23 Август, 2016 02:45 1 396 0

В Германия най-лесно се заменя закупена стока

  • германия-
  • стока-
  • замяна-
  • конкуренция-
  • търговия

По-дългите срокове за замяна ще се превърнат в стандарт

В Германия най-лесно се заменя закупена стока - 1
Снимка: БТА/ AP

Под натиска на интернет конкуренцията все повече търговци на текстил, магазини за мебели и хранителни продукти предоставят на клиентите си срокове от четири и повече седмици, в които те могат да върнат закупената стока, пише ДПА. 

Вече се срещат дори оферти с неограничен срок за връщане на стоката. При това при пазаруване в магазина всъщност важи правният принцип, че купеното е купено. „Търговците в Германия винаги са били отзивчиви в случаи на замяна. Но поради онлайн търговията натискът да бъдеш любезен към клиентите в тази област допълнително се увеличи значително“, обяснява търговският експерт Мартин Фаснахт от Висшето училище по икономика WHU. 

В крайна сметка в онлайн търговията срок за замяна от 14 дена е нещо естествено предвид законовите изисквания при повечето продукти. Клиентът е свикнал с това, казват от Съюза за търговия в Германия (HDE). В практиката една такава възможност за замяна междувременно „често се счита за нещо нормално и клиентите самоуверено я изискват“. Затова вече много търговци се стремят дори да надминат това изискване.

Така или иначе щедростта на търговците не е съвсем безкористна. Търговският експерт Фаснахт обръща внимание на това, че е и фирмите могат да печелят изцяло от подобни регламенти, целящи удобството на клиентите: „По-дългите срокове за замяна намаляват риска за потребителите и така улесняват вземането на решение за покупка. 

В едно проучване на института „Аленсбах“, изготвено по поръчение на HDE, около 90% от анкетираните са посочили, че са доволни от практиката на търговците на дребно за замяна на закупена стока. Според него най-често се заменят облекла и електротехнически и електронни артикули. Много след тях се нареждали стоки от типа „направи си сам“, мебели и хранителни продукти. Същевременно проучването разкривало ясни разлики в поведението на двата пола. Според него жените се възползват значително по-често от възможността за замяна от мъжете. 

Според Фаснахт тенденцията към срокове за замяна, ориентирани към удобството на клиента, е необратима. Той мисли, че в момента една такава оферта давала на търговеца и шанс да изпъкне пред конкуренцията. „Но в дългосрочен план по-дългите срокове за замяна ще се превърнат в стандарт.“


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА