11 Май, 2019 12:13 2 983 19

Френска, а не турска компания е фаворит за летище „София“

  • летище софия

Основните акционери на ADP са френската държава (50,6%), холандската група Dutch Royal Schiphol Group (8%), както и различни частни индустриални и финансови инвеститори

Френска, а не турска компания е фаворит за летище „София“ - 1

Френската компания Aéroport de Paris има водеща роля в консорциума ADP/TAV, който е подал една от най-добрите оферти за концесия на летище София. Компанията, базирана в Париж, е с дял от 75% в бизнес обединението, а предложението на консорциума ADP/TAV е изцяло френска оферта.

Това се казва в изявление на Френско-българската търговска и индустриална камара и нейния председател Стефан Делайе, което опровергава появила се в различни медии погрешна информация във връзка с процедурата по отдаване на концесия на летище София.

Основните акционери на ADP са френската държава (50,6%), холандската група Dutch Royal Schiphol Group (8%), както и различни частни индустриални и финансови инвеститори.

TAV е младшият партньор в този консорциум, с едва 25% от акциите, подчертават от камарата, допълвайки, че от юни 2017 г. 46,12% от акциите на TAV са собственост и се контролират от Групата Aéroport de Paris, което я прави част от тази международна група, а не от турска компания.

Председателят на Съвета на директорите на TAV Едуард Аркрайт е заместник-изпълнителен директор на Групата Aéroport de Paris, а другите акционери са предимно международни, уточнява се в декларацията.

От камарата изтъкват, че от април тази година TAV вече не е оператор на летище Истанбул, поради което било неточно представянето на компанията да бъде ограничавано до турския ѝ произход.

Според Френско-българската търговска и индустриална камара би било чудесна възможност за летище София да се присъедини към глобалната мрежа на Групата Aéroport de Paris.

Изборът на този партньор ще бъде чудесен символ за динамиката на френско-българските икономически отношения, които са особено активни в производството на части за авиотранспортния сектор.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Питащ

    9 12 Отговор
    Каква е разликата...

    Коментиран от #3

  • 2 Хасан

    13 15 Отговор
    И летището ще стане като авиолинии Балкан .

    Коментиран от #4, #11

  • 3 гост

    22 7 Отговор

    До коментар #1 от "Питащ":

    Ами разликата е , че французите искат да се развиват на изток и могат да направят София сборна точка за прекачване и презареждане на полетите им от Европа за Близкия Изток и Азия , плюс това се занимават с ремонт и обслужване на самолети , а чисто турска компания първо ще гледа София да не е конкурент на истамбулските летища !
  • 4 гост

    21 2 Отговор

    До коментар #2 от "Хасан":

    Ще ти се , нали , хахах ??!! Щото "най-голямото" нещо зацикли та края не му се види , хахах !!! Ама първо погледни Варна и Бургас откакто са на концесия колко ПЪТИ са се увеличили полетите !!! Да не стане скоро на султана строежа да стане излишен , хахахха !!! Че и китайците напират за атинското , вай , вай , шейтани , вай !!!!!!
  • 5 Важното

    10 7 Отговор
    Годините на прехода показват, че има едно правило: Важното е да е чужда, за да не може съседа ни драган за му се развива добре бизнеса ! двама се карат - чуждия печели.... та ние я изградихме, платихме и развихме - сега друг ще прибира печалбата от това летище. Мисъл за милиони квадратни метри тераси!

    Коментиран от #7

  • 6 Големия Хур

    15 7 Отговор
    Кака Корни пак пусна поредната фалшива комунистическа новина, пак Турци и бяха в празната глава добре че не каза Пакистанци
  • 7 гост

    13 6 Отговор

    До коментар #5 от "Важното":

    Какво си изградил и развил пък ти бе , гольо ??? 89 година това летище мязаше на селска мера , видял ли си колко МИЛИОНА са само концесионните такси , да не говорим за инвестициите и приходите от данъци върху тях !!! Това с кака ти Курни ли ще го направите , хахахха !!!! Единственото дето можете да "изградите" е масаж с голите си гъзове !!!!

