Питаме ви: Редно ли е скоростта по магистралите да се увеличи до 150 км/ч?

23 Март, 2025 13:15 22 377 214

  • максимална скорост-
  • магистрала-
  • ограничение на скоростта

И трябва ли максималната скорост да е еднаква за всички страни членки на ЕС?

Питаме ви: Редно ли е скоростта по магистралите да се увеличи до 150 км/ч? - 1

Австрия с нейните изключително добри пътища може да се присъедини към групата на европейските страни с повишени ограничения на максималната скорост по магистралите.

Там вече има планове за увеличаване на ограничението на скоростта до 150 километра в час, първоначално на някои аутобани. Това предложение обаче сериозно разбуни духовете, както в Австрия, така и в цяла Европа.

Тази идея има както привърженици, така и противници. Но идеята на австрийците е това да се превръне в част от по-голяма стратегия, насочена към подобряване на трафика по пътищата с акцент върху частния транспорт.

Съгласно действащите австрийски разпоредби водачът на превозно средство не може да кара по-бързо от 50 км/ч в рамките на град и не по-бързо от 130 км/ч по магистрали. У нас, както знаете това ограничение е 140 км/ч, но на много места в Европа то е 120 км/ч

Предложеното увеличение на скоростта по австрийските магистрали до 150 км/ч в сравнение със сегашните 130 км/ч предизвика оживен дебат. Докато привържениците се застъпват за по-бързо време за пътуване, техните опоненти изразяват загриженост относно въздействието върху околната среда и пътната безопасност.

Аргументите на всяка страна са сериозни. Например, представители на Партията на свободата отдавна се застъпват за повишаване на ограниченията на скоростта по магистралите, като твърдят, че модерните превозни средства са по-безопасни и по-икономични при високи скорости.

Поддръжниците на плана за увеличаване на скоростта твърдят, че новият стандарт от 150 км/ч ще намали времето за пътуване. Въпреки това, анализ на експерти по мобилност от VCO отбелязва, че по-високите скорости увеличават емисиите, шумовото замърсяване и рисковете от злополуки.

Шофирането със 150 км/ч увеличава емисиите на CO2 с 19% в сравнение със 130 км/ч. Разходът на гориво също се увеличава: кола, която консумира 6.5 литра на 100 км при 130 км/ч, гори средно 7.7 литра при 150 км/ч.

Емисиите на прахови частици ще се увеличат с 31 процента, а емисиите на азотен оксид (NOx) ще скочат с 44 процента. В Нидерландия след намаляване на ограничението през 2020 година, сега ограничението на скоростта от 130 км в час беше възстановено на някои участъци. В Чехия ограничението на скоростта също ще се увеличи до 150 км в час, но само по определени маршрути.

От това лято на шофьорите в Чешката република за първи път ще бъде разрешено да карат със скорост от 150 км/ч на определени участъци от магистралите. Подобно е положението и в Германия, където обаче, както е известно, има участъци, които са без ограничение на скоростта.

Някои представители на европейския парламент отдавна искат скоростта по магистралите в страните от ЕС да е една и съща, но опонентите им са на мнение, че пътищата не са еднакво качествени в различните страни.

Въпросът ни към вас е: Смятате ли, че у нас максималната скорост по матистралите трябва да се увеличи до 150 км/ч и трябва ли максималната скорост да е еднаква за всички страни членки на ЕС? Очакваме отворите ви в коментарите по-долу.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 118 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    208 42 Отговор
    Повече от 50 е опасно с тия дупки и кръпки.

    Коментиран от #71

  • 2 Зъл пес

    143 28 Отговор
    Може и 250,така или иначе масово се нарушава скоростта.

    Коментиран от #74

  • 3 Някой

    96 81 Отговор
    ДА И ДА !!!
  • 4 Иванчо l-ви

    264 8 Отговор
    Къде я видяхте тази магистрала ?
  • 5 Не!

    186 17 Отговор
    Магистрала Хемус преди и след тунели е осеяна с 3 на 50 сантиметра дупки и преминаването в лява лента, при такава скорост, граничи със 100%-ово ПТП!

    Коментиран от #153

  • 6 Сър Мастър Бейтс

    235 36 Отговор
    За БГ твърдо не. Тук хората и с 140 ограничение не могат да карат безопасно.
  • 7 Хахахаха

    228 13 Отговор
    Магистрали в България, на какви субстанции сте?
  • 8 Умен

    91 79 Отговор
    Не! Разхода ми се покачва много! Трябва да се намали на 90
  • 9 Вясил

    90 149 Отговор
    Абсолютно и категорично -ДА !!!
  • 10 БокоБо

    76 12 Отговор
    Защо в БГ строят пътища до 120КМ/ч?!
  • 11 си дзън

    72 86 Отговор
    Редно е да се увеличи минималната скорост на магистралата. Глобата да е същата за нарушението в
    минус. Трошките са по-опасни!!!!
  • 12 КАТ

    109 9 Отговор
    Съгласен съм, ако ми разрешите да се крия в храстите с радара и ми дадете знак с ограничение на скоростта до 30 км/ч, че дъщерята е абитуриентка и съм й обещал силиконови ненки
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 БОЗА

    110 9 Отговор
    "И трябва ли максималната скорост да е еднаква за всички страни членки на ЕС?"

    Е нали сме едно голямо "семейство" в евро ТКЗСто...или така ни разправяхте...от заплати и лихви до цени на ток и моб. оператори ТРЯБВАШЕ да е едно и също...или не е баш така... ;-))))
  • 15 Сила

    97 10 Отговор
    С двеста , с двеста ....у БГ то сичкото е тарикат , сичкото кара с двеста ..... Най вече Баце , мина ни с двеста всички ....неколко пъти , и пак ще ни повтори , щото на питеците им харесва !!!!
  • 16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    131 12 Отговор
    А ние Ви питаме
    "Къде видяхте магистрали в България?"
  • 17 Някой

    105 18 Отговор
    По магистралите - може. Не и по пътищата,дето се представят за магистрали у нас. Там и 90 е много.

    Коментиран от #21

  • 18 ТОВА

    83 11 Отговор
    са пародия на аутобани !
  • 19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    122 7 Отговор
    А що не питате искаме ли еднакви заплати в ЕС

    Коментиран от #50

  • 20 Хемус

    94 15 Отговор
    Аз пък питам
    Изобщо тези магистрали нашите ,дали имат условия дори и за 100км. Каква е тази глупост?
  • 21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    99 4 Отговор

    До коментар #17 от "Някой":

    🤣🤣🤣
    Магистрала "Черно море" след изхода от Варна посока Бургас дължина..... ЦЕЛИ СЕДЕМ километра❗
    1974г. започва изграждането на АМ "Хемус"- вече е изградена и неколкократно ремонтирана част от нея . Остават само 50% да се довърши‼️
    / пирамидата на Хеопс е построена за няма и 30 години/
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Георги

    83 6 Отговор
    трябва за една седмица да се махнат всякакви ограничения, после ще останат само мислещите
  • 24 в никакъв случай

    85 32 Отговор
    Ако 150 са разрещени масово ще се кара със 180-200. Постоянно.
    Магистралите ни са на практика двулентови еднопосочни пътища с малко читави отсечки и доста бабуни.
    Осеяни са с паметни плочи на загинали, които са карали с долу-горе такава скорост.
    До 120 и навсякъде камери за нарушители.
  • 25 Българин

    80 27 Отговор
    Не, не трябва да се увеличава.В България пътищата по магистралите са лоши,некачествено строени.Освен това високата скорост е предпоставка за ПТП,както и много ниската.Винаги се стига до жертви.
  • 26 Да,да

    34 12 Отговор
    Дори до 250, за да може чалгарите да карат спокойно.
  • 27 БАРС

