На 29 октомври хиляди германски работници започнаха национална стачка с искане за по-високи заплати. Протестно движение се наблюдава в предприятията Volkswagen Porsche AG, BMW и Mercedes-Benz, работниците напомниха за себе си и в град Оснабрюк, където се намира един от "проблемните" заводи на Volkswagen, който концернът възнамерява да затвори напълно.
Във вторник канцлерът Олаф Шолц проведе среща с бизнес лидери, включително шефа на Volkswagen Оливер Блуме, за да обсъдят стратегии за укрепване на индустриалния сектор на Германия. Тричасовата среща при закрити врата в Берлин беше насочена към проучване на политически мерки за стимулиране на растежа, защита на работни места и укрепване на позицията на Германия като глобален индустриален център, каза правителственият говорител Щефен Хебестрайт.
Отделно проучване на асоциацията на автомобилната индустрия VDA установи , че трансформацията на германската автомобилна индустрия може да доведе до загуба на 140 000 работни места до 2035 г., от които около една четвърт вече са извършени. „Европа – особено Германия – все повече губи международната си конкурентоспособност“, се казва в доклада на VDA.
В него се казва още, че германските компании плащат три пъти повече за електроенергия от своите американски или китайски конкуренти, изправени пред по-високи данъци и увеличени бюрократични тежести.
По същото време в завода на Porsche AG в Цуфенхаузен в Щутгарт 500 работници излязоха по време на нощната смяна, а след това около 4000 работници стачкуваха по време на първата смяна, за да се присъединят към демонстрацията. В баварския град Инголщат работниците маршируваха със силни ритми, надуваха свирки и развяваха знамена в завода на Audi, който е част от групата Volkswagen.
Volkswagen в момента е в най-лоша позиция. В сряда концернът отчете спад на печалбата през третото тримесечие с 42%, което е най-ниското ниво от три години. „Това подчертава спешната необходимост от значително намаляване на разходите и повишаване на ефективността“, каза финансовият директор Арно Антлиц в изявление.
Антлиц заяви още, че е уверен, че компанията може да постигне сделка с работниците, но не може да изключи стачки, тъй като компанията обмисля повече от 10 милиарда евро (10,8 милиарда долара) съкращения на разходите.
Германското правителство настоя за резолюция, която да остави заводите на VW отворени, но правителствен говорител каза в сряда, че е твърде рано да се каже дали Берлин ще предостави държавна помощ.
След пандемията европейският автомобилен пазар се е свил с около 2 милиона автомобила, намалявайки продажбите на Volkswagen с около 500 000 бройки годишно. По-евтините модели на Tesla и китайските производители на автомобили спечелиха пазарен дял в Европа.
От Volkswagen подчертават, че не са забравили да създават страхотни коли, но производствените разходи далеч не са конкурентни. В Китай Volkswagen също загуби пазарен дял заради по-евтините модели на местни конкуренти, въздействие, което се влошава от по-голямото забавяне на китайската икономика поради кризата с недвижимите имоти.
Доставките на Volkswagen за Китай, най-големият автомобилен пазар в света, са спаднали с 15% до 711 500 автомобила през третото тримесечие. Това намали глобалната цифра, която падна до 2,176 милиона автомобила.
Така Volkswagen подчертава, че без затваряне на част от заводите в Европа ще бъде трудно за концерна да възстанови конкурентоспособността и отново загатва за "трудни решения". Ръководството казва, че германските заводи са много по-скъпи за експлоатация от тези на конкурентите поради високите разходи за труд и енергия. Антлиц каза, че съкращенията ще бъдат трудни, „и че много служители са загрижени за бъдещето си“, „Изправени сме пред важни и болезнени решения“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Факт
12:15 01.11.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Пич
Коментиран от #10, #46
12:17 01.11.2024
4 копейката
Коментиран от #79
12:17 01.11.2024
5 Мутрифанова до троловете
Коментиран от #18, #20, #25, #27
12:19 01.11.2024
6 Фолксваген,БМВ, Мерцедес
12:20 01.11.2024
7 Важното е, че когато
12:21 01.11.2024
8 Kaлпазанин
12:22 01.11.2024
9 да де
12:23 01.11.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Шуменлия
Коментиран от #37
12:25 01.11.2024
12 КАКВО
12:25 01.11.2024
13 Рошко
До коментар #2 от "Урсула":
И после ,ама за мен що няма столче ,и китайците не ме посрещат12:25 01.11.2024
14 Госあ
Коментиран от #21
12:27 01.11.2024
15 ДрайвингПлежър
А да се обвинява ръководството на Фолксфаген е идиотско, при условие че в 22 членния борд на директорите 10 места имат работниците и 2 места са на 2 от провинциите - а самите акционери са малцинство. Не там трябва да търсите проблема, а в глупостите, рекета и тоталната диктатура налагана от Брюкселските говедовъди!
