Норвегия продължава да бъде водеща страна по отношение на въвеждането на електрически превозни средства, като през 2024 г. 89% от продадените нови автомобили са били на ток. Това е значителен скок спрямо вече впечатляващия процент от 82,4% през 2023 г., което приближава страната до амбициозната ѝ цел за 100% продажби на автомобили с нулеви емисии до 2025 г.
Интересно е, че клиентите, които не са избрали електромобили, също избират електрификацията под някаква форма. 5,3 % от продадените в Норвегия автомобили през миналата година са били хибридни, а около 2,7 % са били плъг-ин хибриди. Освен това жителите са закупили само 986 автомобила, задвижвани само с бензиново гориво.
Макар че постигането на пълна доминация на електрическите превозни средства може да се окаже предизвикателство, продължаващата подкрепа на норвежкото правителство чрез стимули като освобождаване от данъци остава от решаващо значение.
Tesla Model Y затвърди лидерството си на най-продавания автомобил в Норвегия, като завладя над 13% от пазара с 16 858 продадени бройки. Tesla Model 3 и Volvo EX30 следваха отблизо с около 7200 продажби. Забележително е, че китайските марки навлязоха значително, като BYD и Xpeng изпревариха утвърдени играчи като Peugeot, Mazda, Porsche, Kia и Lexus.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 българия е новата норвегия
Коментиран от #12
11:10 03.01.2025
3 Пич
Коментиран от #6
11:11 03.01.2025
4 Бг действителност
Коментиран от #19
11:13 03.01.2025
5 Даааа
Коментиран от #27
11:13 03.01.2025
6 Ах Ох
До коментар #3 от "Пич":
Разбрах те, ахахахахахаааа 🤣11:13 03.01.2025
7 Субар
Съгласен съм. Нека, нито една електричка да не напуска Норвегия, след края на експлоатацията й.
Нека Норвегия покаже на останалите, как рециклира батериите.
Все пак имам едни съмнения, че накрая ще ги изхвърлят в океана от някой африкански бряг...
Коментиран от #9
11:14 03.01.2025
8 Най-големите
11:16 03.01.2025
9 9352
До коментар #7 от "Субар":
Батериите се рециклират на 95% без проблем. Заводи има бол вече. Измисли си друга опорка.Коментиран от #16
11:19 03.01.2025
10 Зевс
11:19 03.01.2025
11 таксиджия 🚖
Дойче Зеле направиха документален филм 2024 и ги нарекоха норвежкото правителството лицемери.
Чрез продажбата на нефт, правителството строи зарядни станции, голяма част от тях са безплатни, субсидират покупката на нова електричка. И тук да ни дават 10-15 000лв всички таксиджий ще купиме електрички и ше зареждаме на безплатните станции!
11:20 03.01.2025
12 Не бе,
До коментар #2 от "българия е новата норвегия":
Те норвежците са най-npocтuтe и бедни в цяла Европа, затова ги купуват Тея електрически таралясници.Коментиран от #13, #15
11:24 03.01.2025
13 Не си прав. Купуват ги защото нямат
До коментар #12 от "Не бе,":
газови находища.Хахахахаха
11:25 03.01.2025
14 @@@
11:47 03.01.2025
15 Не, бе,
До коментар #12 от "Не бе,":
Купуват ги защото в Норвегия е вечно лято.Хахахаха.
11:47 03.01.2025
16 Специална Военна Опсерация
До коментар #9 от "9352":
Да, и всичките са в Африка и Индия.Нали?
Коментиран от #22
11:48 03.01.2025
17 Феликс
11:53 03.01.2025
18 Истината ............
Електрическите таблети на колела , никой не ги иска и не ги купува в Европа!
ЦЯЛАТА ИМ СХЕМА С ТЕЗИ ТОАЛЕТНИ Е В ТОТАЛЕН КОЛАПС!
НЕ ЛЪЖЕТЕ ХОРАТА.
12:38 03.01.2025
19 МОЛЯ ПИШЕТЕ КОРЕККТНО
До коментар #4 от "Бг действителност":
КРАЛСТВО НОРВЕГИЯ.........КРАЛСТВО БЕЛГИЯ КРСЛСТВО АНГЛИЯ КРАЛСТВО ИСПАНИЯ КРАЛСТВО ШВЕЦИЯ КРАЛСТВО ДАНИЯ КРАЛСТВО НИДЕРЛАНДИЯ.....И Т.Н А ИЗТОЧНОЕВРОПЕЙСКИТЕ ТЕРИТОРИУ СА САМО ПРИСЛУГАТА ИМ.......15:33 03.01.2025
20 Тдцпсхоа
16:01 03.01.2025
21 Най-доброто ⚡
- Няма пушек. Няма течове на масло. Няма тракане и тропане.
