Австрия с нейните изключително добри пътища може да се присъедини към групата на европейските страни с повишени ограничения на максималната скорост по магистралите.
Там вече има планове за увеличаване на ограничението на скоростта до 150 километра в час, първоначално на някои аутобани. Това предложение обаче сериозно разбуни духовете, както в Австрия, така и в цяла Европа.
Тази идея има както привърженици, така и противници. Но идеята на австрийците е това да се превръне в част от по-голяма стратегия, насочена към подобряване на трафика по пътищата с акцент върху частния транспорт.
Съгласно действащите австрийски разпоредби водачът на превозно средство не може да кара по-бързо от 50 км/ч в рамките на град и не по-бързо от 130 км/ч по магистрали. У нас, както знаете това ограничение е 140 км/ч, но на много места в Европа то е 120 км/ч
Предложеното увеличение на скоростта по австрийските магистрали до 150 км/ч в сравнение със сегашните 130 км/ч предизвика оживен дебат. Докато привържениците се застъпват за по-бързо време за пътуване, техните опоненти изразяват загриженост относно въздействието върху околната среда и пътната безопасност.
Аргументите на всяка страна са сериозни. Например, представители на Партията на свободата отдавна се застъпват за повишаване на ограниченията на скоростта по магистралите, като твърдят, че модерните превозни средства са по-безопасни и по-икономични при високи скорости.
Поддръжниците на плана за увеличаване на скоростта твърдят, че новият стандарт от 150 км/ч ще намали времето за пътуване. Въпреки това, анализ на експерти по мобилност от VCO отбелязва, че по-високите скорости увеличават емисиите, шумовото замърсяване и рисковете от злополуки.
Шофирането със 150 км/ч увеличава емисиите на CO2 с 19% в сравнение със 130 км/ч. Разходът на гориво също се увеличава: кола, която консумира 6.5 литра на 100 км при 130 км/ч, гори средно 7.7 литра при 150 км/ч.
Емисиите на прахови частици ще се увеличат с 31 процента, а емисиите на азотен оксид (NOx) ще скочат с 44 процента. В Нидерландия след намаляване на ограничението през 2020 година, сега ограничението на скоростта от 130 км в час беше възстановено на някои участъци. В Чехия ограничението на скоростта също ще се увеличи до 150 км в час, но само по определени маршрути.
От това лято на шофьорите в Чешката република за първи път ще бъде разрешено да карат със скорост от 150 км/ч на определени участъци от магистралите. Подобно е положението и в Германия, където обаче, както е известно, има участъци, които са без ограничение на скоростта.
Някои представители на европейския парламент отдавна искат скоростта по магистралите в страните от ЕС да е една и съща, но опонентите им са на мнение, че пътищата не са еднакво качествени в различните страни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #71
13:17 23.03.2025
2 Зъл пес
Коментиран от #74
13:17 23.03.2025
3 Някой
13:17 23.03.2025
4 Иванчо l-ви
13:18 23.03.2025
5 Не!
Коментиран от #153
13:21 23.03.2025
6 Сър Мастър Бейтс
13:25 23.03.2025
7 Хахахаха
13:26 23.03.2025
8 Умен
13:26 23.03.2025
9 Вясил
13:27 23.03.2025
10 БокоБо
13:29 23.03.2025
11 си дзън
минус. Трошките са по-опасни!!!!
13:29 23.03.2025
12 КАТ
13:30 23.03.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 БОЗА
Е нали сме едно голямо "семейство" в евро ТКЗСто...или така ни разправяхте...от заплати и лихви до цени на ток и моб. оператори ТРЯБВАШЕ да е едно и също...или не е баш така... ;-))))
13:31 23.03.2025
15 Сила
13:32 23.03.2025
16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
"Къде видяхте магистрали в България?"
13:34 23.03.2025
17 Някой
Коментиран от #21
13:35 23.03.2025
18 ТОВА
13:35 23.03.2025
19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #50
13:36 23.03.2025
20 Хемус
Изобщо тези магистрали нашите ,дали имат условия дори и за 100км. Каква е тази глупост?
