Спортният автомобил Mazda Iconic SP с роторен двигател ще влезе в серийно производство. Спортната кола Iconic SP, малко по-голяма като размери от MX-5 Miata, беше представена като концепция точно преди година.
Сега главният дизайнер на Mazda Масаши Накаяма потвърди, че ще има производствена версия и няма да се налага да се чака дълго – производството ѝ ще започне „в недалечното бъдеще“. Предстоящият нов продукт се нарича идеологически наследник на RX-7 и RX-8.
Ротационният двигател, известен също като Ванкелов, има както предимства, така и недостатъци. Предимствата включват компактен размер и мощност, а недостатъците включват разход на гориво, повишена токсичност на отработените газове и крехкост.
Недостатъците обаче са повече от предимствата, което е причината автомобилните компании да отказват да произвеждат автомобили с такъв агрегат. Mazda не е произвеждала автомобил с роторно задвижване от 2012 година, когато последният RX-8 слезе от поточната линия.
В началото на 2023 година автомобилният производител представи първия автомобил от много години насам с роторен двигател, като каза, че агрегатът е от ново поколение и са изчистени всичките му недостатъци. Той е част от хибридната инсталация на кросоувъра MX-30 e-Skyactiv R-EV. А през есента на същата година дебютира Iconic SP.
Mazda Iconic SP беше представена в края на октомври на Japan Mobility Show в Токио, а основната му характеристика, освен дизайна с класически пропорции, беше двубутален роторен двигател, който играе ролята на генератор на електричество, т.е. не е свързан с колелата. По време на премиерата Mazda обяви само мощността на инсталацията, която е 370 конски сили.
Сега официално е потвърдена появата на серийната Mazda Iconic SP. По неофициални данни, готов за производство спортен автомобил може да бъде представен още през 2026 година. Японската компания сподели и други новини:
Новото поколение кросоувър Mazda CX-5 ще се появи между 2025 и 2027 г., когато ще бъдат пуснати електрически автомобил и SUV, разработени в сътрудничество с китайския Changan. Освен това до 2027 г. семействата SkyActiv-G и SkyActiv-X ще бъдат заменени от четирицилиндрови двигатели от семейството SkyActiv-Z.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пълна глупост
Вече и китайските производители на мобилни телефони произвеждат спортни автомобили с 1500 коня мощност, които ускоряват до 100 за под две секунди вдигат в 350 км в час, поставиха рекорда за най-бърз четириврат автомобил на нюрбургринг и зарежда 400 км за 10 минути. Цена на това удоволствие - 110 000 долара. Няма автомобил с ДВГ на тази цена който да доближи някой от тези параметри, да не говорим за всичкото на куп.
Коментиран от #3, #6
10:53 08.11.2024
2 такива работи
Коментиран от #7
11:04 08.11.2024
3 анонимен
До коментар #1 от "Пълна глупост":
Само батериите за електроника са 500 километра.11:26 08.11.2024
4 анонимен
11:27 08.11.2024
5 Симеонов
21:39 08.11.2024
6 Гост
До коментар #1 от "Пълна глупост":
Само за клавиатурните рацери ускорението е всичко.18:41 09.11.2024
7 Гост
До коментар #2 от "такива работи":
Двигателят, който мислим за Ванкелов, всъщност е модификация на Пашке. При вариантът, който е измислил Ванкел, половината от недостатъците ги е нямало, но машината е била скъпа за производство и трудна за поддръжка. Поне за тогавашните времена.При оригиналът на Ванкел (ДКМ54), освен роторът се върти и кожухът му, но с различна честота. Свещите са били монтирани на самият ротор, което е изисквало цялостно разглабяне на мотора, за едната смяна на свещи.
При модификацията на Пашке, се върти само роторът, а кожухът седи неподвижен. Това прави изгарянето само в едниният край на двигателя, а всмукването на въздух само в другия край, което поражда неравномерното нагряване на корпуса. Все пак, този вариант е бил по-евтин и по-лесен за изработка, както и за поддръжка. Свещите вече са били на корпуса, а не на ротора. Затова, налагат варианта на Пашке на пазара, но му запазват името на Ванкелов, понеже Ванкел е изобретателят му.
18:48 09.11.2024