Бъдещето на вановете на Mercedes-Benz се оформя в момента и шпионски фотографии на Auto Express за първи път заснеха следващото поколение на V-Klasse в процес на изпитания върху изцяло новата платформа VAN.EA. Тази специализирана архитектура за електрически автомобили ще бъде в основата както на търговските, така и на пътническите варианти, като тук е забелязан именно последният - автомобилът за придвижване на хора.
Очаквайте дизайнерски език, силно повлиян от предстоящите електрически пътнически автомобили на Mercedes, особено от CLA EV, който сам по себе си ще дебютира с нова платформа (MMA). Това означава, че прототипът на V-Klasse има затворена предна решетка, заемаща визуално пространство, подобно на познатата решетка Panamericana, която се среща при моделите с двигатели с вътрешно горене.
Въпреки силния камуфлаж можем да различим сложни клъстери на LED фаровете, а наличието на плъзгащи се пътнически врати и прозорци на средния ред потвърждава статута му на MPV. Тези временни кръгли задни светлини са далеч от тези при серийния модел - очаквайте различен дизайн за серийния модел.
Mercedes първоначално обяви платформата VAN.EA за търговски и кемпер ванове още през май 2023 г., като обеща „визия за луксозна, изключително елегантна и просторна лимузина“, която ще бъде представена тази пролет.
Последвалото тийзър изображение в края на 2024 г. показа елегантни повърхности, което сигнализира за ясна стъпка нагоре по пазара за предложенията на марката за вановете. Първият автомобил, базиран на VAN.EA, се предполага, че ще бъде заместител на второто поколение на електрическия eSprinter.
От съществено значение е, че Mercedes подчертава способността на платформата VAN.EA да улесни „ясното разграничаване“ между луксозните и търговските модели.
Вариантът VAN.EA-P (за „премиум“) ще обслужва висок клас семейни микробуси, VIP совалки и дори просторни лимузини, докато VAN.EA-C („търговски“) ще служи за по-утилитарни цели.
Целите за ефективност са амбициозни, като за премиум моделите VAN.EA се
предвижда пробег от поне 500 км. Платформата ще предлага и гъвкавост при конфигурациите на задвижването, като ще се предлагат варианти с предно задвижване (един двигател) и задвижване на всички колела (два двигателя).
Отвътре очаквайте следващото поколение информационно-развлекателна система MB.OS на Mercedes, като премиум моделите ще могат да се похвалят с „винаги включена“ свързаност и възможности за актуализация по въздуха. Автономното шофиране от второ ниво ще бъде стандартно, а функционалността от трето ниво е планирана до края на десетилетието.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.