Германският канцлер се опъна на ЕНП: Смята, че електромобилите са бъдещето

23 Януари, 2025 12:45 978 25

  • европа-
  • електромобили-
  • двг

Европа подготвя нови мерки в подкрепа на електрическите превозни средства

Германският канцлер се опъна на ЕНП: Смята, че електромобилите са бъдещето - 1

Европа ще въведе нова програма за насърчаване на закупуването на електрически превозни средства. Тя вече се разглежда от Европейската комисия и ако бъде одобрена, ще важи за целия Европейски съюз. В същото време беше обявено стартирането на така наречения стратегически диалог, чиято цел е да помогне на европейските производители на автомобили да преодолеят трудностите, които срещнаха по пътя към големия енергиен преход.

Говорейки на годишната среща на Световния икономически форум в Давос, германският канцлер Олаф Шолц каза, че електрическата мобилност е бъдещето и тези, които мислят по друг начин, искат да навредят на европейската индустрия. Очевидно промяната на технологичната структура остава основна цел на ЕК, както заяви председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен. Според нея следващите няколко години ще бъдат критични и Европа има всичко необходимо, за да продължи технологичната надпревара.

Германският канцлер се опъна на ЕНП: Смята, че електромобилите са бъдещето

В същото време ЕС иска да разрешат проблемите, с които автомобилната индустрия вече се сблъска по пътя към големия енергиен преход чрез стратегически диалог. Това ще бъдат редовни срещи с представители на индустрията, основни акционери и синдикати, на които ще се вземат решения и ще се определят по-нататъшни стъпки. Не е ясно колко ефективен ще бъде този формат, но ако не се направи нещо скоро, тогава изпадането на отделни компании в криза, като например Volkswagen и Stellantis , заплашва Европа със сериозни социални и икономически сътресения.

Днес автомобилната индустрия генерира 7% от брутния вътрешен продукт на ЕС, така че призивът на най-голямата и най-стара фракция в Европейския парламент, Европейската народна партия, за преразглеждане на климатичната стратегия на ЕС по отношение на автомобилната индустрия не е изненадващ. Депутатите предлагат да се отмени нашумялата забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, тъй като това лишава потребителите от правото на избор. От ЕНП искат също да се обърне внимание на алтернативните технологии и най-вече на синтетичните горива.

В отговор на това Олаф Шолц обяви нова програма за стимулиране на закупуването на електрически превозни средства, която ще бъде обща за целия Европейски съюз. В Германия към него ще бъде добавено и временно данъчно облекчение. От другата страна на Атлантическия океан новият стар президент на САЩ Доналд Тръмп, напротив, отмени всички правителствени програми за подкрепа на електромобилите и освен това нареди да се облекчат изискванията за емисиите на въглероден диоксид. Белият дом дори се оттегли от Парижкото споразумение за климата с думите: „САЩ отказват да саботират собствената си индустрия, докато Китай замърсява безнаказано“.

Германският канцлер се опъна на ЕНП: Смята, че електромобилите са бъдещето

Тръмп всъщност е точно тук. Китай е най-големият източник на CO₂ в продължение на много години и въпреки че Съединените щати са на второ място, разликата между тях е огромна. Например през 2023 година Съединените щати са произвели 5.96 милиарда тона CO₂ еквивалент (това са различни видове парникови газове, приравнени до обща мерна единица), докато Китай е произвел 15.94 милиарда.

Индия, на трето място, добави 4.1 милиарда тона към общите емисии, а Русия - с 2.67 милиарда. Европа е далеч зад тези стойности и точно тук Олаф Шолц и Урсула фон дер Лайен искат да бъдат забранени автомобилите с ДВГ. Звучи безумно на фона кризата, която обхваща европейското автомобилостроене, но дали най-старата и най-голяма партия в Европа ЕНП ще се пребори с Шолц и фон дер Лайен, предстои да разберем.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шолцито

    26 2 Отговор
    Това момче е пътник вече
  • 2 Пич

    14 7 Отговор
    Бре бре бре.....Улаф Шолц е умен човек...
  • 3 Реконтра

    18 2 Отговор
    ...но не са настоящето!
  • 4 Порно

    19 5 Отговор
    Има нещо нелепо в тия статистики. Отчита е коя страна колко въглероден двуокис е произвела, но не е отчита е преработен от горите. Ако е отчете и този момент, ще се окаже , че в България горите са преработили повече СО2 , отколкото сме произвели, въпреки бруталните сечи на горите. Русия и другите северни страни имат много гори, но иглолистни, които преработват доста по малко СО2. Поредния начин да ни прецакват
  • 5 Шолц

