Китай ще постигне целта да продава основно електрически автомобили преди Запада. Още през следващата година "акумулаторните" автомобили ще заемат повече от половината от най-големия пазар в света. Такава прогноза дават UBS, HSBC, Morningstar и Wood Mackenzie, а синтезирана информация по темата дава Financial Times.
Според резултатите от миналата година китайците са купили 12 милиона електрически коли - с 20 процента повече от 2023 година. Ако тенденцията се запази, Китай ще успее да постигне „зелената“ цел по-рано от Европа и 10 години по-рано от планираното.
През 2020-а китайското правителство си постави за цел да увеличи пазарния дял на електрическите превозни средства до 50 процента до 2035 г. При сегашните темпове този крайъгълен камък ще бъде преминат още през 2025 година.
А до 2034-а продажбите на "акумулаторни" автомобили в Китай може да достигнат 18 милиона броя. Търсенето на автомобили с гориво, напротив, постепенно ще намалява и в същото време ще падне под границата от три милиона единици, прогнозират експерти.
Популярността на хибридите също нараства. През 2025-а обемът на продадените PHEV (plug-in хибриди) също ще постави рекорд, а през 2033 г. ще надхвърли шест милиона броя. Резултатът от традиционните бензиново-електрически автомобили се прогнозира на ниво от 730 хиляди до милион годишно.
Заедно с автомобилите с гориво, китайският пазар се губи от чуждестранни марки, тъй като китайците все повече предпочитат местни продукти. През 2024 година делът на чуждестранните автомобили е спаднал до едва 37 процента, в сравнение с 64 процента през 2020 година.
Бързият растеж на електрическите автомобили обаче рано или късно ще спре: прекомерният пробег ще доведе до ожесточена конкуренция и ценови войни, уверени са анализаторите. В резултат на това много марки могат да изчезнат.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #7
12:09 09.01.2025
2 СПРАВЕДЛИВ
Коментиран от #5
12:16 09.01.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Васил
13:30 09.01.2025
5 Напиши
До коментар #2 от "СПРАВЕДЛИВ":
в търсачката на факти "Най-накрая съм в САЩ: историята на хиляди китайци." Много е вълнуващо, защото най-накрая съм тук - в САЩ", казва 24-годишният Гуо. Подобно на хиляди други китайци той нелегално преминава границата между САЩ и Мексико. Негов съветник по пътя е приложението ТикТок.Коментиран от #6
13:33 09.01.2025
6 факт
До коментар #5 от "Напиши":
Сащ вече е кло сетБеше квот беше
Коментиран от #8
14:24 09.01.2025
7 Така е
До коментар #1 от "Гост":
В Китай вече постигнаха планираните за 2035 над 50% дял на електромобилите още през 2025. Всички останали следват друга тенденция и ще ги постигнат чак през 2030 година.Коментиран от #10
15:07 09.01.2025
8 СССР
До коментар #6 от "факт":
Това го повтаря полит-комисаря от 1917та.16:25 09.01.2025
9 Мдаааа
16:26 09.01.2025
10 Така е защото
До коментар #7 от "Така е":
преди 20 и повече години китайците въобще нямаха коли. Стига сте се захласвали по тоя Китай. Преди 30г. китайците бяха икономическа нула. Благодарение на Запада купиха десетки хиляди западни заводи и китайското чудо е компилация от западни технологии, многобройният, трудолюбив, ниско платен и жестоко експлоатиран от комунистическата диктатура китайски народ и не на последно място скъпия западен пазар. Китай сам нищо не е постигнал, на глава от населението БВП е по-малко от на бедна България, просто са много. БВП на България е $100млрд. и ако го умножим по 230(толкова са повече китайците от нас) се получава $23трлн., а китайският е $18трлн.Коментиран от #11, #12, #14, #15
17:25 09.01.2025
11 Така е
До коментар #10 от "Така е защото":
Само че има една подробност. Само в Шанхай населението е три пъти повече от населението на България. А средната работна заплата китайските градове е по-висока от българската средна работна заплата. Но стоките в Китай са три-четири пъти по-евтини и имат много по-голяма покупателна способност. Включително от на много европейски държави.Обърни внимание колко е цената на един автомобил в Китай и Колко струва същия в Европа? После вземи да сравниш Колко струва подобен европейски автомобил?
17:37 09.01.2025
12 Не разбрах
До коментар #10 от "Така е защото":
Хвалиш китайците Колко са напреднали за последните 30 години или се оплакваш, че европейците вървят в обратна посока?Коментиран от #13
17:38 09.01.2025
13 Чети докрай.
До коментар #12 от "Не разбрах":
Не ги хваля, напротив тук други им се възхищават защото колите им били евтини. В Шанхай били по-високи заплатите - ами то и в София са по-високи отколкото в някое монтанско село, в Китай амплитудата на заплатите е огромна. Стоките се правят от 400-500 милиона китайци в големите градове, а останалите 1млрд. са до колене в оризищата. Прочети статията за 24г. Гуо от пост 5.18:47 09.01.2025
14 дядо поп
До коментар #10 от "Така е защото":
Ами точно така се започва с жестока експлоатация и ниско заплащане. Терка за жестоката експлоатация и безплатен труд е взет от памуковите полета на САЩ. Китайците поне плащат заплати а краварчетата ги ловяха по африканските брегове.21:00 09.01.2025
15 Госあ
До коментар #10 от "Така е защото":
Аве ти и за плод зеленчука не ставаш с тия сметки. Мешаш ябълки с банани. Даже не са и круши. Иначе тия недоразумения с батерии в Китай вървят в момента и имат некъв смисъл, щото там системата е друга. Писал съм по темата. Въртат ги градско като тротинетки, за друго не стават. Но и Китай превключват на хибриди с тенденция към водорода. На западняците не им се отдава, хем Тойота им хвърлиха безплатно и свободно технологиите. Не могат.21:44 09.01.2025