    34 39 Отговор
    АЗ СЪМ ЗА 150 КМ /Ч НОСАМО КЬДЕТО Е ХУБАВ ПЬТЯ А ТАМ КЬДЕТО НЕ ПОЗВОЛЯВА ДА СИ ИМА ОГРАНИЧЕНИЯ. И КОЙТО ВДИГНЕ ПОВЕЧЕ ОТ 150 ГЛОБИТЕ ДА БЬДАТ СОЛИДНИ ЕСТЕСТВЕННО НЯКЪКАКЬВ ТОЛЕРАНСДА ИМА ОТ5,7 КМ.В ЧАС.ДРУГО НИЩО ВЯРНО НЯМА ЧЕ ЩЕ ЗАМЬРСЯВАМЕ ПОВЕЧЕ .НЕ ЗНАМ МОЖЕ ДА ГРЕША НО ПРЕДСТАВЕТЕ СИ ЧЕ ЕДНО РАЗТОЯНИЕ ОТ 150 КМ КАТО КАРАМ СЪС 150 КМ/Ч АЗ ЩЕ ГО ВЗЕМА ЗА 1ЧАС ЗНАЧИ 1 ЧАС АЗ ЩЕ ЗАМЬРСЯВАМ ВЪЗДУХА,А КОГАТО СЕ ДВИЖА СЬС 100 ТО ЩЕ ЗАМЬРСЯВАМ ВЬЗДУХА ЦЕЛИ ДВА ЧАСА.НИЩО ЧЕ УЖ ПО МАЛКО ВРЕДНИ ЕМИСИИ ЩЕ ИМА.ДРУГО В ГЕРМАНИЯ СА УБИЛИ МАЛКИТЕ ХРАНИТЕЛНИ МАГАЗИНИ САМО СУПЕРМАРКЕТИ И ТЕ НЕ СА ТАКА РЯДКО НО НЕ САМО ГЕРМАНИЯ ВЬОБЩЕ ЗАПЬД.ТА ЗА ОДИДЕ ЧОВЕК ДДА СИ КУПИ НЕЩО ЗА ЯДЕНЕ ИЛИ ЗА ПИЕНЕ ТО ТРЯБВА ДА ЗАПАЛИ КОЛАТА И ДА ОТИДЕ ДО СУПЕРМАРКЕТА.ДА В ГЕРМАНИЯ НИКЬДЕ ГЯМА КВАРТАЛНИ МАГАЗИНЧЕТТА А АНАЛЕНА БЕРБОК ГОВОРИ ЗА ЕКОЛОГИЯ.ТА ТОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО.

    Коментиран от #106

  • 28 голям смях

    19 9 Отговор
    важно ми е оня трол козяшкия асвабадител дали с неговата каруца може да вдигне 120км?
  • 29 Читател

    62 8 Отговор
    В България магистрали няма това са между градски пътища.
  • 30 Наско

    46 32 Отговор
    Много правилно решение. И също трябва да се въведе минимална скорост от 100 километра и КАТ не само да следи за висока скорост а и за такива които не спазват минималната и са също толкова опасни.
    основният проблем в България освен лошо поддържаните пътища са и неподготвените шофоьори.Тази комбинация води до голям брой произшествия.Трябва да се наблегне върху подготовката на водачите и адекватните им реакции в критични ситуации.
    Дори тръгването и спирането на светофар не е усвоено от поне 50% от хората. Това води до задръствания и рискови ситуации.Да не говорим колко хора познават сигналите на регулиривчика.

    Коментиран от #107

  • 31 Лъчо

    34 29 Отговор
    Категорично ДА!
  • 32 С 20 км/ч

    29 9 Отговор
    А дизелите с техните икономии, а електричките не могат да подържат такава скорост.
  • 33 ДрайвингПлежър

    65 37 Отговор
    АБСОЛЮТНО СЪГЛАСЕН!!!
    Магистрала - 150 (даже до 180)
    Скоростен път - 120
    Извънградско първокласен път - 100
    Градско има подходящи участъци и за 60

    И ДА СЕ ПРЕМАХНАТ НЕНУЖНИТЕ ОГРАНИЧЕНИЯ ПРЕЗ 100 МЕТРА И ХРАНИЛКИТЕ!!!
    Стига с това влачене и с това лицемерие! Скоростта не убива - ГЛУПОСТТА ГО ПРАВИ!
  • 34 Дико Диков

    30 27 Отговор
    Всеки път поддържам 160,когато няма чакали.
  • 35 Разбира

    30 28 Отговор
    Се че трябва. Убива глупостта а не скоростта. При толкова много привърженици (уж де) на ниските скорости и малкия разход защо има птп-та и пострадали? Защото българите не ги учат да мислят а да бъдат послушен електорат. Да повтарят безсмислици граничещи с откровената глупост и да заработват по форумите по някоя копейка. Давай електорате протестирай безсмислено и не мисли щото ставаш труден за управление.

    Коментиран от #155, #187

  • 36 Онанай Боев Карамлатев

    56 4 Отговор
    Първо трябва да се оправят магистралите (дупки, мантинели, маркировка, подходи и изходи) после да се мисли за скорости. И сега на магистралата караш 140 и се оказваш в нарушение защото има участък от 150м с ограничение 120 или 90. Нямаме магистрала която да е безопасна за подобни скорости. На много места дясното платно не става за движение, заради претоварените камиони, които са съсипали настилката.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Рикоооооооо

    10 24 Отговор
    Аз и на нормален път карам с 150
  • 39 Комита

    38 6 Отговор
    Зависи от културата на водачите. Едно е в Германия и Австрия друго е България. При нас много се мислят за безсмъртни. Юркат 20 годишни коли като за последно.
  • 40 твърдо за 150

    57 20 Отговор
    Не знам дали си спомняте но при социализма скоростта в градски условия беше 60 км в час. А за спирачният път на Москвич или ЗАЗ няма да ви говоря. Сега автомобилите са в пъти по-добри но някакви лумпени са решили да правят скорост 30 в града. редно е да се отчитат промените в технологиите и съответните ограничения.

    Коментиран от #43

  • 41 Не сме за толкоз ние

    38 22 Отговор
    Не, твърдо НЕ. И 140 е много, заради лошото качество на пътната настилка. Големите и многобройни катастрофи са по магистралите. Да, тези с повечето смъртни случаи са по малките населени места, където я младоци, я пенсионери вършат глупости, но големия трафик особено летните сезони са магистралите. Едно леко кривване за да избегнеш дупка или неравност, води до лошо верижни катастрофи. Категорично с тази настилка сме за 120-130 макс. Или магистрала Струма е Ок, там може и 140км/час, Тракия е ОК от Пловдив до Бургас, Марица е ОК. Всичко останало е за 120 км/ч.
  • 42 Лекувам наркозависимост

    16 5 Отговор
    360 е добре
  • 43 Не е баш така

    22 9 Отговор

    До коментар #40 от "твърдо за 150":

    Пич, помня, но помня че имаше много по-малко трафик, а оттогава до сега пътищата не са станали по-добри, същите нескопосани настилки.

    Коментиран от #45

  • 44 Вуте

    41 22 Отговор
    Родните магистрали са в лошо състояние и не позволяват скорост по висока от 120/км. час. Банкянския мъдрец увеличи скоростта на 140/км.час. Целта му беше да спечели фенове.Резултата, много паметни плочи на загинали по магистралите. Това на Боко не му пука. За него е важно да си чеше егото.

    Коментиран от #47, #52

  • 45 ха ха ха

    17 13 Отговор

    До коментар #43 от "Не е баш така":

    И като намалиш скоростта трафикът по малък ли ще стане? Ела да пробваме на сегашната лоша настилка както я наричаш за колко ще спре Москвич и за колко ще спре някой Фолксваген например. Няма да ти говоря за Порше че там то ще спре по бързо от 100 отколкото ти с Москвич от 60.

    Коментиран от #63

  • 46 ДрайвингПлежър

    30 9 Отговор
    Като чета коментарите стигам до едно просто, но тъжно заключение - вие сте станали перфектните роби!
    На вас вече не трябва да ви се размахва камшика, щото вие се самобичувате!

    Не, няма да искаме нещо да ни е хубаво щото ни било лошо и без това!!! Преклонена главица... нали!
    Да, магистралите са в лошо състояние, но като цяло имат нужда от един покривен пласт асфалт! Нямаме много магистрали, ама това е щото ги правим за по 50 милиона на км, китаеца ги прави за 3. И ВСЕ ПАК има достатъчно участъци, в които може да се позволи подобна скорост безопасно.

    Живеем уж в 21 век. чрез ТОЛ камерите могат да проследят всеки навсякъде, ама видиш ли не можем да сложим система за динамична промяна на ограниченията, така че в лошо време или засилен трафик да се сменя ограничението - искаме си ние да сме роби в средновековието и да си имаме един господар, който да мисли за нас...
    Не мисля, че точно така се гради държава!
  • 47 аман от пенсионери

    24 32 Отговор

    До коментар #44 от "Вуте":

    Ти като искаш си карай със 120. Има автомобили и водачи които могат да карат със 150. Какво ти е крив Бойко?

    Коментиран от #51

  • 48 Ролан

    20 12 Отговор
    Като представител на погребална кантора,казвам "Да". 160 ще дойде още по добре))
  • 49 Бензино Наполони

    29 16 Отговор
    В Шотландия разрешената скорост по магистралите е 70 мили или 112/км. Освен това е пълно с камери и глобите са много високи за нарушителите.

    Коментиран от #113

  • 50 някой

    19 5 Отговор

    До коментар #19 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    А искаш ли да работиш колкото тях или искаш да лежиш повечко и да скатаваш. Аз работя в строителството и в България вземам повече отколкото вземах в Германия. стига си ревал ами се хващай да работиш и пари ще има.

    Коментиран от #55

  • 51 Вуте

    23 11 Отговор

    До коментар #47 от "аман от пенсионери":

    Питай близките на загиналите дали им е крив Бойко.Тогава специалисти по движението го предупредиха,че родните магистрали не са годни за тази скорост,но той отсече 140/км. Резултата е видим.А ти си карай с 300 ако колата ти има тази възможност.

    Коментиран от #140

  • 52 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    26 3 Отговор

    До коментар #44 от "Вуте":

    Ще се изненадАш, но ограниченията не намаляват ПТП-та ❗
    Тези които се блъскат с 200, не им пука какви ограничения има, а тези които са отговорни...
    в мъгла не карат със 140 защото толкова е ограничението ‼️
  • 53 много е просто

    20 2 Отговор
    По-високите скорости водят до изразходването на повече гориво и водачите влизат по-често на бензиностанциите, което води до повече държавни приходи от акциз.
  • 54 ДрайвингПлежър

    23 10 Отговор
    Само още едно нещо ще кажа: Статистиката на самото МВР казва, че СКОРОСТТА КАТО ПРИЧИНА ЗА КАТАСТРОФИ води до 2-3 ГОДИШНО!!! и не процента а броя!!!
    При около 5-6 хиляди катастрофи на година само 2-3 са заради скорост! Тия "джигити" дето се снимат да карат с 200+ всичките са се прибрали в къщи да чакат ченгетата да ги глобят! А тия дето карат с 50 се изпоутрепаха, щото втората по брой загинали причина е НЕСЪОБРАЗЕНА, т.е. разрешена от закона скорост...
    Та айде стига лицемерия!
  • 55 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 2 Отговор

    До коментар #50 от "някой":

    Не се напъвай толкова!
    "И ние ядем бонбонки тик-так и пушим Кент!"
    /"Оркестър без име"/
    Имам познати и сервитьори, и фаянсажии. 😉

    Коментиран от #186

  • 56 Д-р Евгений Попов

    18 7 Отговор
    .В България така наречените "магистрали" не отговарят нито на изискванията(три платна освен аварийно),нито на качеството на пътя на нормалните държави.Максимална скорост над 130 км/ч ще бъде причина за много и тежки ПТП-та.Останалите особено европейските държави имат достатъчно добра законодателна система за да решат проблема сами за себе си.
  • 57 Ся да ви кажа

    11 11 Отговор
    Изчетох коментарите "За" и "Против". Аз съм твърдо "ЗА" с определени условия. Всичко що в БГ се чете за магистрала да се преведе в съответствие на такава за безопасно шофиране при 150км/ч.
    Как да стане това? ами в никакъв случаи с преминаване към частни магистрали и толове. Пари от бюджета както е в белите страни. Строг контрол и отчетност за всеки разход и употребени материали. Избира се не най - евтината оферта а най - удачната.
    Тези глупости за прахови частици и т.н. да си ги слушат които искат. Никакъв не е проблема да се оптимизират новите автомобили за безопасно ползване при тази скорост. И трябва.
  • 58 Бавняри

    14 23 Отговор
    На БАВНЯРИТЕ, КОИТО НЕ ТРЯБВА НИКОГА ДА КАРАТ И 90 ИМ Е МНОГО.
    ИСКАМ БАН НА БАВНЯРИТЕ И БЕЗОПАСНЯЦИТЕ ДЕТО СЕ ВЛАЧАТ С 60 НА МЕЖДУГРАДСКИ И 90 НА МАГИСТРАЛА. ТИЯ ПРАВЯТ ВСИЧКИТЕ КАТАСТРОФИ. БАН БАН БАН БАН НА БАВНЯРИТЕ И БЕЗОПАСНЯЦИТЕ.
  • 59 Димо Софиянец

    26 10 Отговор
    Аз съм на мнение, че е добре да се увеличи на 150. Няма да се промени нищо към негативно. Така или иначе съдя по себе си, когато бързам поради някакви причини надвишавам 140км/ч, когато пътувам за почивка или някъде друга без да ме пристиска времето си карам със 120км/ч. Същото забелязвам и в моите близки и обкръжение, въпроса е дали се налага. Когато не се налага, масово шофьорите карад под максимално допустимата.
  • 60 Посетител

    17 11 Отговор
    Не, това не е добра идея! Нашите пътища и магистрали са светлинни години назад спрямо аутобаните в Австрия и Германия!
  • 61 Крали Марко

    15 1 Отговор
    Ами те и сега след се движат с над 150 км в лява лента по магистралите ...Нищо ново под Слънцето !!!
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Оня с катъра

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "ха ха ха":

    Тоя па какви сравнения прави, като домашна котка и лъв.
  • 64 Софиянец

    13 18 Отговор
    Категорично Да! Трябва да се увеличи скоростта.
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 карчи

    16 2 Отговор
    Ако имахме магистрали ДА, ама да, се кара напр. по Тракия с толко си е "приключение" 😉 От "инженер" толко, но пък от сърце, останалото за кюлчета!
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Заптия катаджи

    9 6 Отговор
    Скороста трябва да се намали ,да има за джоб парасъ
  • 69 Азз

    15 11 Отговор
    При каране с 130 колата ми е на по малко от 2000 оборота с 150 е на 2200 оборота какво замърсявам като всички системи за чисти газове ми работят

    Коментиран от #198

  • 70 Панталей пътник

    9 4 Отговор
    Да ще е по добре а в България за лятото тировете в аварийната лента
  • 71 Ти си

    9 3 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Гледай закусвалнята ,че хлебарките ти са по големи от кебабчетата
  • 72 ОСА

    17 14 Отговор
    Какви 150...това е лудост, те сега при 140 си карат с 150...160....нашите магистрали са с кръпки, неравни като вали има аквапланинг ! Напълно достатъчна скорост е 130 км !!
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Иван С

