Електромобилите вече са по-надеждни, но все пак изостават спрямо ДВГ

6 Декември, 2024 10:51 1 658 8

  • електромобили-
  • проучване-
  • двг

Проучване показва, че plug-in хибридите се чупят най-много

Електромобилите вече са по-надеждни, но все пак изостават спрямо ДВГ - 1

Най-новото проучване за надеждност на Consumer Reports носи добри новини за любителите на електромобили. Данните показват, че електромобилите от последните три моделни години са показали значително подобрение на надеждността в сравнение с по-старите модели.

Въпреки че хибридните автомобили продължават да превъзхождат традиционните двигатели с вътрешно горене по отношение на надеждността, електромобилите намаляват разликата. Проучването разкрива, че сега електромобилите имат само 42% повече проблеми от автомобилите с ДВГ, което е значително намаление в сравнение с разликата от 79% през предходната година.

PHEV все още се представят зле в сравнение с автомобилите с двигатели с вътрешно горене - със 70% повече проблеми от автомобилите без електрификация. Това все още е значително подобрение в сравнение с миналата година, когато PHEV са имали 146% повече проблеми от автомобилите с ДВГ, но те все още са по-проблемни

Все пак е важно да се отбележи, че не всички електромобили са еднакви. Някои по-нови модели, особено тези на нововъзникващите производители на електромобили, все още са изправени пред предизвикателства, свързани с надеждността. Lucid Air, например, е измъчван от проблеми, а Rivian се бори да осигури постоянно качество.

Нарастващата сложност на електромобилите с техните усъвършенствани технологии и софтуерни системи може да допринесе за проблеми с надеждността. Тъй като производителите на автомобили продължават да разширяват границите на автомобилните иновации, гарантирането на дългосрочната издръжливост на техните електромобили ще бъде критично предизвикателство.

Въпреки тези предизвикателства общата тенденция е положителна. С усъвършенстването на технологията на батериите и усъвършенстването на производствените процеси можем да очакваме още по-високи нива на надеждност на електромобилите през следващите години.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 пълномащабен и непровокиран сарказъм

    14 5 Отговор
    все още е по-лесно да си носиш резервен бензин за 100км в багажника от колкото ток за 100км.

    Коментиран от #6

  • 2 Авто сервиз

    9 3 Отговор
    Нека всеки да си кара , каквато кола си иска . Аз съм фен на ДВГ . Миналата зима на Пампорово една електричка остана без батерия както си е паркирана .Всички мои познати които има електрички , имат и по една с ДВГ

    Коментиран от #7

  • 3 Сусу Манарата

    1 3 Отговор
    Голем майтап е това писание.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Явно много счетоводители са намесени

    7 5 Отговор
    в конструирането на електромобили.
    Един електромотор е много по-надежден от един ДВГ.
    Дори екетрониката, която не е кой знае колко повече може да се направи супернадеждна, както в самолетите примерно.
    Единственото общо е ходовата част.
  • 6 Мхм

    5 5 Отговор

    До коментар #1 от "пълномащабен и непровокиран сарказъм":

    И винаги е по-лесен живота като мислиш. Тоя бензин не идва от Космоса. При форсмажор вървят само колела, каруци и коли на ток.

  • 7 Олелей

    6 5 Отговор

    До коментар #2 от "Авто сервиз":

    Как остана без батерия? Заключвайте ги тея батерии, колеги!
    А пък моите приятели единия слезе от Ягуар - "Голяма гъзарийка, ама само да не го правиш".
    Втория от М5 - "След сервиза пак светнаха едни лампи и си казах, колкото и да обичам рева на мотора, май е време да се преориентирам".
    Третия от Ауди - "Преди все се виждах с некви $, обаче с тая кола...4-те кръга означават 4 начина да фалираш".
    Четвъртия от Туарег - "На студено до работа ми гореше 18-20 човек. 45 лв всеки ден за гориво. Сега със 75-цата (Model S 75D) давам 5 лева
    Петият от Octavia 2.0 TDI, след 3-то влизане в бокса за DSG-то и 6 бона назад: От тва е, не е от тва, чакай ще сменим това, ааа не било от тва, от другото било...

    Ама щял си да сменяш батерия: 8 години и 192 хил. е гаранцията на Тройката. То дотогава по 4 бона напред, 2 нови🔋ще вземеш

    Коментиран от #8

  • 8 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #7 от "Олелей":

    Тесла се продава с генератор.