Докато Европейският съюз мислеше как да блокира пътя на китайските електрически автомобили към Европа, производителите на автомобили от Поднебесната империя намериха заобиколно решение: вместо акумулаторни автомобили, те ще произвеждат и изнасят хибриди, тъй като такива превозни средства са изключени от тарифната схема.
В съвсем близко бъдеще експортният поток на хибриди за Европа от китайците може да се увеличи, пише Reuters.
Експертите смятат, че това ще бъдат основно плъгин хибриди, които обаче ще имат около 400 км пробег на ток и допълнителен, който дава 50 км автономност на бензин. Така че на практика колите ще бъдат BEV, но обозначен като plug-in хибрид.
Така, въпреки митата на Европейския съюз върху електрическите автомобили до 45.3%, китайската автомобилна индустрия няма да пострада много, тъй като ще продължи да снабдява Стария свят с електрически автомобили, които ще се наричат хибриди.
„Ръстът се дължи на преминаването на китайски OEM производители към plug-in хибридни превозни средства като начин за заобикаляне на новите тарифи на ЕС върху вноса на превозни средства, захранвани с батерии от Китай. Още тази година хибридният износ на Китай за региона ще се увеличи с 20 процента, а през следващата година с повече “, казва Муртуза Али, анализатор в Counterpoint Research, пред Reuters.
Различни хибриди набират популярност в Европа и САЩ, където китайските автомобили са обложени със 100 процента данък.
Износът на хибриди за Европа от юли до октомври се е увеличил повече от три пъти до 65 800 единици в сравнение със същия период на миналата година. Тази статистика предоставя Reuters с позоваване на Китайската автомобилна асоциация.
Хибридите (включително PHEV) представляват 18% от общите продажби на автомобили от Китай за Европа през третото тримесечие, докато доставките на EV са спаднали до 58% от 62% през същия период. Сега тенденцията продължава да набира скорост.
Друга голяма заплаха за тази тенденция е, че големите китайски производители на автомобили могат да нарушат европейските пазари на plug-in хибриди, които са доминирани от европейски и японски компании. Те ще следват обичайния доказан път - ще привличат клиенти с по-евтини модели с по-добро оборудване и голям запас от автономност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мхм
11:31 09.12.2024
2 Китай
Коментиран от #4
11:32 09.12.2024
3 Чудесно
11:34 09.12.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 дон Вито
Розови понита недни...
11:39 09.12.2024
6 Бачо Киро
Само за спорта да отбележа, че един Chevrolet Equinox (SUV) в САЩ е с първоначална вноска от 3000$ и месечна вноска от 230$ на месец или грубо 5000лв. авансово и 350 лв. на месец вноски. Това с "базови" екстри - климатик и ел. пакет... Ако щете.
13:33 09.12.2024
7 Пзсхдхд
До коментар #4 от "Нормално":
И тъй като предлагат повече за същите пари, инвазията им е мале-леле. Има-няма към 3% за всички китайци, вкл. ел., мел, ДВГ, парни и т.н., в цялото ЕУ (че май барабар с ЮК, Швейцария и Норвегия).За пореден път, в момента, в който цената на каквото и да е китайско изделие се доближи до цената на западното, болшинството хора изобщо спират да гледат какво точно предлага китаеца, защото не си заслужава главоболията. Предлаганото от китаеца трябва да е в пъти повече от това, което предлага западняка, за да се промени това отношение. А да предложиш в пъти повече "екстри" в един автомобил е мнооого, ама мнооого трудна задача.
Коментиран от #9
13:52 09.12.2024
8 Васил
14:08 09.12.2024
9 Трудно?
До коментар #7 от "Пзсхдхд":
Е колко пък да е трудно? Например за същата цена да предложат двойно по-голям пробег и двойно по-бързо зареждане, което означава четири пъти по-бързо пътуване?Дали някой ще пожелае да си купи peugeot със 120 kW бързо зареждане и 200 километра реален пробег за същите пари като на някой китаец с 250 киловата зареждане и 500 км пробег? Вярно цената няма да е по-евтина, А същата. Вероятно сервиза ще е по-далече, но пък няма обслужване. Китайците се изхитриха и да предлагат доживотна гаранция, каквото и да означава това. Какъв ще е козът на европейците?
Нямат технологичните постижения, за да предложат техническите характеристики на китайците, нито пък могат да предложат по-ниска цена, защото и при тази цена са на загуба за разлика от китайците. Правят единственото което могат. Да промиват мозъците, че от ДВГ по-хубаво няма и да заклеймят електромобилите като грешка, за да забавят неизбежното още някоя година.
Коментиран от #10
14:15 09.12.2024
10 ПЗпхзспзсп
До коментар #9 от "Трудно?":
О-о-о-о, Мите Електротротинетков, ко стаа? Нали нямаше да пишеш в този сайт?Купи ли си вече китайска кола с невероятна батерия, за невероятно малко пари? Да не изгоре с батериите на БЕТЛ?
16:15 09.12.2024
11 Име
17:00 11.12.2024