    9 5 Отговор

    До коментар #2 от "Зъл пес":

    Даже който кара с под 250 да го свалят на място, да ходи пеш, а колата му за скрап!
  • 75 Азз

    15 4 Отговор
    Къде има автомагистрали?
  • 76 Де не могат само се зорят

    24 8 Отговор
    До - 110 км/ч на изядените ни двулентови пътища, що завете ги магисрали. На останалото що е изядено от демокрацията и алчността за извънгадско - 70 км/ч, за у гадовете - 50 км/ч и вътре у дека много щъкат 30 км/ч. И строго спазване на правилника и законите, де са само на хартия, за съжаление! Виждали ли сте, че половината население не спазва правилата и законите. То става на въпрос за нагло погазване на елементарни етични норми, злоуотреба с власт. До като всичко това е наяве и хората са необуздани, поне да не са опасни един за друг - каквото и да се дискутира - всичко е на вятъра и е излишно. Всеки е засегнат от беззаконието и наглостта, но всички си мълчат.. изглежда доволни от мизерията наоколо и вътре в нас!
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 седртфгъхйк

    17 10 Отговор
    Когато вашите второкласни пътища дето наричате "магистрали" станат ИСТИНСКИ МАГИСТРАЛИ може направо да махнете ограничението... Дотогава и 110км/ч е твърде висока скорост
  • 80 За увеличението

    22 20 Отговор
    Подкрепям да стане 150 , може дори 160.
    И да се въведе минимална скорост.А не неопитни шофьори да правят тапи.При ограничение 90 на междуградски път с прав участък и нов асвалт да се влачат с 50/60.И за такива шофьори да има наказание.
  • 81 В.Петров

    4 7 Отговор
    Да, но на определени участъци от магистралите.
  • 82 Златен талон

    11 10 Отговор
    90 км. максимум и Безопасна Дистанция

    Коментиран от #199

  • 83 В никакъв случай!

    17 4 Отговор
    Това не са магистрали, а междуселски пътища!
  • 84 Земеделец

    14 17 Отговор
    Твърдо съм ЗА 150км., каращите бавно са много по - опасни!

    Коментиран от #87

  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Пътищата са разбити

    14 1 Отговор
    Първо оправете пътищата после вдигнете скоростта.
  • 87 и 150 са малко!

    7 4 Отговор

    До коментар #84 от "Земеделец":

    поне 300!

    Коментиран от #161

  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 и 150 са малко!

    4 2 Отговор
    поне 300!
  • 90 Иван

    6 0 Отговор
    ДА, но с тези дупки и кръпки е силно казано магистрали в България!
  • 91 Алекс

    16 2 Отговор
    В Дубай магистралите са със шест ленти плюс две аварийни от ляво и дясно.
    Но разрешената скорост е 120 км.
    И почти няма катастрофи като тук всеки ден!!
    При нас е нещо ужасно.....
  • 92 Старите немски боклуци

    3 3 Отговор
    Ще полететя при тази скорост.

    Коментиран от #93

  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 150

    4 3 Отговор
    За !!!
  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Техно

    13 6 Отговор
    Нема лошо. Проблемът е че огромна част от автопарка не е проектиран изначално да се движи с такава скорост. И то не само заради възраст. В доста нови, някои от тях и скъпи коли (основно азиатски), автоматичните скоростни кутии са проектирани така че да осигурятат оптимамална икономия при скорост 120-140 км/ч. От друга страна липсата на адекватно обезшумяване на купето ще ти направи главата мека, едно е да видгнеш 150-160 за 2-3 минути за изпреварване, друго е да изкараш един час с подобна скорост.
    Иначе мисля че качеството на пътищата не е проблем. Максималният таван не означава че задължително трябва да караш с него. Всеки сам да си преценя според колата и възможностите.
  • 97 преминаващ

    4 2 Отговор
    може и 300 като довършат Хемус. до тогава 100км/час
  • 98 Демократ

    3 0 Отговор
    То скородтта се определя от тапите не от знака.
  • 99 Начо

    8 7 Отговор
    Нямаме нито една качествена магистрала. Затова за да няма ПТП по пътищата, трябва да има позволена скорост до 100 км. по така наречените магистрали.
  • 100 Георги

    3 1 Отговор
    Да, но не съм сигурен, че в България има магистрала 🙂
  • 101 Нели

    9 0 Отговор
    По добре да обяснят на хората има ли някой в затвора за изграждане на некачествени магистрали. Защото всеки ден умират хора по пътищата.
  • 102 ттт

    10 3 Отговор
    По нашите магистрали НЕ! По австрийските също. По унгарски и гръцки може би.

    А ако се реши уеднаквяване на скоростта в ЕС, нашите магистрали ще бъдат проверени от независим външен орган, който ще установи, че не са магистрали и максималната разрешена скорост по тях ще стане 90 км/час.
  • 103 ганю

    6 4 Отговор
    правилно е 120-130 км
    като станат като магистралите в Германия и Франция тогава
  • 104 Баба Яга

    14 1 Отговор
    Може, но не е редно по междуселски пътища, наречени "магистрали". От Стара и Нова Загора към морето е гробница, марсиански пейзаж, думба-лумба... Кой ще арестува крадците , мошеници, строили магистралата?! Мутрата, който прибираше 30 % от платеното, Кой? - Благой от Кочериново?! Народен съд за всички думбази крали 35 години.
  • 105 Борис

    7 0 Отговор
    Аз съм за, и така или иначе тези които карат със 100 карат със 100, а онези със 150, със 150, няма значение ограничението, но съм против пълненето на хазната по този начин
  • 106 666

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "БАРС":

    Ти да не караш трактор, чеми мериш вредните емисии на час.
  • 107 Последния Софиянец

    9 5 Отговор

    До коментар #30 от "Наско":

    Най-добре да изравним минималната и максималната скорост на 150 и всеки, който кара с различна скорост от 150 да му се взема колата. Така за 1-2 години ще останем само чалгарите и коплексарите по магистралата и ще си светим с фаровете на воля.:)

    Коментиран от #190

  • 108 Уха голямо шоу

    7 5 Отговор
    Шофирането със 150 км/ч увеличава емисиите на CO2 с 19% в сравнение със 130 км/ч. Разходът на гориво също се увеличава: кола, която консумира 6.5 литра на 100 км при 130 км/ч, гори средно 7.7 литра при 150 км/ч.
    тия с гореописаните автомобили карат по магистралите с не повече от 95 км/ч за да са в икономия, а истиските водачи не се страхуват да са на предела и натискат с над 180-200км/ч своите автомобили. у нас ограничения не трябва да има, както е в ГДР-то, но с едно голямо НО издъниш ли се нещо по пътища различни от магистеалите и колата се конфискува без обяснения и съд. Това ще ограничи катастрофите с фатален край
  • 109 9689

    5 1 Отговор
    НЕ......
  • 110 може

    10 2 Отговор
    Те магистралите ни не стават да се кара и със 100 км. ( с изключение на незначителни отсечки ) вие искате 150 ! Ами те и сега любителите на силни усещания си карат 200 – 250 и никой не им пречи , освен ако не се издадат сами , като се фундарят в социалните мрежи , колко км. в час може да им вдигне таралясника !

    Коментиран от #192

  • 111 Редно е ако наистина е магистрала!

