„Ние, като контролен орган по Закона за туризма, ще организираме кампании, които ще се свързани с наблюдение и контрол върху качеството на туристическия продукт - това, което се предлага на потребителите в хотелите и заведенията в големите курортни комплекси, а и в по-малките селища.”, коментира Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), пред Радио София по повод планираните проверки във връзка с предстоящия зимен сезон.
„Освен това ние имаме възможност да осъществяваме контрол и върху общата безопасност по отношение на услугите, които се предоставят в зимните курорти, в това число и на ски пистите.”, допълни Маргаритов и припомни, че през изминалия зимен сезон комисията затвори ски писта в Чепеларе поради това, че беше опасна.
Маргаритов подчерта, че приоритетно ще бъдат проверени всички обекти, за които е имало различни мерки и произнасяния, за да се установи премахнати ли са нарушенията и да се прецени дали тези обекти могат да работят или ще останат затворени през новия сезон.
Ръководителят на институцията допълни, че контрол ще бъде осъществяван и по отношение съответствието на предоставяните услуги с категоризацията на обектите. Той посочи, че комисията възнамерява да продължи разяснителната кампания за правата на потребителите при ползването на туристически услуги с оглед на факта, че в приемните по Черноморието през летния сезон туристите са търсили институцията два пъти повече за консултации, отколкото за да подадат жалба или сигнал за конкретно нарушение.
„В европейските държави, въобще в развитите общества хората знаят правата си или, ако не ги знаят, първо се интересуват, а след това съумяват по някакъв начина да си ги отстояват. А оттам нататък вече и самите търговци – върху тях това има дисциплиниращ ефект – биват по-лоялни, по-коректни и контролният орган се намесва тогава, когато действително има някакъв сериозен проблем.”, добави Маргаритов.
В последните седмици КЗП е забранила няколко нелоялни практики, прилагани както при продажби в т.нар. традиционни магазини, така и от онлайн портали.
В резултат от масираните проверки за спазване на забраната за продажба на цигари на ученици в района на училищата значително са намалели случаите, в които такива сделки се реализират. „Статистиката ни показва, че ако в началото на кампанията, констатирахме в около 30% от случаите продажба на цигари на лица под 18-годишна възраст, то сега те са два пъти по-малко.”, посочи Маргаритов и увери, че проверките ще продължат през цялата учебна година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА