаа

    60 3 Отговор
    Хубави съвети като цяло, но това за предното стъкло си е чиста фантазия, има много собственици, особено хората, които карат предимно извънградско в България, които поне веднъж са сменили предно стъкло. Миналата зима например за пръв път започнах по интензивно да изкарвам моята кола на магистрала и в рамките на две седмици получи два удара от камъчета, едното от които направи сериозна шупла на стъклото. Така че смяна на предно стъкло не винаги означава недобросъвестна употреба на автомобила.
  • 7 Пешо

    72 2 Отговор

    До коментар #2 от "Мъдев":

    Ти защо се обаждаш като си купуваш нови коли. Статията е за кола на старо!
    Амеба такава!
  • 8 гост

    32 4 Отговор
    Тест драйв пробно каране задължително,състояние на двигател и скорости там са големите разходи в повечето случаи акумлатора изчерпан накладки за смяна,масла ремъци и още много неща
  • 9 Винаги се забавлявам

    30 10 Отговор
    На опитите с една статия и пет съвета да направите от лаиците специалисти. Те и съветите ви са точно като изкарани от интернет от някой, дето нищо не разбира. И като дойде такъв “специалист” да ви купува колата и като почне да търси под вола теле, щото така пишело в “статията” и ще ви се скъсат нервите!

    Коментиран от #11

  • 10 П П П

    7 28 Отговор
    Моят автомобил е купуван 2016г, нов, на 7 км, от официалния вносител. В момента е на 65600км. Лекинко издишат препоръките ви.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Тъп Глупънсбъркър

    44 4 Отговор

    До коментар #2 от "Мъдев":

    И после, като не можете да си платите лизинга лизинговата компания ви ги взима и ги продава на други ахмаци!

    Коментиран от #13

  • 13 Гост

    14 6 Отговор

    До коментар #12 от "Тъп Глупънсбъркър":

    Всеки сам си преценя, Баце!

    Коментиран от #14

  • 14 Сър Мастър Бейтс

    27 3 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Дума "преценя" не съществува в българския език. Виж "преценява" има. Като сте толкова млади и интелигентни, защо не можете да пишете дори правилно на български? А баце?

    Коментиран от #15, #16, #24

  • 15 Ти остави

    10 3 Отговор

    До коментар #14 от "Сър Мастър Бейтс":

    Преценянето, виж целия поток на мисълта - като оттичане на тоалетна е - буен и омазан!

    Коментиран от #25

  • 16 Аааааа

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "Сър Мастър Бейтс":

    Щото е лесно да ходиш по акъла на една мисирка, вместо да поддържаш високи лични стандарти. Подобни изказвания често излизат в парламента. И това е, за да покаже какви парламентаристи имаме - езиково ниво 6-ти клас.
    Подкрепям! Забележки, трябва да се правят!
    По темата, понякога е нужно да чуете единствено звука на автомобила и всичко приключва (разбира се, за тези имащи слух). Другото, което не е споменато е мястото на покупка. Имайки в предвид, че в момента само децата не са почнали да внасят и продават автомобили, трябва да бъдете по-критични. Особено към частни лица! Там поне смъкване с 20% на цената би напълно резонно. Да не забравяме, държавата не прави проверка за годност, достоверност на внесените МПС-та, но пък ще ви изслати на ГТП, данъци и други проверка. Т.е. не забравяйте, че при покупка на стар автомобил, никой не ви защитава, нито нещо ви гарантира,!

    Коментиран от #27

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 кй87ъ6трхуй

    12 1 Отговор
    Само да питам- как проверявате колко собственика е имала колата? Че нещо не се сещам как става туй у вас...
  • 19 бла бла интернет

    8 2 Отговор
    "черен сух ауспух се счита за нормален" ,. Ауспуха при работа винаги е мокър, тъй като има конденз
  • 20 гост

    10 1 Отговор
    "Двигателят трябва да работи тихо и гладко, без тропане и тракане"

    Няма такъв стандарт. Всеки двигател има различно нормално тракане. Дизелите тракат много.

