За трети пореден ден влаковете в цялата страна остават спрени между 8 и 16 часа. Това съобщиха от обединения стачен комитет на КТ "Подкрепа" и КНСБ. Според Петър Бунев, председател на Синдиката на българските железничари към КНСБ на Централна гара в София нито един влак не е потеглил след 08.00 часа
В петък са спрели 213 от общо 261 пътнически влака, сочат данните на синдикатите след края на протеста, който отново продължи от 8 до 16 ч.
Въпреки че от БДЖ заплашиха с още по-големи съкращения в жп сектора и дисциплинарни уволнения, синдикатите са категорични, че ще протестират, докато исканията им не бъдат чути. Ръководството на БДЖ обяви, че ако стачката продължи, това може да стане причина работата си да изгубят не 2000, а 5000 от нейните служители.
От 130 влака по разписание в цялата страна към 10.30 ч., които е трябвало да тръгнат или са били в движение от преди началото на стачката, са спрели 98, 21влака са тръгнали от началната си гара, но не са стигнали да крайната гара, защото по пътя са спрели, съобщиха по обед от стачния комитет.
И малките гари и спирки вече се включват в стачката – Копиловци, Гюешево, Гълъбник, Безмер, Дъбово, Стралджа, Зимница, Забой, Владимир Павлов, Делян, Дякаво.
От Варна първият влак след 8.00 ч. е спрян, а вторият е спрян поради факта, че на гара Гарна Оряховица никакви влакове не минават и цялата гара е задръстена.
Важният ж.п. възел на Тулово не пропуска нито един влак.
Възловите големи гари в София, Мездра, Горна Оряховица, Пловдив, Стара Загора, Русе продължават ефективната стачка и не допускат нито един влак да тръгне, нито пропускат влакове.
Отново бе оказван системен натиск върху стачниците на много места в страната, който бе съпроводен с прилагане на локаут в противоречие със ЗУКТС, алармират синдикатите.
Нарушаваха се нормативните актове на БДЖ, както и правилата за безопасност на движение, като напр.:
Влак 9620 от Варна – превозната бригада е казала, че стачкува, подменена е с друга превозна бригада, но и тя заявява, че стачкува, влакът не заминава.
Направен е опит на гара Батановци от ръководителя на гарата да отнеме мобилния апарат на дежурната служителка, защото е разговаряла по него със своя синдикален лидер и началник гара при положение, че той я е потърсил.
Директорът на Управление движение влакове и гарова дейност е издал след работно време заповед № 372 от 25.11.2011 г. началник гарите да бъдат на работното си място на 26 ноември от 7 до 11 часа и на 27 ноември от 12 до 16 часа, с което се нарушава 24 часовата им почивка.
Обръщаме се към гражданите с препоръка да не ползват услугите на БДЖ между 8.00ч. и 16.00 ч., поради факта, че ръководството на БДЖ в нарушение на закона и на изискванията на безопасност, извършвайки локаут, подменя транспортните бригади с хора неинструктирани, неотпочинали и със служители без нужната квалификация. Това създава опасност от аварии с непредвидими последици, за което стачниците няма да носят отговорност, се казва в съобщение на стачния комитет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бивш железничар
Това е един стар сигнал , предаден лично на Господин Александър Цветков - Министър на транспорта на РБ
Дали фактите отговарят на истината – оставям на читателите да преценят!
Дали е взето отношение по упоменатите злоупотреби – Преценете сами!
Относно : “Процедура по Договаряне с обявление по ЗОП за възлагане на обществена поръчка за услуга – рециклиране на до 30 броя спълни вагони за нуждите на “БДЖ” ЕАД.
Уважаеми Господа ,
Предоставям на вниманието Ви една малка част от извършените от ръководството на БДЖ ЕАД злоупотреби – дотавката на 12 броя , уж рециклирани спални вагона. Който според извършен от мен експертен оглед са “подвижни ковчези” на по над 40 годишна възраст.
