Mazda CX-30 и Mazda 3 получиха нов, по-мощен и подобрен базов двигател за моделната година 2025. Тези версии на Mazda 3 вече са налични за покупка, а поръчките за кросоувъра Mazda CX-30 ще бъдат отворени скоро.
Новият 2.5-литров бензинов двигател e-Skyactiv G с мека хибридна технология, подобен на този, монтиран в популярната Mazda CX-5, вече произвежда 138 к.с. и 238 Нм въртящ момент, което значително „превъзхожда“ предишния 2.0-литров двигател със 120 к.с. и 213 Нм.
Допълнителната мощност на новия двигател позволява ускорение до 100 км/ч със секунда по-бързо от преди. Въпреки това, Mazda се фокусира върху подобряване на производителността в реалния свят благодарение на увеличения въртящ момент на новия двигател.
Mazda също така твърди, че новото устройство има подобрени показатели за шум, вибрации и твърдост, осигурявайки по-високо ниво на комфорт. Новите функции включват технология за деактивиране на цилиндрите и мека хибридна система, която помага за подобряване на икономията на гориво и прави спирането и тръгването в трафика възможно най-гладко.
Новият агрегат може да се комбинира както с шестстепенна механична, така и с автоматична скоростна кутия в моделите Mazda 3 и CX-30. Междувременно двигателят e-Skyactiv-X със 183 конски сили, предлаган и в двата автомобила, остава непроменен и остава единственият наличен двигател за седана Mazda 3.
Екстериорът и интериорът на Mazda 3 и CX-30 остават непроменени, но тяхната информационно-развлекателна система вече включва интегриран виртуален асистент Amazon Alexa и може да получава актуализации за навигация чрез облака.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Град Козлодуй
13:05 05.08.2024
2 Хенри
Е браво, доживяхме голяма мощност от Мазда.......
Що за глупости пишете бре??
Коментиран от #3
13:08 05.08.2024
3 някойситам
До коментар #2 от "Хенри":
Възможно, това е нещо подобно на технологията на чист дизел, без турбо. Голям обем, малка мощност, висока издържливост, само че с бензин. Извод: тиха работа, нисък расход на гориво, приемлив въртящ момент. Ако искаш и ускорението, има и със турбо модели, с по 250 кс, същия 2.5 литра бензин.13:19 05.08.2024
4 ха ха
- Коя е Сири?
- Ъ-ъ, няма значение... Алекса, включи навигацията!
- Ко-я Е Си-ри!
- Алекса! Включи навигацията!
- Сири да ти я включи!!!!
13:54 05.08.2024
5 Куку
Коментиран от #7
14:05 05.08.2024
6 тъй шъй
14:07 05.08.2024
7 Тоз
До коментар #5 от "Куку":
Мощността никога не стига. Свиква се с всичко и искаш повече. Преди 30 години мечта беше кола с 100 кс. Тези дни карам такава, ужасно тромаво нещо-110кс. Но скоро и с двойно по-голямата мощност и много повече въртящ момент ще свикна. Но е неумно постоянно да се мисли за повече. Сега между 200 и 250 е напълно приемлива и безопасна динамика.Коментиран от #8
14:13 05.08.2024
8 Куку
До коментар #7 от "Тоз":
До някъде съм съгласен, но на 5 метра и 1.5 тона кола 200 коня не са много. И не годим максимална скорост а еластичност и ускорение ,и наистина изпреварването е много по бързо и безопасно отколкото със слаб двигател да отнеме двойно по дълга дистанция...Коментиран от #10, #11
14:23 05.08.2024
9 УрсуЗла
14:42 05.08.2024
10 Ввв
До коментар #8 от "Куку":
Не са много?!Ако е атмосферен асматик със сигурност не са!16:08 05.08.2024
11 такае
До коментар #8 от "Куку":
За България наистина си трябва мощен мотор защото се изпреварва много, най-вече заради спестовници дето карат с половината на ограничението да спестят едни 5 лева от гориво. Където и да мръднеш в друга държава е кажи-речи все тая колко коня ти е колата, защото всички си карат с колкото трябва и няма нужда да се изпреварва. Та в тоя ред на мисли, наистина не стигат конете на маздата, още повече че е без турбо и като се изпреварва на нагорнище много бръмчи. Аз лично за това смених марката и съм ок. Може би с хибрид е една идея по-добре, но не съм я тествал.Коментиран от #12
16:18 05.08.2024
12 Куку
До коментар #11 от "такае":
Абсолютно съгласен съм за спестовниците каращи като баби,и като тръгнеш да ги изпреварваш натискат до дупка...иначе 2.5 бензиновия на маздата не е асматик и се газира супер и колата е лека и върви на равно със всеки 180 - 190 коня макар и с турбо на всички марки, тествано многократно... а и разхода е 9-10 не като на Ауди или Бмв ...Коментиран от #13
21:29 05.08.2024
13 такае
До коментар #12 от "Куку":
Спор няма че си е екстра маздата, при мен проблема е че малко да избръмчи колата и жената почва да мрънка, а почне ли един път да мръка няма спиране целия път. За това кола с турбо ми е по-на оферта защото не се чува толкова двигателя като настъпя да изпреваря и тя си плещи нейните без да се усеща с колко карам. Иначе аз си харесвам атмосферки, сега си мисля дали да не си взема някоя малка колица да бия прекъсвачи и да се радвам като карам сам.11:22 06.08.2024