Комисията за защита на потребителите (КЗП) приключи с изпълнението на проект по ОПАК, 14-32-22, чиято основна цел е достигната изцяло, съобщиха от комисията. Осигурен е автоматичен обмен на информация и данни. Намалено е времето за предоставяне на административна информационна услуга. Хармонизирана е информационната среда на КЗП за по-добро административно обслужване на гражданите и бизнеса в условията на оперативна съвместимост за помирително производство на КЗП. Осъществяването на проекта е свързано пряко с общата и основните цели на ОПАК и на приоритетна ос 3.
Въвеждането на електронния регистър на юридическите лица, изявили съгласие за участие в помирително производство (алтернативно разрешаване на спор) и търсене на информация он-лайн от потребителите води и до въвеждането на нови работни процеси в КЗП.
Като добра практика ще се ползват резултатите и опита на мрежата на Европейския потребителски център, предоставящи възможности за стимулиране ползването и разрешаване на спорове он-лайн с регистрирани търговци.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА