1 Ноември, 2024 12:12 13 301 86

Европа го закъса: Volkswagen е в безпрецедентна криза

  • volkswagen-
  • криза

Европа е обхваната от стачки на работници в автомобилната индустрия

Европа го закъса: Volkswagen е в безпрецедентна криза - 1

На 29 октомври хиляди германски работници започнаха национална стачка с искане за по-високи заплати. Протестно движение се наблюдава в предприятията Volkswagen Porsche AG, BMW и Mercedes-Benz, работниците напомниха за себе си и в град Оснабрюк, където се намира един от "проблемните" заводи на Volkswagen, който концернът възнамерява да затвори напълно.

Във вторник канцлерът Олаф Шолц проведе среща с бизнес лидери, включително шефа на Volkswagen Оливер Блуме, за да обсъдят стратегии за укрепване на индустриалния сектор на Германия. Тричасовата среща при закрити врата в Берлин беше насочена към проучване на политически мерки за стимулиране на растежа, защита на работни места и укрепване на позицията на Германия като глобален индустриален център, каза правителственият говорител Щефен Хебестрайт.

Отделно проучване на асоциацията на автомобилната индустрия VDA установи , че трансформацията на германската автомобилна индустрия може да доведе до загуба на 140 000 работни места до 2035 г., от които около една четвърт вече са извършени. „Европа – особено Германия – все повече губи международната си конкурентоспособност“, се казва в доклада на VDA.

В него се казва още, че германските компании плащат три пъти повече за електроенергия от своите американски или китайски конкуренти, изправени пред по-високи данъци и увеличени бюрократични тежести.

По същото време в завода на Porsche AG в Цуфенхаузен в Щутгарт 500 работници излязоха по време на нощната смяна, а след това около 4000 работници стачкуваха по време на първата смяна, за да се присъединят към демонстрацията. В баварския град Инголщат работниците маршируваха със силни ритми, надуваха свирки и развяваха знамена в завода на Audi, който е част от групата Volkswagen.

Европа го закъса: Volkswagen е в безпрецедентна криза

Volkswagen в момента е в най-лоша позиция. В сряда концернът отчете спад на печалбата през третото тримесечие с 42%, което е най-ниското ниво от три години. „Това подчертава спешната необходимост от значително намаляване на разходите и повишаване на ефективността“, каза финансовият директор Арно Антлиц в изявление.

Антлиц заяви още, че е уверен, че компанията може да постигне сделка с работниците, но не може да изключи стачки, тъй като компанията обмисля повече от 10 милиарда евро (10,8 милиарда долара) съкращения на разходите.

Германското правителство настоя за резолюция, която да остави заводите на VW отворени, но правителствен говорител каза в сряда, че е твърде рано да се каже дали Берлин ще предостави държавна помощ.

След пандемията европейският автомобилен пазар се е свил с около 2 милиона автомобила, намалявайки продажбите на Volkswagen с около 500 000 бройки годишно. По-евтините модели на Tesla и китайските производители на автомобили спечелиха пазарен дял в Европа.

От Volkswagen подчертават, че не са забравили да създават страхотни коли, но производствените разходи далеч не са конкурентни. В Китай Volkswagen също загуби пазарен дял заради по-евтините модели на местни конкуренти, въздействие, което се влошава от по-голямото забавяне на китайската икономика поради кризата с недвижимите имоти.

Доставките на Volkswagen за Китай, най-големият автомобилен пазар в света, са спаднали с 15% до 711 500 автомобила през третото тримесечие. Това намали глобалната цифра, която падна до 2,176 милиона автомобила.

Така Volkswagen подчертава, че без затваряне на част от заводите в Европа ще бъде трудно за концерна да възстанови конкурентоспособността и отново загатва за "трудни решения". Ръководството казва, че германските заводи са много по-скъпи за експлоатация от тези на конкурентите поради високите разходи за труд и енергия. Антлиц каза, че съкращенията ще бъдат трудни, „и че много служители са загрижени за бъдещето си“, „Изправени сме пред важни и болезнени решения“.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 43 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    120 15 Отговор
    Немското е скъпо и некачествено.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Пич

    185 9 Отговор
    Хахаха..... иначе вчера новината беше , че кравето масло поскъпнало в Русия !!! А че германската икономика умира , или че в САЩ може да има гражданска война , не е важно !!!

