В Европа цените на автомобилите с ДВГ растат, докато електрическите автомобили стават по-евтини. Производителите започнаха да коригират разходите, за да насърчат продажбите на "батерийни" автомобили, съобщава Reuters. Причината са новите изисквания на Европейския съюз, които влизат в сила от 1 януари 2025 година. Отсега нататък поне една пета от продажбите на повечето марки трябва да идват от електрически превозни средства. В противен случай ги грозят големи глоби.
Peugeot вдигна цените с 500 евро за цялата моделна гама, с изключение на изцяло електрическите автомобили. В Renault пък поскъпнаха само някои автомобили с ДВГ: например цената на Clio SCE 65 се повиши с 300 евро. И двете компании твърдят, че корекцията на цената е следствие от инфлацията. От друга страна Volkswagen намали цената на ID.3 на няколко пазара. В Германия сега този модел струва под 30 000 евро.
Според новите екологични разпоредби около 22 процента от колите, продавани от марките, трябва да са електрически. Засега, според изчисленията на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), европейските марки са много далеч от този показател: електрическите автомобили представляват само 13 процента от всички продажби.
Само три компании, работещи в региона - Volvo, SAIC и Tesla, ще могат да избегнат глобите. Останалите ще трябва да платят 15 милиарда евро. Основният удар ще падне върху Volkswagen Group, чиято позиция и без това е трудна: санкциите се оценяват на 7.7 милиарда евро. Следва концернът Renault-Nissan-Mitsubishi с 1.7 млрд., следван от Stellantis с 1.6 млрд. евро.
Намаляването на цените, предназначено да увеличи търсенето на електрически автомобили, които не са евтини за производство, ще струва скъпо на компаниите. Исканията се засилват на фона на кризата в индустрията, когато най-големият европейски производител VW планира намаляване на заплати и затваряне на заводи, а десетки хиляди негови служители стачкуват.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 как да вдигнат цените на електрокарите
Коментиран от #29
10:18 25.12.2024
2 Въй Въй
Коментиран от #18, #27
10:20 25.12.2024
3 Усасра
Накрая ще купуваме двг от китай
Коментиран от #32, #34
10:21 25.12.2024
4 Всеки нов Еквивалент е по-Скъп !
А и Въпроса е Доста Комплексен !
Какво Всъщност Предлагаш ?
Коментиран от #9
10:24 25.12.2024
5 Българин
Коментиран от #26
10:25 25.12.2024
6 Оги
10:26 25.12.2024
7 Българин
10:26 25.12.2024
8 Пич
10:26 25.12.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Намериха
Да вдигнат Цените на тезци с ДВГ !
10:32 25.12.2024
11 БгТопИдиот🇧🇬
За сметка на това другарите от Чайна ги намалят .
Кой ли ще победи ?
Коментиран от #15
10:35 25.12.2024
12 Някой
10:43 25.12.2024
13 нормално е всичко да поскъпне
пък нали трябва да му е гадно на путин ?
руската газ докато я демократизират и тя поскъпва
всичко поскъпва! урсула се радва, ние гледам тъпо
10:49 25.12.2024
14 НВа
Малко да и свалят цената надолу - 25%, и ако беше 4x4 става.
Аз живея на 250 км от София, което с парно и задръствания на Витиня прави така, че да ми трябват поне 350 км пробег да мога да стигна спокойно и да я оставя да се зарежда за връщане.
А се оказва, че при указан 450 км пробег всички правят под 300 км, и това без да смятаме външна температура и намаляващ капацитет на батерията с времето. Та, като изкарат кола 4x4 с пробег 600 км. на хартия на цена около 70 000 лв макс. ще тръгнат нещата. Правейки SUV с двигатели под 150 к.с. не работи в полза на електричките.
Другото според мен е дилърите да правят пакетна цена - записват 5 души за ДВГ и 1 за електричка и продават с намаление. Най-евтиният VW с 4x4 - T-Roc е над 90 000 лв., леке е много.
Да не говорим за гаврата с "новата"Фронтера на Опел...
Коментиран от #35
10:51 25.12.2024
15 лесно е
До коментар #11 от "БгТопИдиот🇧🇬":
затова европейските пристанища са пълни с китайски електрички, които никой не иска да купи. А европейските марки устойчиво се връщат към ДВГ.10:53 25.12.2024
16 шефа
Коментиран от #19, #24
11:05 25.12.2024
17 Азззззззз
11:10 25.12.2024
18 А БЪЛГАРИ БЪЛГАРСКИ ЯЗИК НЕ Е ИМАЛО
До коментар #2 от "Въй Въй":
СИЧКО Е ОТ ФИЛИП МАКЕДОНСКИ И СИНА МУ...11:19 25.12.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 ТИР
15 годишни + за цена 4000 лв а сериозни ремонти не са се налагали,,, усещането ми за електричките е че са дърво, оставяш я и като се върнеш заряд йок,,,,
11:45 25.12.2024
21 Дааа
11:46 25.12.2024
22 Ироничен
11:48 25.12.2024
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Механик
До коментар #16 от "шефа":
Няма продадена нито една нова китайка лада . Великия Владимир Путин се чуди как да накара крепостните да купуват.Коментиран от #28
12:15 25.12.2024
25 Съдията Дред
14:18 25.12.2024
26 Варненец
До коментар #5 от "Българин":
То така разправяха от НаСесерето, още от 50-те години, но я ми кажи, къде е то сега? 🤣17:11 25.12.2024
27 Варненец
До коментар #2 от "Въй Въй":
Не са на картинки ладите и масквичите, но не са руски. Просто китайки с рашки емблеми, даже тях слагат в Китай 🤣17:12 25.12.2024
28 Варненец
До коментар #24 от "Механик":
Те нямат с какво да ги купуват 🤣Коментиран от #41
17:16 25.12.2024
29 ТеслЮ
До коментар #1 от "как да вдигнат цените на електрокарите":
Не, не ги купуват . Никак даже и никой.Затова в София се напълни с Тесли по светофарите и по моловете .
Може би някаква тайна субсидия са пуснали за софиянци, а ...
Ама то докато си цъкаш на таблета от селския кенеф , няма как да ги знаеш тия работи.
Коментиран от #30, #39
18:09 25.12.2024
30 Геккхъ
До коментар #29 от "ТеслЮ":
По моловете и светофарите е пълно и с Поршета, така че явно и те са станали масови.19:11 25.12.2024
31 Посетител
21:15 25.12.2024
32 Посетител
До коментар #3 от "Усасра":
Там е работата, че китайците наблягат на електрички... Най-много да пуснат някой плъгин хибрид.Коментиран от #40
21:18 25.12.2024
33 Гост
Коментиран от #43
00:19 26.12.2024
34 ганю
До коментар #3 от "Усасра":
купи си уазка и до раихстага ще иде01:16 26.12.2024
35 ганю
До коментар #14 от "НВа":
старата Фронтера на Опел е една чумасъбира три глигана отзад и едно буре с вино
коледна шейничка (кола) за фиркан дядо коледа и за ценители
а не за идиоти с елетрокар
Коментиран от #37
01:21 26.12.2024
36 С простотиите си
02:18 26.12.2024
37 НВа
До коментар #35 от "ганю":
Може би са я кръстили Фронтера защото е с fwd, предно предаване:)).Вече и Фиат Панда няма 4x4 - първата генерация минаваше отвсякъде, а и нали пощальонка, човекът можеше сам да си я премести ако се наложи. Вече и това няма.
10:48 26.12.2024
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Ми да
До коментар #29 от "ТеслЮ":
Вероятно ще е новина за теб, че има няколко канала където Тесли от САЩ с тотал щета се внасят в БГ, оправят се, непробиваемият софтуер на Мъск е хакнат. След това се препродават в БГ. Не толкова евтино, но на атрактивна цена. Я провери: има ли в БГ оторизиран дилър на Тесла за нови автомобили. Мисли преди да словоблудстваш.22:31 26.12.2024
40 кй87ъ6трхуй
До коментар #32 от "Посетител":
Китайците не ги мисли, там условията са тотално различни от тези у фалирала ивропъ...Там за $15 000 се взима китайски електрокар тип iD4 с пробег от реални 350км., зарядни станции в градовете има повече отколкото ти бензиностанции си виждал изобщо през живота си, токът е много близо до безплатен... Но там друго е по-важно:
Разстоянията между градовете са големи, а дори и самото излизане от кой да е мегаполис може да ти отнеме 2, че и 3 часа с кола... Затова и извън града там се пътува основно с влакове, и то бързички влакове- много от влаковете се движат с над 300км/ч... Качват се на влака, стигат където искат и си взимат електрокар под наем за буквално $15 на ден.
