През последните месеци непрекъснато ви информираме за проблемите на различни автомобилни производители и поддоставчици, свързани с тях. Европейските такива фирми в момента изпитват огромни проблеми и част от тях са на ръба на фалита.
Редица автомобилни компании в Европа неотдавна обявиха планове за затваряне на заводи и мащабни съкращения на работни места, изправени пред слабо търсене, високи разходи, конкуренция от страна на фирми в Китай и по-бавен от очакваното преход към електрически превозни средства.
Ройтерс, цитиран от БТА, обобщава обявените през последните месеци намерения на европейски компании от автомобилния сектор за освобождаване на служители и затварянето на производствени обекти.
Volkswagen
В Германия автомобилната група Volkswagen предупреди за възможно съкращаване на хиляди работни места и евентуално затваряне на заводи в Германия на фона на водените със синдикатите преговори относно намеренията ѝ за намаляване на разходите.
През лятото VW обяви за продажба завода си в Брюксел, където около 3000 служители произвеждат модел на Audi, заради ниското търсене на нейните електромобили от по-висок клас. Миналият месец компанията престана да търси инвеститор за производственото съоръжение.
Daimler Truck
Най-големият производител на камиони в света Daimler Truck съобщи на 1 август, че ще съкрати работното време и ще замрази наемането на служители в подразделението си за производство на камиони в Германия.
Feintool
Швейцарският автомобилен доставчик Feintool съобщи на 3 декември, че ще затвори един от своите обекти в Германия и ще съкрати до 200 души от персонала.
Valeo
Френската компания за автомобилни части Valeo планира да съкрати около 1000 работни места в Европа, казаха в края на ноември източници. Те посочиха за Ройтерс, цитиран от БТА, че усилията за преструктуриране ще доведат до затварянето на два френски завода на компанията.
Stellantis
Базираната в Нидерландия автомобилна група Stellantis на 26 ноември обяви плановете си да затвори своята фабрика за ванове Vauxhall в Лутън, Великобритания, като повече от 1000 работни места там са застрашени.
Компанията многократно е спирала операциите по сглобяване в основния си завод в Италия "Мирафиори" заради ниско търсене, по-конкретно на електрическата версия на новия Fiat 500. Stellantis заяви, че няма планове да затваря заводи в Италия.
Bosch
Германската компания Bosch, най-големият доставчик на авточасти в света, планира до 2032 г. да съкрати 5500 работни места, свързани с компютърни разработки и системи за завиване на превозни средства, предимно в германските си обекти, и да намали работното време на някои служители. Това съобщиха от компанията на 22 ноември.
Ford
Американският автомобилен производител Ford на 20 ноември заяви, че ще съкрати 4000 работни места, предимно в Германия и Великобритания, представляващи 14 процента от неговата работна сила в Европа.
Michelin
Френският производител на гуми Michelin ще затвори два обекта в Западна Франция, при което ще бъдат засегнати около 1250 работни места, съобщиха от компанията на 5 ноември.
Schaeffler
Германският производител на автомобилни части Schaeffler, засегнат от слабо търсене от страна на автомобилни и промишлени клиенти, обяви на 5 ноември, че планира да съкрати 4700 работни места, предимно в Германия. Усилията за преструктуриране на компанията ще включват и затваряне на производствени съоръжения в Австрия и Великобритания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зевс
Коментиран от #12, #23
10:21 04.12.2024
2 да де
10:21 04.12.2024
3 БАНко
Коментиран от #9
10:21 04.12.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Пенчо
Коментиран от #17
10:23 04.12.2024
6 Директора
Коментиран от #13
10:23 04.12.2024
7 Хоризонт
10:24 04.12.2024
8 ДрайвингПлежър
И щее дадем ОЩЕ 40 милиарда на Зеля да ни ги изпере!
10:25 04.12.2024
9 120 рубли за едно €
До коментар #3 от "БАНко":
Догодина всеки втори автомобил в Европа ще бъде Лада Кранта.Вервай ми.Коментиран от #14, #19, #21
10:36 04.12.2024
10 дааа
Коментиран от #22
10:46 04.12.2024
11 Честито, Европа!
10:49 04.12.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Българка
До коментар #12 от "Мммммм":
Центаджия, много ги разбираш нещата, ама друг път. Слабото търсене е заради загубата на пазари в Русия. Безработицата у германистан е много голяма. Всичко що мърда може да бъде уволнено. А и що връщат по родните им места и кафевите...Коментиран от #18
11:06 04.12.2024
16 Голям и мазен за НАТО,ЕС и САЩ и украйна
11:06 04.12.2024
17 Читател
До коментар #5 от "Пенчо":
Работната ръка там е скъпа. А фирмите търсят начин да оптимизират разходите си. Явно газта не е толкова евтина, колкото ни обясняват. И съответно - производствата биват изнесени на места, в които газта наистина е по-евтина. Но това разбира се, няма нищо общо с откъсването на Русия като енергиен доставчик. Това е просто случаЕно съвпадение.11:10 04.12.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 БАНко
До коментар #9 от "120 рубли за едно €":
НЕИЗВЕСТЕН АНОНИМЕНЧО , ДНЕС ЯПОНСКА ЙЕНА Е 150,152 ЗА ДОЛАР - ЧУВАЛ ЛИ СИ ЗА ЯПОНИЯ ??? НЕИЗВЕСТЕН АНОНИМЕНЧО , ДНЕС ЮЖНОКОРЕЙСКАТА ВАЛУТА СТРУВА 1445 ВОНА ЗА ДОЛАР - ТИ ЧУВАЛ ЛИ СИ ЗА ЮЖНА КОРЕЯ ???11:24 04.12.2024
20 Факт
Да му мислят континентал които са пред фалит и само наливанията на немската държава ги държат над водата.
Те гуми за самолети не правят а Мишлен е най големият производител на авио-гуми следван от Бриджстоун.
11:26 04.12.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Разбирам но
До коментар #10 от "дааа":
не вземат работниците на поточната линия 10 хиляди еврака. Това е оливане яко. 10 хиляди вземат началниците на поточна линия,бачкатора е на 4-5 х. евра,което също не е малко в сравнение с китайците.14:44 04.12.2024
23 ЗЕВС
До коментар #1 от "Зевс":
Важното е да пълните гушките на OПEK и да ходите в СМОГ със скъсани боксерки, вие го правите перфектно, доволен съм!15:13 04.12.2024
24 Койчо
Най-читавите от тях ще си намерят работа в завода на Тесла. Но само ако напуснат профсъюзите които докараха ФВ и Форд до просешка тояга.
Останалите работници да се ориентират в други индустрии.
19:59 04.12.2024