    Коментиран от #10, #46

  • 4 копейката

    8 69 Отговор
    се научила да болтва 🤡

    Коментиран от #79

  • 5 Мутрифанова до троловете

    19 92 Отговор
    Да се внушава, че заводите на ФВ затварят заради затворените руски пазари от 200 бр на година

    Коментиран от #18, #20, #25, #27

  • 6 Фолксваген,БМВ, Мерцедес

    96 7 Отговор
    Сбогом Русия, сбогом Газпром, сбогом Путин
  • 7 Важното е, че когато

    113 5 Отговор
    напълнят на 100% газовите хранилища ще има топло през зимата за безработните
  • 8 Kaлпазанин

    100 4 Отговор
    Време е Урсула ,и си е да се пращат на фронта в укрия
  • 9 да де

    102 4 Отговор
    Споко това е само началото ще става все по-весело.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Шуменлия

    87 6 Отговор
    И не само.... По забранената нам телевизия показаха, че укробандеровците за седмица са се простили с 17 хиляди души. Ора не останаха там ей.

    Коментиран от #37

  • 12 КАКВО

    46 4 Отговор
    Тричасовата среща при закрити врата в Берлин беше насочена към проучване на политически мерки за стимулиране на растежа, защита на работни места и укрепване на позицията на Германия като глобален индустриален център, каза правителственият говорител Щефен Хебестрайт. А са се събрали да решават икономически проблем.
  • 13 Рошко

    60 4 Отговор

    До коментар #2 от "Урсула":

    И после ,ама за мен що няма столче ,и китайците не ме посрещат
  • 14 Госあ

    73 4 Отговор
    както 50% от продажбите на Фолксваген и 25% от продажбите на Мерцедес са в Китай, ако Китай удари ? А, розови понита ? Ко ше стане ?

    Коментиран от #21

  • 15 ДрайвингПлежър

    107 4 Отговор
    Евро-простотията с налагането на зеления тероризъм доведе до това дередже и ако не се отменият тия глупости може да кажете сбогом на автомобилостроенето в Европа!

    А да се обвинява ръководството на Фолксфаген е идиотско, при условие че в 22 членния борд на директорите 10 места имат работниците и 2 места са на 2 от провинциите - а самите акционери са малцинство. Не там трябва да търсите проблема, а в глупостите, рекета и тоталната диктатура налагана от Брюкселските говедовъди!
  • 16 Буха ха

    88 3 Отговор
    Що тъй бе, Миме, нали токът много поевтиня след санкциите

    Коментиран от #55

  • 17 Ами още санкции

    53 2 Отговор
    О банкрут.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 уйко калеко

    92 3 Отговор
    Така, Всичко си дойде на мястото.Германците плащали по скъп газ от конкуренцията САЩ и КИТАЙ. И все пак да се ,,РАДВАТ,,че получават поне ,,ДЕМОКРАТИЧЕН,,американски газ и вече са независими от ГАЗПРОМ. Вече е ясно ,че САЩ въобще не се интересуват от състоянието на ЕС.Важното е ,че ЕВРОПА се води по акъла на американците и ръководителите на ЕС са подлоги на САЩ които пак ще спечелят от войната в ЕВРОПА. Дали да не очакваме пак нов план МАРШАЛ.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 джо

    30 12 Отговор

    До коментар #14 от "Госあ":

    Не мога да разбера как китаец ще предпочете Мерцедес пред китайски автомобил!

    Коментиран от #24

  • 22 Политкоректен

    53 4 Отговор
    Е, сами си го направихте.

