Кой и как лобира за налагането на електромобили в Европа?

23 Януари, 2025 16:19 9 933 39

  • европейска комисия-
  • европейски съюз-
  • лобиране-
  • електромобили

Част от отговорите идват от разследване на Table-Media

Кой и как лобира за налагането на електромобили в Европа? - 1
Снимки: Shutterstock

Както вече е известно и сме писали по темата десетки пъти, ЕС иска да забрани новите двигатели с вътрешно горене през 2035 година, а всички служебни автомобили трябва да бъдат електрически до 2030-а. Но не всички от представителите в Брюксел са съгласни с това. Изданието Table-Media разкри, че корупцията в ЕС тече с пълна сила и пари от Европейската комисия текат към привидно нестопански организации, за да повлияят на поведението при гласуване на парламентаристите.

Европейската комисия прехвърля пари на лобистки организации, за да могат те да окажат натиск върху политиците в ЕС да разпространяват електромобилността

Това се отнася до взривоопасни договори между Европейската комисия и екологични неправителствени организации, които изпълнителната агенция на Комисията, CINEA, сключи по програмата „LIFE“ на многогодишната финансова рамка. Това съобщава новинарската служба Table-Media в актуалния си брифинг, цитиран от focus.de. Според тези данни Комисията възлагала на различни НПО-та да препоръчат определено поведение при гласуване на представителите на ЕС.

Кой и как лобира за налагането на електромобили в Европа?

Лобистките групи получават пари, за да прокарат програмата за електромобили

Лобистката дейност на организацията „Транспорт и околна среда“ (T&E) трябва да се оцени най-критично, тъй като тя обикновено се възприема в политическата среда и в медиите като независим, повече или по-малко научно работещ орган. Според проучване на Table.Media именно T&E са получили финансиране от Европейската комисия на стойност 700 000 евро, като в замяна T&E трябва да прокара дневния ред на Европейската комисия, озаглавен „Автомобили с нулеви емисии“. Целта: До 2030 да бъде приет закон, който да гарантира, че 100 процента от служебните превозни средства ще са нулеви емисии, като това се отнася за всички фирмени автомобилни паркове на всички страни в ЕС“.

Комисията на ЕС – между другото подложена на сериозна критика от страна на учени – класифицира само електрическите автомобили като „превозни средства с нулеви емисии“, независимо от техния действителен CO2 баланс

И това от своя страна означава, че всички нови бензинови, дизелови и хибридни превозни средства от 2030 г. ще се считат за негодни за служебни автомобили, т.е. пет години преди действителната забрана на ЕС за двигатели с вътрешно горене за нови автомобили. Изискване, което обаче по никакъв начин не отразява текущите пазарни дялове и следователно волята на купувачите в повечето страни от ЕС.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 44 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този

    57 5 Отговор
    Бате Дони ви почна с големия меч и всичко де що е бил евролибераст започва да топи другарчето си само и само да излезе чист той самия... Няма изход сатанистки либералчета, за всяко едно евро или долар ще има наказание...
  • 2 ЕСССР

    60 4 Отговор
    А вие, какво очаквате, след като "честния" съд на Лиеж отхвърли обвиненията срещу Другарката Урсула за далаверата с "ваксините" Пфайзер, защото доказващите я съобщения били вече изтрити и защото завелите делото не "били лично пострадали"!?!?!?
    Каквото каже коминтерна на ЕСССР това, ще!
  • 3 Чудя

    58 2 Отговор
    се, защо хрантутим цялата тази бюрокрация на ЕС? Неспособни, некадърни, корупция чрез НПО-та. Това не са политици, а хора, които си играят на такива, но единствената им цел е лично облагодетелстване.
  • 4 ццц

    73 5 Отговор
    Натискат за забрана на ДВГ защото само електричка може да се движи автономно, управлявана от компютър/ AI. A наложат ли електрички, кажете сбогом да свободното придвижване. Ще може да ходите само там, където компютъра разрешава в зависимост от социалния ви кредит (дали сте послушни, какво ядете, какво говорите и т.н.)

    Коментиран от #5, #7

  • 5 Бих

    26 1 Отговор

    До коментар #4 от "ццц":

    Ви сложил няколко плюса !
  • 6 ДрайвингПлежър

    64 4 Отговор
    Не знам дали знаете, в Брюксел "ОФИЦИАЛНО" има над 20 000!!! лобисти.
    Неофициално се смята, че са поне 40 000, но всъщност никой не знае!