12:30 01.11.2024
16 Буха ха
Коментиран от #55
12:30 01.11.2024
17 Ами още санкции
12:30 01.11.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 уйко калеко
12:34 01.11.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 джо
До коментар #14 от "Госあ":
Не мога да разбера как китаец ще предпочете Мерцедес пред китайски автомобил!Коментиран от #24
12:36 01.11.2024
22 Политкоректен
Коментиран от #30
12:36 01.11.2024
23 Госあ
Коментиран от #26
12:37 01.11.2024
24 Госあ
До коментар #21 от "джо":
и фолксваген, братчед. Половината се продват в Китай. Китаеца може да си позволи всичко. Хората са отворени. И гучи и долче и камбана и адидас си купуват.12:40 01.11.2024
25 Роки
До коментар #5 от "Мутрифанова до троловете":
Амебчо, 42% спад на печалбите за тримесечието добре ли е? Затваряне на заводи и стачки по другит добре ли е?А внушенията са на твоите господари от "Време е да се погрижим за България" ПЛПГБТ заедно с подопечените им м.и.с.и.р.к.и, начело с кроманьонеца Цунцърова...
12:40 01.11.2024
26 ДрайвингПлежър
До коментар #23 от "Госあ":
В едно скорошно интервю Джаишанкар, външния министър на Индия каза (по памет): Г7 е затворен кръг, който не допуска никого вътре, в такъв случай на нас ни остава да си направим собствен кръг и да се развиваме (визирайки БРИКС) - та Индия е относително позиционирана вече...Коментиран от #28
12:43 01.11.2024
27 8у7ъ6т5р4е3
До коментар #5 от "Мутрифанова до троловете":
Не 200, а НАД 350 000 коли произвеждаха вагените в Русия... Разбира се не само за Русия, а за страните от СНГ които "случайно" имат изгодни митнически условия- обичайно 0% или силно клонящи към 0%... Сега страните от СНГ купуват вагени от Китай, но далеч не е толкова изгодно + има куп сложности и накрая излиза, че тези страни купуват по-малко от 10% от предишните количества... Което си е пряка загуба на НАД 300 000 продажби годишно...По същата схема Мерцедес продаваха над 200 000 коли годишно, сега малко се внасят от Китай- общо взето минус 200 000 продажби...
Бонус- произвежданите в Русия коли носеха ТРИ ПЪТИ по-висока печалба на бройка...
Накратко- напускането на руския пазар докара на немските производители ПРЕКИ загуби от над €7млрд. и вторични загуби от над €23млрд. Честито на печелившите...
12:45 01.11.2024
28 Госあ
До коментар #26 от "ДрайвингПлежър":
много се зарадвах и когато Путин стисна ръцете на Моди и Си Дзинпин, така както Ван И стисна ръцете на Иран и СА ! хората работят за мир и разбирателство, докато жидовете и цру за интриги и конфликти. Коя всъщност е империята на злото, всеки може да си отговори много лесноКоментиран от #36
12:52 01.11.2024
29 По продажби
12:57 01.11.2024
30 ганю
До коментар #22 от "Политкоректен":
това е само началотокакво ще донесе бъдещето
хвърляйте боб та да разберете....
няма нострадамус няма Ванга
13:02 01.11.2024
31 Приказка
Коментиран от #38, #59
13:02 01.11.2024
32 Перник е в траур
Коментиран от #86
13:04 01.11.2024
33 Еми Украйна не иска немски МПСта
Каквото повикало такова се обадило
Вместо в Украйна да има търсене на МПСта да си возят семействата Украйна се захвана за оръжията и в окопите за което са виновни руснаците със Сециалната Военна Операция двама вропа и Русия се карат трети печели Китай
13:04 01.11.2024
34 45776
13:06 01.11.2024
35 До МаевткатаУрсуза
Европа Яко го закъса!
Цялата е обхваната от стачки и протести!