    Коментиран от #30

  • 23 Госあ

    67 4 Отговор
    запада ще загуби и горещата война в Украйна и икономическата война с Китай, които те самите провокираха и започнаха. До ТСВ няма да се стигне, ако Индия се позиционира в БРИКС. кръглите глави и жидовете трябва съвсем да са изплискали легена да тръгнат срещу Русия, Китай и Индия на война

    Коментиран от #26

  • 24 Госあ

    41 4 Отговор

    До коментар #21 от "джо":

    и фолксваген, братчед. Половината се продват в Китай. Китаеца може да си позволи всичко. Хората са отворени. И гучи и долче и камбана и адидас си купуват.
  • 25 Роки

    61 5 Отговор

    До коментар #5 от "Мутрифанова до троловете":

    Амебчо, 42% спад на печалбите за тримесечието добре ли е? Затваряне на заводи и стачки по другит добре ли е?
    А внушенията са на твоите господари от "Време е да се погрижим за България" ПЛПГБТ заедно с подопечените им м.и.с.и.р.к.и, начело с кроманьонеца Цунцърова...
  • 26 ДрайвингПлежър

    61 3 Отговор

    До коментар #23 от "Госあ":

    В едно скорошно интервю Джаишанкар, външния министър на Индия каза (по памет): Г7 е затворен кръг, който не допуска никого вътре, в такъв случай на нас ни остава да си направим собствен кръг и да се развиваме (визирайки БРИКС) - та Индия е относително позиционирана вече...

    Коментиран от #28

  • 27 8у7ъ6т5р4е3

    65 4 Отговор

    До коментар #5 от "Мутрифанова до троловете":

    Не 200, а НАД 350 000 коли произвеждаха вагените в Русия... Разбира се не само за Русия, а за страните от СНГ които "случайно" имат изгодни митнически условия- обичайно 0% или силно клонящи към 0%... Сега страните от СНГ купуват вагени от Китай, но далеч не е толкова изгодно + има куп сложности и накрая излиза, че тези страни купуват по-малко от 10% от предишните количества... Което си е пряка загуба на НАД 300 000 продажби годишно...

    По същата схема Мерцедес продаваха над 200 000 коли годишно, сега малко се внасят от Китай- общо взето минус 200 000 продажби...

    Бонус- произвежданите в Русия коли носеха ТРИ ПЪТИ по-висока печалба на бройка...

    Накратко- напускането на руския пазар докара на немските производители ПРЕКИ загуби от над €7млрд. и вторични загуби от над €23млрд. Честито на печелившите...
  • 28 Госあ

    64 5 Отговор

    До коментар #26 от "ДрайвингПлежър":

    много се зарадвах и когато Путин стисна ръцете на Моди и Си Дзинпин, така както Ван И стисна ръцете на Иран и СА ! хората работят за мир и разбирателство, докато жидовете и цру за интриги и конфликти. Коя всъщност е империята на злото, всеки може да си отговори много лесно

    Коментиран от #36

  • 29 По продажби

    23 5 Отговор
    В света Лада изпреварва немските коли на 5 място е .
  • 30 ганю

    19 1 Отговор

    До коментар #22 от "Политкоректен":

    това е само началото
    какво ще донесе бъдещето
    хвърляйте боб та да разберете....
    няма нострадамус няма Ванга
  • 31 Приказка

    57 5 Отговор
    Имало едно време великолепни немски автомобили... Но Германия тръгнала по лош път, заедно с цяла Европа...

    Коментиран от #38, #59

  • 32 Перник е в траур

    24 2 Отговор
    Искам да ти кажа.

    Коментиран от #86

  • 33 Еми Украйна не иска немски МПСта

    13 11 Отговор
    Иска ракети Таурус
    Каквото повикало такова се обадило
    Вместо в Украйна да има търсене на МПСта да си возят семействата Украйна се захвана за оръжията и в окопите за което са виновни руснаците със Сециалната Военна Операция двама вропа и Русия се карат трети печели Китай
  • 34 45776

    32 2 Отговор
    Нах-лъжливата компания с най-скъпите автомобили. Закривай
  • 35 До МаевткатаУрсуза

    43 2 Отговор
    След Канонадата от санкции срещу Русия,
    Европа Яко го закъса!
    Цялата е обхваната от стачки и протести!
  • 36 ДрайвингПлежър

    40 1 Отговор

    До коментар #28 от "Госあ":

    Могат да си отговорят, но много не искат, щото е неудобна истина. Западната идеология е: да наложим нашия морал и нашите ценности като единствено правилни, ако ще да е с огън и меч. Съчетано с либералната идеология, която е съвършения комунизъм - имаме една пълна и брутална диктатура.

    "Неразвитата" част от света както го наричат казват - всички ние сме различни, нека да работим заедно загърбвайки различията си, за да донесем благоденствие на народите. Китай има изрично приета доктрина за ненамеса във вътрешните работи. Тоест тези "изостанали" държави са съвършените либерали...

    ама пропагандата представя всичко наопаки, и народа се лови не на това, което вижда, а на това, което новото ЦК на партията в Брюксел му казва да мисли... тъжно и за съжаление неизбежно - ще прогледнат , щото глада учи... но ще е късно!
  • 37 @@@

    37 3 Отговор

    До коментар #11 от "Шуменлия":

    Осрайна претърпя катастрофални загуби от Русия и може да ѝ трябва Столетие, за да възстанови държавата си,
    ако изобщо може да се говори за държава!
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 ДрайвингПлежър

    31 7 Отговор

    До коментар #38 от "фгхуйко":

    Моята е 8 годишна немска и съм повече от доволен от качеството, мислех да я продавам на 5тата година... в крайна сметка дори дълъра ми каза, дръж си колата вече няма да има такива.

    Искам да кажа, че с приливи и отливи всички немски марки имат и добри коли до към 2015 - от там започва бруталното зелено плиткоумие и съответно резкия спад в качеството на колите.

    А франсетата са в същото дередже като швабите, Стелантис, издиша отвсякъде и са тръгнали към катастрофа и те...

    Коментиран от #44, #52

  • 40 тъй шъй

    36 1 Отговор
    Какво общо с Европа.
    Те си вървяха по нанадолнището с TSI,DSG и други проблемни системи и агрегати.
    Съвсем нормално завършване на некачествена и надценена техника.
    Какво да поевтинят, дънков плат в интериора на Шкода отдавна го има.
  • 41 Бай Иван - Циганина

    34 4 Отговор
    Поне се вижда ясно, че санкциите вършат работа. Така е, когато хора, които не могат на две магарета сеното да разделят, трябва да решават съдбините на Европейския съюз. За 8 години го напълниха с подчoвeци от Азия и Африка, сега вече минават на фаза пълно унищожение.

    Коментиран от #75

  • 42 НВа

    33 1 Отговор
    Нещо сгафиха. Най-евтиният T-ROC 4x4, най-евтиното им 4x4, от 70 000 лв уиде на 109 000 ако им видиш сайта.
    Бива бива ма то..

    Коментиран от #43

  • 43 ДрайвингПлежър

    31 4 Отговор

    До коментар #42 от "НВа":

    Ми не са виновни те - всички коли скочиха така. Вземи коя да е марка и ще видиш, че минитата, които бяха около 20 хил сега са между 35 и 40 хиляди. Среден клас като Голф от 40 до 50 за наточените версии сега са между 70 и 100

    В голямата си част производителите не носят вина, просто защото ментално увредените в Европейската Комисия и парламент ежемесечно налагат нови изисквания и това само добавя и оскъпява колите.

    Същите тия брандове продават в Азия коли за по 7-8 хиляди и то долара, а не евро, но Азиятците си нямат политически олигота, дето да се "грижат за тях" - тук таме си имат по някой най-обикновен диктатор и си живеят живота, щот при него все пак протича и някаква мозъчна дейност за разлика от еврофашистите!

    Коментиран от #58

  • 44 Пловдив

    11 3 Отговор

    До коментар #39 от "ДрайвингПлежър":

    A каква по-точно кола имаш, защото и моята е немска, на повече години, но и аз чувам същите съвети?

