През 2024 година в Германия са регистрирани 2 817 331 леки автомобила, от които 1 342 013 нови превозни средства са оборудвани с алтернативни задвижвания. „Алтернативно задвижване“ се отнася до технологии, които използват източници на енергия, различни от традиционния бензин или дизел. Те включват електрически превозни средства (BEV), хибридни превозни средства (HEV, PHEV), превозни средства с горивни клетки (FCEV) и превозни средства, които работят с втечнен природен газ (LPG) или сгъстен природен газ (CNG).
Автомобилите от този сегмент достигат дял от 47,6% от общия обем нови регистрации. Такива данни публикува Германската федерална служба за автомобилен транспорт (KBA).
Въпреки нарастващата популярност на подобни технологии, общият обем на новите регистрации на автомобили с алтернативно задвижване през 2024 година се оказва с 2.7% по-нисък от предходната година. Особено значителен спад е регистриран в сегмента на електрическите превозни средства, включително BEV (Battery Electric Vehicles), plug-in хибридите и превозните средства с горивни клетки. В този сектор са регистрирани 572 672 нови коли, което представлява 20.3% от общия брой, но това е резултат, който е по-нисък с 18.2% от година по-рано.
Най-голям спад се наблюдава в сегмента BEV - автомобили с изключително електрически източник на енергия. През 2024 година са регистрирани едва 380 609 такива коли, което е с 27.4% по-малко от 2023 година. Техният дял в общия брой регистрации намалява до 13.5%.
При марките лидер остава Volkswagen, който регистрира 536 888 автомобила, от които 116 072 с алтернативно задвижване. На второ място е Mercedes-Benz с 257 888 регистрирани автомобила, от които 195 556 са в сегмента на алтернативното задвижване. Третата позиция е заета от BMW с 232 886 автомобила, от които 165 930 са оборудвани с алтернативни задвижващи системи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
10:48 20.01.2025
2 Анонимен
Коментиран от #17
10:52 20.01.2025
3 Обикновен
10:55 20.01.2025
4 дядо поп
10:59 20.01.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 име
11:01 20.01.2025
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Та да може Вресльо да ни залее с информация как всеки втори нов автомобил е само на ток🤔
11:03 20.01.2025
8 Трол
11:04 20.01.2025
9 Хейт
11:07 20.01.2025
10 ДрайвингПлежър
ЕЛ Е ФУНКЦИЯ НА ТЕЖЪК ПОЛИТИЧЕСКИ ФАШИЗЪМ!
Без насилственото им налагане единици са тези, които биха взели - някой шеметляв зелен и някой дори още по-шеметляв "техничар"
И не са само Германците дето не ги харесват, но на места дават субсидии, които донякъде оправдават покупката.
11:09 20.01.2025
11 Германците
Всичко останало е насаждане на продукта с политически натиск
11:19 20.01.2025
12 Така се очертава
11:23 20.01.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Няма лошо
До коментар #2 от "Анонимен":
Нека да ги пробват.11:36 20.01.2025
18 Кит
Звучи като тъпа шега, но статистиките са безмилостни, десетилетия след като българите оцениха и се метнаха на газовичарките, немците правят същото 😂😂😂
Коментиран от #23
11:40 20.01.2025
19 Нормално
Но пък за сметка на това електромобилите поскъпнаха с 10 000 евро на бройка, защото им спряха субсидиите.
При този скъп ток в Германия и тези високи цени на тока при които излиза по-скъпо да си заредиш ток отколкото бензин, да се чуди човек как продажбите на електромобили направо не са спрели, а са намалели само с 25%!
12:02 20.01.2025
20 Робокоп
12:57 20.01.2025
21 Анонимен
12:58 20.01.2025
22 1234
13:04 20.01.2025
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Хо-Хо-Хо
15:09 20.01.2025
25 Кликбайт
Харесват ги, естествено: литъра гориво е 1.80 евро а тока е 18 цента. Просто за момента нямат пари - взеха им ги и ги пратиха за танкове.
Коментиран от #38
15:10 20.01.2025
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Настояще
Здраве, чист въздух и богатство.
Коментиран от #33
15:56 20.01.2025
28 Кит
До коментар #23 от "да ама не":
Виждам, че добре натискаш бутона за оплакване, когато получиш отрезвяващ удар по интелигентната си физиономия.Поздравления, гений!
Поздравления и за това, че така и не си разбрал поради каква причина / след като делът на купените хибриди миналата година е паднал с 18%, а купените електрички - с 13, 5/ делът на колите с алтернативно на бензиновото и дизеловото задвижване е намалял само с 2,7%. А това е така, защото другата група в микса, тази на FCEV, LPG , CNG e нараснала сериозно и е компенсирала спада в зоната на електрическите алтернативи.
Инфо, което просто не се е побрало в огромния ти мозък...
Съболезнования по този повод!
