Ето как китайските производители на автомобили ще заобиколят европейските санкции

9 Декември, 2024 11:24 3 302 11

  • китай-
  • европа-
  • износ-
  • електромобили-
  • хибриди-
  • мита

Ще доставят хибриди в Европа вместо електрически автомобили

Ето как китайските производители на автомобили ще заобиколят европейските санкции - 1

Докато Европейският съюз мислеше как да блокира пътя на китайските електрически автомобили към Европа, производителите на автомобили от Поднебесната империя намериха заобиколно решение: вместо акумулаторни автомобили, те ще произвеждат и изнасят хибриди, тъй като такива превозни средства са изключени от тарифната схема.

В съвсем близко бъдеще експортният поток на хибриди за Европа от китайците може да се увеличи, пише Reuters.

Експертите смятат, че това ще бъдат основно плъгин хибриди, които обаче ще имат около 400 км пробег на ток и допълнителен, който дава 50 км автономност на бензин. Така че на практика колите ще бъдат BEV, но обозначен като plug-in хибрид.

Така, въпреки митата на Европейския съюз върху електрическите автомобили до 45.3%, китайската автомобилна индустрия няма да пострада много, тъй като ще продължи да снабдява Стария свят с електрически автомобили, които ще се наричат ​​хибриди.

„Ръстът се дължи на преминаването на китайски OEM производители към plug-in хибридни превозни средства като начин за заобикаляне на новите тарифи на ЕС върху вноса на превозни средства, захранвани с батерии от Китай. Още тази година хибридният износ на Китай за региона ще се увеличи с 20 процента, а през следващата година с повече “, казва Муртуза Али, анализатор в Counterpoint Research, пред Reuters.

Различни хибриди набират популярност в Европа и САЩ, където китайските автомобили са обложени със 100 процента данък.

Износът на хибриди за Европа от юли до октомври се е увеличил повече от три пъти до 65 800 единици в сравнение със същия период на миналата година. Тази статистика предоставя Reuters с позоваване на Китайската автомобилна асоциация.

Хибридите (включително PHEV) представляват 18% от общите продажби на автомобили от Китай за Европа през третото тримесечие, докато доставките на EV са спаднали до 58% от 62% през същия период. Сега тенденцията продължава да набира скорост.

Друга голяма заплаха за тази тенденция е, че големите китайски производители на автомобили могат да нарушат европейските пазари на plug-in хибриди, които са доминирани от европейски и японски компании. Те ще следват обичайния доказан път - ще привличат клиенти с по-евтини модели с по-добро оборудване и голям запас от автономност.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мхм

    32 2 Отговор
    правят се ебси инженерните простотии, за да се заобиколят политически решения. На къде върви тоя свят.....
  • 2 Китай

    5 20 Отговор
    Напълни света с бох.луци .Цена на БИД 90-100 хиляди лв ,купувайте

    Коментиран от #4

  • 3 Чудесно

    31 1 Отговор
    От повече конкуренция клиентите само ще спечелят. Даже и ако не си купят китайски автомобил. Заради китайците останалите или ще трябва да вдигнат пробега и оборудването, или да свалят цените.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 дон Вито

    22 2 Отговор
    И това лошо ли е, че им били евтини колите??
    Розови понита недни...
  • 6 Бачо Киро

    15 3 Отговор
    А дано, ама надали... Истината е, че години наред европейските производители надуваха ценовият балон с ясното съзнание, че произвеждат най-качественото. Само дето на обикновения европеец взе да му писва да плаща 200-300% над себестойността на автомобила и да се оглежда към по-"бюджетни" решения. Реално конкуренцията качество (Европа)/ цена (Китай) би била само и единствено от полза за крайният потребител, но просто няма как от Брюксел да позволят това да се случи! Най-голямата икономика в ЕС е Германия, а нейният най-печеливш отрасъл е именно автомобилостроенето.
    Само за спорта да отбележа, че един Chevrolet Equinox (SUV) в САЩ е с първоначална вноска от 3000$ и месечна вноска от 230$ на месец или грубо 5000лв. авансово и 350 лв. на месец вноски. Това с "базови" екстри - климатик и ел. пакет... Ако щете.
  • 7 Пзсхдхд

    8 7 Отговор

    До коментар #4 от "Нормално":

    И тъй като предлагат повече за същите пари, инвазията им е мале-леле. Има-няма към 3% за всички китайци, вкл. ел., мел, ДВГ, парни и т.н., в цялото ЕУ (че май барабар с ЮК, Швейцария и Норвегия).

    За пореден път, в момента, в който цената на каквото и да е китайско изделие се доближи до цената на западното, болшинството хора изобщо спират да гледат какво точно предлага китаеца, защото не си заслужава главоболията. Предлаганото от китаеца трябва да е в пъти повече от това, което предлага западняка, за да се промени това отношение. А да предложиш в пъти повече "екстри" в един автомобил е мнооого, ама мнооого трудна задача.

    Коментиран от #9

  • 8 Васил

    4 7 Отговор
    Те ще заобиколят ама дали ще се намерят тъпаци да си влагат парите в техните боклуци?
  • 9 Трудно?

    11 4 Отговор

    До коментар #7 от "Пзсхдхд":

    Е колко пък да е трудно? Например за същата цена да предложат двойно по-голям пробег и двойно по-бързо зареждане, което означава четири пъти по-бързо пътуване?

    Дали някой ще пожелае да си купи peugeot със 120 kW бързо зареждане и 200 километра реален пробег за същите пари като на някой китаец с 250 киловата зареждане и 500 км пробег? Вярно цената няма да е по-евтина, А същата. Вероятно сервиза ще е по-далече, но пък няма обслужване. Китайците се изхитриха и да предлагат доживотна гаранция, каквото и да означава това. Какъв ще е козът на европейците?


    Нямат технологичните постижения, за да предложат техническите характеристики на китайците, нито пък могат да предложат по-ниска цена, защото и при тази цена са на загуба за разлика от китайците. Правят единственото което могат. Да промиват мозъците, че от ДВГ по-хубаво няма и да заклеймят електромобилите като грешка, за да забавят неизбежното още някоя година.

    Коментиран от #10

  • 10 ПЗпхзспзсп

    4 9 Отговор

    До коментар #9 от "Трудно?":

    О-о-о-о, Мите Електротротинетков, ко стаа? Нали нямаше да пишеш в този сайт?

    Купи ли си вече китайска кола с невероятна батерия, за невероятно малко пари? Да не изгоре с батериите на БЕТЛ?
  • 11 Име

    0 0 Отговор
    Като свършат батериите на къра, не можеш да отидеш до местната бензиностанция и да си напълниш две туби електричество. ДВГ на водород и други алтернативни горива бива. Аз искам да има електромобили, но големите не разрешават още да се облажем с напредналата технология. Технологията я има, но я крият.