От шведската корпорация SAAB заявиха, че не само могат да спазят срока от 24 месеца за доставка на първите 4 изтребителя Gripen, но машините могат да се включат веднага в „Еър полисинг” (бел. ред. дежурство по охрана на въздушния ни суверинитет, което е ангажимент по линия на членството на страната в НАТО).
Офертата на Швеция включва доставката на 8 изтребителя Gripen C/D. Цената е под тази зададена от България в размер на 1.5 млрд. лв. без ДДС. В средата на седмицата стана ясно, че другият основен конкурент в надпреварата за доставка на изтребители на българските ВВС – „Локхийд Мартин”, няма да успее да достави първите самолети в рамките на 24 месеца подаване на заявката, което е сред основните изисквания на българската страна.
„Швеция и Saab предложиха на България в конкурса за нов боен самолет напълно завършен пакет от изтребителни способности”, каза по време на представяне на възможностите на Gripen Даниел Боестад, вицепрезидент Централна и Източна Европа в Saab Aeronautics.
Шведското предложение също така включва и строителството на два хангара в авиобаза „Граф Игнатиево” за техническо обслужване, които ще са готови да посрещнат първите 4 самолета. Останалите 4 изтребителя Gripen C/D ще бъдат доставени 30 месеца след подписването на договора.
Също така ще бъде изграден и регионален център за поддръжка на самолетите, което ще се реализира в партньорство с българската индустрия. Целта е гарантиране на трансфер на всички технологии – от боядисване на машините до поддръжка на софтуера и електрониката. По този начин ще бъдат създадени и редица работни места.
Боестад припомни, че скандинавската държава е реализирала мащабни инвестиции у нас. Днес в шведски компании в България работят близо 10 000 души. Подписването на договора ще гарантира още инвестиции.
Що се отнася до самата машина, то става дума за модел MS20 на Gripen C/D. Новостите тук са интегриране на свръхмодерните ракетите „въздух-въздух“ за отвъдхоризонтно прицелване (BVRAAM) Meteor. Те дават голямо предимство на пилотите. Към момента Meteor е на въоръжение на борда на Gripen C/D на ВВС на Швеция. Обсегът й е над 100 километра.
Радарът е другото голямо предимство на MS20. Той е от пита PS-05/A Mk 4 и е с напълно нова архитектура и хардуер. Плюсовете му са, че предлага повишена разделителна способност, увеличена далечина на откриване на целите, способност за откриване на цели с малък радарен силует, пасивен режим, работа в интензивна въздушна среда.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 M. A. G. A.
12:07 23.11.2018
2 Gripen E F
12:09 23.11.2018
3 Пешо
12:14 23.11.2018
4 ЪРП
Коментиран от #12
12:19 23.11.2018
5 Бичето
Ще си ги оставя до реакторите....
12:42 23.11.2018
6 албен царев гьовренеца
Коментиран от #17, #21
12:43 23.11.2018
7 Пут.я
Ако се наложи и с ватеняця ще се обличаме и ботушки ще си сложим-само Путя да е доволен.
12:51 23.11.2018
8 no name no face no number
12:53 23.11.2018
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 ТОЧКАТА
14:08 23.11.2018
12 Краварите искат
До коментар #4 от "ЪРП":
много по-висока цена за самолета си, които като модел е стар.14:42 23.11.2018
13 Опссс
И двата са с по един двигател , но F- 16 е масов самолет .
Особенно последният модел е супер , и може да бъде обслужван във всяко летище на натовска държава.
Коментиран от #14, #15, #22
14:46 23.11.2018
14 Русенец
До коментар #13 от "Опссс":
Това да не е такси, че да ходи до всяко летище в натовска държава !?14:54 23.11.2018
15 M. A. G. A.
До коментар #13 от "Опссс":
F-16 block 70 е все така капризен към пистата като всички останали F 16, но освен това е по-бавен от Грипен заради по-голямото челно съпротивление. Има IRIST но е монтиран на подвеска и допълнително увеличава съпротивлението. И най-важното е че Локхит не само че не се ангажират със срока, но и не са съгласни с лизинга. По процедура трябва да отпадне Ф-16 от конкурса.15:41 23.11.2018
16 У лево е Крим
15:54 23.11.2018
17 999
До коментар #6 от "албен царев гьовренеца":
Сърбите получиха Миг не Су- има една известна разлика...15:58 23.11.2018
18 kjl
15:59 23.11.2018
19 Gripen E
Lunch missille testing
16:02 23.11.2018
20 Gripen E F
кой ще победи ф16 срещу Грипен
16:08 23.11.2018
21 Хитър Петър
До коментар #6 от "албен царев гьовренеца":
Едно време като бяхме съюзници на СССР много искахме да придобием Су-27, но мужиците ни отсвириха. Не само нас, всичките си приятели извън СССР отсвириха. Сега на сърбите защо не предложиха Су-35 или поне Су-30, или дори Миг-35, не! Така че не се надявай.Коментиран от #23
16:40 23.11.2018
22 грипен сааб
До коментар #13 от "Опссс":
грипена е по бърз и лети при всекъкви условия16:42 23.11.2018
23 е добре
До коментар #21 от "Хитър Петър":
все едно да искаш болид от ферари ми няма16:45 23.11.2018
24 Да си речем истината в очите
17:00 23.11.2018
25 до хитър петър
17:35 23.11.2018
26 ТОЧКАТА
Коментиран от #28
20:48 23.11.2018
27 herez
21:17 23.11.2018
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Гледайте сега
ГЛЕДАЙТЕ ХУБАВО КАКВО ЩЕ КУПЯТ ПРОДАЖНИТЕ УПРАВЛЯВАЩИ ЗАЩОТО ОТ КОМИСИЯТА НИЩО НЕ ЗАВИСИ
ПОСЛЕ НА СТРАШНИЯ СЪД ДА ЗНАЕМЕМ КОЙ ДА
БЕСИМ, УСПЕХ,
11:34 24.11.2018
30 Иван
Един пише за Су-29 друг за Миг35......
Повчето псуват ф-16 само защото е американски а те по някава причина не обичат “краварите“....тъпотия до шия....
16:38 24.11.2018
31 BG citizen
08:14 26.11.2018
32 П П
Напр. Д-р. Ав. Инж. Президента.
От какво зависи разхода на гориво на един такъв двигател като на тези самолети? За да видим кой какво ще харчи. Защото тук е като в къщи - папка се всеки ден поне по 3пъти, нали така?
Колко струва и как ще се променя в годините цената на 1 лет.час?
Съвместимостта с флота има ли я - ако да кой от двата колко?
......................
За да видим накрая всички че Грипен е единственото решение за нас. Даже не е необходимо да гледаме кои вече са го взели, та и забравили за дилемата.
Финалния въпрос:
Частичната съвместимост на ф16 из някои страни на НАТО прави ли го по-съвместим с остатъците от Българските ВВС?
За кой ли път ще се убедим как вони от нас извън пределите на страната ни...
13:54 27.11.2018
33 Този коментар е премахнат от модератор.