Audi направи Q6 с портални мостове

24 Януари, 2025 10:18 1 305 9

  • audi-
  • q6-
  • e-tron-
  • quattro

За момента тази версия ще остане само концепт

Audi направи Q6 с портални мостове - 1

Audi създаде сериозна офроуд машина на базата на Q6 Sportback E-Tron. Електрическият кросоувър получи портални мостове, които стоят в основата на проекта.

За тези, които не са запознати, порталните оси използват система от зъбни колела в главините на колелата, за да увеличат пътния просвет. По този начин на практика се повдига линията на моста, като диференциалът се издига по-високо спрямо повърхността на монтиране на колелата, а колелата едновременно с това се снижават спрямо диференциала. Audi не предоставя подробни спецификации за тази уникална настройка, а само заявява, че това е нова разработка.

Audi направи Q6 с портални мостове

Снимките, публикувани от Audi Sport, показват Q6 Sportback E-Tron, който се движи високо върху гуми за всякакви терени Venom Power Terra Hunter X/T. Здравият електромобил може да се похвали с разширени арки на колелата и багажник на покрива, оборудван с допълнително осветление. Под основните фарове откриваме и още допълнителните светлини. Предната броня също е модифицирана, вероятно за да се подобри ъгълът на заход.

Audi направи Q6 с портални мостове

От Audi не уточняват дали концепцията е базирана на стандартния Q6 E-Tron или на ориентирания към динамиката SQ6 E-Tron. В серийната си форма SQ6 развива 483 к.с. от двойния си двигател, постига скорост от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди с launch control и максимална скорост от 230 км/ч. SQ6 разполага и със задвижване на всички колела и акумулаторна батерия с капацитет 94,4 kWh, като предлага пробег по WLTP от 607 км.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Кон цепт

    7 0 Отговор
    Което още веднъж показва, че жипките на мутрите и кифлите не са офроуд автомобили.
  • 3 име

    1 6 Отговор
    Ако бяха по-умни, нямаше да ползват технологиите от колите с двг, разпределителни кутии, мостове, диференциали и портални оси с допълнителни зъбни колела и допълнително съпротивление, а щяха да сложат на всяко колело по един двигател и да направят нови носачи.

    Коментиран от #4, #6

  • 4 Инж. Енеров

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "име":

    Много от електромобилите са именно такива с две или четири електромоторчета в колелетата.
  • 5 Така

    1 3 Отговор
    както е написана (преписана с някъв преводач) тази статия, излиза че едва ли не, главините са превърнати в един вид... скоростна кутия.

    Коментиран от #7

  • 6 Няма

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "име":

    лошо, ама колите не се движат само направо, ами трябва и да завиват понякога. Точно тогава се проявява ролята на диференциала, в завой.

    Коментиран от #9

  • 7 име

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Така":

    Под портални оси се се разбира именно това. На мястото на главината се монтира кутия със зъбни колела (разположени в една равнина) и друга главина, чиято ос слиза на долу спрямо оста на полуоските от диференциала, което повдига шасито и увеличава просвета. Поне такава е схемата при джиповете с цели мостове. Ама това е допълнително съпротивление при всяка главина.

    Коментиран от #8

  • 8 Никси

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "име":

    нещо като Прагата с Редуктори на самите главини нали ? !!!.
  • 9 име

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Няма":

    И какъвпе проблема при завиване да работят само електродвигателите на външните колела, а вътрешните да се разкачат от главината за да не правят съпротивление? Или пък да им регулират оборотите според ъгъла на завиване? Нужни са разработки и инвестиции, ама щяха да са измислили нещо ново, а не да ползват "конвенционалните" схеми.