13:39 23.03.2025
21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #17 от "Някой":
🤣🤣🤣Магистрала "Черно море" след изхода от Варна посока Бургас дължина..... ЦЕЛИ СЕДЕМ километра❗
1974г. започва изграждането на АМ "Хемус"- вече е изградена и неколкократно ремонтирана част от нея . Остават само 50% да се довърши‼️
/ пирамидата на Хеопс е построена за няма и 30 години/
13:42 23.03.2025
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Георги
13:46 23.03.2025
24 в никакъв случай
Магистралите ни са на практика двулентови еднопосочни пътища с малко читави отсечки и доста бабуни.
Осеяни са с паметни плочи на загинали, които са карали с долу-горе такава скорост.
До 120 и навсякъде камери за нарушители.
13:48 23.03.2025
25 Българин
13:51 23.03.2025
26 Да,да
14:04 23.03.2025
27 БАРС
Коментиран от #106
14:04 23.03.2025
28 голям смях
14:06 23.03.2025
29 Читател
14:07 23.03.2025
30 Наско
основният проблем в България освен лошо поддържаните пътища са и неподготвените шофоьори.Тази комбинация води до голям брой произшествия.Трябва да се наблегне върху подготовката на водачите и адекватните им реакции в критични ситуации.
Дори тръгването и спирането на светофар не е усвоено от поне 50% от хората. Това води до задръствания и рискови ситуации.Да не говорим колко хора познават сигналите на регулиривчика.
Коментиран от #107
14:07 23.03.2025
31 Лъчо
14:08 23.03.2025
32 С 20 км/ч
14:09 23.03.2025
33 ДрайвингПлежър
Магистрала - 150 (даже до 180)
Скоростен път - 120
Извънградско първокласен път - 100
Градско има подходящи участъци и за 60
И ДА СЕ ПРЕМАХНАТ НЕНУЖНИТЕ ОГРАНИЧЕНИЯ ПРЕЗ 100 МЕТРА И ХРАНИЛКИТЕ!!!
Стига с това влачене и с това лицемерие! Скоростта не убива - ГЛУПОСТТА ГО ПРАВИ!
14:10 23.03.2025
34 Дико Диков
14:10 23.03.2025
35 Разбира
Коментиран от #155, #187
14:10 23.03.2025
36 Онанай Боев Карамлатев
14:11 23.03.2025
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Рикоооооооо
14:13 23.03.2025
39 Комита
14:13 23.03.2025
40 твърдо за 150
Коментиран от #43
14:18 23.03.2025
41 Не сме за толкоз ние
14:18 23.03.2025
42 Лекувам наркозависимост
14:19 23.03.2025
43 Не е баш така
До коментар #40 от "твърдо за 150":
Пич, помня, но помня че имаше много по-малко трафик, а оттогава до сега пътищата не са станали по-добри, същите нескопосани настилки.Коментиран от #45
14:20 23.03.2025
44 Вуте
Коментиран от #47, #52
14:26 23.03.2025
45 ха ха ха
До коментар #43 от "Не е баш така":
И като намалиш скоростта трафикът по малък ли ще стане? Ела да пробваме на сегашната лоша настилка както я наричаш за колко ще спре Москвич и за колко ще спре някой Фолксваген например. Няма да ти говоря за Порше че там то ще спре по бързо от 100 отколкото ти с Москвич от 60.Коментиран от #63
14:26 23.03.2025
46 ДрайвингПлежър
На вас вече не трябва да ви се размахва камшика, щото вие се самобичувате!
Не, няма да искаме нещо да ни е хубаво щото ни било лошо и без това!!! Преклонена главица... нали!
Да, магистралите са в лошо състояние, но като цяло имат нужда от един покривен пласт асфалт! Нямаме много магистрали, ама това е щото ги правим за по 50 милиона на км, китаеца ги прави за 3. И ВСЕ ПАК има достатъчно участъци, в които може да се позволи подобна скорост безопасно.
Живеем уж в 21 век. чрез ТОЛ камерите могат да проследят всеки навсякъде, ама видиш ли не можем да сложим система за динамична промяна на ограниченията, така че в лошо време или засилен трафик да се сменя ограничението - искаме си ние да сме роби в средновековието и да си имаме един господар, който да мисли за нас...
Не мисля, че точно така се гради държава!
