Audi забавя амбициозния си график за изцяло електрически автомобили, признавайки, че преходът към електрическо задвижване се оказва по-голямо предизвикателство от първоначално предвиденото. Компанията, която по-рано обеща да стане изцяло електрическа до 2032 г., сега преосмисля стратегията си, сигнализирайки за продължаващ ангажимент към двигателите с вътрешно горене.
Главният изпълнителен директор Гернот Дьолнер, говорейки на конференцията за резултатите от продажбите на компанията през 2024 г., разкри, че крайният срок 2032 г. се преразглежда. „Със забавената трансформация към електрическа мобилност трябва да преценим тези дати и крайни срокове“, заяви той. Сега Audi планира да „разгледа живота на двигателите с вътрешно горене“ в световен мащаб, като признава, че преходът ще бъде „по-дълъг, отколкото първоначално планирахме“.
Решението идва на фона на намаляващите продажби на електромобили за Audi, които през 2024 г. са спаднали с 19,5%. Компанията обяснява това с „предизвикателната пазарна среда“ и „по-ниското общо търсене на напълно електрически автомобили“. За разлика от това, конкурентът BMW отбеляза увеличение на продажбите на електромобили, което подчертава неравномерния темп на приемане на електромобили в индустрията.
Сега Audi набляга на „гъвкавостта“ и подготвя вълна от нови модели с двигатели с вътрешно горене, включително A5, Q5, Q5 Sportback, A6 Avant и предстоящите Q3 и Q7. Продължават и слуховете за по-голям SUV модел Q9, което показва намерението на Audi да се конкурира във всички сегменти.
Дизеловите двигатели също ще останат в гамата на Audi, като компанията вече е актуализирала своите TDI двигатели, за да отговарят на нормите Euro 7. Въпреки това бъдещите инвестиции в дизеловите двигатели вероятно ще бъдат ограничени поради намаляващия пазарен дял.
Спекулациите са свързани с потенциалното завръщане на суперавтомобила R8 като плъгин хибрид, докато моделите A1 и Q2 ще бъдат постепенно изведени от употреба. Дьолнер признава, че „разширяването на обхвата на двигателите с вътрешно горене ще има положително въздействие върху нашия бизнес модел“, като се има предвид, че през 2024 г. електрическите превозни средства представляват само 9,4% от общите продажби на Audi. Изглежда, че целта за изцяло електрическо задвижване през 2032 г. се е превърнала в подвижна цел.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Тошо
16:49 19.03.2025