Негативните тенденции за германската автомобилна индустрия продължават да се запазват. Продажбите на автомобили през първата половина на 2024 г. възлизат на около 269,5 млрд. EUR, което е с 4,7% по-малко в сравнение с първото полугодие на миналата година.
През 2023 г. индустрията отбеляза рекордни продажби от 282,6 млрд. EUR, като основната причина са нарастващите цени. Въпреки спада през първата половина на 2024 г., германският автомобилен сектор остава индустрията с най-висок оборот в страната, като представлява една четвърт (25,2%) от общия промишлен оборот.
Според Федералната статистическа служба (Destatis) спадът в продажбите в автомобилната индустрия е засегнал всички области на производство: продажбите на каросерии и ремаркета са намалели с 11,6%, а автомобилните части и аксесоари, като алтернатори, са намалели с 5%, скоростни кутии и брони - с 0.4%, и в производството на автомобили и автомобилни двигатели - с 4.3%.
Германската автомобилна индустрия генерира по-голямата част от продажбите си от износ: през първата половина на 2024 г. продажбите в чужбина представляват около 70% от общите продажби, възлизащи на около 190 млрд. EUR. Това беше най-високата цифра за последните 15 години.
Броят на изнесените нови автомобили остава практически непроменен спрямо първото полугодие на 2023 г.
През първата половина на 2024 г. приблизително 1,7 милиона превозни средства са били изнесени от Германия на стойност 68,4 млрд. EUR. Това означава, че износът като обем остава почти същият като през първата половина на 2023 г. (-0,3%). През първата половина на 2022 г. са произведени 1,4 милиона превозни средства, оценени на 55,1 млрд. EUR.
От новите автомобили, изнесени от Германия между януари и юни 2024 г., приблизително всеки четвърти (22,7%) е с чисто електрическо задвижване. Електрическите превозни средства са изнесени малко по-малко, отколкото през същия период на миналата година (-2,5%), но над два пъти повече, отколкото през първата половина на 2022 г. (+113,9%).
В края на първото полугодие на 2024 г. около 773 000 души са били заети в автомобилната индустрия (без индустрията на доставчиците). Това е с 0,8% по-малко спрямо края на първото полугодие на 2023 г. За сравнение: през последните 15 години най-голям е броят на заетите в края на първото полугодие на 2019 г. - около 834 000 души.
Това прави германската автомобилна индустрия втората по големина индустрия по заетост след машиностроенето (около 952 000 души).
Припомняме, че Volkswagen (VW), някога символ на следвоенната индустриална мощ на Германия, сега преживява най-трудния момент в историята си, свързан с потенциалното затваряне на заводи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ТаУмВзе
16:52 08.10.2024
2 Чичака
16:55 08.10.2024
3 нормално
16:55 08.10.2024
4 Леля Гошо
Коментиран от #26
17:00 08.10.2024
5 Ауто Билд
17:04 08.10.2024
6 морски
Коментиран от #10
17:05 08.10.2024
7 младежа
17:08 08.10.2024
8 зелен
Коментиран от #24
17:10 08.10.2024
9 Дааа
17:10 08.10.2024
10 горски
До коментар #6 от "морски":
Заплатите не нарастват така бързо както цените, официалната инфлация е лъжа, това удря средната класа, които купуваха Е-класи и БМВ петици. Сега по-скромни покупки или карат старите коли по-дълго преди да скочат за нова17:12 08.10.2024
11 Хасан Хамбург
17:18 08.10.2024
12 Хохо Бохо
17:25 08.10.2024
13 Пазара на коли се задръсти от
За нови електрически автомобили няма място и хората ако похарчат парите за нови автомобили не знаят дали ще ги възстановят защото и другите отрасли на промишлеността са закъсали
Ще минем на хляб и риба
17:27 08.10.2024
14 Пазара е като електричеството
Коментиран от #15
17:37 08.10.2024
15 089954