Коментиран от #29
17:14 20.01.2025
29 да ама не
До коментар #28 от "Кит":
Първата част - особени небивалици. Ами сигурно има някой редактиращ, ама какво е редактирал, не знам. Първа нестина.Втората част индиректно да се решава какви коли карат, не ми се вижда адекватно. Голяма част от тях дори не са чували за природен газ или пропан-бутан в кола. Да не говорим за относително недобре развитата мрежа за зареждане, напрягал съм се, но не съм виждал такива горива. Друг е въпросът фирмени коли, баничарки и подобни ако използват газови коли. Частни такива-пълен абсурд. Може някой ДДРеец в източна Германия да си спомня за соца и да кара такава хибридна техника, единици. Нашенецът има способности да вади заключения по особена логика. И това се учи.
Коментиран от #30
17:45 20.01.2025
30 Кит
До коментар #29 от "да ама не":
Само особено умен човек може да нарече позоваване и елементарен анализ на статистически данни "индиректно решаване".И да обори това "индиректно" с аргумента "не ми се вижда адекватно"!
Поздравления, мозък от класа си!
А само колко интелигентно разчиташ статистически данни.....думи нямам 😂😂😂
Коментиран от #31
17:55 20.01.2025
31 да ама не
До коментар #30 от "Кит":
Чудя се по начин на изразяване, дали не сте електрическата латерна под прикритие. Електрическата латерна използва израза -функцинална неграмотност. Ако е така, няма смисъл да се спори. Типично е нелогичнен анализ и странни изводи.Коментиран от #32
19:31 20.01.2025
32 Кит
До коментар #31 от "да ама не":
Отново никакъв опит за анализ на изнесените в текста статистически данни за трендовете в продажбите на автомобили в Германия.Диагноза: изкукала кукувица.....
Ку-кууууу😂😂😂
20:20 20.01.2025
33 Абсолютно
До коментар #27 от "Настояще":
Малката ми база прави средно 60кВтч на ден. Заварявам за пода газта на Плада и пак не мога да ги издумкам. Над 200км/ч харчи 30, а то къде да ги поддържаш по тия африкански пътища. Единственият ми разход са Пирелите, поне това чудо влачи и 4-те гуми (1000 коня, 3 мотора).Коментиран от #34, #36, #37, #42
22:53 20.01.2025
34 Гйййку
До коментар #33 от "Абсолютно":
С тия 12 панела ли правиш десетки киловати на ден? Муахахаха, извади си пръстите от контакта, че съвсем си си изпържил гладкия мозък.06:11 21.01.2025
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Точно ти
До коментар #33 от "Абсолютно":
си виждал 200 на клипче в тубата…07:47 21.01.2025
38 Немец
До коментар #25 от "Кликбайт":
Къде е този ток по 0,18 евро/кВч?От 2018 година не съм плащал толкова евтин ток в Германия. Дори да вземеш договор с висока такса, пак не са такива ниски цените на киловатчас. Защо заблуждавате хората?
09:28 21.01.2025
39 Гост
10:45 21.01.2025
40 Аззз
12:29 21.01.2025
41 Нисан X trail
Това ще е! Истинска екология, отделя вода и СО2!
А въглеродната измама, отпечатък затова е измислена.
13:23 21.01.2025
42 Бла
До коментар #33 от "Абсолютно":
В офиса имаме система от панели за 30КВТч(около 60 панела). Под секрет, от началото на месеца, е произвела точно 4КВТч.Коментиран от #43, #44
15:22 21.01.2025
43 НАЧИ
До коментар #42 от "Бла":
Хвърляте китайците в кофатa и слагате Oxford PV панели ;)17:32 21.01.2025
44 Тревя
До коментар #42 от "Бла":
Е, ама Електрика Бустеров затова смята средногодишно. Няма се пуашиш, лятото ще произвеждаш пом120 на ден! Само намери как да устискаш до тогава.18:04 21.01.2025
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Анонимен !
20:08 21.01.2025
47 Щейман
Коментиран от #49
14:00 23.01.2025
48 соломон идиота с трабанта
17:23 11.02.2025
49 знаещият джо
До коментар #47 от "Щейман":
Всичко което си казал е вярно вече колата не е само средство за придвижване но и голям проблем - новите -- скъпо поддържане , често разваляне , малък ресурс на ДВГ след което трябва да вложиш много пари ,чакане и висене по сервизите - губене на пари , време и нерви . Паркирането въобще е трагедия да намериш място е най големият проблем -(с години бях в Европа голям проблем камерите те засичат и глобата ти идва веднага даже в Италия от 2019 година глобите ги изпращат в България които са над 85 Евро . В Германия след 30 дена ако не платиш глобата е 3- пъти ако след 60 дни не си платиш до 6 Месеца затвор без право на обжалване ? ( едва не ме вкараха в затвора адресната регистрация ме спаси призовките са отишли на старият адрес ) -- т нашите многознаещи да не коментират неща за които нямат и понятие те живеят в миналото и вярват на пропагандата - с години сме били лъгани . )17:45 11.02.2025