    Ние не сме измислили топлата вода на корупцията!!!

    Скоро и най-проблемните в главата ще осъзнаете, че Брюкселския Еврофашизъм е вреден за вашето здраве и всъщност убива Европейската идея!
  • 7 В десятката

    50 2 Отговор

    До коментар #4 от "ццц":

    В Китай системата вече работи, в момента е в действие в обществения транспорт. Много хора не могат да си купят билет за влак или самолет, защото социалния им кредитен рейтинг е нисък. Правили са неща, които властта не харесва и сега са превърнати в затворници, без съд и присъда. Ако спим, това ще стане и тук, това е мечтата на всяка власт.

    Коментиран от #12

  • 8 Тити

    19 0 Отговор
    То хубаво ама във България няма никакви субсидии за закупуване на какъвто и да е автобил дали е електричка или ДВГ.
  • 9 Вън от ЕВРопЕЙСКИЯ Райх

    36 3 Отговор
    А нашите безродни евроатлантици ни бутат в потъналата от корупция еврозона..

    Коментиран от #11

  • 10 Гост

    31 2 Отговор
    ЕК прехвърля пари на лобисти? А ЕК откъде взема парите? ЕК е корумпирана.
  • 11 ???

    31 1 Отговор

    До коментар #9 от "Вън от ЕВРопЕЙСКИЯ Райх":

    Те ни бутат щото им плащат за това, въпросът е НИЕ защо не се противим? Докато мълчим и си стоим на диванчетата не само ще ни бутат, ами ще ни вкарат в скотобойната!

    Коментиран от #15

  • 12 Госあ

    2 14 Отговор

    До коментар #7 от "В десятката":

    Аз съм абсолютен привърженик на социалния рейтинг и плановата икономика като спирачка за простолюдието. Но пишеш абсолютно неверни неща. Социален рейтинг в Китай съществува единствено в системата Алипей за отпускане на кредити. Кредита се одобрява автоматично за 3 минути от заявката с един клик според социалния рейтинг. Все още се работи за масово използване, защото не е шега работа и трябва да бъде обмислен добре. Пилотни проекти работят и в администрацията като компанията ръководена от ИИ в Шанхай и експеримента със съдебните дела с ИИ.

    Коментиран от #14

  • 13 Действация

    7 5 Отговор
    Едни лобират, други действат.
    Заводи в Щатите, Германия и Китай.
    Пълна световна доминация - параметри, производство, продажби.

  • 14 В десятката

    17 2 Отговор

    До коментар #12 от "Госあ":

    Относно Китай може да обясняваш как стоят нещата само след като поживееш там поне 4-5 години. Аз съм живял там, контактувал съм с китайци и затова знам. Ти си чул нещо(или най-много да си бил на екскурзия) и говориш измислици.

    Коментиран от #18

  • 15 ДрайвингПлежър

    20 3 Отговор

    До коментар #11 от "???":

    Прав си, въпросът е защо не се противим...
    Но отговорът донякъде е щото са ни хванали за гушата. Масата не може да си позволи да роптае.

    София, където се взимат решенията и където трябва да се протестира си е добре. А вече стана ясно и че богата София, на която България плаща и топлото и водата и транспорта е взела и най-много средства от еврофондовете - да не говорим, че пак софийски фирми работят и по другите общини и прибират комисиони и фондове и от там.

    И понеже софийската селяния си е добре, преобладаващо и се обогатява от това няма нужда да протестира и да реже клона на който седи и се храни обилно.

    А провинцията какво да направи, хората нямат пари за лекарства камо ли да харчат за път до софия да участват в протест, който смятат за безсмислен, щото знаят, че няма кой да ги чуе.

    Бог високо, цар далеко - всеки се спасява както може и опъва каиша!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Демократ

    7 15 Отговор
    Ами немците лобират за дизела.
    А електричкаите се налагат от само себе си катомпо ефективни

    Коментиран от #19, #20

  • 18 Госあ

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "В десятката":

    Обяснявам как стоят нещата. Само в Алипей има официален социален рейтинг. Окей ? Нема ти разпраам житейски истории
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Йдкдйфк

    16 0 Отговор
    Как може да се премахне корупцията изцяло? Преименуваш я на "лобиране" и готово, вече няма корупция.
  • 22 Бай Спас

    17 2 Отговор
    Ледът се пука, уважаеми съдебни заседатели!
    ЕНП се отрича от голямата лъжа, наречена Зелена сделка.
    За съжаление, след ужасните поражения върху икономиката. И няма да кажат Извинявайте.
  • 23 21 век

    3 9 Отговор
    Това вляво е 18650 Samsung 30Q - 30 ампера (Model S/X Plaid).
    Tова вдясно е Molicel P45B - 45 ампера с големината на един пръст (Model 3/Y).
    Това долу е 4680 в Камиона (Semi) и Киберкамиона (Cybertruck)

    С тези Molicel 21700 McMurtry Speirling отупа 23-годишния рекорд на F1 на Ник Хайфелд.