До коментар #14 от "Пазара е като електричеството":
Прав си ! Затова през соца се правеше планова икономика . Затова обаче трябва акъл . Проучва се какво е необходимо , в какви количества , с какво качество и се прави план за изпълнение .Петилетка му се викаше , 5 годишен план.Винаги имаше за всички .Хората караха нови коли от магазина , да руски , но тогава това се произвеждаше , сега караме тараляснициКоментиран от #17, #18, #20
17:48 08.10.2024
16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Санкциите работят❗ Следващия пакет моля 🤔
18:14 08.10.2024
17 0968
До коментар #15 от "089954":
Това сериозно ли е или тромав опит за шега?18:50 08.10.2024
18 През соца нямаше много МПС
До коментар #15 от "089954":
Защото си живееха кой от къдеСега Европа дава пари за пътища за да им купуваме коли автобуси и камиони и всеки се мести където и когато може и държавата е запустяла само градовете просперират докато има растеж икономиката при една криза ми е бедна фантазията какво ще се случи в България
19:07 08.10.2024
19 Вагин груп
19:24 08.10.2024
20 Психиатър
До коментар #15 от "089954":
Ела мойто момче,аз ще ти помогна.19:26 08.10.2024
21 Ахтунг ахтунг
Отсега нататък се прилагат по-строги правила за гумите, които са необходими за зимни пътни условия: разрешени са само модели, които носят символа „Alpine“.
Зимните гуми се нуждаят от алпийския символ
Гуми, произведени до 2017 г. без символа Alpine, вече не са разрешени
Неправилните гуми при зимни условия струват пари и точки
В Германия се прилага изискването за зимни гуми в зависимост от ситуацията : В случай на „черен лед, хлъзгав сняг, киша, лед или скреж“ се изискват подходящи гуми (раздел 2, параграф 3a StVO). Въпреки това много по-стари зимни и всесезонни гуми без символа Alpine вече не са одобрени за лед и сняг.
От октомври: Гуми само със символ Alpine
Всеки, който е монтирал модели при зимни пътни условия , които имат само маркировка „M+S“ (кал и сняг), трябва да очаква глоба от поне 60 евро. Разрешени са само гуми, които носят - изключително или в допълнение към символа "M+S" - алпийския символ , стилизиран планински връх и снежинка
Зимни гуми: Досега бяха разрешени и гуми M+S
Алпийски символ върху гума
Символът на Alpine за зимни гуми вече е стандарт © ADAC
Досега зимни и всесезонни гуми с маркировка M+S също се приемаха за подходящи за зимата, ако са произведени преди 2018 г. От 1 януари 2018 г. всички новопроизведени всесезонни и зимни гуми трябва да носят символа Alpine, за да бъдат законно признати за зимна употреба.
Промяната в закона, която е в сила от 1 октомври
Коментиран от #22
19:31 08.10.2024
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Зелената диктатура
До коментар #8 от "зелен":
Няма зелена сделка, щом те принуждават да си скрапнеш работеща и покриваща техническите прегледи кола (моят ван 2 пъти на година минава преглед), за да купиш безумно скъпа, бързо чупеща се + скъпи ремонти (един фар е хилядарка, едно огледало 750 еврака!?). Къде е "сделката", щом не питат този, който ще трябва да плаща, иска ли, не иска ли. И, ако беше в цял свят принудата - добре, но само в европа превъртялниците натискат яко да спасяваме планетата, а останалите 8 милиарда в 5 континента, 15 пъти поне размерите на европа, могат да си замърсяват колкото искат и нито емисии, нито нищо. Диктат и терорКоментиран от #25
21:04 08.10.2024
25 Мехурко
До коментар #24 от "Зелената диктатура":
Написах в предишен коментар, че законите и регулациите, затриват Европа и го изтриха ... нима не е така?10:44 09.10.2024
26 Никой
До коментар #4 от "Леля Гошо":
Много си прав,на скоро търсих да купя нов автомобил под 30 000 евро няма,13:45 09.10.2024
27 Този коментар е премахнат от модератор.