България е поставена под мониторинг по „Зелена карта“ на автомобилните застраховки от тази седмица, заради влошаването на ликвидността и платежоспособността на сектора. Това съобщиха за ФАКТИ източници.
В сряда отправихме запитване към Асоциацията на българските застрахователи. Оттам ни отговориха да питаме Националното бюро за Зелена карта. От последната институция вече над 24 часа запазват мълчание.
Мониторингът е наложен на 1 декември. В писмо от Съвета на Бюрата, подписано от генералния секретар Грит Флоре, е изпратено на 7 декември. То е получено в България на 10 декември.
Санкцията е наложена от Съвета на бюрата "Зелена карта" заради неплащане на щети от катастрофи с български автомобили в чужбина. На този етап страната остава в гаранционната схема и проблемът няма да засегне водачите, които пътуват зад граница.
Националното бюро „Зелена карта“
трябва да внесе гаранция от 20 млн. евро до 31 март 2019 г.
Ситуацията на застрахователния пазар създава висок риск за негативно развитие (фалити) в кратко до средносрочен период. Националното ни бюро е длъжно да внесе гаранция във възможно най-кратки срокове, но не по-късно от 31 март 2019, както и да сключи презастрахователен договор. Чиято стойност се оценява на около 20 млн. евро.
Все още не е ясно дали тези нови мерки няма да доведат ново повишаване на цената на задължителната застраховка "Гражданска отговорност".
Освен това Националното ни бюро трябва
да предоставя месечен отчет за напредъка по създаването на посочените по-горе финансови гаранции,
както и да продължи да предоставя месечните финансови отчети на Комитета за наблюдение и всяка друга информация, която Комитетът може да изисква междувременно, се посочва в писмото на Грит Флоре до българските му колеги.
Грит Флоре посочва, че решението за налагане на мониторинг на България е взето в интерес на системата „Зелена карта“ и на Национално бюро на българските автомобилни застрахователи. Оставаме на ваше разположение за евентуално сътрудничество, което може да ви бъде необходимо при изпълнение на решението, завършва Грит Флоре.
Няколко въпроса от Владислав Панев:
1. Застрахователният надзор няма избран ръководител от 4 месеца след оставката на Ралица Агайн, а Карина Караиванова заминава за Лондон от 1 март (месец преди изтичането на поставения срок). Две от петте ръководни места в КФН са вакантни и никой не се трогва. Имат ли акъл управляващите да оставят сектора без контрол точно в този момент, когато бомбата ще избухне в лицето ни?
2. Вярно ли е, че шефовете на КФН са заплашвани от поднадзорно лице с протести, компромати и какво ли не още, за да не си вършат работата.
3. Вярно ли е, че "едър застраховател" не е платил гаранция към международното бюро от 5 млн. евро и заради тях сега ще страда целият сектор?
4. И не е ли крайно време читавите компании в сектора (каквито са повечето) да помогнат за изчистване от гнилите ябълки, за да излезем от ситуацията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Т.о.ш.и.б.и.я.н
Коментиран от #2
12:26 12.12.2018
2 Гост
До коментар #1 от "Т.о.ш.и.б.и.я.н":
Абе, щеше да е смешно, ако не беше тъжно! Това е показателно за хаосът в държавата ни! Никой, за нищо не се интересува, с изключение на собственото му благополучие!Коментиран от #20, #26, #27
12:32 12.12.2018
3 Хахаха
Там са застраховани почти всички международни превозвачи на товари и пътници.
Сега се опитват цялата тежест да ни прехвърлят с тази система бонус-малус.
Предвестника на бурята беше банкрута на Олимпик (не случайно ползвам този термин, защото е деяние наказуемо по НК).
Оставката на Агаин - лице на мафията, а сега и на председателя на КФН идва да рече, че двете наистина са усетили, че ако не изпълнят поръчката на мафията, ще ги убият.
Точно и затова подадоха оставки.
Очаквам и останалите от КФН да подадат оставки.
Менда Стоянова е взела едни пари от хора дето ако не изпълниш обещанието ..., но и тя вижда зор.
За мен Менда е ходещ мъртвец но сама се натресе на мафията.
Коментиран от #5, #12, #38
12:35 12.12.2018
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Колю
Коментиран от #8
12:41 12.12.2018
7 Гнида
12:47 12.12.2018
8 Хахах
До коментар #6 от "Колю":
Точно !Застрахователите пропускат, че като ми вдигнат ГО до безобразие, аз ще спра да правя Каско.
Но тогава, при удар... ремонтирам си колата за моя сметка, където пожелая и то качествен ремонт, и дело срещу застрахователя за заплащане на разходите. Готин адвокатски хонорар и така.
Те си мислят, че събраните пари от ГО ще лапнат като печалба, а ма много са се излъгали.
Освен това ГО стане ли над 400 лева, става интересна за големите акули в застраховането, дето нашите тука не са и Цаца пред тях.
12:49 12.12.2018
9 Хахах
До коментар #5 от "ха ха":
Ще ги поеме държавата, все пак е депутат, шеф на бюджетната комисия.Не искам да съм лош пророк, но ще има държавно погребение.
12:51 12.12.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Гост
До коментар #3 от "Хахаха":
Лев инс и ДаллБогг бяха дружествата. Откакто въведоха зелената карта заваляха претенции от чужбина в евро и то в пъти повече отколкото е една претенция тук. Колкото и да подскачате и да псувате държавата, реалността е че имаме много евтина ГО. При румънците ГО е в пъти повече и те с подставени лица регистрират автомобилите си тук, после с българските рег. номера правят зулуми по Европа и щетите се налага да ги плаша БГ застрахователя. Има случаи чак от Италия се регистрират тук за евтиния. Отделно, "културните" западноевропейци ни правят схеми, за да плащаме много повече отколкото е една щета и т.н. Бил съм в зелена карта. Така че - има и друга страна на монетата. Лев инс и ДаллБогг се опитаха да се борят и да не плащат и това е резултата - мониторинг и парична гаранция. Сега батките ще трябва да плащат. А другите батки - Олимпик - прибраха парите и айде. Нищо ново.Коментиран от #19, #34
13:17 12.12.2018
13 Plovdiv
Коментиран от #15, #36
13:17 12.12.2018
14 Сатаната
13:23 12.12.2018
15 Гост
До коментар #13 от "Plovdiv":
Грешал си. По времето на Костов къде си бил? Около тепетата ли са последните оцелели сдс-ари?13:24 12.12.2018
16 Манивелата
13:31 12.12.2018
17 патриот
13:35 12.12.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Миризлив Пор
До коментар #12 от "Гост":
Проблемите ги има и тук. Със това, че започнаха да плащат мизерни суми и да заплашват със съд който не му хареса обезщетението то тези които имаха възможност започнаха да търсят "правна помощ". Със времето дадени адвокатски кантори и асоциации "намериха на хляба мекото" и се специализираха в издирване на пострадали и тормоз на застрахователи. Всеки който са се отнесли с него като с парцал в някой лъскав офис с кеф подписва че нищо няма да получи само някой да отмъсти за неговото унижение. В един момент се оказа, че съда не си поплюва и кой не е завел дело срещу застраховател той не е спечелил, и така разходите по застраховки скочиха в пъти. Доста дълъг ще е периода да се научат, че ако плащат достойно, никой няма да се занимава с адвокати и дела от по няколко години а ще си взема парите и ще страда тихо. В този период някои от тях ще фалират поради сериозните разходи по делата.Коментиран от #21
13:37 12.12.2018
20 Bubbles
До коментар #2 от "Гост":
И никой не е отговорен...13:46 12.12.2018
21 Гост
До коментар #19 от "Миризлив Пор":
Да де, но тук говорим за зелена карта - претенциите от чужбина. Там играта е малко по-друга. Според правилника на зелена карта - след някакъв срок за възражение срещу измама или нещо такова, се плаща. Нашите се опитаха да бавят и точат нещата и - мониторинг + гаранция.Коментиран от #25
13:49 12.12.2018
22 притеснен
13:59 12.12.2018
23 Тодоров
14:02 12.12.2018
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Гост
До коментар #21 от "Гост":
Не си съвсем прав! Първо плащаш, а после задействаш процедура по възстановяване на парите, ако докажеш измамата в съда! Нашите застрахователи се опитаха да действат като в БГ, да отказват или бавят плащането поради подозрения /къде основателни, къде не толкова/ в измама, но това пред европейците не върви! И така се стигна до тук. А са основно тези компании /Лев Инс, Бул Инс и Даб Бог/, т.к. те имат най-голям пазарен дял в гражданската отговорност, съответно най-голям брой искове към тях. Другите компании и те не са цъфнали и вързали, но поради по-малкият брой искове се справят. А в чужбина исковете са огромни!Коментиран от #41
14:08 12.12.2018
26 Грую
До коментар #2 от "Гост":
Разбираемо е. Ако се погледнеш отстрани ще видиш, че теб също те интересува само собственото ти благополучие. За тази цел обаче има един принцип, който се нарича "Морков и тояга" и той следва да се прилага просто - ако твоят интерес съвпада с обществения - морков - работи, ако не съвпада с обществения и работиш по въпроса - тояга. Само дето в България този принцип се прилага по правилото - "За едни т.е. нашите само моркови, а за другите само тоягата" , а когато морковите се наричат "еврофондове", а тоягите "демагогия", принципът се нарича "политика".Коментиран от #32
14:17 12.12.2018
27 Т.о.ш.и.б.и.я.н
До коментар #2 от "Гост":
Само тиквата мисли за нас ка да ни умори сички възможно наи бърже14:20 12.12.2018
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 4413
14:21 12.12.2018
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Луд
14:31 12.12.2018
32 Гост
До коментар #26 от "Грую":
Прав си! Приемам забележката!14:33 12.12.2018
33 ЗАСТРАХОВКАТА
Менда-Малуса,Хонорис, Доктор, Кауза, Бул инската,Де-пу-тка от ГЕРБ,Пловдивски политически резил,и данъчна чума, ми изплуват, мигновено, едни рушвети .