На 05.03.2008 година БДЖ ЕАД обява обществената поръчка /Решение №35 / 05.03.2008 година/ , за извършване на УСЛУГА –рециклиране на до 30 броя спални вагони, , произведени от Waggonbau Gorlitz – бивша ГДР през 1980 година.
Недоумение буди факта , че при еднозначно взето решение на съвета на директорите на БДЖ “ .... за провеждане на процедура по договаряне с обявление по реда на ЗОП за услуга - рециклиране на 30 броя спални вагони за нуждите на БДЖ ЕАД” служителите , изработили обявлението за обществена поръчка записват :
- в точка III 1.4. “ ...................
Възможност за предаване на вагони за рециклиране срещу получаване на готови рециклирани вагони и заплащане на разликата в стойноста.”
Без да се уточни по еднозначен начин – какви вагони ще се получават и какви ще се предоставят срещу тях! Кой с какви технически и финкционални характеристики е?
Което автоматично поставя участващите в процедурата в неравнопоставени позиции. И по същество е нарушение на ЗОП, тъй като се нарушава основният принцип – “ПРИ РАВНИ УСЛОВИЯ”
И в конкретния случай “разчиства” пътя на точно един определен участник.
Със Заповед № 234 / 17.04.2008 на Изп.Директор г-н Христо Монов е назначен състава на комисията по Процедурата.
А имено , за Председател на комията е назначена Г-жа Савка Андонова – Ръководител отдел “ДПДИ” при БДЖ ЕАД.
При последвалите заседания на въпросната комисия г-жа Андонова никога не е председателствала работата и. Няма данни тя да е присъствала на никое от заседанията.
Вместо това председателстващ винаги е бил назначения резервен Председател инж.Иван Александров- Директор ТО при БДЖ ЕАД.
Още на второто заседание на комисията / на 23.04.2008 година / е било ясно , че от тримата кандидати , фирма “Arwex” AG не е производственото предприятие , извършващо услугата.
“Arwex” AG не предоставя Декларация от производственото предприятие , извършващо услугата – оригинален документ / или нотариално заверено копие/ , доказващ правото им да предлага и извършва услуги от негово име за 2008 – 2009 година
Фирма “Arwex” AG представя в Документацията си Списък на основните договори – девет на брой /един от който с БДЖ ЕАД/.
Списъка на Договорите не е предоставен на български език с изключение на договора с БДЖ ЕАД. Което е в противоречие с изискванията на Обявлението.
“Arwex” AG не е предоставило референции от никой свои клиент във връзка с така упоменатите Договори. С изключение на БДЖ ЕАД.
По късно / 18.07.2008 година / представителя на “Arwex” AG подава Декларация със списък на основните Договори през последните 3 години , от който е видно , че само в договора с БДЖ става въпрос за вагони /другите договори са за телекомуникационно и GSM – оборудване/.
Видно е, че “Arwex” AG не отговаря на условието - “....Кандидатите следва да имат опит в производството и рециклирането на спални и пътнически вагони”
Поради което , би следвало фирма “Arwex” AG да бъде отстранена още на този начален етап – на второто заседание на комисията!
Под всякаква критика е и комплекноста на придружителната техническа документация , която “Arwex” AG предоставя.
Декларира се собственост върху 30 броя вагони /по списък/ , след което се предоставят на българските експерти други 6 броя вагони.
“Arwex” AG предоставя на всички етапи от процедурата фалшифицирани паспорти на вагони. / Доставените в България 12 броя вагони са записани в оригиналните документи като произведени от O & K Orenstein & Koppel AG – Berlin през 1990 година, при положение , че през 1980 година тази фабрика е спряла дори да ремонтира ЖП-вагони. /
Не само , че не е отстранена , а “Arwex” AG е допусната до следващ етап като единствен кандидат.
И за да се .прикрие факта , че “Arwex” AG не предоставя кавато и да е техническа, експлоатационна документация или друга документация за предлаганите вагони за Германия са командироват двама експерти на БДЖ ЕАД – инж.Ангел Папаличев и инж.Георги Георгиев със задача да “ извършат оглед на предлаганите спални вагони ..... “.
