Френската компания Aéroport de Paris има водеща роля в консорциума ADP/TAV, който е подал една от най-добрите оферти за концесия на летище София. Компанията, базирана в Париж, е с дял от 75% в бизнес обединението, а предложението на консорциума ADP/TAV е изцяло френска оферта.
Това се казва в изявление на Френско-българската търговска и индустриална камара и нейния председател Стефан Делайе, което опровергава появила се в различни медии погрешна информация във връзка с процедурата по отдаване на концесия на летище София.
Основните акционери на ADP са френската държава (50,6%), холандската група Dutch Royal Schiphol Group (8%), както и различни частни индустриални и финансови инвеститори.
TAV е младшият партньор в този консорциум, с едва 25% от акциите, подчертават от камарата, допълвайки, че от юни 2017 г. 46,12% от акциите на TAV са собственост и се контролират от Групата Aéroport de Paris, което я прави част от тази международна група, а не от турска компания.
Председателят на Съвета на директорите на TAV Едуард Аркрайт е заместник-изпълнителен директор на Групата Aéroport de Paris, а другите акционери са предимно международни, уточнява се в декларацията.
От камарата изтъкват, че от април тази година TAV вече не е оператор на летище Истанбул, поради което било неточно представянето на компанията да бъде ограничавано до турския ѝ произход.
Според Френско-българската търговска и индустриална камара би било чудесна възможност за летище София да се присъедини към глобалната мрежа на Групата Aéroport de Paris.
Изборът на този партньор ще бъде чудесен символ за динамиката на френско-българските икономически отношения, които са особено активни в производството на части за авиотранспортния сектор.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Питащ
Коментиран от #3
12:25 11.05.2019
2 Хасан
Коментиран от #4, #11
12:36 11.05.2019
3 гост
До коментар #1 от "Питащ":
Ами разликата е , че французите искат да се развиват на изток и могат да направят София сборна точка за прекачване и презареждане на полетите им от Европа за Близкия Изток и Азия , плюс това се занимават с ремонт и обслужване на самолети , а чисто турска компания първо ще гледа София да не е конкурент на истамбулските летища !12:37 11.05.2019
4 гост
До коментар #2 от "Хасан":
Ще ти се , нали , хахах ??!! Щото "най-голямото" нещо зацикли та края не му се види , хахах !!! Ама първо погледни Варна и Бургас откакто са на концесия колко ПЪТИ са се увеличили полетите !!! Да не стане скоро на султана строежа да стане излишен , хахахха !!! Че и китайците напират за атинското , вай , вай , шейтани , вай !!!!!!12:41 11.05.2019
5 Важното
Коментиран от #7
12:49 11.05.2019
6 Големия Хур
13:21 11.05.2019
7 гост
До коментар #5 от "Важното":
Какво си изградил и развил пък ти бе , гольо ??? 89 година това летище мязаше на селска мера , видял ли си колко МИЛИОНА са само концесионните такси , да не говорим за инвестициите и приходите от данъци върху тях !!! Това с кака ти Курни ли ще го направите , хахахха !!!! Единственото дето можете да "изградите" е масаж с голите си гъзове !!!!Коментиран от #16
13:21 11.05.2019
8 Махайте се!!!
Коментиран от #9
15:06 11.05.2019
9 гост
До коментар #8 от "Махайте се!!!":
Мноооого си прав , кой откъде е !!!! Ти специално на село с козите , даже и това ти е много , щото дишаш въздуха на нормалните хора !!!15:40 11.05.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Реалист
До коментар #2 от "Хасан":
Моля се да вземе концесията някоя друга компания ( не тая с турско участие) и да му развие потенциала. И ТОГАВА ЩЕ СИ ПРЕКРЪСТИТЕ НОВОТО ЛЕТИЩЕ НА ТАШ КАПИЯ... Писах ти и преди - Китай ще е..е мамата на туркя отвсякъде. Пътя на коприната означава че туркя ще остане само зарзаватчийницата на Европа и то само докато Европа го иска. Пусни си в нета силк роуд и се радвай... ОБРАТНОТО БРОЕНЕ ЗА БАШИБОЗУКА ЗАПОЧНА СЕГА!!!Коментиран от #18
21:49 11.05.2019
12 Sultan Selim
Коментиран от #13, #14
21:56 11.05.2019
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Реалист
До коментар #12 от "Sultan Selim":
За износ на млади кадри - говориш за кадъната дето искала да бяга от туркя в Германия доктор да става, нали? Еййййй, много сте елементарни бе - като ви засърби под опашката, все за български …. плачете - да сме гледали България. Ами гледаме си я - ето 10 години не даваме на чебурашките дето са ви съюзници да припарят до управлението. И ваште дпс-ри карат на резерви от накраденото от тройната коалиция. А България ВЕЧЕ Е В ЕВРОПА, ама туркя скоро няма и да стъпи с реджеп начело. че и от НАТО скоро ще ви изритат. Ай, честито на будалите и абдалите - пак за реджеп иведик да гласуват И ЗА ЗЕТ МУ, ИБРИКЧИЯТА22:46 11.05.2019
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Инфантил
До коментар #7 от "гост":
Абе терминал 2 го откриха 2006-та годиниа... пък ти си спомняй какво е било 89-та година. Откриването пък е било 39-та година, сигурно може да ни кажеш и тогава колко зле е било... Има си хора дето си плюят, не се сещат че държават вади пари преди 10-15 години за нещо ... едвам го изплаща ... и сега го подарява на някой ... за него това е повод за гордост. Колко българи управляват немско летище, колко българи управляват френско летище, колко българи управляват анлийско такава - пишеш си колкото да не заспиш. Чуждопоклоничеството стана по-заразно от чумата.20:23 12.05.2019
17 Хаха
09:37 13.05.2019
18 Те затова ли
До коментар #11 от "Реалист":
Ни ограбиха земеделието? Нацвъкаха навсякъде продавачници на стари коли, сега и заводи за коли, замърсяване на територията, за да няма вариант да произвежда зеленчуци и плодове. За да купуваме техните пластмасови домати?Търговско споразумение с ЕС? Много странно, търговията е над всичко, даже и над ЕС.
09:41 13.05.2019
19 Стафан
14:52 13.05.2019