    Щом F1 е по-бавно от 21700, значи всичко е Адиос Мучачос.

    Коментиран от #24, #25

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Омбре

    3 1 Отговор

    До коментар #23 от "21 век":

    спри клипчетата…ще ти се отрази добре…и на мисленето….
    Помисли малко и напиши, стария болид от Ф1 на какво отговаря и самоделката на какво!??
  • 26 Демократ

    3 17 Отговор

    До коментар #19 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Къде има забрана за двг.
    Няма такава твърдението ти е лъжа.
    Просто дизела не става за превозби средства.

    Коментиран от #27, #29, #30

  • 27 На каква

    10 2 Отговор

    До коментар #26 от "Демократ":

    база са безпочвените ти твърдения за дизела!??

    Коментиран от #28

  • 28 Демократ

    3 12 Отговор

    До коментар #27 от "На каква":

    На всякаква
    Ти кажи какви са твоите.
    Има 20 вида други начини за транспорт дай ми причина да карам на дизел.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Явно някой иска

    14 3 Отговор
    Да накара насила хората в ЕС да купуват прекомерно скъпи и към момента НЕНАДЕЖДНИ по отношение на пробег и работа при минусови температури електрически превозни средства! Не съм сигурен дали точно електрическите превозни средства са бъдещето, но към момента тази технология има още много да се развива и усъвършенствува и технически и ценово за да стигне двигателите с вътрешно горене!

    Коментиран от #32

  • 32 Не бе

    2 9 Отговор

    До коментар #31 от "Явно някой иска":

    Просто искат чист въздух, за да не плащат милиарди за здравеопазване!

    Коментиран от #39

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Докато се чудим кой лoбира

    3 10 Отговор
    Китай мина почти изцяло на електромобили, сега Индия ги следва по брой електромобили, а ние искаме cмpад и скъпа подръжка на 30 годишни дизелаци.. Ама четат по кoпейкaджийските сайтове как Европа иска да ни пpeцака с тия електpомобили ама ние нема да им се дадеме пфахахах смеx.

    Коментиран от #36, #37

  • 36 Баба Гошка

    4 1 Отговор

    До коментар #35 от "Докато се чудим кой лoбира":

    Много ги разбираш. Утре, като всички си накупите елбоклучарките, само едно електромагнитно събитие ви трябва и всички ще ходите пеша, могат и да ви резнат тока за дни, както демонстрираха преди няколко седмици. Тогава хората с класически коли ще ви се смеят, докато ви подминават бързо, да предотвратят да им се метнете. Тази принуда да те накарат да купиш с твоите честно изкарани пари непрактичен и скъп боккклук и едва ли не да им ръкопляскаш от балкона в 8 часа вечерта за принудата, само плоскоглавци като теб го приемат като напредък. Ние го приемаме като тоталитарна принуда срещу свободния избор на най-подходящия продукт за нашата лична употреба. Живея в много хълмист терен. Тези тежки тараллясници може и да не стигнат до горе. Пък, ако стигнат обратно надолу ще летят като ракети. Дистанционно могат да ти заключат колата като тесларката. Ще мога и да ти бъгнат спирачките и ще си гутбай. А като станат автономни и си непослушник, направо ще те извозят към изпарителя и ще гледаш като теллле в скоотобойна, ако не замъглят специално стъклата с една опция на аппа. Тогава изобщо няма и да гледаш. А хората, които подминаваш, ще мислят, че си вип, затуй се криеш
  • 37 Баба Гошка

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "Докато се чудим кой лoбира":

    В китай имат електрички на пазара и под 10 000 долара за нова. Там е на пазарен принцип експанзията. Тук са на двойни и тройни цени и после ще обикаляш да се вредиш за зарядно някъде си, някога си. Не пред блока
  • 38 Работническо дело

    0 0 Отговор
    Трябва наистина да се тури ножа на нпо-тата
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.