Командировката “за оглед” е много преди юридически да се вземе решение за сключване на договор , точно с “Arwex” AG.
Лицата отиват да извършват оглед без да имат налична каквато и да е конструктивна , технологична , експлотационна или каквато и да е друга систематизирана документация за въпросните изделия. Знаят ли изобщо – какво отиват да гледат?
Кога и как са били “мотивирани” ангажираните служители да извършат този избор – закупуване на точно тези вагони от “Arwex” AG , може само да се гадае.
Резултатът е следния :
- БДЖ се сдоби вместо със съвременно оборудване рециклирани вагони със тотално остарели , прогнили и изживяли времето си “каруци” на по 40 - 45 години. Изхвърлени от Европеиските железници.
- Въпросните “вагони” , никога не са били рециклирани /въпреки представените , категорично фалшифицирани документи/ от “Arwex” AG.
Те най-вероятно са претърпявали някакъв ремонт и преоборудване в течение на времето, но металната конструкция , рамата и основна част от възлите и елементите са си оригиналните морално остаряли и прогнили. Използването на които по-същество предствалява реална заплаха за живота и здравето на пътниците.
- Досега са доставени 12 броя “спални вагони” без каквато и да е конкретна документация – конструктивна и експлоатационна. Без каквито и да е резервни части.
- Вместо резервни части за определен период от време , “специалистите” от БДЖ са се съгласили да се доставят 3 броя „подобни каруци“ за резервни части.
- Видно от непрекъснатите сигнали на експлотационния персонал на БДЖ , вагоните непрекъснато аварират и създават предпоставки за нанасяне на крупни материални щети и взимане на човешки жертви.
БДЖ ЕАД очаква още 18 броя спални вагони по настоящата “сделка”.
Този път те ще дойдат от Франция или Унгария – това май не е ясно още.
Със сигурност в документите им пише , че са произведени през 1973 година , дано и те да не се окажат “по-възрастни”.
Техническите им данни съществено се различават от описаните в договора.
Много хора ще недоумяват , кой “специалист” ги е поръчал с по 18 броя купета и възможно ли е през 2009 година да се пътува в подобна тяснотия.
Тепърва ще се запознаваме и с тяхните конкретни “характерестики”.
Сигурното е, че няма как да ги върнем или рекламираме.
Цяла “сюрия специалисти” се е разписала , че точно такива ни трябват.
А и противно на тежкото си финансово състояние при тази “сделка” БДЖ ЕАД услужливо е превела авансово сумата от 90% от стойноста на договора на Доставчика. Не , че е била задължена да го прави. И при положение , че в Обявлението за обществена поръчка еднозначно е записано – Плащане : разсрочено на 60 равни месечни вноски.
Списък на служителите на Министерство на транспорта и БДЖ ЕАД участвали в Комисията по определяне на изпълнител на на доставката на 30 броя / реално 12 + 3 броя / спълни вагони през 2008 година от фирма Арвекс - Швеицария
1. Инж.Валери Николов – действащ служител на Министерство на транспорта – Н-сектор в ИА „Железопътна администрация“
2. Ваня Флорова – действащ Гл.юристконсул БДЖ-Товарни превози ЕАД
3. Инж.Пламен Стойков – действащ Ръководител сектор в БДЖ ЕАД
4. Инж.Александър Иванов - действащ Ръководител сектор в БДЖ ЕАД
5. Инж.Георги Георгиев – действащ Експерт в отдел“доставка и продажби“ на БДЖ ЕАД
6. Екатерина Стоянова – ръководител отдел „Финансов анализ и планиране“ в БДЖ ЕАД
7. Инж.Иван Александров – бивш Директор „Техническо осигуряване“
Други служители
частвали в огледа на вагони на територията на Германия , Швейцария , Белгия и Франция
при общ брой командировки около 60 - 65 пъти
1. инж.Димитър Стойчков
2. инж.Ангел Папаличев
3. инж.Георги Кечеджиев
4. инж.Борислав Борисов
12:19 26.11.2011