14:27 23.03.2025
47 аман от пенсионери
До коментар #44 от "Вуте":
Ти като искаш си карай със 120. Има автомобили и водачи които могат да карат със 150. Какво ти е крив Бойко?Коментиран от #51
14:28 23.03.2025
48 Ролан
14:29 23.03.2025
49 Бензино Наполони
Коментиран от #113
14:31 23.03.2025
50 някой
До коментар #19 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
А искаш ли да работиш колкото тях или искаш да лежиш повечко и да скатаваш. Аз работя в строителството и в България вземам повече отколкото вземах в Германия. стига си ревал ами се хващай да работиш и пари ще има.Коментиран от #55
14:34 23.03.2025
51 Вуте
До коментар #47 от "аман от пенсионери":
Питай близките на загиналите дали им е крив Бойко.Тогава специалисти по движението го предупредиха,че родните магистрали не са годни за тази скорост,но той отсече 140/км. Резултата е видим.А ти си карай с 300 ако колата ти има тази възможност.Коментиран от #140
14:39 23.03.2025
52 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #44 от "Вуте":
Ще се изненадАш, но ограниченията не намаляват ПТП-та ❗Тези които се блъскат с 200, не им пука какви ограничения има, а тези които са отговорни...
в мъгла не карат със 140 защото толкова е ограничението ‼️
14:39 23.03.2025
53 много е просто
14:44 23.03.2025
54 ДрайвингПлежър
При около 5-6 хиляди катастрофи на година само 2-3 са заради скорост! Тия "джигити" дето се снимат да карат с 200+ всичките са се прибрали в къщи да чакат ченгетата да ги глобят! А тия дето карат с 50 се изпоутрепаха, щото втората по брой загинали причина е НЕСЪОБРАЗЕНА, т.е. разрешена от закона скорост...
Та айде стига лицемерия!
14:48 23.03.2025
55 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #50 от "някой":
Не се напъвай толкова!"И ние ядем бонбонки тик-так и пушим Кент!"
/"Оркестър без име"/
Имам познати и сервитьори, и фаянсажии. 😉
Коментиран от #186
14:50 23.03.2025
56 Д-р Евгений Попов
14:50 23.03.2025
57 Ся да ви кажа
Как да стане това? ами в никакъв случаи с преминаване към частни магистрали и толове. Пари от бюджета както е в белите страни. Строг контрол и отчетност за всеки разход и употребени материали. Избира се не най - евтината оферта а най - удачната.
Тези глупости за прахови частици и т.н. да си ги слушат които искат. Никакъв не е проблема да се оптимизират новите автомобили за безопасно ползване при тази скорост. И трябва.
14:52 23.03.2025
58 Бавняри
ИСКАМ БАН НА БАВНЯРИТЕ И БЕЗОПАСНЯЦИТЕ ДЕТО СЕ ВЛАЧАТ С 60 НА МЕЖДУГРАДСКИ И 90 НА МАГИСТРАЛА. ТИЯ ПРАВЯТ ВСИЧКИТЕ КАТАСТРОФИ. БАН БАН БАН БАН НА БАВНЯРИТЕ И БЕЗОПАСНЯЦИТЕ.
14:54 23.03.2025
59 Димо Софиянец
15:00 23.03.2025
60 Посетител
15:08 23.03.2025
61 Крали Марко
15:09 23.03.2025
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Оня с катъра
До коментар #45 от "ха ха ха":
Тоя па какви сравнения прави, като домашна котка и лъв.15:16 23.03.2025
64 Софиянец
15:17 23.03.2025
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 карчи
15:21 23.03.2025
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Заптия катаджи
15:31 23.03.2025
69 Азз
Коментиран от #198
15:35 23.03.2025
70 Панталей пътник
15:35 23.03.2025
71 Ти си
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Гледай закусвалнята ,че хлебарките ти са по големи от кебабчетата15:36 23.03.2025
72 ОСА
15:37 23.03.2025
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Иван С
До коментар #2 от "Зъл пес":
Даже който кара с под 250 да го свалят на място, да ходи пеш, а колата му за скрап!15:50 23.03.2025
75 Азз
16:14 23.03.2025
76 Де не могат само се зорят
16:19 23.03.2025
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 седртфгъхйк
16:20 23.03.2025
80 За увеличението
И да се въведе минимална скорост.А не неопитни шофьори да правят тапи.При ограничение 90 на междуградски път с прав участък и нов асвалт да се влачат с 50/60.И за такива шофьори да има наказание.