- Няма ремонти и обслужване. Има 2 чарка: ротор и статор.
- Няма данък, няма такса вход в центъра, няма синя и зелена зона - паркира неограничено.
- Няма "не пали". Влизаш, директна и газ с вратите при всякакви условия.
- Върви на лудница: 4х4, 2 мотора (3 при PLAID), изпреварваш с мисъл (100-200 4 секунди), вдига от 250 до 328 (PLAID).
- Батериите с активно термоуправление държат по 20 години (три Model S 2013 в групата на по 300 хил. са на 87-90% капацитет).
- За 8 години и 192 хил., колкото е гаранцията на Long Range, само от гориво си напред 40 бона.
- Минаваш държавата без спиране или с 1 кафе пауза при повече газ.
- На всяко спиране и спускане връща ток обратно и пълни батерията (кое ДВГ връща гориво в резервоара?).
- Цяла нощ парно черпи 7% заряд (Camp mode). Климата се пуска през телефона. Зимата няма чегъртане, колата те чака на сауна. Затопля моментално. Лятото вътре е Боровец.
- Кара на БГ ток, вместо вносна нафта. Пълни навсякъде. Всяка къща има контакт, никоя няма петролен кладенец.
- Можеш да си произвеждаш тока сам, дори от гориво. А гориво от ток не можеш. Там е само внос.
ЕА е най-доброто.
Коментиран от #28
19:06 03.01.2025
22 АНТИТРОЛ ⚡
До коментар #16 от "Специална Военна Опсерация":
Белгийския гигант Umicore извлича 95% от кобалт, литий и никел от старите батерии.Northvolt Ett Гигафабриката за производство и рециклиране на батерии работи от 2022 в Шелефтео, Швеция
Germany Spoke в Магдебург, Германия на канадския гигант Li-Cycle Holdings Corp., рециклира 30 000 тона батерии годишно
Април 2023 заработи най-голямото хидрометалургично съоръжение за рециклиране на батерии със затворен цикъл в Европа в Harjavalta, Финландия на Fortum Battery Recycling
Коментиран от #24
19:08 03.01.2025
23 Сър Мастър Бейтс
20:27 03.01.2025
24 Специална Военна Опсерация
До коментар #22 от "АНТИТРОЛ ⚡":
30 000 тона са 60 000 батерии по 500кг, от 60 000 електрически автомобила. Изглежда впечатляващо, но за 2023 г са продадени 1,5 или 2,4 или 3,2 милиона електрически автомобила (според различните статистики).Не мисля, че способностите за рециклиране съответстват на продажбите. Но, нека все пак да приемем, че има отлагане във времето и някакъв сериозен процент ще се рециклира. Това е добре.
А финансово, как стои въпроса? Тези предприятия покриват ли си всички разходи или чакат финансиране от гражданите на ЕС, които независимо дали имат електрическа кола или не, трябва да им плащат дотации?
Успяват ли да се издържат от рециклирането ?
Коментиран от #25
22:34 03.01.2025
25 АНТИТРОЛ ⚡
До коментар #24 от "Специална Военна Опсерация":
116 години стари части и филтри по полетата (Форд Модел Т 1908), 165 години петро добив с изливане на отрови като аферата на Шеврон и Тексако в Еквадор, т.нар. "Чернобил в джунглата".Разливи в Кувейт (5.7 млн. барела), Ixotoc 1 (3.3 млн. барела), Deepwater Horizon (7 млн. барела).
Когато си рециклираш изгорелите газове, филтрите и чарковете по храстите и петролните разливи от последния век, чак тогава можеш да коментираш 5-те електрички от вчера. Не може от вратата за краката. Всяко нещо има ред.
14:09 04.01.2025
26 Ироничен
21:04 04.01.2025
27 Пловдив
До коментар #5 от "Даааа":
Има много голяма разлика между електромобил и хибрид. Аз бих си купил второто, но не и първото.22:12 04.01.2025
28 .фау ве
До коментар #21 от "Най-доброто ⚡":
Да бе да. Имам съсед с тесла, нова. Само грижи. Сега в студа , каза и че не зареждала.22:39 04.01.2025