    2 1 Отговор
    Нашите .Магистрали“ и особено Хемус от която има постоянни впечатления не отговаря изобщо на определението магистрала и в доста учстъци е просто опасна за пътуващите и за автомобила изобщо!
  • 112 Курти Куртев

    1 4 Отговор
    Да, да, да, да
  • 113 4637

    7 3 Отговор

    До коментар #49 от "Бензино Наполони":

    Точно! И в Англия е така и камерите автоматично щракват при скорост над 77 мили/ч. (122 км/ч). Отделно, по магистралите редовно се движат "униформени" и "не-униформени" полицейски коли и спират ненормалните, които карат опасно.
  • 114 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 115 чехия

    2 2 Отговор
    те и сега си бръмчат по всичките Далници с по 150+км/ч...
  • 116 Бръм

    12 1 Отговор
    Магистрали - туй ли е определението на двулентов път с аварийна лента? Че то околовръстното на София значи е магистрала, както и бул.,,България", бул.,,Цариградско шосе" и други.
    Има някакви булеварди междуградски. Половината шофьори са с 120 км/ч на извънградските пътища (не магистрали). Не мога да им определя точно статута, щото табелите се менят от 30-90 км/ч.
    Дупки, кви дупки бре, в дясна лента на ,,магистралата" от София до гара Яна и противоположната посока, само случайно преминаващи карат. То не са дупки, а окопи (мило наследство от Фендъкова). Ще ги оправят, лицето на столицата, знак 50.
    Магистрали за 50млн.лв на километър. Та ние немски или японски строители да си извикаме ще излезе дваж по-евтино.
    Безочие. Ограничение - глупостта и наглостта нямат граници.
    В прочем, колко гинат по магистралите и колко по междуградските пътища? Ония двамата официално пътни експерти по сигурността какво казаха? А в градовете? Скорост или наглост?
    Криминализиране на ПТП и признаване записите от видеорегистратори! Съдът е в смут, трудно се играе под масата с приета видео доказателства.
  • 117 0123

    3 4 Отговор
    Малко е направете я 500км/ч и ще занулите България. Баааааааааааааааааси ненормалниците.
  • 118 Зависи

    3 1 Отговор
    От колата за съвремените е нормално а за Австрия ще се въздържа от коментар от благоприличие и тировете да не излизат от дясна лента ако пътя е с две платна
  • 119 Евро калцуни с токчета 18см.

    6 4 Отговор
    Ми направете е 75км.ч. и започнете да продавате коли с 1 цилиндър 2к.с. със скорост 60км.ч.Евро бабета с памперси.
  • 120 е как

    6 1 Отговор
    150 не - 160 даже. Тракия е с две ленти, една от която е паприкаш. Струма не е магистрала практически, а изродската Хемус има нужда от още малко ремонт на тунелите и вечните ръбове, които ни трошат колите вече 30 години, но никога няма да бъдат оправени. Та да, реалистично нашите магистрали са за 90-100км в час, но може да ги направим на 160...
  • 121 7822

    5 0 Отговор
    В участъка ослед гара Яна на Хемус нека го направят да е 250 в лявата лента и 35 в дясната, понеже това е фактическото положение на нещата.
  • 122 Водач

    5 2 Отговор
    Не за бога
  • 123 Не така

    10 3 Отговор
    120км. е достатъчна и безопастна скорост по нашите магистрали.
  • 124 Николай

    7 4 Отговор
    То и при тази скорост сега сме на първо място по жертви а какво ще стане при 150 не ми се мисли.Бойковоте пътища за максимум 90 километра защото никога не се знае къде ще се отвори дупка.
  • 125 оня с коня

    4 2 Отговор
    Какво значение специално в Демократична България има дали Макс. Скорост ще е 130,140 или 150,след като всеки с читава кола кара колкото му позволява Трафика и състоянието на пътната настилка?Ама имало глоби - да,така е но те са Смешно малки за тоя който има Пари за бърза Кола/в ПЪТИ по-ниски от останалите държави в ЕС/.Освен това има и "Вазе",има и Антирадари които неутрализират Триногите като само за Инфо- пи установяване на Антирадар в Гърция глобата е 2000 Евро,докато у Нас-...50лв,отделно че досега няма нито един хванат.
  • 126 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 127 Величко

    1 3 Отговор
    Не !
  • 128 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 129 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 130 Ана

    6 4 Отговор
    Не! В България няма качествена магистрала и увеличаването на допустимата скорост ще води до увеличен брой злополуки
  • 131 Ван

    3 7 Отговор
    Подкрепям с две ръце, даже без ограничения по магистралата ще е най-добре.

    Коментиран от #163

  • 132 Н.Г.С.

    4 4 Отговор
    Категично Не!

    Коментиран от #133

  • 133 Невена

    0 3 Отговор

    До коментар #132 от "Н.Г.С.":

    Не!!!!
  • 134 Стефан

    3 4 Отговор
    Категорично ДА
  • 135 Страшно

    2 1 Отговор
    Много ще падне дохода от акцизи на ЕС правителствата. Да при 150 разхода е малко по-висок, но при 100 времето през което вашия двигател работи, нараства два пъти в сравнение със 130. Не се връзвайте на лъжите за някакви газове и чиста природа. Всичко е техно, а имат само една цел, повече пари в хазната за сметка на транспорта.

    Коментиран от #142

  • 136 анонимен

    8 1 Отговор
    Да.А в България трябва да се премахнат малоумните ограничения от 60 50 40 на всеки метър.Тези постоянни безсмислени ограничения са само за изкарване на пари от КАТ.Освен това изнервят шофьорите и така има предпоставки за катастрофи.
  • 137 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 138 Иван от Троян

    4 2 Отговор
    Трябва да се увеличи.ДАВАЙТЕ ЕС белким за толкова години направите първото си правилно нещо.150км и в България идеално , давайте .
  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 Иван

    5 0 Отговор

    До коментар #51 от "Вуте":

    Колко са загиналите защото са карали със 140 на магистралата? Дай статистика да видим . Или само си приказваш и си измисляш оправдания.
  • 141 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 142 влез в час

    1 0 Отговор

    До коментар #135 от "Страшно":

    Проста сметка... Ако караш със 100 колата гори 6,5 литра на всеки 100 километра. Ако караш със 130 ще гори 8 на всеки 100 километра. В единия случай ще избълва вредните газове за 1 час а в другия за 48 минути примерно. Ти ни кажи вредните газове от изгорени 6,5 литра гориво повече ли са от изгорени 8 литра.
  • 143 Елица Георгиева

    2 5 Отговор
    Не съм съгласна скоростта да се увеличи на 150 км/ч. Според културата на шофьорите и качеството на магистралите ни даже би следвало да се намали от 140 на 120 км/ ч. Да не говорим за всички екологични преимущества.
  • 144 Не е лоша идея

    4 1 Отговор
    Би било добре!
  • 145 На първия въпрос: ДА

    0 0 Отговор
    На втория въпрос: НЕ.
    Кратко и ясно!
  • 146 ПОМНЕЩ

    4 1 Отговор
    СКОРОСТА НА МАГИСТРАЛАТА Е КАТО ПРИКАЗКАТА ЕДНО ВРЕМЕ–"И 1 ЛВ. ДА Е БЕНЗИНА ПАК ЩЕ КАРАМЕ
    КОЛИТЕ И 20 СТ. ДА Е ПАК ЩЕ КРАДЕМ! ЕДНИ КАРАТ БАВНО,ДРУГИ В ОГРАНИЧЕНИЕ И ТРЕТИ ПО БЪРЗО!
    ЛИЧНО МНЕНИЕ КАТО ПРОФЕСИОНАЛЕН ШОФЬОР С НАД 40 Г. СТАЖ Е,ЧЕ 10 КМ. НЕ Е ПРОБЛЕМ НА МАГИСТРАЛАТА ! НЯКОЙ СЕ ПРАВИ НА ЗАГРИЖЕН ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ,ЧЕ ПРЕДИ НЯКОЛКО ГОДИНИ ОГР. БЕШЕ 130 КМ.
  • 147 шофьор

    6 1 Отговор
    Аз съм ЗА.
  • 148 да допълня

    5 0 Отговор
    Трябва да има ограничение за минималната скорост. Ако колата не е годна или шофьора не се чуства способен да кара с необходимата скорост, трябва да излезе от магистралата и да кара по второстепенната пътна мрежа. Магистралата е за бързо придвижване.
  • 149 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 150 НАЙ - ДОБРЕ Е ДА СЕ НАПРАВЯТ УСПОРЕДНИ

    3 0 Отговор
    МАГИСТРАЛИ КОИТО ДА СА БЕЗ ПРАВИЛА И ОГРАНИЧЕНИЯ , А КОЙТО НАРУЩАВА ПРАВИЛАТА ПО НОРМАЛНИТЕ ДА БЪДЕ ОТСТРЕЛВАН НА МЯСТО И ОКАЧАН НА ОГРАДАТА !