16:22 23.03.2025
81 В.Петров
16:31 23.03.2025
82 Златен талон
Коментиран от #199
16:33 23.03.2025
83 В никакъв случай!
16:40 23.03.2025
84 Земеделец
Коментиран от #87
16:53 23.03.2025
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Пътищата са разбити
17:03 23.03.2025
87 и 150 са малко!
До коментар #84 от "Земеделец":
поне 300!Коментиран от #161
17:10 23.03.2025
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 и 150 са малко!
17:15 23.03.2025
90 Иван
17:17 23.03.2025
91 Алекс
Но разрешената скорост е 120 км.
И почти няма катастрофи като тук всеки ден!!
При нас е нещо ужасно.....
17:17 23.03.2025
92 Старите немски боклуци
Коментиран от #93
17:26 23.03.2025
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 150
17:46 23.03.2025
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Техно
Иначе мисля че качеството на пътищата не е проблем. Максималният таван не означава че задължително трябва да караш с него. Всеки сам да си преценя според колата и възможностите.
17:58 23.03.2025
97 преминаващ
18:02 23.03.2025
98 Демократ
18:03 23.03.2025
99 Начо
18:10 23.03.2025
100 Георги
18:10 23.03.2025
101 Нели
18:14 23.03.2025
102 ттт
А ако се реши уеднаквяване на скоростта в ЕС, нашите магистрали ще бъдат проверени от независим външен орган, който ще установи, че не са магистрали и максималната разрешена скорост по тях ще стане 90 км/час.
18:22 23.03.2025
103 ганю
като станат като магистралите в Германия и Франция тогава
18:28 23.03.2025
104 Баба Яга
18:31 23.03.2025
105 Борис
18:35 23.03.2025
106 666
До коментар #27 от "БАРС":
Ти да не караш трактор, чеми мериш вредните емисии на час.18:35 23.03.2025
107 Последния Софиянец
До коментар #30 от "Наско":
Най-добре да изравним минималната и максималната скорост на 150 и всеки, който кара с различна скорост от 150 да му се взема колата. Така за 1-2 години ще останем само чалгарите и коплексарите по магистралата и ще си светим с фаровете на воля.:)Коментиран от #190
18:40 23.03.2025
108 Уха голямо шоу
тия с гореописаните автомобили карат по магистралите с не повече от 95 км/ч за да са в икономия, а истиските водачи не се страхуват да са на предела и натискат с над 180-200км/ч своите автомобили. у нас ограничения не трябва да има, както е в ГДР-то, но с едно голямо НО издъниш ли се нещо по пътища различни от магистеалите и колата се конфискува без обяснения и съд. Това ще ограничи катастрофите с фатален край
18:46 23.03.2025
109 9689
18:46 23.03.2025
110 може
Коментиран от #192
18:54 23.03.2025
111 Редно е ако наистина е магистрала!
19:08 23.03.2025
112 Курти Куртев
19:13 23.03.2025
113 4637
До коментар #49 от "Бензино Наполони":
Точно! И в Англия е така и камерите автоматично щракват при скорост над 77 мили/ч. (122 км/ч). Отделно, по магистралите редовно се движат "униформени" и "не-униформени" полицейски коли и спират ненормалните, които карат опасно.19:16 23.03.2025
114 Този коментар е премахнат от модератор.
115 чехия
19:24 23.03.2025
116 Бръм
Има някакви булеварди междуградски. Половината шофьори са с 120 км/ч на извънградските пътища (не магистрали). Не мога да им определя точно статута, щото табелите се менят от 30-90 км/ч.
Дупки, кви дупки бре, в дясна лента на ,,магистралата" от София до гара Яна и противоположната посока, само случайно преминаващи карат. То не са дупки, а окопи (мило наследство от Фендъкова). Ще ги оправят, лицето на столицата, знак 50.
Магистрали за 50млн.лв на километър. Та ние немски или японски строители да си извикаме ще излезе дваж по-евтино.
Безочие. Ограничение - глупостта и наглостта нямат граници.
В прочем, колко гинат по магистралите и колко по междуградските пътища? Ония двамата официално пътни експерти по сигурността какво казаха? А в градовете? Скорост или наглост?
Криминализиране на ПТП и признаване записите от видеорегистратори! Съдът е в смут, трудно се играе под масата с приета видео доказателства.
