Най-новото проучване за надеждност на Consumer Reports носи добри новини за любителите на електромобили. Данните показват, че електромобилите от последните три моделни години са показали значително подобрение на надеждността в сравнение с по-старите модели.
Въпреки че хибридните автомобили продължават да превъзхождат традиционните двигатели с вътрешно горене по отношение на надеждността, електромобилите намаляват разликата. Проучването разкрива, че сега електромобилите имат само 42% повече проблеми от автомобилите с ДВГ, което е значително намаление в сравнение с разликата от 79% през предходната година.
PHEV все още се представят зле в сравнение с автомобилите с двигатели с вътрешно горене - със 70% повече проблеми от автомобилите без електрификация. Това все още е значително подобрение в сравнение с миналата година, когато PHEV са имали 146% повече проблеми от автомобилите с ДВГ, но те все още са по-проблемни
Все пак е важно да се отбележи, че не всички електромобили са еднакви. Някои по-нови модели, особено тези на нововъзникващите производители на електромобили, все още са изправени пред предизвикателства, свързани с надеждността. Lucid Air, например, е измъчван от проблеми, а Rivian се бори да осигури постоянно качество.
Нарастващата сложност на електромобилите с техните усъвършенствани технологии и софтуерни системи може да допринесе за проблеми с надеждността. Тъй като производителите на автомобили продължават да разширяват границите на автомобилните иновации, гарантирането на дългосрочната издръжливост на техните електромобили ще бъде критично предизвикателство.
Въпреки тези предизвикателства общата тенденция е положителна. С усъвършенстването на технологията на батериите и усъвършенстването на производствените процеси можем да очакваме още по-високи нива на надеждност на електромобилите през следващите години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 пълномащабен и непровокиран сарказъм
Коментиран от #6
10:54 06.12.2024
2 Авто сервиз
Коментиран от #7
10:58 06.12.2024
3 Сусу Манарата
10:59 06.12.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Явно много счетоводители са намесени
Един електромотор е много по-надежден от един ДВГ.
Дори екетрониката, която не е кой знае колко повече може да се направи супернадеждна, както в самолетите примерно.
Единственото общо е ходовата част.
11:11 06.12.2024
6 Мхм
До коментар #1 от "пълномащабен и непровокиран сарказъм":
И винаги е по-лесен живота като мислиш. Тоя бензин не идва от Космоса. При форсмажор вървят само колела, каруци и коли на ток.12:55 06.12.2024
7 Олелей
До коментар #2 от "Авто сервиз":
Как остана без батерия? Заключвайте ги тея батерии, колеги!А пък моите приятели единия слезе от Ягуар - "Голяма гъзарийка, ама само да не го правиш".
Втория от М5 - "След сервиза пак светнаха едни лампи и си казах, колкото и да обичам рева на мотора, май е време да се преориентирам".
Третия от Ауди - "Преди все се виждах с некви $, обаче с тая кола...4-те кръга означават 4 начина да фалираш".
Четвъртия от Туарег - "На студено до работа ми гореше 18-20 човек. 45 лв всеки ден за гориво. Сега със 75-цата (Model S 75D) давам 5 лева
Петият от Octavia 2.0 TDI, след 3-то влизане в бокса за DSG-то и 6 бона назад: От тва е, не е от тва, чакай ще сменим това, ааа не било от тва, от другото било...
Ама щял си да сменяш батерия: 8 години и 192 хил. е гаранцията на Тройката. То дотогава по 4 бона напред, 2 нови🔋ще вземеш
Коментиран от #8
13:02 06.12.2024
8 Гост
До коментар #7 от "Олелей":
Тесла се продава с генератор.21:31 06.12.2024