Новото Renault Twingo, което ще се появи по пътищата през 2026 г., ще се сдобие с брат с емблемата Nissan, като този ход ще освободи Nissan от първоначалната му инвестиция в подразделението за електрически автомобили Ampere на Renault.
В стратегически план Nissan възложи на Ampere да разработи и произведе производно на Twingo, като го позиционира като нова, по-достъпна отправна точка под предстоящата Micra EV. Това партньорство е сигнал за намерението на Nissan да се конкурира агресивно на пазара на електромобили от сегмент А - пространство, което е узряло за достъпни решения за градска мобилност.
Крайъгълният камък на сътрудничеството са споделените компоненти, като Renault твърди, че Twingo и неговият аналог от Nissan имат „80 % общо“. Това означава по-кратко време за разработка за Nissan и значително намаляване на първоначалните им инвестиции, докато Renault се възползва от увеличения производствен капацитет и рационализираните операции.
Платформата за разработка на Ampere е проектирана за бързина, като може да се похвали с 21-месечен срок за разработка на Twingo и още по-бърз - 16 месеца за малкия електромобил на Dacia. Това, в съчетание с намаления списък с части, обещава 40-процентно намаление на разходите в сравнение с Renault 5.
Главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида определи това партньорство като стратегическа необходимост за навлизане на европейския пазар. „Nissan поиска от Ampere да проучи възможностите за разработване на автомобил от сегмент А за Европа. Чрез това партньорство целим да оптимизираме европейското си покритие. С Ampere целим много кратко време за разработка. Този автомобил ще осигури удобството и усъвършенстваната функционалност, които клиентите очакват, но в малък електромобил на достъпна цена.“
Макар че подробностите за задвижването все още са в тайна, моделът на Nissan вероятно ще отразява спецификациите на Twingo, като потенциално ще разполага с батерия с капацитет 40 kWh и мотор със 118 к.с., предлагащ пробег от около 320 километра.
Планът на Ampere да смени химическия състав на батерията от никел-магнезиев кобалт (NMC) на литиево-железен фосфат (LFP) с цел постигане на предимства по отношение на разходите и пробега повдига въпроса за нейното внедряване в модела на Nissan. Въпреки че се говори за 15-минутно зареждане от 10 до 80%, все още не е ясно дали базовият модел на Nissan ще използва тази технология.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 преминаващ
18:07 31.03.2025
2 Цар Борис
02:22 02.04.2025