19:28 23.03.2025
117 0123
19:31 23.03.2025
118 Зависи
19:35 23.03.2025
119 Евро калцуни с токчета 18см.
19:51 23.03.2025
120 е как
20:03 23.03.2025
121 7822
20:07 23.03.2025
122 Водач
20:27 23.03.2025
123 Не така
20:39 23.03.2025
124 Николай
20:47 23.03.2025
125 оня с коня
20:48 23.03.2025
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Величко
21:13 23.03.2025
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Този коментар е премахнат от модератор.
130 Ана
21:32 23.03.2025
131 Ван
Коментиран от #163
21:34 23.03.2025
132 Н.Г.С.
Коментиран от #133
21:35 23.03.2025
133 Невена
До коментар #132 от "Н.Г.С.":
Не!!!!21:36 23.03.2025
134 Стефан
21:40 23.03.2025
135 Страшно
Коментиран от #142
22:12 23.03.2025
136 анонимен
22:21 23.03.2025
137 Този коментар е премахнат от модератор.
138 Иван от Троян
22:38 23.03.2025
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 Иван
До коментар #51 от "Вуте":
Колко са загиналите защото са карали със 140 на магистралата? Дай статистика да видим . Или само си приказваш и си измисляш оправдания.23:04 23.03.2025
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 влез в час
До коментар #135 от "Страшно":
Проста сметка... Ако караш със 100 колата гори 6,5 литра на всеки 100 километра. Ако караш със 130 ще гори 8 на всеки 100 километра. В единия случай ще избълва вредните газове за 1 час а в другия за 48 минути примерно. Ти ни кажи вредните газове от изгорени 6,5 литра гориво повече ли са от изгорени 8 литра.23:11 23.03.2025
143 Елица Георгиева
23:35 23.03.2025
144 Не е лоша идея
00:03 24.03.2025
145 На първия въпрос: ДА
Кратко и ясно!
00:50 24.03.2025
146 ПОМНЕЩ
КОЛИТЕ И 20 СТ. ДА Е ПАК ЩЕ КРАДЕМ! ЕДНИ КАРАТ БАВНО,ДРУГИ В ОГРАНИЧЕНИЕ И ТРЕТИ ПО БЪРЗО!
ЛИЧНО МНЕНИЕ КАТО ПРОФЕСИОНАЛЕН ШОФЬОР С НАД 40 Г. СТАЖ Е,ЧЕ 10 КМ. НЕ Е ПРОБЛЕМ НА МАГИСТРАЛАТА ! НЯКОЙ СЕ ПРАВИ НА ЗАГРИЖЕН ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ,ЧЕ ПРЕДИ НЯКОЛКО ГОДИНИ ОГР. БЕШЕ 130 КМ.
01:05 24.03.2025
147 шофьор
01:12 24.03.2025
148 да допълня
01:14 24.03.2025
149 Този коментар е премахнат от модератор.
150 НАЙ - ДОБРЕ Е ДА СЕ НАПРАВЯТ УСПОРЕДНИ
Коментиран от #162
05:06 24.03.2025
151 НА МАГИСТРАЛА С ДУПКИ СКОРОСТТА ДА СЕ
05:12 24.03.2025
152 Маринов
05:43 24.03.2025
153 Водач
До коментар #5 от "Не!":
Големи участъци от магистрала Хемус , бяха ремонтирани в периода 2023- 2024. Седмица след приключване официално на ремонта , пътувах в посока Варна. При скорост от 100+ км/ час се виждаха цепнатини в новата настилка. За една година ремонтираните участъци на места станаха , като дърпана баница. Не съм специалист, но най- малко става въпрос за лошо уплътняване на настилката при полагане. За качеството и няма спор , с добавки които увеличават трайността и зиме и лете се отвориха множество дупки. За да се приеме този ремонт от държавата , вероятно отговорните лица са били с лошо зрение. Моето мнение е , че дружествата работили по този ремонт трябва да се отстранят при бъдещи ремонти. Лицата приели този ремонт , да се уволнят без право на работа в област , разпореждане с обществени средства.06:18 24.03.2025
154 Поразяващата ръка
06:23 24.03.2025
155 по форумите
До коментар #35 от "Разбира":
драги ми джендърчо се заработват центове което ясно си личи от твоята заработка… поне 5 цента ще ти дадът за тоя пост но скоро и те ще свършат тръмп ви спря кранчето а пуделите няма да имат пари за грантове понеже сега ще събират за армия!07:24 24.03.2025
156 Абе
07:28 24.03.2025
157 Гост
07:48 24.03.2025
158 Весел Патиланец
08:30 24.03.2025
159 Магистрала 2025
Къде ги видяхте тези магистрали? Тоя пето разряден път, двулентов, надупчен, неравен, убийствен му викали магистрала :))))) А по новините като кажат “ аутобана “ и се смея със сълзи. На това нещо, който с колкото иска да си кара. На негов риск е. Аз си ценя живота и този на другите и тук карам внимателно. Когато си минавам през Европа и си шофирам там, а това е доста често си карам с удоволствие. Обиколил почти цяла Европа и не само, смело мога да кажа, че по лоши пътища от българските НЯМА. Това, което е тук аз не знам къде другаде може да се види? Говорим за цялата инфраструктура и то пътища, които се водят по-главни, че другите са тотален разпад. В София пътищата са страшна мизерия с много малки изключения на места. Не ви ли омръзна да висите по сервизите и да правите окачване? Толкова ли сте богати? И като си разбиете колата в някоя дупка да ви обясняват как сте карали с несъобразена скорост и вината е ваша, а не в дупката и в държавата, че последната само краде пари и не поддържа нищо и хич не я е грижа за живота на хората в нея. Да си се убиваме ние, пък нея що да я е грижа за нас? Какви сме ние? Явно самоубийци!!!
08:36 24.03.2025
160 СБД
08:58 24.03.2025
161 Бай Ху (By Who)
До коментар #87 от "и 150 са малко!":
Господине, това да не ви е Спарта, какви 300.09:08 24.03.2025
162 007 лиценз ту кил
До коментар #150 от "НАЙ - ДОБРЕ Е ДА СЕ НАПРАВЯТ УСПОРЕДНИ":
В Сащ е точно така. Има щатска магистрала с ограничение 70 мили, ако помня добре и множество трупъри с камери и радари и успоредно с нея платена, която е с по-добра настилка и без трупъри с камери и радари. Ако направиш мазало обаче си носиш отговорността.09:19 24.03.2025
163 Тошо
До коментар #131 от "Ван":
С колко искаш да караш по магистралата- с 300км/час ? Като си толкова куражлия купи си самолет или хеликоптери и си лети на воля.09:27 24.03.2025
164 българина
Коментиран от #189
10:01 24.03.2025
165 Zа родину
10:15 24.03.2025
166 Ивана
10:37 24.03.2025
167 Този коментар е премахнат от модератор.
168 Магистрален
10:41 24.03.2025
169 Йес
10:47 24.03.2025
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 Лазо
Второ слага се лимит на километър строеж в зависимост от местността - равниннна, полупланинска, планинска. Ако се надхвърли този лимит, пълна ревизия на фирмата за разходите.
Трето - парите да се плащат на строителя два месеца след движение по новопостроена отсечка, да се види има ли дефекти.
А скоростта може да 150 км/ч, съвременните автомобили, поне някои даже харчат по-малко при по-високи скорости, ако не се нарушава златното правило - оборотите на двигателя да не надхвърлят 2/3 от максималните. Но и това зависи, на бабуните преди Пазаджик и преди Варна и 80 са много.
10:59 24.03.2025
172 гост
11:15 24.03.2025
173 Значи това че е разрешено да караш с 150
11:30 24.03.2025
174 Ивайло
11:36 24.03.2025
175 това е лудост
Не! Не! И не! - на високата скорост, до тогава, докато огромна част от водачите в България не разберат, че шофирането е огромна, ама наистина огромна отговорност.
11:43 24.03.2025
176 Този коментар е премахнат от модератор.
177 МАТЕЙ
11:51 24.03.2025
178 Този коментар е премахнат от модератор.
179 оня с коня
11:59 24.03.2025
180 Този коментар е премахнат от модератор.
181 Този коментар е премахнат от модератор.
182 гост
За какво се произвеждат тогава коли със 140 и повече конски сили, ако не може двигателя да влиза в нормални обороти, т.е. 14 - 160 км/ч.!? Направо да забранят тогава производството им и да яхваме каручки по 45 коня....
