Най-голямата австралийска авиокомпания Qantas ще плати 66 млн. USD глоби за измама на потребителите чрез продажба на билети на фиктивни полети и отмяна на полети без своевременно уведомление, съобщиха от Държавната комисия за защита на конкуренцията и правата на потребителите (ДКЗП).
Както се отбелязва в изявление на отдела, авиокомпанията призна вината и се съгласи да плати глоба от 100 милиона австралийски долара (над 66 млн. USD) за нарушаване на националните закони за защита на потребителите. „Qantas също така ще плати около 20 милиона австралийски долара (13,3 млн. USD) на клиенти, закупили билети за полети, които компанията не е планирала да обслужва“, посочва комисията, като отбелязва, че компенсация в размер на 225 до 450 австралийски долара (от 150 USD до 300 USD) ще могат да получат над 86 500 души.
„Поведението на Qantas беше напълно неприемливо и очакваме, че наказанието, ако бъде одобрено от съда, ще послужи като възпиращ фактор за други компании. „Очакваме фирмите, работещи в Австралия, да комуникират директно и честно с клиентите си“, каза председателят на ACCC Джина Кас-Готлиб.
Държавната комисия за защита на конкуренцията и правата на потребителите обвини най-голямата авиокомпания в страната, която представлява около 66% от всички въздушни пътувания в Австралия, в измама на клиенти през август 2023 г. Според регулатора Qantas е продала билети за повече от 8 хиляди полета, планирани за периода от май до юли 2022 г., в рамките на 2 седмици, а в някои случаи и в рамките на 47 дни след отмяната им. Превозвачът също така не е уведомил своевременно пътниците за отмяната на над 10 хиляди полета през този период.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Тъкмо си помислих
Каква изненада…
09:05 06.05.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Бен тен
Продавали са билети за 8 хиляди различни полета, а после отменят 10 хиляди полета.
Е как става това нещо !?!?
07:41 07.05.2024
6 НаШите
14:58 07.05.2024