Германците вече не харесват електромобили

20 Януари, 2025 10:43 9 049 49

  • електромобили-
  • автомобили-
  • продажби-
  • германия-
  • 2024

Или какви коли са закупени в Германия през 2024 година

Германците вече не харесват електромобили - 1

През 2024 година в Германия са регистрирани 2 817 331 леки автомобила, от които 1 342 013 нови превозни средства са оборудвани с алтернативни задвижвания. „Алтернативно задвижване“ се отнася до технологии, които използват източници на енергия, различни от традиционния бензин или дизел. Те включват електрически превозни средства (BEV), хибридни превозни средства (HEV, PHEV), превозни средства с горивни клетки (FCEV) и превозни средства, които работят с втечнен природен газ (LPG) или сгъстен природен газ (CNG).

Автомобилите от този сегмент достигат дял от 47,6% от общия обем нови регистрации. Такива данни публикува Германската федерална служба за автомобилен транспорт (KBA).

Въпреки нарастващата популярност на подобни технологии, общият обем на новите регистрации на автомобили с алтернативно задвижване през 2024 година се оказва с 2.7% по-нисък от предходната година. Особено значителен спад е регистриран в сегмента на електрическите превозни средства, включително BEV (Battery Electric Vehicles), plug-in хибридите и превозните средства с горивни клетки. В този сектор са регистрирани 572 672 нови коли, което представлява 20.3% от общия брой, но това е резултат, който е по-нисък с 18.2% от година по-рано.

Най-голям спад се наблюдава в сегмента BEV - автомобили с изключително електрически източник на енергия. През 2024 година са регистрирани едва 380 609 такива коли, което е с 27.4% по-малко от 2023 година. Техният дял в общия брой регистрации намалява до 13.5%.

При марките лидер остава Volkswagen, който регистрира 536 888 автомобила, от които 116 072 с алтернативно задвижване. На второ място е Mercedes-Benz с 257 888 регистрирани автомобила, от които 195 556 са в сегмента на алтернативното задвижване. Третата позиция е заета от BMW с 232 886 автомобила, от които 165 930 са оборудвани с алтернативни задвижващи системи.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    132 3 Отговор
    Много йезуитско написано ! " Вече не харесват " внушава , че все едно някога са ги харесвали !!! Натрапени им бяха , и бяха излъгани !!!
  • 2 Анонимен

    101 6 Отговор
    Но пък ги излъгаха да си продадат дизеловите на 200-250 000км, които щяха да изкарат още толкова с минимална поддръжка. Дадоха ги за по 2000 евро, за да си купят екологични електрически за по 65 000 евро.

    Коментиран от #17

  • 3 Обикновен

    91 4 Отговор
    Като им спряха дотацията от държавата и спряха да ги харесват, да....
  • 4 дядо поп

    77 4 Отговор
    Всеки иска тръгне ли за някъде , да си пристигне с автомобила , а не с такси или на стоп.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 име

    76 11 Отговор
    Забравете за тея електрички, особено в България. Докато не дойде отново евтин руски газ в ЕССР, че да паднат цените на тока (идва от ко-генерацията на газовите топлоцентрали) и у нас тока ще е скъп, щото васалите, които ни управляват, са ни вързали със всички зелени енергийни измами, спуснати от Брюксел. При скъп ток и традиционна липса на инвестиции от държавата, няма да има къде да си зареждате евтино вибратора. Единствено ако имате къща и солари има смисъл. Ама само за града, на дълъг път бързото зареждане е толкова скъпо, че по-добре си карайте ДВГ. Най-евтино си остава бензин на газ.
  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    50 5 Отговор
    И що ли са пропуснАли да напишат колко са чистите електрокари 🤔
    Та да може Вресльо да ни залее с информация как всеки втори нов автомобил е само на ток🤔
  • 8 Трол

    66 3 Отговор
    А българите никога не са ги харесвали.
  • 9 Хейт

    52 4 Отговор
    Намериха ли вече някой източноевропейски балък да им купи старите електромобили? Или къде да пласират старите батерии? Защото май схемата с това да караме старите им трошки - вече свърши.
  • 10 ДрайвингПлежър

    45 3 Отговор
    Вече? Че кой и кога ги е харесвал тия тостери?!
    ЕЛ Е ФУНКЦИЯ НА ТЕЖЪК ПОЛИТИЧЕСКИ ФАШИЗЪМ!

    Без насилственото им налагане единици са тези, които биха взели - някой шеметляв зелен и някой дори още по-шеметляв "техничар"
    И не са само Германците дето не ги харесват, но на места дават субсидии, които донякъде оправдават покупката.
  • 11 Германците

    52 4 Отговор
    никога и не са ги харесвали. Харесваше им само да направят едни лесни пари от премията. Може би има едни 5%, които се кефят на е-колите, но те са предимно "крайни" фенове, които се опитват да живеят еко.. ама само се оптват.
    Всичко останало е насаждане на продукта с политически натиск
  • 12 Така се очертава

    62 2 Отговор
    Германия се превръща бавно в България. Ще си карат хората старите автомобили със ДВГ още няколко години докато тая елджендърщина премине.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Няма лошо

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "Анонимен":

    Нека да ги пробват.
  • 18 Кит

    39 7 Отговор
    Превеждам за онези, които не са съобразили: немците пренасочват вниманието си от хибриди, плъгини и електрички към коли с газови уредби.
    Звучи като тъпа шега, но статистиките са безмилостни, десетилетия след като българите оцениха и се метнаха на газовичарките, немците правят същото 😂😂😂

    Коментиран от #23

  • 19 Нормално

    39 6 Отговор
    През 2024 година цените на автомобилите с ДВГ не се вдигнаха, а на някой дори свалиха ценценитеоито изкуствено бяха вдигнали през 2020 - 2022 заради кризата с чиповете.

    Но пък за сметка на това електромобилите поскъпнаха с 10 000 евро на бройка, защото им спряха субсидиите.

    При този скъп ток в Германия и тези високи цени на тока при които излиза по-скъпо да си заредиш ток отколкото бензин, да се чуди човек как продажбите на електромобили направо не са спрели, а са намалели само с 25%!
  • 20 Робокоп

    20 3 Отговор
    Браво на германците! Мъск да се маха с неговите тролеи!
  • 21 Анонимен

    28 3 Отговор
    Германия се готви да живее без ток,защото той първи се прекъсва при конфликт с друга държава.ДВГ ще са чудесна алтернатива пред това ,което предстои да и се случи.Спокойно си изнасяйте помощи за Украина.
  • 22 1234

    39 2 Отговор
    Това е един очакван резултат, защото електричките имат много недостатъци, скъпи са и е абсолютна лъжа, че щадят околната среда!
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Хо-Хо-Хо

    6 5 Отговор
    Фау-Ве....умре!!!
  • 25 Кликбайт

    9 23 Отговор
    48% от регистрациите коли са електрифицирани, при все че народа обеднява и се въздържа от покупки на нови коли, обаче "Германците вече не харесват електромобили"...
    Харесват ги, естествено: литъра гориво е 1.80 евро а тока е 18 цента. Просто за момента нямат пари - взеха им ги и ги пратиха за танкове.

    Коментиран от #38

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Настояще

    5 31 Отговор
    Посоката на Света е ясна: 100% чист ток, 100% коли на ток, 100% кръгова преработка на суровини, 0 изгорели газове.
    Здраве, чист въздух и богатство.

    Коментиран от #33

  • 28 Кит

    10 3 Отговор

    До коментар #23 от "да ама не":

    Виждам, че добре натискаш бутона за оплакване, когато получиш отрезвяващ удар по интелигентната си физиономия.
    Поздравления, гений!
    Поздравления и за това, че така и не си разбрал поради каква причина / след като делът на купените хибриди миналата година е паднал с 18%, а купените електрички - с 13, 5/ делът на колите с алтернативно на бензиновото и дизеловото задвижване е намалял само с 2,7%. А това е така, защото другата група в микса, тази на FCEV, LPG , CNG e нараснала сериозно и е компенсирала спада в зоната на електрическите алтернативи.
    Инфо, което просто не се е побрало в огромния ти мозък...
    Съболезнования по този повод!

    Коментиран от #29

  • 29 да ама не

    3 3 Отговор

    До коментар #28 от "Кит":

    Първата част - особени небивалици. Ами сигурно има някой редактиращ, ама какво е редактирал, не знам. Първа нестина.
    Втората част индиректно да се решава какви коли карат, не ми се вижда адекватно. Голяма част от тях дори не са чували за природен газ или пропан-бутан в кола. Да не говорим за относително недобре развитата мрежа за зареждане, напрягал съм се, но не съм виждал такива горива. Друг е въпросът фирмени коли, баничарки и подобни ако използват газови коли. Частни такива-пълен абсурд. Може някой ДДРеец в източна Германия да си спомня за соца и да кара такава хибридна техника, единици. Нашенецът има способности да вади заключения по особена логика. И това се учи.

    Коментиран от #30

  • 30 Кит

    5 3 Отговор

    До коментар #29 от "да ама не":

    Само особено умен човек може да нарече позоваване и елементарен анализ на статистически данни "индиректно решаване".
    И да обори това "индиректно" с аргумента "не ми се вижда адекватно"!
    Поздравления, мозък от класа си!
    А само колко интелигентно разчиташ статистически данни.....думи нямам 😂😂😂

    Коментиран от #31

  • 31 да ама не

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "Кит":

    Чудя се по начин на изразяване, дали не сте електрическата латерна под прикритие. Електрическата латерна използва израза -функцинална неграмотност. Ако е така, няма смисъл да се спори. Типично е нелогичнен анализ и странни изводи.