Отделно причината за повечето катастрофи не е "високата скорост" от 140 - 160 км/ч на магистралите, а безумните засичания, предимно от тирове, които тръгват да се изпреварват, без да се съобразяват със скоростта на колите в крайните ленти! Който е шофьор ще ме разбере! Другите две основни причини за катастрофите са първо - дупките по пътищата, основно по крайните десни ленти на магистралите, принуждаващи колите да завиват рязко в дясно, както и "горките" мотористи! Някой да е чул и видял глоба на моторист за висока скорост или нещо друго!?
Да, има и м.лоумници, които карат с 200 и нагоре или в остри завои със 160, но не са те основната причина за катастрофите! Има си и статистика - първо място са засичанията от автомобили движещи се с ниска скорост в дясната лента и правещи резки маневри, без да се съобразяват с движещите се в крайно ляво!
12:13 24.03.2025
183 Какви Магистрали
С п о н е три активни ленти за движение, без зигзагообразно движение и нескончаеми ремонти?
По т.н. "магистрали" в България това си е директна покана към "материала": Избивайте се.
Коментиран от #185
12:38 24.03.2025
184 боян расате
12:39 24.03.2025
185 Гост
До коментар #183 от "Какви Магистрали":
Какви три ленти!?Т.н. "магистрали" са с две ленти, дясната от които обикновено е на вълни, дупки и ями от тирове! Т.е. остава лявата, по която често сме принудени да караме по 150 - 160, дори повече километра в час от затискащи ни коли, защото ако преминем в дясно, рискуваме да останем без джанти, шарнири, лагери, да спукаме гуми или излетим от пътя!
Т.е. сам избирай - глоба за превишена скорост в лявата лента или почупена кола в лявата, ако само с това се отървеш...
12:59 24.03.2025
186 Бай Иван
До коментар #55 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Е какво ревеш тогава отивай да работиш и ще имаш пари. В БГ то е пълно с философи на които парите все са им малко ама не щат да работят.13:14 24.03.2025
187 Се разбира
До коментар #35 от "Разбира":
че трябва, Трябва но много малко места има инфраструктура за такъв Темпо Лимит!Трепят липсата на МОРАЛ и УЛИЧНА КУЛТУРА и СКОРОСТА където не трябва ск При толкова много привърженици (уж де) на Високи скорости и малкия нов автопарк защо има птп-та и пострадали? Защото българите не ги учат да
Възпитават още във семействата да разсъждават а да бъдат послушен демоНОкратичен атлантически електорат. Да повтарят безсмислици граничещи с откровената глупост и да заработват по форумите по някой пръснат и нацепен фълшив цент .Давай
електорате протестирай безсмислено и викай СДС и не мисли щото ставаш труден за управление и тънеш в мизерия
13:14 24.03.2025
188 професионалист 35
Това в България НИКОГА няма да го видиш. Тук е по лесно в храстите с радарчето и да скубеш на хранилка.
А който не може да кара със 150 да си кара със 100 примерно. Сега като има ограничение 140 е пълно с шматки които карат с 80 дори в лява лента и пречат даже на камионите.
И много важно нещо , да се подобри подготовката на водачите. Много са зле нещата , особено мургавите събратя,които не могат да четат,а са взели книжки.Някой да ми обясни как се вземат листовките като не знаеш да четеш.
13:24 24.03.2025
189 Този коментар е премахнат от модератор.
190 Спаси София
До коментар #107 от "Последния Софиянец":
Дай да пуснем и каруците и багерите на магистралата софиянец. Така ще е по-безопасно. В София такива като теб направиха "патриарха" на мармалад с техните хрумвания.13:31 24.03.2025
191 МВР-то
Оризово място за Р.Б и Служба К.А.Тю
От години наред сме в първата Тройка на класацията по този показател в
евро Гейската ни Любима европа неизменно заедно с Полша и Румъния!
Главен Инспектор Пътен.
Лазар Мурафетов Рушветов.
благодарим за Вниманието
13:34 24.03.2025
192 Този коментар е премахнат от модератор.
193 Пътната Милиция
Призово място за Р.Бългрия и Служба К.А.Т
От години наред сме в първата тройка на класацията щ, по този показател в
евро Гейск@та ни Любима европа неизменно заедно с Полша и Румъния!
Главен пътен инспектор
Лазар Мурафетов Рушветов.
