Dacia обяви намаление на цената за своя електрически автомобил Spring във Франция с 2000 евро, което прави модела още по-достъпен, като вече е с начална цена от 16 900 евро.
Актуализираната версия на Spring е оборудвана с двигател с мощност 33 kW, който осигурява същия пробег от 225 км. Защо обаче се прави всичко това? Тази стратегия е насочена към задаващата се китайска конкуренция.
По-специално става дума за Leapmotor - китайска марка, която навлиза в Европа с помощта на Stalantis и която също направи значително намаление на цените и предлага модела T03 за 14 900 евро.
В същото време Volkswagen също намали цената на своя електрически автомобил ID.3, който вече може да бъде закупен във Франция и Германия за по-малко от 30 000 евро. Но дали всичко това ще е достатъчно?
Тези ценови маневри отразяват желанието на европейските автомобилни производители да увеличат дела на електрическите превозни средства в продажбите и да отговорят на строгите екологични разпоредби на ЕС, които ще влязат в сила през 2025 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Град Козлодуй
Коментиран от #26
13:36 12.01.2025
2 Наблюдател
.... може и до просешка тояга да стигнем, за да накривим шапката на Освободителите ни.
Коментиран от #11, #17, #21
13:36 12.01.2025
3 Електрокар
13:39 12.01.2025
4 Койнаджия
13:40 12.01.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Що не ги продават в БеГето
13:40 12.01.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Архимандрит Бартоломей
13:44 12.01.2025
9 Еко =Ала=бала
Коментиран от #15
13:48 12.01.2025
10 Шофер на спарк
Коментиран от #16
13:48 12.01.2025
11 Николай
До коментар #2 от "Наблюдател":
Сесесере ли те е освободило или Царка Русия?Коментиран от #12
13:50 12.01.2025
12 дедо..
До коментар #11 от "Николай":
А бе и двете са ни освободили,единио е бил цар освободител..а другия генерал толбухин..дека доведе трети бандерски фронт а он насади комунягите в бг-то,дека и днеска им берем плодовете.13:59 12.01.2025
13 Гост
14:07 12.01.2025
14 Васил
14:07 12.01.2025
15 Няма да ги заравят
До коментар #9 от "Еко =Ала=бала":
Рециклирането на батерии е изгоден бизнес. Просто в момента няма стари батерии за повече от един завод. А заводът се нарича Hydrovolt и се намира в Фредрикщад, Норвегия вече две години.Коментиран от #19, #27
14:16 12.01.2025
16 ...
До коментар #10 от "Шофер на спарк":
ако и вървеше летно време немаше цена да има14:18 12.01.2025
17 Далеч не са всички
До коментар #2 от "Наблюдател":
Вносът на природен газ от Русия в Китай е 40 млрд. куб.м годишно. От газопровода и втечнен от танкерите. Европа купуваше над 110 млрд. куб.м годишно. За нефта и въглищата сам ще си намериш числата.Коментиран от #34
14:19 12.01.2025
18 Акумулаторите, кой ги преработва
Коментиран от #25, #31
14:19 12.01.2025
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Пропуснал си
До коментар #18 от "Акумулаторите, кой ги преработва":
Седем часа ама не цялото пътуване а седем часа за всяко спиране за зареждане. Само две зареждания също са пионерска мечта. Две зареждания по седем часа правят само тези с най-големите батерии с най-бързо зареждане. Останалите спират минимум четири пъти по 10 часа.С дизела стигам за 2 часа и 20 лв нафта. Ходят два пъти и се връщам до морето с един резервоар.
Електриците нямат бъдеще!
Коментиран от #32
15:39 12.01.2025
26 факт
До коментар #1 от "Град Козлодуй":
Е то дизела умряКоментиран от #28, #33
16:43 12.01.2025
27 смех
До коментар #15 от "Няма да ги заравят":
Само дето фалираха17:04 12.01.2025
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 оня с коня
До коментар #29 от "смех":
Естествено,защото за разлика от тебе мога да броя18:04 12.01.2025
31 гост
До коментар #18 от "Акумулаторите, кой ги преработва":
пълни глупости18:17 12.01.2025
32 гост
До коментар #25 от "Пропуснал си":
яко хейтим а?18:19 12.01.2025
33 Докато “умре“ дизела
До коментар #26 от "факт":
И изобщо двигателят с вътрешно горене бая вода ще изтече! Сегашните електрически автомобили са мноооого далеч от идеята за качествен, масов, достъпен, надежден и евтин автомобил! Разбира се, технологията се развива, но трябва време, така както е трябвало време и на двигателите с вътрешно горене да достигнат сегашните си нива.Вероятно и на Вас ще е необходимо време и житейски опит за разберете, че не всичко р такова, каквото се опитват да ни го представят!18:20 12.01.2025
34 гост
До коментар #17 от "Далеч не са всички":
Всъщност Европа купуваше почти 200 млд куб и то на средна цена 400 евро , а сега Китай купува на 150 и иска цена като на вътрешния пазар в Раша , иначе ще спре и тоя дето го купува !! А тази цена е ПОД себестойност , щото крепостните не могат да си платят реалната цена и Газпром я субсидираше с пари от износа !! А сега ще я субсидира , ама друг път , хахаха !!Коментиран от #38
18:54 12.01.2025
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Бръм
Дръпнах чертата за 10г, по-икономично ще ми е с чист бензин, атмосферен двигател. Големи намаления, заповядайте!
Коментиран от #41
01:21 13.01.2025
37 три стотинки не давам
А на тези дето го прокарват- 33 цирея да им излязат на всеки полугъз
01:28 13.01.2025
38 Госта.
До коментар #34 от "гост":
И Китай от къде ще си достави това количество на тази цена??? Пишеш колкото да не заспиш14:06 13.01.2025
39 ГолЕма
16:12 13.01.2025
40 Висшист
Защо караш 12-годишен електромобил на 300 хил.км с доживотно безплатно зареждане (Free Lifetime Supercharging) и доживотен безплатен 4G интернет (Premium Connectivity), безплатно паркиране, без данък, без ремонти и обслужване, вместо 30-годишен дизел за 1000 лв?
Отговарям: Защото не мога да си го позволя.
22:47 13.01.2025
41 Не си
До коментар #36 от "Бръм":
Друга черта е било.Още на 5-тата година 2.0 TDI излиза с 64362 лева повече от Model 3 Long Range. Какво остава за 10...
22:50 13.01.2025