    Коментиран от #162

  • 151 НА МАГИСТРАЛА С ДУПКИ СКОРОСТТА ДА СЕ

    3 0 Отговор
    ОГРАНИЧИ ДО 30 КМ/Ч , А НА МАГИСТРАЛА С 2 СМ АСВАЛТ КАТО НАШТЕ НА 20 КМ/Ч !
  • 152 Маринов

    3 1 Отговор
    Разбира се не! Тук, нашите магистрали са с фалшива пътна настилка и е рисково даже над 120 км/час. Няма сравнение на магистрала Тракия с такава във Франция примерно
  • 153 Водач

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "Не!":

    Големи участъци от магистрала Хемус , бяха ремонтирани в периода 2023- 2024. Седмица след приключване официално на ремонта , пътувах в посока Варна. При скорост от 100+ км/ час се виждаха цепнатини в новата настилка. За една година ремонтираните участъци на места станаха , като дърпана баница. Не съм специалист, но най- малко става въпрос за лошо уплътняване на настилката при полагане. За качеството и няма спор , с добавки които увеличават трайността и зиме и лете се отвориха множество дупки. За да се приеме този ремонт от държавата , вероятно отговорните лица са били с лошо зрение. Моето мнение е , че дружествата работили по този ремонт трябва да се отстранят при бъдещи ремонти. Лицата приели този ремонт , да се уволнят без право на работа в област , разпореждане с обществени средства.
  • 154 Поразяващата ръка

    4 2 Отговор
    Да, за да може да изпревариш и да не се притесняваш.
  • 155 по форумите

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "Разбира":

    драги ми джендърчо се заработват центове което ясно си личи от твоята заработка… поне 5 цента ще ти дадът за тоя пост но скоро и те ще свършат тръмп ви спря кранчето а пуделите няма да имат пари за грантове понеже сега ще събират за армия!
  • 156 Абе

    0 1 Отговор
    турете едно хилядо па гледайте сеиро на тъпанарите; след месец въобще нема да стои въпросо на дневен ред, нема да има кой да кара по занулената територия.....
  • 157 Гост

    2 2 Отговор
    Живял съм дълги години в Испания...чудесни магистрали и разрешента скоррост е 120км /ч...какво се напъват тук с тези подобия на магистрли и 150км/ч...безумие...
  • 158 Весел Патиланец

    1 0 Отговор
    Направо на 30км да огранчиат магистралите - от съпричастност с раЗЗия, там по черните пътища ладите повече от 30 не вдигат! Ще купуваме безплатен бензин с бриксове - какъв живот!
  • 159 Магистрала 2025

    4 1 Отговор
    По какво да се увеличи скоростта :)))))))))) Я пак :)))))
    Къде ги видяхте тези магистрали? Тоя пето разряден път, двулентов, надупчен, неравен, убийствен му викали магистрала :))))) А по новините като кажат “ аутобана “ и се смея със сълзи. На това нещо, който с колкото иска да си кара. На негов риск е. Аз си ценя живота и този на другите и тук карам внимателно. Когато си минавам през Европа и си шофирам там, а това е доста често си карам с удоволствие. Обиколил почти цяла Европа и не само, смело мога да кажа, че по лоши пътища от българските НЯМА. Това, което е тук аз не знам къде другаде може да се види? Говорим за цялата инфраструктура и то пътища, които се водят по-главни, че другите са тотален разпад. В София пътищата са страшна мизерия с много малки изключения на места. Не ви ли омръзна да висите по сервизите и да правите окачване? Толкова ли сте богати? И като си разбиете колата в някоя дупка да ви обясняват как сте карали с несъобразена скорост и вината е ваша, а не в дупката и в държавата, че последната само краде пари и не поддържа нищо и хич не я е грижа за живота на хората в нея. Да си се убиваме ние, пък нея що да я е грижа за нас? Какви сме ние? Явно самоубийци!!!
  • 160 СБД

    3 2 Отговор
    Защо "НЕ" нека да е 150 за който може.
  • 161 Бай Ху (By Who)

    0 0 Отговор

    До коментар #87 от "и 150 са малко!":

    Господине, това да не ви е Спарта, какви 300.
  • 162 007 лиценз ту кил

    1 0 Отговор

    До коментар #150 от "НАЙ - ДОБРЕ Е ДА СЕ НАПРАВЯТ УСПОРЕДНИ":

    В Сащ е точно така. Има щатска магистрала с ограничение 70 мили, ако помня добре и множество трупъри с камери и радари и успоредно с нея платена, която е с по-добра настилка и без трупъри с камери и радари. Ако направиш мазало обаче си носиш отговорността.
  • 163 Тошо

    2 1 Отговор

    До коментар #131 от "Ван":

    С колко искаш да караш по магистралата- с 300км/час ? Като си толкова куражлия купи си самолет или хеликоптери и си лети на воля.
  • 164 българина

    0 0 Отговор
    да, мвр да извади колко души годишно загиват на магисталите, второкласна и третокласна пътна мрежа! ей тогава ше видите колко точно е опасно бързото каране когато има мантинела и е широко

    Коментиран от #189

  • 165 Zа родину

    3 0 Отговор
    БЕЗ ОГРАНИЧЕНИЯ
  • 166 Ивана

    2 1 Отговор
    Категорично НЕ, Нямаме добри пътища и нямаме добра култура на шофиране
  • 167 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 168 Магистрален

    0 0 Отговор
    Аз съм "За" да отпадне ограничението, както е в Германия !
  • 169 Йес

    1 0 Отговор
    У нас трябва да се увеличи до 250 км в час! Все пак Ганчо е джигит по природа.
  • 170 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 171 Лазо

    1 0 Отговор
    Първо е редно да се проверят всички фирми, строили магистрали досега и при които се открие, че от тези 50 млн. лв на километър половината са отишли в чекмеджето на Боко и в къщата на Шехеразада, да им се отнеме лиценза.
    Второ слага се лимит на километър строеж в зависимост от местността - равниннна, полупланинска, планинска. Ако се надхвърли този лимит, пълна ревизия на фирмата за разходите.
    Трето - парите да се плащат на строителя два месеца след движение по новопостроена отсечка, да се види има ли дефекти.
    А скоростта може да 150 км/ч, съвременните автомобили, поне някои даже харчат по-малко при по-високи скорости, ако не се нарушава златното правило - оборотите на двигателя да не надхвърлят 2/3 от максималните. Но и това зависи, на бабуните преди Пазаджик и преди Варна и 80 са много.
  • 172 гост

    1 2 Отговор
    НЕ! И тези 140 са много за нашите дефектни пътища,а да не говорим ,че никой не спазва огранищение 140.За останалите страни всеки си определя състоянието и съответно безопасната скорост за движение.
  • 173 Значи това че е разрешено да караш с 150

    3 0 Отговор
    Не означава че е задължително а просто ако караш с 150 няма да имаш глоба пък всеки си решава с колко да кара може и с 130 да си караш или 120 ако ти е по комфортно така
  • 174 Ивайло

    2 2 Отговор
    ДА 150км/ч е нормална скорост дори и за 30 годишна кола в добро състояние, да не говорим за съвремена кола.
  • 175 това е лудост