Благодарим за Вниманието
13:39 24.03.2025
194 джигит без нарушения
13:41 24.03.2025
195 Ники
14:18 24.03.2025
196 Този коментар е премахнат от модератор.
197 Бай Х
14:28 24.03.2025
198 Замърсяване има когато
До коментар #69 от "Азз":
По - високо замърсяване има когато двигателя работи извън оптималните условия за работа. При по - високи обороти от оптималните замърсяването е по - високо. НО и времето за придвижване се намалява. По този начин разликата в замърсяването става минимална.Трябва да се спомене също, че и при ниска скорост се получава същият ефект като и при по - висока. Двигателя не работи в оптимален режим и отделя повече вредни емисии. Като пример ще посоча движение в трафик. Влачене с 35км в час води до повече замърсяване отколкото с 60 или 80.
14:32 24.03.2025
199 Това за дистанцията
До коментар #82 от "Златен талон":
Това за дистанцията съм го коментирал много пъти. По - голяма дистанция осигурява повече време за адекватна реакция. Но много колеги се нервят когато дистанцията е по - голяма и гледат да се мушнат пред мен. В крайна сметка на първият светофар дистанцията ни е минимална. Просто защото и аз се движа със същата скорост както и те.14:44 24.03.2025
200 Глупости някакви
15:28 24.03.2025
201 Стоперан
15:28 24.03.2025
202 ВЕЛОСИПЕДИСТ
.... ПЪК КОИТО НЕ ОЦЕЛЕЕ ГОЛЕМА РАБОТА
2 ИСКАМЕ ПОДОВО ОТОПЛЕНИЕ СЪС СОЛАРНИ ПАНЕЛИ НА АСФАЛТА
16:21 24.03.2025
203 Колега
За нашите “магистрали” дори 120км/ч е много, а за нашите съграждани всички са роднини на Фитипалди и Шумахер, дори 100км/ч е много.
17:28 24.03.2025
204 Този коментар е премахнат от модератор.
205 Име
19:51 24.03.2025
206 Найден Попгеоргиев
20:01 24.03.2025
207 Кво да кажа
Коментиран от #208
23:27 24.03.2025
208 Кво да кажа
До коментар #207 от "Кво да кажа":
Иначе ако искат може и на 300км/ч мое да вдигнат максималната да си карат скъпите коли и да не ги глобяват.Коментиран от #209
23:29 24.03.2025
209 не е до това колко е стара една кола
До коментар #208 от "Кво да кажа":
А до това всички да минават истински прегледи а не скатани за някой лев. Преди месец видях на пътя една малка MG 900 кубика от 1923г!?! Естествено тва чудо се наема като конска каруца, но си беше минало тех. прегледа. Такаче не е важно колко е стара една кола стига да е тех изправна. Волги, Москвичи и тнт също могът да се движът но да са изправни...това е.Коментиран от #210
23:40 24.03.2025
210 Също ще ви кажа
До коментар #209 от "не е до това колко е стара една кола":
Да не се заяждате със старите автомобили, независимо от коя държава са а да имаме респекта и ужажението им. Все пак се возихмена тях по него време и ни вършеха много добра работа. Респект!!!
23:46 24.03.2025
211 Иван
00:01 25.03.2025
212 Александър
00:14 25.03.2025
213 Бръм
Усещам, че се търси гражданското смирение пред съществуващата ситуация, някаква улегналост на положението, стандарт строителен, но средствата, които се харчат за тази имитация са огромни. Напълно съм уверен, че и с по-малко средства може да се постига същият резултат, а остатъка спокойно може да се субсидира всеки шофьор с по 5000лв годишно, само защото се движи по националната мрежа.
Гинат хора, но не толкова по ,,магистралите", колкото по ,,Първокласните" пътища. КАТ решавали къде какво да сложат, като знаци без да отчитат и участват в изграждането. Експерти по пътна безопасност - били 3-ма в цялата страна. Главни пътища, а осеяни с пресечки, като в градски условия.
Маймуняци на пътя, изпреварват на забранено, а после почернени семейства. Дивотия. НС, министри и КАТ експерти - борци за безопасност, а създават и поддържат тези условия и стандарти. Мързелизъм - новият управленски строй, да те учи мързеливият и неграмотен как се работи.
07:38 25.03.2025
214 Тошко
07:46 25.03.2025