Европа ще въведе нова програма за насърчаване на закупуването на електрически превозни средства. Тя вече се разглежда от Европейската комисия и ако бъде одобрена, ще важи за целия Европейски съюз. В същото време беше обявено стартирането на така наречения стратегически диалог, чиято цел е да помогне на европейските производители на автомобили да преодолеят трудностите, които срещнаха по пътя към големия енергиен преход.
Говорейки на годишната среща на Световния икономически форум в Давос, германският канцлер Олаф Шолц каза, че електрическата мобилност е бъдещето и тези, които мислят по друг начин, искат да навредят на европейската индустрия. Очевидно промяната на технологичната структура остава основна цел на ЕК, както заяви председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен. Според нея следващите няколко години ще бъдат критични и Европа има всичко необходимо, за да продължи технологичната надпревара.
В същото време ЕС иска да разрешат проблемите, с които автомобилната индустрия вече се сблъска по пътя към големия енергиен преход чрез стратегически диалог. Това ще бъдат редовни срещи с представители на индустрията, основни акционери и синдикати, на които ще се вземат решения и ще се определят по-нататъшни стъпки. Не е ясно колко ефективен ще бъде този формат, но ако не се направи нещо скоро, тогава изпадането на отделни компании в криза, като например Volkswagen и Stellantis , заплашва Европа със сериозни социални и икономически сътресения.
Днес автомобилната индустрия генерира 7% от брутния вътрешен продукт на ЕС, така че призивът на най-голямата и най-стара фракция в Европейския парламент, Европейската народна партия, за преразглеждане на климатичната стратегия на ЕС по отношение на автомобилната индустрия не е изненадващ. Депутатите предлагат да се отмени нашумялата забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, тъй като това лишава потребителите от правото на избор. От ЕНП искат също да се обърне внимание на алтернативните технологии и най-вече на синтетичните горива.
В отговор на това Олаф Шолц обяви нова програма за стимулиране на закупуването на електрически превозни средства, която ще бъде обща за целия Европейски съюз. В Германия към него ще бъде добавено и временно данъчно облекчение. От другата страна на Атлантическия океан новият стар президент на САЩ Доналд Тръмп, напротив, отмени всички правителствени програми за подкрепа на електромобилите и освен това нареди да се облекчат изискванията за емисиите на въглероден диоксид. Белият дом дори се оттегли от Парижкото споразумение за климата с думите: „САЩ отказват да саботират собствената си индустрия, докато Китай замърсява безнаказано“.
Тръмп всъщност е точно тук. Китай е най-големият източник на CO₂ в продължение на много години и въпреки че Съединените щати са на второ място, разликата между тях е огромна. Например през 2023 година Съединените щати са произвели 5.96 милиарда тона CO₂ еквивалент (това са различни видове парникови газове, приравнени до обща мерна единица), докато Китай е произвел 15.94 милиарда.
Индия, на трето място, добави 4.1 милиарда тона към общите емисии, а Русия - с 2.67 милиарда. Европа е далеч зад тези стойности и точно тук Олаф Шолц и Урсула фон дер Лайен искат да бъдат забранени автомобилите с ДВГ. Звучи безумно на фона кризата, която обхваща европейското автомобилостроене, но дали най-старата и най-голяма партия в Европа ЕНП ще се пребори с Шолц и фон дер Лайен, предстои да разберем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Шолцито
12:52 23.01.2025
2 Пич
12:53 23.01.2025
3 Реконтра
12:54 23.01.2025
4 Порно
12:57 23.01.2025
5 Шолц
13:17 23.01.2025
6 Шулц
Тръм им каза ясно : край на зелените игри и електромобили, край на игрите в СЗО - оттеглям САЩ . Връщам производство в САЩ на коли с ДВГ. Внасяте в Европа енергоресурс от САЩ , 5 % за НАТО .
Партнери в САЩ са ми Алтернатива за Германия.
Ако не - оправяйте се.
13:20 23.01.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 хммм
13:26 23.01.2025
9 Пилот на Ферари
Не канцлера диктува пазара , а ПАЗАРА диктува условията . Ще продължават да си стоят по паркингите .
Фолксваген от производител номер едно с 11 милиона продадени автомобила , сега едва 3,3 милиона за миналата година .
Рено и те от производител номер едно преди няколко години , сега 1,3 милиона продадени автомобила миналата година ...
Коментиран от #18
13:29 23.01.2025
10 Дойчланд Юбер Алес
13:37 23.01.2025
11 долу ес
13:53 23.01.2025
12 Тези
13:56 23.01.2025
13 така
13:57 23.01.2025
14 Заспал съюз
14:16 23.01.2025
15 шефа
14:18 23.01.2025
16 Техно
14:33 23.01.2025
17 Реално
Коментиран от #19, #22, #23, #25
15:20 23.01.2025
18 Добър ден
До коментар #9 от "Пилот на Ферари":
Качи се от едно Фауве в едно Xiaomi SU7 или една Тройка Highland и ще разбереш защо от 11 милиона са на 3.3 и затварят заводи като Stellantis.То не става с приказки. Става с каране.
Коментиран от #20, #24
15:37 23.01.2025
19 Дообре
До коментар #17 от "Реално":
Това с картинките е за такива като теб, които савиждали всичко на картинка...15:41 23.01.2025
20 Добър вечер Спаске
До коментар #18 от "Добър ден":
Хай-ленда ли ви е новия еталон за качество при ватманите!?15:41 23.01.2025
21 ПЗпцдпцдпцдп
15:45 23.01.2025
22 ПЗздзд
До коментар #17 от "Реално":
Айде, дай сега и една снимка на батерията и тубата с нафта, които захранват тези толкова различни мотори и пак опитай да си оригинален.15:49 23.01.2025
23 Гост
До коментар #17 от "Реално":
За какво да плаща,за Тесла с ремарке генератор.17:01 23.01.2025
24 Гост
До коментар #18 от "Добър ден":
Първо ти слез от нафтенката и се качи на електрокар,тогава драскай глюпости.17:11 23.01.2025
25 тъй шъй
До коментар #17 от "Реално":
Вероятно като обем задвижването на ДВГ и елкар са еднакви, далеч не като на смешната снимка, която за кой ли път даваш тук. Има огромна разлика в теглото-към 300-400 по-леки са двг-то. Сега се оказва, че тази снимка е точно наобратно.17:30 23.01.2025