Тоест там електрокара е реално приложим и лесен за употреба, затова и наблягат на тях... Китаеца отдавна изкарва 2 пъти повече от вас и разходите му за живот са значително по-ниски от вашите и дори на простият работник не му е никакъв проблем да харчи по $25 000 за нова кола на всеки 3 години- нещо което и у ивропътъ отдавна не могат да си позволят
10:23 27.12.2024
41 кй87ъ6трхуй
До коментар #28 от "Варненец":
Нямат с кво да ги купят казваш???Според официалната китайска статистика за първите 6 месеца от Китай в Русия са внесени 850 000 НОВИ автомобила, и това само от официалните дилъри на марките. В тази цифра влизат и "Москвич"-ите щото все още идват като машинокомплект ... Паралелният внос от търгаши на дребно е още над 80 000 бройки- данни от митницата... Значи за 6 месеца руснаците са купили над 900 000 китайски автомобила... За годината няма да е х2, но да кажем 1,6млн. китайски коли ще се продадат... Отделно се продават обичайно около 500 000 Лади годишно, а има и други- лесно прескачаме продадени 2млн. нови коли и дори отиваме към 2,2млн. за годината...
Питаме математиката колко е 2,2млн. нови коли от 140млн. население и стигаме до около 1,5% от хората са си купили нова кола от магазина... Смятаме сега за вас колко е 1,5% от 6млн. население (толкова сте по преброяването) и излиза, че трябва да купите към 90 000 коли... Само дето вие няма да стигнете дори и до 50 000 коли...
Въпросът е защо бедните, пияни и прости ватници в условията на война, санкции и 25% лихви по кредитите успяват да купуват 2 ПЪТИ ПОВЕЧЕ коли от вас- гордите, силни, богати и умни членове на ЕС?
10:48 27.12.2024
42 ЧНГ
- Няма пушек. Няма течове на масло. Няма тракане и тропане.
- Няма ремонти и обслужване. Има 2 чарка: ротор и статор.
- Няма "не пали". Влизаш, директна и газ с вратите при всякакви условия.
- Няма синя зона.
- Върви на нepeз: 4х4, 2 мотора (3 при PLAID), изпреварваш с мисъл (PLAID 100-200 4 секунди), вдига 250 (328 PLAID).
- Батериите с активно термоуправление държат по 20 години (три Model S 2013 в групата на по 300 хил. са на 87-90% капацитет).
- За 8 години и 192 хил., колкото е гаранцията на Long Range, само от гориво си напред 40 бона.
- Минаваш държавата без спиране или с 1 кафе пауза при повече газ.
- На всяко спиране и спускане връща ток обратно и пълни батерията (кое ДВГ връща гориво в резервоара?).
- Цяла нощ парно черпи 7% заряд (Camp mode). Климата се пуска през телефона. Зимата няма чегъртане, колата те чака на сауна. Затопля моментално. Лятото вътре е Боровец.
- Кара на БГ ток, вместо вносна нафта. Пълни навсякъде. Всяка къща има контакт, никоя няма петролен кладенец.
- Можеш да си произвеждаш тока сам. Ток може да се произведе от всичко. А гориво от ток не може. Там е само внос.
ЕА е най-доброто.
10:15 01.01.2025
43 Ако ⚡
До коментар #33 от "Гост":
Ако пробега ти е малък зимата, значи си с грешната кола.Ако си останал без заряд, значи не можеш да прочетеш какво пише на таблото, значи нямаш 12 клас, значи нямаш книжка, нито кола.
10:25 01.01.2025