    Коментиран от #32

  • 32 Кит

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "да ама не":

    Отново никакъв опит за анализ на изнесените в текста статистически данни за трендовете в продажбите на автомобили в Германия.
    Диагноза: изкукала кукувица.....
    Ку-кууууу😂😂😂
  • 33 Абсолютно

    0 12 Отговор

    До коментар #27 от "Настояще":

    Малката ми база прави средно 60кВтч на ден. Заварявам за пода газта на Плада и пак не мога да ги издумкам. Над 200км/ч харчи 30, а то къде да ги поддържаш по тия африкански пътища. Единственият ми разход са Пирелите, поне това чудо влачи и 4-те гуми (1000 коня, 3 мотора).

    Коментиран от #34, #36, #37, #42

  • 34 Гйййку

    13 0 Отговор

    До коментар #33 от "Абсолютно":

    С тия 12 панела ли правиш десетки киловати на ден? Муахахаха, извади си пръстите от контакта, че съвсем си си изпържил гладкия мозък.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Точно ти

    8 0 Отговор

    До коментар #33 от "Абсолютно":

    си виждал 200 на клипче в тубата…
  • 38 Немец

    9 0 Отговор

    До коментар #25 от "Кликбайт":

    Къде е този ток по 0,18 евро/кВч?
    От 2018 година не съм плащал толкова евтин ток в Германия. Дори да вземеш договор с висока такса, пак не са такива ниски цените на киловатчас. Защо заблуждавате хората?
  • 39 Гост

    1 0 Отговор
    Хич не ви се е получила AI картинката...
  • 40 Аззз

    0 3 Отговор
    Германците си купуват предимно микс електромобили с малки двигатели докато холандците вече се преоборудват с изцяло електрически и щот съм и в двете държави всеки ден много глупости пишат нашите подплатени медии
  • 41 Нисан X trail

    1 1 Отговор
    Ел. автомобил с генератор ДВГ на газ!
    Това ще е! Истинска екология, отделя вода и СО2!
    А въглеродната измама, отпечатък затова е измислена.
  • 42 Бла

    3 1 Отговор

    До коментар #33 от "Абсолютно":

    В офиса имаме система от панели за 30КВТч(около 60 панела). Под секрет, от началото на месеца, е произвела точно 4КВТч.

    Коментиран от #43, #44

  • 43 НАЧИ

    0 2 Отговор

    До коментар #42 от "Бла":

    Хвърляте китайците в кофатa и слагате Oxford PV панели ;)

  • 44 Тревя

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "Бла":

    Е, ама Електрика Бустеров затова смята средногодишно. Няма се пуашиш, лятото ще произвеждаш пом120 на ден! Само намери как да устискаш до тогава.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Анонимен !

    0 1 Отговор
    Колкото по голяма по добре!
  • 47 Щейман

    1 0 Отговор
    Стига с тези коли.Едно време колата беше лукс и какъв стандарт имаш.После когато пазара се наводни кажи речи всяко средностатистическо семейство имаше повече от една кола.Марката почти няма значение. Почти всички населени места се наводниха с коли.В момента колата без значение каква е е бреме.Нямаш постоянно парко място и често къде си паркирал е конфликтна зона. Каквато и реклама за кола да има почти никой не обръща особено внимание. С ток,на дизел или бензин колата е бреме с много задължения източващи семейния бюджет.

    Коментиран от #49

  • 48 соломон идиота с трабанта

    1 0 Отговор
    Една седмица казват ,че те Немците предпочитат ЕВ колите докатo ние продължаваме да се придържаме към дизеловите . След седмица обратното , както и сега . От всичкото което е написано само може би 1% е вярно останалото 99 % е чиста пропаганда .
  • 49 знаещият джо

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Щейман":

    Всичко което си казал е вярно вече колата не е само средство за придвижване но и голям проблем - новите -- скъпо поддържане , често разваляне , малък ресурс на ДВГ след което трябва да вложиш много пари ,чакане и висене по сервизите - губене на пари , време и нерви . Паркирането въобще е трагедия да намериш място е най големият проблем -(с години бях в Европа голям проблем камерите те засичат и глобата ти идва веднага даже в Италия от 2019 година глобите ги изпращат в България които са над 85 Евро . В Германия след 30 дена ако не платиш глобата е 3- пъти ако след 60 дни не си платиш до 6 Месеца затвор без право на обжалване ? ( едва не ме вкараха в затвора адресната регистрация ме спаси призовките са отишли на старият адрес ) -- т нашите многознаещи да не коментират неща за които нямат и понятие те живеят в миналото и вярват на пропагандата - с години сме били лъгани . )