    12 3 Отговор
    е пътник. Всичко, което прави в момента е популисто и предизборно. Няма да му помогне особенно, нито на зелените които е малко вероятно да участват в правителство, а Шолц нещо се наточил пак. Мерц ще има трудна дилема - прагматичните, но оплюувани (защото говорят истианта) АзГ или гьонсуратите на Шолц. Конкрето в Германия, Е-колите са недолювани, освен от 5% (най-много)
  • 6 Шулц

    16 2 Отговор
    Човек има чувство, че някои в ЕС и ЕС са се барикадирали в миналото и не виждат, че светът се променя пред очите им.
    Тръм им каза ясно : край на зелените игри и електромобили, край на игрите в СЗО - оттеглям САЩ . Връщам производство в САЩ на коли с ДВГ. Внасяте в Европа енергоресурс от САЩ , 5 % за НАТО .
    Партнери в САЩ са ми Алтернатива за Германия.
    Ако не - оправяйте се.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 хммм

    8 0 Отговор
    Опънал .. или ТЕ ГО ОПЪНАЛИ?
  • 9 Пилот на Ферари

    12 2 Отговор
    Тия продължават да се самоубиват .
    Не канцлера диктува пазара , а ПАЗАРА диктува условията . Ще продължават да си стоят по паркингите .
    Фолксваген от производител номер едно с 11 милиона продадени автомобила , сега едва 3,3 милиона за миналата година .
    Рено и те от производител номер едно преди няколко години , сега 1,3 милиона продадени автомобила миналата година ...

    Коментиран от #18

  • 10 Дойчланд Юбер Алес

    8 2 Отговор
    Швайнгезихт Шолц е пътник. Тостерите нямат място в съвременния свят. Та те изминават реални едва 400 километра, максимум. И след това чакаш за още 300 поне половин час. Това е безумие. Аз зареждам на колонка за 5 минути до горе имам 1200 км пробег
  • 11 долу ес

    9 0 Отговор
    Ще вляза в тона ма този глупак и цялата комисия! Руските ресурси са по евтини в пъти от американските, и които мисли обратното е срещу ЕС!
  • 12 Тези

    8 0 Отговор
    Идиоти ще се “опъват” на всичко нормално и разумно, докато ние не ги опънем яко! Чудя се само, какво още чакаме.
  • 13 така

    6 0 Отговор
    Гражданинът Х от Германия, наистина е много объркан индивид.
  • 14 Заспал съюз

    3 8 Отговор
    Затова китайците изпреварват Европа . "Великият" ЕС си живее още във времето на парния локомотив и ДВГ .
  • 15 шефа

    3 1 Отговор
    Цял свят се смее на простотиите на Шморц,Фолксваген обявиха официално че 2025 г няма да произвеждат електически автомобили,но този явно е Канцлер на оная си работа и не е разбрал хахахааааааа.
  • 16 Техно

    3 1 Отговор
    Зелен левичар плямпа дивотии пред зелен левичарски форум. А нито левичарят, нито форумът вече имат някаква тежест.
  • 17 Реално

    0 5 Отговор
    Никой със всичкия си не иска да диша отрова под носа и даже да си плаща скъпо и прескъпо за това.

    Коментиран от #19, #22, #23, #25

  • 18 Добър ден

    1 5 Отговор

    До коментар #9 от "Пилот на Ферари":

    Качи се от едно Фауве в едно Xiaomi SU7 или една Тройка Highland и ще разбереш защо от 11 милиона са на 3.3 и затварят заводи като Stellantis.
    То не става с приказки. Става с каране.

    Коментиран от #20, #24

  • 19 Дообре

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "Реално":

    Това с картинките е за такива като теб, които савиждали всичко на картинка...
  • 20 Добър вечер Спаске

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "Добър ден":

    Хай-ленда ли ви е новия еталон за качество при ватманите!?
  • 21 ПЗпцдпцдпцдп

    1 1 Отговор
    Изторията показва, че като почнат немци и/или руснаци да правят международна политика и нещата се сгромолясват. Не може немците ли да си гледат там машиностроенето и да не се занимават с по-сложни работи?
  • 22 ПЗздзд

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "Реално":

    Айде, дай сега и една снимка на батерията и тубата с нафта, които захранват тези толкова различни мотори и пак опитай да си оригинален.
  • 23 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Реално":

    За какво да плаща,за Тесла с ремарке генератор.

  • 24 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #18 от "Добър ден":

    Първо ти слез от нафтенката и се качи на електрокар,тогава драскай глюпости.
  • 25 тъй шъй

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Реално":

    Вероятно като обем задвижването на ДВГ и елкар са еднакви, далеч не като на смешната снимка, която за кой ли път даваш тук. Има огромна разлика в теглото-към 300-400 по-леки са двг-то. Сега се оказва, че тази снимка е точно наобратно.