    3 0 Отговор
    150 км и повече ?!!!....ами направо да увеличат погребалните агенции. Никой не се вглежда във факта, че въпреки глобите, наглите по пътищата не намаляват. Тръгваш на път, но вместо да изпитваш радост, обзема те тревога. И то е, защото има едни нови , самонадеяни, агресивни шофьори, за които законите изобщо не важат и си мислят, че те са единствените на пътя, че са най-смелите, най-умелите, и че са собственици на всяка магистрала, на всеки път и пътечка. Всички други трябва да отбиват встрани, да гледат в земята и да стоят в унизителна поза, ако искат да запазят своя живот и този на спътниците си. Наглостта не се търпи вече и няма сила, която да ни отърве от безумните шофьори.
    Не! Не! И не! - на високата скорост, до тогава, докато огромна част от водачите в България не разберат, че шофирането е огромна, ама наистина огромна отговорност.
  • 176 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 177 МАТЕЙ

    1 0 Отговор
    Може да се разрешат и 200 км/час, но не за всеки! Хората не са с равни възможности, и физически, и умствени! Остават по-благоприятните условия за всички- 140 км/ч.
  • 178 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 179 оня с коня

    0 0 Отговор
    Май на преобладаващата Маса хора тука трябва да им се обясняват нещата от живота бавно и многократно,та да схванат закво иде реч.Та според тях сме нямали пътища за 150 км/ч,а първи се възмущават когато излезе статия придружена с Клип как някой кара с 270,а наскоро и с 304км/ч?Била опасна за живота скорост 140-150 км...Ами нали ТОЧНО ЗАТОВА се кара макс бързо - за да се вдигне Адреналина,а не че някой бърза за работното си място че да не му се кара Шефа ако закъснее?!А не са ли опасни Бънджи-скоковете че може да се скъса въжето,или Скоковете с парашут който може и да не се отвори?А нима с бавна скорост не може да се вдига Адреналин?Ще дам пример със себе си:Карам в Града с разрешената 50-60кмскорост,2 платна,еднопосочно дв-е.Да,обаче има на 2 места едни S-овидни завои при които другите карат с 30,докато аз си продължавам със 60 като благодарение на широките ми маркови гуми колата макар и с последни усилия остава в пътя...за ужас на евентуален спътник в колата ми?Естествено всичко е добре когато свършва добре,но принципно трябва да се съобразяваме с Препоръката :Никога не карай по-бързо,отколкото може да лети Ангелът ти Хранител!
  • 180 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 181 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 182 гост

    2 0 Отговор
    Твърдо "за" съм!
    За какво се произвеждат тогава коли със 140 и повече конски сили, ако не може двигателя да влиза в нормални обороти, т.е. 14 - 160 км/ч.!? Направо да забранят тогава производството им и да яхваме каручки по 45 коня....
    Отделно причината за повечето катастрофи не е "високата скорост" от 140 - 160 км/ч на магистралите, а безумните засичания, предимно от тирове, които тръгват да се изпреварват, без да се съобразяват със скоростта на колите в крайните ленти! Който е шофьор ще ме разбере! Другите две основни причини за катастрофите са първо - дупките по пътищата, основно по крайните десни ленти на магистралите, принуждаващи колите да завиват рязко в дясно, както и "горките" мотористи! Някой да е чул и видял глоба на моторист за висока скорост или нещо друго!?
    Да, има и м.лоумници, които карат с 200 и нагоре или в остри завои със 160, но не са те основната причина за катастрофите! Има си и статистика - първо място са засичанията от автомобили движещи се с ниска скорост в дясната лента и правещи резки маневри, без да се съобразяват с движещите се в крайно ляво!
  • 183 Какви Магистрали

    2 0 Отговор
    Някой да е виждал истинска магистрала в България???
    С п о н е три активни ленти за движение, без зигзагообразно движение и нескончаеми ремонти?
    По т.н. "магистрали" в България това си е директна покана към "материала": Избивайте се.

    Коментиран от #185

  • 184 боян расате

    0 0 Отговор
    те под 150 не падат вече бусовете на спийди, вие кво говорите
  • 185 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #183 от "Какви Магистрали":

    Какви три ленти!?
    Т.н. "магистрали" са с две ленти, дясната от които обикновено е на вълни, дупки и ями от тирове! Т.е. остава лявата, по която често сме принудени да караме по 150 - 160, дори повече километра в час от затискащи ни коли, защото ако преминем в дясно, рискуваме да останем без джанти, шарнири, лагери, да спукаме гуми или излетим от пътя!
    Т.е. сам избирай - глоба за превишена скорост в лявата лента или почупена кола в лявата, ако само с това се отървеш...
  • 186 Бай Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Е какво ревеш тогава отивай да работиш и ще имаш пари. В БГ то е пълно с философи на които парите все са им малко ама не щат да работят.
  • 187 Се разбира

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Разбира":

    че трябва, Трябва но много малко места има инфраструктура за такъв Темпо Лимит!
    Трепят липсата на МОРАЛ и УЛИЧНА КУЛТУРА и СКОРОСТА където не трябва ск При толкова много привърженици (уж де) на Високи скорости и малкия нов автопарк защо има птп-та и пострадали? Защото българите не ги учат да
    Възпитават още във семействата да разсъждават а да бъдат послушен демоНОкратичен атлантически електорат. Да повтарят безсмислици граничещи с откровената глупост и да заработват по форумите по някой пръснат и нацепен фълшив цент .Давай
    електорате протестирай безсмислено и викай СДС и не мисли щото ставаш труден за управление и тънеш в мизерия
  • 188 професионалист 35

    1 0 Отговор
    С две ръце съм за ограничение 150. И задължително полицайчетата да спират и глобяват разни охлюви които карат с 60 на магистрала и 40 на първокласен път. Мен са ме спирали във Франция жандармеристи с мотори за да ме питат защо се движа бавно. Аз карах със 70 за да изчакам един приятел с камион да ме настигне.
    Това в България НИКОГА няма да го видиш. Тук е по лесно в храстите с радарчето и да скубеш на хранилка.
    А който не може да кара със 150 да си кара със 100 примерно. Сега като има ограничение 140 е пълно с шматки които карат с 80 дори в лява лента и пречат даже на камионите.
    И много важно нещо , да се подобри подготовката на водачите. Много са зле нещата , особено мургавите събратя,които не могат да четат,а са взели книжки.Някой да ми обясни как се вземат листовките като не знаеш да четеш.
  • 189 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 190 Спаси София

    0 0 Отговор

    До коментар #107 от "Последния Софиянец":

    Дай да пуснем и каруците и багерите на магистралата софиянец. Така ще е по-безопасно. В София такива като теб направиха "патриарха" на мармалад с техните хрумвания.
  • 191 МВР-то

    0 0 Отговор
    Веднага отговаряме около 1000( +/-) души годишно само утрепани по републиканската пътна мрежа Без тежко и леко ранените къде са 3-4 повече.
    Оризово място за Р.Б и Служба К.А.Тю
    От години наред сме в първата Тройка на класацията по този показател в
    евро Гейската ни Любима европа неизменно заедно с Полша и Румъния!
    Главен Инспектор Пътен.
    Лазар Мурафетов Рушветов.
    благодарим за Вниманието
  • 192 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 193 Пътната Милиция

    2 0 Отговор
    Веднага отговаряме около 1000 ( +/-) души годишно само загинали по републиканската пътна мрежа, това е Без тежко и леко ранените къде са 3-4 пъти повече.
    Призово място за Р.Бългрия и Служба К.А.Т
    От години наред сме в първата тройка на класацията щ, по този показател в
    евро Гейск@та ни Любима европа неизменно заедно с Полша и Румъния!
    Главен пътен инспектор
    Лазар Мурафетов Рушветов.
    Благодарим за Вниманието
  • 194 джигит без нарушения