    Коментиран от #47

  • 45 Дошо

    25 2 Отговор
    Аз от колко години ви повтарям, че Попфолксваген няма вечно да кара на антиреклама срещу конкуренцията, купени журналисти, редактори и цели издания, които да плюят конкурентите и един куп дефекти? Ето, че резултатите дойдоха.
  • 46 Селянина с колелото

    17 1 Отговор

    До коментар #3 от "Пич":

    Е те още не са се събудили, трябва и кафенцето да си изпият. Чак тогава може и да прозрат истината за това което се случва Европа, но ще е късно.
  • 47 ДрайвингПлежър

    6 3 Отговор

    До коментар #44 от "Пловдив":

    Твойте хора от Стефанов моторс ми я продадоха :)

    Коментиран от #51

  • 48 Анонимен

    23 3 Отговор
    Много мениджъри, много нещо. Всички с тлъсти бонуси 200-300 000 евро, служебни поршета и какво ли още не. Какво се получи накрая? Мениджърите взимат бонуси заради голямата отговорност в компанията, а именно благодарение на тях компанията закъсва и без работа остават работниците на поточните линии.

    Коментиран от #49

  • 49 ДрайвингПлежър

    10 1 Отговор

    До коментар #48 от "Анонимен":

    Работниците също имат своята вина, за да не повтарям виж коментар 15
  • 50 Никой няма да забележи че ги няма

    19 4 Отговор
    Ако закрият wv напълно ,китайските автомобили дори и да не са по евтини вече са по качествени от европейските които са много ниско качество дори и премиум марките ,японските са си добре още
  • 51 Пловдив

    7 2 Отговор

    До коментар #47 от "ДрайвингПлежър":

    Стига бе!... Работя точно срещу тях, ама са хора на шефа. Където думка големият тъпан, не се чува малкият.

    Коментиран от #53

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 ДрайвингПлежър

    5 6 Отговор

    До коментар #51 от "Пловдив":

    Силно ги препоръчвам - много са точни. Пътувам от 300 км за да поддържам колата при тях, нищо че имам друг дилър на 50. Мотора е 1,6 цдти и е вероятно един от последните добре направени дизели.
  • 54 Хаха,

    20 1 Отговор
    Европата умре ! Да живее обора и укристан!
  • 55 Хихи

    18 1 Отговор

    До коментар #16 от "Буха ха":

    и краварската газ е почти без пари!
  • 56 Дфен

    5 2 Отговор
    Еваллааа
  • 57 Коментатор

    19 2 Отговор
    Стратегия 1:
    Моментално марионетките обслужващи фащ, които са начело на повечето европейски държави, плюс цялата европейска комисия, на топло в зандана за обслужване на чужди интереси и геноцид срещу народите си!!!

    Стратегия 2:
    Моментално да се спре зеления "еко" тероризъм, да се спрат съвременните ел автомобилни пропаганди, които за абсолютно нищо не стават и да се разработят надеждни и икономични автомобили с двг, докато истинската наука (а не корпоративната пропаганда) не намери подходящия технологичен преход за човечеството!!!
  • 58 Ракета Пейтриът 📡

    6 16 Отговор

    До коментар #43 от "ДрайвингПлежър":

    Ти какво очакваше? До 3000-та година cpaне по улиците и да ви дишаме фъшкuuте? Ако си мислиш, че реката ще затече нагоре и слънцето ще изгрее от Запад, "значи си си изключил мозъка", както вика Мъск.
    "Изкопаемите горива и буталата са най-тъпия експеримент в човешката история." - пак той
    На кого да вярваме? На най-богатия човек в света и най-продаваната кола в света (Model Y) или на Дизелгейт?
    Петролна рoбиня 💨⛽
    или патриот на БГ ток ⚡

    Коментиран от #81

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Ерсте банк

    12 1 Отговор
    Истинският проблем тепърва идва! Затварянето на заводи означава безработни. Безработните изискват обезщетения, а ще трябва да намерят и нови работни места.

    Доставчиците ще получават по-малко поръчки от "Фолксваген", което също означава по-малко работници.

    На практика заетите намаляват и покупателната способност също намалява, а това е началото на криза.

    Тъй като икономиката е взаимосвързана, то можем да очакваме, че кризата ще нанесе поражения в цяла Европа, вероятно ще има спад на поръчките и в България.

    Не може всичко наведнъж - и подкрепа със стотици милиарди за Укростан, и "Зелена" сделка, и затваряне на централи, и електрически автомобили, и отказване от евтини ресурси... Ще ни докарат до разпад...
  • 61 Сър Мастър Бейтс

    12 3 Отговор
    Тук не става въпрос за политика, скъпа газ, високи данъци и тн. Тук става въпрос за простия факт, че VW правят скъпи, но за сметка на това много ненадеждни коли. Този процес започна някъде 2005 година и кулминира сега - 20 години по-късно. Честно казано непонятно ми е как толкова време хората се хваща на въдицата и не разбраха, че Фолксваген не е фирмата от 90те и началото на този век.

    Коментиран от #64, #66, #67, #68, #69, #71, #74

  • 62 Симо

    8 1 Отговор
    Тези работници трябва да отидат в Брюксел и да извият тънкия врат на урсула и компания.
  • 63 Фалувето произвежда само

    3 5 Отговор
    Чупещи се боклуци...наи здравата кола е опел

    Коментиран от #65

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Фашистите

    10 1 Отговор
    Шолц и Урзула унищожават съответно Германия и Европа! Подобно на дедите си са бесни кучета, хвърлени срещу Русия!
  • 73 Сър Мастър Бейтс

    10 3 Отговор

    До коментар #64 от "кй87ъ6трхуй":

    Говорим за две различни неща. Да, цените на колите се вдигна заради всичко, което си написал. Но това важи за всички производители, не само за Фолксваген. Не съм чул обаче Тойота да съкращава работници в Япония. Положението, в което се намира в момента VW е директно повлияно от две десетилетия бълване на некачествени продукти и лежане на стари лаври. Сами са си виновни!!!

    Коментиран от #76, #78, #83

  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Старо куче

    11 2 Отговор
    Тази година фв, догодина бундестага.
  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 катран

    11 1 Отговор

    До коментар #4 от "копейката":

    всичко е изчислено в сащ...да му мислят такива като теб..и да купуват същия руския газ от посредници...и това се нарича евроатлантическа солидарност..с украйна..Русия дори увеличила печалбата от тези суровини..Тихомълком бизнеса си върви с пълни обороти...Санкции ли ?
  • 80 куку

    13 1 Отговор
    докато не фалира европа..войната ще продължава..значи скоро ще има мир...
  • 81 Типично

    8 1 Отговор

    До коментар #58 от "Ракета Пейтриът 📡":

    изказване на мизерен лгбт тротинеткаджия, смятащ че патриота е ракета
  • 82 Само питам

    10 1 Отговор
    Е , как е - работят ли санкциите ?
  • 83 да ама не точно

    9 1 Отговор

    До коментар #73 от "Сър Мастър Бейтс":

    Япония нямаше тръби с газ и петрол до вратите на заводите си директно от Русия . Сега като ги гръмнаха , слез та да видиш .
  • 84 скъпи трошляци

    5 1 Отговор
    Ако германците не се вземат в ръце , накрая ще ближат Х .. за сол .
  • 85 Надежден

    6 1 Отговор
    Ко стаа холдинга? Нещо заседнахте и вие?! Ората не сакат немачко? Аааа...хак ви е! Когато Москвич запустяваше-вие се подсмивахте! Когато режехме и разпродавахме за скрап Чавдар- Ботевград доволно потривахте ръчици! Е, всичко се връща на този свят!
  • 86 в траур си

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Перник е в траур":

    ти, а Перник 3 ти фолксваген вече карат...