    Коментиран от #28

  • 21 коментатор

    10 0 Отговор
    "Огледайте предното стъкло. Сравнете маркировките му с маркировките на страничните и задните стъкла - годината им на производство трябва да съвпада"

    Защо да не трябва да купувам кола ако е сменено стъкло????

    При извънрадско шофиране е възможно камъче да направи люспа на стъклото. Тогава замяната е задължителна
  • 22 Карам по цял ден

    5 1 Отговор
    "а колата е на пет години, например и километражът показва по-малко от 100 хиляди км"

    Ако кола на 5 години е на 100 и повече хиляди, това означава , че е била фирмена (служебна)

    Коментиран от #30

  • 23 руски мотор

    8 2 Отговор
    "погледнете вътре в мотора и използвайте фенерче"

    Това може да се види само на Лада и Москвич. При съвременните двигатели няма визуален достъп вътре. Имат защитна пластина

    Коментиран от #31

  • 24 Госг

    7 2 Отговор

    До коментар #14 от "Сър Мастър Бейтс":

    Думата преценя е нарицателна, и в случая е използвана иронично, Баце! Слага се запетайка, бай дъ уей! Толкоз за граматиката ми!
  • 25 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Ти остави":

    Извинявайте другарю!
  • 26 Гост

    7 6 Отговор

    До коментар #17 от "кй87ъ6трхуй":

    При 15 начална, 15 остатъчна и 60 месеца х 300 лева = автомобил за 45000, без лихвата! Каското е 2000 лева на година, гражданска 350, данък 200 лева = 250 лева на месец, закръглено заради каското. Горивото, според карането, ама все си мисля че си трябва за всяка кола! Ти Кия карал ли си? Нова? Или викаш, дай да взема един истински автомобил за 15000 и да се видя и аз във лукса, а? Пълно е с такива шарани, хранят джамбазите яко! Ама после реват когато дойде момента за турбината, дюните или демпфера, и те почва една одисея по форуми и морги! Както казах, всеки сам си преценя, и накрая решава кой път да поеме, Баце!

    Коментиран от #29, #32

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Лудия

    2 3 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Цди на Мерцедесите е шампион по вибрации и шум.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Дейвид

    9 0 Отговор

    До коментар #22 от "Карам по цял ден":

    В западните страни разстоянията са големи. Обикновено който си купува кола, особено някакъв "премиум", я купува, за да я кара, а не да стои в гаража. Нормално е на ден да се изминават 200 км до работа и обратно. Така че, правете си сметка. Средно на година се изминават 25-30 000 км. 5-годишна кола от частно лице - 125-150 000 км. си е нормално. Ако колата е била служебна на запад - 300 - 450 000 за 2-3 год. и не говорим за такси.
  • 31 Дуньо простия

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "руски мотор":

    Тази ламаринка, дето се вижда под капачката на гърловината, всъщност е маслоотражател. И не е толкова малка, ами е почти върху цялата дължина на разпределителния вал. Вече ги има и пластмасови, в по-новите коли.
  • 32 Димитър

    3 3 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    Ами аз обикалях 6 месеца за кола на старо, накрая се отчаях, само топ мошеници, нямаше една нормална автокъща, 99% са с преъртени километражи, не си признават даже когато им го докажеш, стават още по-нагли.

    Финално си казах, че на подобни хора няма да им дам и един ЛЕВ.

    Отидох си взех число нова кола 20000 първоначална, 10000 остатъчна, 450 лева месечна вноска, 2.6% ми е лихвата по лизинга за 6 години. Каското ми е беше 3500 в началото и всяка година пада с по едно 400 лева.

    Колата е чисто нова със 7 година гаранция. Няма да казвам модел. Струваше 60 000 в топ изпълнение.

    Мога да им пожелая на собствениците на нашите автокъщи да станат нормални хора! Дотогава да ги хранят балъците.
  • 33 пълни глупости

    0 0 Отговор
    в статията. Ако колата е на старо, трябва да е от първи собственик, не от търговци, и вече се гледа общото състояние. Всичко друго е измислица.