    Коментиран от #16

  • 8 Махайте се!!!

    8 9 Отговор
    Да си вървят във Франция и кой от къде е дошъл. Тук има само една България и тя ще бъде!!! Всичко да се върне на България, и да изгоним всички заедно, всички съсипници и унищожители на България!!!

    Коментиран от #9

  • 9 гост

    8 4 Отговор

    До коментар #8 от "Махайте се!!!":

    Мноооого си прав , кой откъде е !!!! Ти специално на село с козите , даже и това ти е много , щото дишаш въздуха на нормалните хора !!!
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Реалист

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "Хасан":

    Моля се да вземе концесията някоя друга компания ( не тая с турско участие) и да му развие потенциала. И ТОГАВА ЩЕ СИ ПРЕКРЪСТИТЕ НОВОТО ЛЕТИЩЕ НА ТАШ КАПИЯ... Писах ти и преди - Китай ще е..е мамата на туркя отвсякъде. Пътя на коприната означава че туркя ще остане само зарзаватчийницата на Европа и то само докато Европа го иска. Пусни си в нета силк роуд и се радвай... ОБРАТНОТО БРОЕНЕ ЗА БАШИБОЗУКА ЗАПОЧНА СЕГА!!!

    Коментиран от #18

  • 12 Sultan Selim

    2 5 Отговор
    Душманин, гледай българската икономика, не гледай силните държави топ 10 те са оправят, глей нашата паница, китаеца и турчина са справят, а българина ? Износ на млади кадри терминал....

    Коментиран от #13, #14

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Реалист

    6 2 Отговор

    До коментар #12 от "Sultan Selim":

    За износ на млади кадри - говориш за кадъната дето искала да бяга от туркя в Германия доктор да става, нали? Еййййй, много сте елементарни бе - като ви засърби под опашката, все за български …. плачете - да сме гледали България. Ами гледаме си я - ето 10 години не даваме на чебурашките дето са ви съюзници да припарят до управлението. И ваште дпс-ри карат на резерви от накраденото от тройната коалиция. А България ВЕЧЕ Е В ЕВРОПА, ама туркя скоро няма и да стъпи с реджеп начело. че и от НАТО скоро ще ви изритат. Ай, честито на будалите и абдалите - пак за реджеп иведик да гласуват И ЗА ЗЕТ МУ, ИБРИКЧИЯТА
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Инфантил

    0 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Абе терминал 2 го откриха 2006-та годиниа... пък ти си спомняй какво е било 89-та година. Откриването пък е било 39-та година, сигурно може да ни кажеш и тогава колко зле е било... Има си хора дето си плюят, не се сещат че държават вади пари преди 10-15 години за нещо ... едвам го изплаща ... и сега го подарява на някой ... за него това е повод за гордост. Колко българи управляват немско летище, колко българи управляват френско летище, колко българи управляват анлийско такава - пишеш си колкото да не заспиш. Чуждопоклоничеството стана по-заразно от чумата.
  • 17 Хаха

    0 0 Отговор
    Вече ще е по-скъпо да се пътува. Ще се увеличат таксите, билетите. Хм все повече затвор в България. Някой разбра ли защо е необходимо това? Защото държавата е лош стопанин ли?
  • 18 Те затова ли

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Реалист":

    Ни ограбиха земеделието? Нацвъкаха навсякъде продавачници на стари коли, сега и заводи за коли, замърсяване на територията, за да няма вариант да произвежда зеленчуци и плодове. За да купуваме техните пластмасови домати?
    Търговско споразумение с ЕС? Много странно, търговията е над всичко, даже и над ЕС.
  • 19 Стафан

    0 0 Отговор
    Не е хубаво да се дава концесия на летище София. Измамно е да се мисли, че това е полезно за България, това че ще се вземат някакви пари. Съпоставете с концесията на водата в София - поскъпване, поскъпване и няма край. Това ще стане с таксите и услугите на летище София. Нека остане държавна фирмата и да се управлява от Български мениджмънт, имаме вече много хора учили по света, които зная как се управлява една фирма.