Френският автомобилен производител Renault неочаквано се оказа в печеливша позиция в сравнение с конкурентите си по време на търговската война, започната от президента на САЩ Доналд Тръмп. Това съобщава Financial Times .
Компанията няма почти никакви продажби в САЩ, така че тарифата от 25% върху вносните автомобили практически не я засяга, за разлика от нейните конкуренти: Toyota, Volkswagen, General Motors и Hyundai.
Две трети от продажбите на Renault идват от Европа, където влиянието на американските тарифи е по-малко сериозно.
„Преживях много трудни моменти през последните четири години като главен изпълнителен директор на Renault, но поне в този случай не трябва аз да бъда този, който се тревожи първи “, каза изпълнителният директор на Renault Лука де Мео.
Renault има по-малък производствен капацитет и географско присъствие в сравнение с други автомобилни производители и компанията произвежда по-малко коли, но с по-високи маржове.
Под ръководството на де Мео Renault извърши дълбока реорганизация, подобри структурата на разходите и обнови моделната си гама.
Компанията възнамерява да увеличи дела на електрическите превозни средства в структурата на продажбите си от 12% на 20% и да намали изоставането с Toyota на европейския пазар на хибридни автомобили. В момента японският автомобилен производител контролира 48% от пазара в региона, докато делът на Renault е 20%.
„Искам да отведа Рено до финала на Шампионската лига, защото съм сигурен, че имаме както потенциала, така и ресурсите да го направим“, каза де Мео.
FT обаче посочва, че въпреки че Renault не е пряко засегнато от митата, общото забавяне на световния пазар и хаосът, причинен от действията на САЩ, могат да повлияят негативно на плановете на компанията да разшири дела си на пазара на електрически и хибридни автомобили.
Цената на акциите на Renault падна с 9%, след като Тръмп обяви митата, което показва опасенията на инвеститорите относно непрякото въздействие на търговската война.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Оги
Коментиран от #3, #8, #16, #19, #20
10:35 13.04.2025
2 Последния Софиянец
10:35 13.04.2025
3 Последния Софиянец
До коментар #1 от "Оги":
Купуват се Дачии но за САЩ не се изнасят.Затова и нямат мита.10:37 13.04.2025
4 побърканяк
10:37 13.04.2025
5 СЗО
Коментиран от #11
10:39 13.04.2025
6 тъй шъй
Коментиран от #9
11:04 13.04.2025
7 Порно
11:19 13.04.2025
8 Споко
До коментар #1 от "Оги":
Ако никой не купуваше Рено , досега щяха да са фалирали.Обаче немските марки испитват сериозни проблеми напоследък.
11:24 13.04.2025
9 Сър Мастър Бейтс
До коментар #6 от "тъй шъй":
Рено в никакъв случай не е аутсайдер. Клио и Сандеро/Дъстър са редовно сред 5те най-продавани автомобила в Европа.11:26 13.04.2025
10 тойотаджия..
11:30 13.04.2025
11 Нямам забележки
До коментар #5 от "СЗО":
Карам си Реното и си свиркам.Колегите с немските премиуми.през седмица са по сервизите.Коментиран от #15
11:30 13.04.2025
12 Оня с форда
Коментиран от #14
12:13 13.04.2025
13 факуса
12:22 13.04.2025
14 Според зависи
До коментар #12 от "Оня с форда":
Всички нови коли имат проблеми с електрониката.Според мен баварците и фиат водят класацията.12:39 13.04.2025
15 СЗО
До коментар #11 от "Нямам забележки":
Не съм казал нищо против Рено. Просто няма да им става по леко с конкуренцията16:41 13.04.2025
16 Дфен
До коментар #1 от "Оги":
Рено нямат никакви промоции защото се продават като топъл хляб.23:38 13.04.2025
17 Вики
23:56 13.04.2025
18 Клио
09:29 14.04.2025
19 зле
До коментар #1 от "Оги":
като мълчиш изглеждаш малко по-умен11:30 14.04.2025
20 рено
До коментар #1 от "Оги":
Рено разчита на взаимното допълване на своите 4 марки - .... - и предлага устойчиви и иновативни решения за мобилност на своите клиенти. Установена в повече от 130 страни, Групата е продала повече от 2,264 милиона автомобила през 2024 г., .ама никой не копува ве никойййй16.01.2025 г.
11:32 14.04.2025