13:09 01.11.2024
36 ДрайвингПлежър
До коментар #28 от "Госあ":
Могат да си отговорят, но много не искат, щото е неудобна истина. Западната идеология е: да наложим нашия морал и нашите ценности като единствено правилни, ако ще да е с огън и меч. Съчетано с либералната идеология, която е съвършения комунизъм - имаме една пълна и брутална диктатура."Неразвитата" част от света както го наричат казват - всички ние сме различни, нека да работим заедно загърбвайки различията си, за да донесем благоденствие на народите. Китай има изрично приета доктрина за ненамеса във вътрешните работи. Тоест тези "изостанали" държави са съвършените либерали...
ама пропагандата представя всичко наопаки, и народа се лови не на това, което вижда, а на това, което новото ЦК на партията в Брюксел му казва да мисли... тъжно и за съжаление неизбежно - ще прогледнат , щото глада учи... но ще е късно!
13:12 01.11.2024
37 @@@
До коментар #11 от "Шуменлия":
Осрайна претърпя катастрофални загуби от Русия и може да ѝ трябва Столетие, за да възстанови държавата си,ако изобщо може да се говори за държава!
13:12 01.11.2024
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 ДрайвингПлежър
До коментар #38 от "фгхуйко":
Моята е 8 годишна немска и съм повече от доволен от качеството, мислех да я продавам на 5тата година... в крайна сметка дори дълъра ми каза, дръж си колата вече няма да има такива.Искам да кажа, че с приливи и отливи всички немски марки имат и добри коли до към 2015 - от там започва бруталното зелено плиткоумие и съответно резкия спад в качеството на колите.
А франсетата са в същото дередже като швабите, Стелантис, издиша отвсякъде и са тръгнали към катастрофа и те...
Коментиран от #44, #52
13:23 01.11.2024
40 тъй шъй
Те си вървяха по нанадолнището с TSI,DSG и други проблемни системи и агрегати.
Съвсем нормално завършване на некачествена и надценена техника.
Какво да поевтинят, дънков плат в интериора на Шкода отдавна го има.
13:37 01.11.2024
41 Бай Иван - Циганина
Коментиран от #75
13:45 01.11.2024
42 НВа
Бива бива ма то..
Коментиран от #43
13:48 01.11.2024
43 ДрайвингПлежър
До коментар #42 от "НВа":
Ми не са виновни те - всички коли скочиха така. Вземи коя да е марка и ще видиш, че минитата, които бяха около 20 хил сега са между 35 и 40 хиляди. Среден клас като Голф от 40 до 50 за наточените версии сега са между 70 и 100В голямата си част производителите не носят вина, просто защото ментално увредените в Европейската Комисия и парламент ежемесечно налагат нови изисквания и това само добавя и оскъпява колите.
Същите тия брандове продават в Азия коли за по 7-8 хиляди и то долара, а не евро, но Азиятците си нямат политически олигота, дето да се "грижат за тях" - тук таме си имат по някой най-обикновен диктатор и си живеят живота, щот при него все пак протича и някаква мозъчна дейност за разлика от еврофашистите!
Коментиран от #58
15:58 01.11.2024
44 Пловдив
До коментар #39 от "ДрайвингПлежър":
A каква по-точно кола имаш, защото и моята е немска, на повече години, но и аз чувам същите съвети?Коментиран от #47
16:14 01.11.2024
45 Дошо
16:17 01.11.2024
46 Селянина с колелото
До коментар #3 от "Пич":
Е те още не са се събудили, трябва и кафенцето да си изпият. Чак тогава може и да прозрат истината за това което се случва Европа, но ще е късно.16:51 01.11.2024
47 ДрайвингПлежър
До коментар #44 от "Пловдив":
Твойте хора от Стефанов моторс ми я продадоха :)Коментиран от #51
16:56 01.11.2024
48 Анонимен
Коментиран от #49
17:08 01.11.2024
49 ДрайвингПлежър
До коментар #48 от "Анонимен":
Работниците също имат своята вина, за да не повтарям виж коментар 1517:26 01.11.2024
50 Никой няма да забележи че ги няма
17:29 01.11.2024
51 Пловдив
До коментар #47 от "ДрайвингПлежър":
Стига бе!... Работя точно срещу тях, ама са хора на шефа. Където думка големият тъпан, не се чува малкият.Коментиран от #53
17:41 01.11.2024
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 ДрайвингПлежър
До коментар #51 от "Пловдив":
Силно ги препоръчвам - много са точни. Пътувам от 300 км за да поддържам колата при тях, нищо че имам друг дилър на 50. Мотора е 1,6 цдти и е вероятно един от последните добре направени дизели.17:54 01.11.2024
54 Хаха,
18:42 01.11.2024
55 Хихи
До коментар #16 от "Буха ха":
и краварската газ е почти без пари!18:45 01.11.2024
56 Дфен
19:20 01.11.2024
57 Коментатор
Моментално марионетките обслужващи фащ, които са начело на повечето европейски държави, плюс цялата европейска комисия, на топло в зандана за обслужване на чужди интереси и геноцид срещу народите си!!!