    1 1 Отговор
    ДА, а тези които правят опашки да се извеждат
  • 195 Ники

    0 0 Отговор
    Трябва
  • 196 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 197 Бай Х

    3 0 Отговор
    То и сега 80% от хората карат със скорост под максимално разрешената. Като цяло малък брой коли се движат с над 150 и изключителна рядкост е човек да види водач да кара с над 200. Повечето хора карат със 110-130 защото търсят икономия. Основният проблем е напускане на крайна дясна лента към крайна лява без да погледнат в огледалото за обратно виждане, без да дадат ляв мигач и много чест, просто защото така им харесва. Отказът да освободят лява лента, също нагнетява напрежение и води до струпване на много участници в близка дистанция и редом един до друг, това при скорост над 100 си е предпоставка за ПТП. Като цяло общата некадърност и липсата на елементарна култура са сред водещите причини за катастрофи по магистралите у нас а не високата скорост. Навън съображенията са им само за екология. Но те там са башка луди, няма какво да ги коментираме!
  • 198 Замърсяване има когато

    1 0 Отговор

    До коментар #69 от "Азз":

    По - високо замърсяване има когато двигателя работи извън оптималните условия за работа. При по - високи обороти от оптималните замърсяването е по - високо. НО и времето за придвижване се намалява. По този начин разликата в замърсяването става минимална.
    Трябва да се спомене също, че и при ниска скорост се получава същият ефект като и при по - висока. Двигателя не работи в оптимален режим и отделя повече вредни емисии. Като пример ще посоча движение в трафик. Влачене с 35км в час води до повече замърсяване отколкото с 60 или 80.
  • 199 Това за дистанцията

    0 0 Отговор

    До коментар #82 от "Златен талон":

    Това за дистанцията съм го коментирал много пъти. По - голяма дистанция осигурява повече време за адекватна реакция. Но много колеги се нервят когато дистанцията е по - голяма и гледат да се мушнат пред мен. В крайна сметка на първият светофар дистанцията ни е минимална. Просто защото и аз се движа със същата скорост както и те.
  • 200 Глупости някакви

    4 0 Отговор
    И 140км/ч за България си е добре, че даже и много. Където може и който може - кара с 150-160 и гледа да е под 20км/ч превишение на скоростта, за да не плаща големи глоби. Повечето автомобили се движат с 120 - 130км/ч. И в Германия дори и на местата без ограничение на скоростта, голяма част от автомобилите се движат с до 130км/ч. Използвайте мозъците си по предназначение. Има и математика. София - Бургас (420км, че по-лесно се смята). При 140км/час - 3 часа. При 150км/ч - 2 часа и 52мин. Линейки ли караме всички, какво ли, за да се борим да спестим 8мин за 420км пътуване!?
  • 201 Стоперан

    1 0 Отговор
    Редно е 250,толкоз ли е важно,разумните карат разумно,идиотите и с 50 могат да се самоубият...
  • 202 ВЕЛОСИПЕДИСТ

    1 0 Отговор
    1 ИСКАМЕ ВЕЛОСИПЕДНО ПЛАТНО НА МАГИСТРАЛАТА СЪ СКОРОСТ ДО 90КМ/Ч
    .... ПЪК КОИТО НЕ ОЦЕЛЕЕ ГОЛЕМА РАБОТА
    2 ИСКАМЕ ПОДОВО ОТОПЛЕНИЕ СЪС СОЛАРНИ ПАНЕЛИ НА АСФАЛТА
  • 203 Колега

    1 0 Отговор
    На кои магистрали, дето ги нямаме ли ?
    За нашите “магистрали” дори 120км/ч е много, а за нашите съграждани всички са роднини на Фитипалди и Шумахер, дори 100км/ч е много.
  • 204 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 205 Име

    1 0 Отговор
    Ние нямаме магистрала, нашето е коларски път. Който е луд, да кара и хоцка със 150! Нашите пътища са най-зле в цяла Европа!
  • 206 Найден Попгеоргиев

    1 0 Отговор
    Аз съм съгласен да се увеличи до 150км в час, но имайте впредвид че ние сме членка в Европейския съюз, но също така и ние сме и единствените който нямаме един здрав път и всичко ни е разбито или се строй вече 30 години, така че и със и без ограничение според мен на наишите пътища не можеш да развиеш повече от 120км в час!
  • 207 Кво да кажа

    0 0 Отговор
    Пътищата в англия са като в австрия и германия но ограничението е 70 мили или 112-115 км /ч. В българско отвратителни подскачащи магистрали но една от най високата позволена скорост със масово стари и неотговарящи на технически преглед коли.....после що сме в челната класация на катастрофи се питаме. Ни пътя е път ни колите са колите масово са неизправни. Набил Ганчо спирачките при 100км/ч ама се завъртял като пумпал и нацелил насрещната кола и избил цяло семейство в нея щото нямал 100 лева да си сложи нови накладки, но е минал иначе прегледи.

    Коментиран от #208

  • 208 Кво да кажа

    0 0 Отговор

    До коментар #207 от "Кво да кажа":

    Иначе ако искат може и на 300км/ч мое да вдигнат максималната да си карат скъпите коли и да не ги глобяват.

    Коментиран от #209

  • 209 не е до това колко е стара една кола

    0 0 Отговор

    До коментар #208 от "Кво да кажа":

    А до това всички да минават истински прегледи а не скатани за някой лев. Преди месец видях на пътя една малка MG 900 кубика от 1923г!?! Естествено тва чудо се наема като конска каруца, но си беше минало тех. прегледа. Такаче не е важно колко е стара една кола стига да е тех изправна. Волги, Москвичи и тнт също могът да се движът но да са изправни...това е.

    Коментиран от #210

  • 210 Също ще ви кажа

    0 0 Отговор

    До коментар #209 от "не е до това колко е стара една кола":

    Да не се заяждате със старите автомобили, независимо от коя държава са а да имаме респекта и ужажението им. Все пак се возихме
    на тях по него време и ни вършеха много добра работа. Респект!!!
  • 211 Иван

    1 0 Отговор
    В България да се намали на 130. За уеднаквяване може да говорим, когато пътищата ни с ЕС са с еднакво качество и законът се прилага еднакво, като в ЕС.
  • 212 Александър

    0 0 Отговор
    150 е добре, но малко по качествени магистрали трябва да имаме и не с толкова постоянни ремонти
  • 213 Бръм

    0 0 Отговор
    Въпросът ,,Редно ли е скоростта по магистралите да се увеличи до 150 км/ч?" е риторичен. Въпросът е - ,,Редно ли е да се строят магистрали с това качество?"
    Усещам, че се търси гражданското смирение пред съществуващата ситуация, някаква улегналост на положението, стандарт строителен, но средствата, които се харчат за тази имитация са огромни. Напълно съм уверен, че и с по-малко средства може да се постига същият резултат, а остатъка спокойно може да се субсидира всеки шофьор с по 5000лв годишно, само защото се движи по националната мрежа.
    Гинат хора, но не толкова по ,,магистралите", колкото по ,,Първокласните" пътища. КАТ решавали къде какво да сложат, като знаци без да отчитат и участват в изграждането. Експерти по пътна безопасност - били 3-ма в цялата страна. Главни пътища, а осеяни с пресечки, като в градски условия.
    Маймуняци на пътя, изпреварват на забранено, а после почернени семейства. Дивотия. НС, министри и КАТ експерти - борци за безопасност, а създават и поддържат тези условия и стандарти. Мързелизъм - новият управленски строй, да те учи мързеливият и неграмотен как се работи.
  • 214 Тошко

    0 0 Отговор
    Какви 150 км. на тия наши магистрали? Та те приличат на лунен пейзаж и изобщо ни могът да се наречат магистрали! Който е ходил по Европа, знае! Тук освен да се увеличат ПТП друго няма да стане!