Стратегия 2:
Моментално да се спре зеления "еко" тероризъм, да се спрат съвременните ел автомобилни пропаганди, които за абсолютно нищо не стават и да се разработят надеждни и икономични автомобили с двг, докато истинската наука (а не корпоративната пропаганда) не намери подходящия технологичен преход за човечеството!!!
23:33 01.11.2024
58 Ракета Пейтриът 📡
До коментар #43 от "ДрайвингПлежър":
Ти какво очакваше? До 3000-та година cpaне по улиците и да ви дишаме фъшкuuте? Ако си мислиш, че реката ще затече нагоре и слънцето ще изгрее от Запад, "значи си си изключил мозъка", както вика Мъск."Изкопаемите горива и буталата са най-тъпия експеримент в човешката история." - пак той
На кого да вярваме? На най-богатия човек в света и най-продаваната кола в света (Model Y) или на Дизелгейт?
Петролна рoбиня 💨⛽
или патриот на БГ ток ⚡
Коментиран от #81
01:36 02.11.2024
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Ерсте банк
Доставчиците ще получават по-малко поръчки от "Фолксваген", което също означава по-малко работници.
На практика заетите намаляват и покупателната способност също намалява, а това е началото на криза.
Тъй като икономиката е взаимосвързана, то можем да очакваме, че кризата ще нанесе поражения в цяла Европа, вероятно ще има спад на поръчките и в България.
Не може всичко наведнъж - и подкрепа със стотици милиарди за Укростан, и "Зелена" сделка, и затваряне на централи, и електрически автомобили, и отказване от евтини ресурси... Ще ни докарат до разпад...
08:08 02.11.2024
61 Сър Мастър Бейтс
Коментиран от #64, #66, #67, #68, #69, #71, #74
08:18 02.11.2024
62 Симо
09:47 02.11.2024
63 Фалувето произвежда само
Коментиран от #65
10:58 02.11.2024
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Фашистите
11:23 02.11.2024
73 Сър Мастър Бейтс
До коментар #64 от "кй87ъ6трхуй":
Говорим за две различни неща. Да, цените на колите се вдигна заради всичко, което си написал. Но това важи за всички производители, не само за Фолксваген. Не съм чул обаче Тойота да съкращава работници в Япония. Положението, в което се намира в момента VW е директно повлияно от две десетилетия бълване на некачествени продукти и лежане на стари лаври. Сами са си виновни!!!Коментиран от #76, #78, #83
11:24 02.11.2024
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Старо куче
11:46 02.11.2024
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 катран
До коментар #4 от "копейката":
всичко е изчислено в сащ...да му мислят такива като теб..и да купуват същия руския газ от посредници...и това се нарича евроатлантическа солидарност..с украйна..Русия дори увеличила печалбата от тези суровини..Тихомълком бизнеса си върви с пълни обороти...Санкции ли ?11:53 02.11.2024
80 куку
11:54 02.11.2024
81 Типично
До коментар #58 от "Ракета Пейтриът 📡":
изказване на мизерен лгбт тротинеткаджия, смятащ че патриота е ракета12:27 02.11.2024
82 Само питам
13:34 02.11.2024
83 да ама не точно
До коментар #73 от "Сър Мастър Бейтс":
Япония нямаше тръби с газ и петрол до вратите на заводите си директно от Русия . Сега като ги гръмнаха , слез та да видиш .13:37 02.11.2024
84 скъпи трошляци
19:46 02.11.2024
85 Надежден
21:27 02.11.2024
86 в траур си
До коментар #32 от "Перник е в траур":
ти, а Перник 3 ти фолксваген вече карат...14:10 04.11.2024