Това, сътворение на сбъркана туршия, от кисело зеле и"Мис Свят",
ми напомня на същество ,което отдавна е продало съвестта си на дявола....
14:44 12.12.2018
34 Валери
До коментар #12 от "Гост":
Само пропусна да добавиш колко добре се живее тук и, че тия фирми нямат нищо общо с ГЕРБ и лица свързани с ГЕРБ.Коментиран от #42
14:49 12.12.2018
35 Хахаха
Икономика на престъплението..... Та той в таз дисциплина си е баш академик, но това е позор за ПУ, че има подобен преподавател
14:52 12.12.2018
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Хасан
14:53 12.12.2018
38 Знаещ
До коментар #3 от "Хахаха":
Нещо не си наясно но се опитваш да бълваше фалшиви новини.Коментиран от #39
14:56 12.12.2018
39 Хахаха
До коментар #38 от "Знаещ":
Мммдааа от написаното следва да ти вярвам, щото аргументи няма в поста!!! Цялата хава отива на несъстоятелност, но по-скоро към банкрут, за което се полагат годинки затвор.(ползването на застраховките, като прасе касичка, досущ като КТБ)ЕЦБ идва, като товарен влак … каквото и да реши Мента и дупетатите, истината при одитите на избраните банки и застрахователи ще лъснат … а тя е както едно цигане каза "КражБа бате и те т'ва е." Само че одита ще е публичен и няма как да се скриете. Отивайте при братя Бегали, щото Цацаров скоро ще бъде намагнитен, и зер ще трябва да спасява кожа, сланини и т.н., та ще ви даде курбан.
15:04 12.12.2018
40 choko
15:12 12.12.2018
41 Миризлив Пор
До коментар #25 от "Гост":
Навсякъде са се научили да плащат, защото съдебната им система работи и няма къде да бягаш и шикалкавиш като тук - дори и осъден можеш да плащаш колкото да покриваш лихвите и никой да не те закача. Ако не те мързи погледни как "лекуват" некоректни платци, "челен опит" от Варна "адвокат тормози Енерго-Про" (има гугъл за целта питай ще пусна линк) ако мислиш че той е "мозъка" на схемата със цесиите (разбиване на дълга на няколко по-малки) и хонорар за всяко парче по отделно жестоко се лъжеш, просто схемата е копирана от "упадъчния западен капитализъм". Просто с подобни абсолютно законни схеми исковете набъбват няколко пъти заради хонорари и за това "там" плащат на време а нашенци са се натресли сериозно в такива схеми. Лошото е, че слагат и адвокатските хонорари в плащанията а това си е чиста загуба на фирмата.15:15 12.12.2018
42 Факт
До коментар #34 от "Валери":
Нема такива фирми!?15:53 12.12.2018
43 Зайко Байко многознайко
16:24 12.12.2018
44 Зайко Байко многознайко
16:27 12.12.2018
45 Просто е ама не е за всеки
Коментиран от #50
16:27 12.12.2018
46 РЕАЛИСТ
Коментиран от #52
16:37 12.12.2018
47 ЪКИ
Коментиран от #49
16:41 12.12.2018
48 кака КУРнелия
колата не е виновна кой как я управлява за да е тя обект на застраховане !
кого съдят - пистолетът или стрелецът - същата работа !
16:48 12.12.2018
49 Гост
До коментар #47 от "ЪКИ":
Не ще да си много умен! Нали тези щети ще се плащат от джоба на всеки един от нас бе, умник! Застрахователя е лесен - не му излизат сметките, вдига цената и готово! Кой я плаща тази цена - ние! Всъщност и сега ние я плащаме...17:02 12.12.2018
50 Гост
До коментар #45 от "Просто е ама не е за всеки":
Не става! Ако беше се информирал, нямаше да задаваш тъпи въпроси! Първо, такъв е законът - гражданската отговорност важи за всички страни членки на Международно бюро "Зелена карта" и не може да се начислява допълнителна сума за това! Второ, ако се приеме предложението ти, всеки едни автомобил ще подлежи на граничен контрол за валидна застраховка "гражданска отговорност" и по-конкретно "зелена карта". Ти представяш ли си какво ще стане по границите ни?! А всички се стремим към премахване на граничният контрол, поне в рамките на ЕС!17:07 12.12.2018
51 GHOST 1
17:15 12.12.2018
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Махат
18:27 12.12.2018
54 Чочо
18:28 12.12.2018
55 Лазар
Коментиран от #56
18:28 12.12.2018
56 дресиор на слонове
До коментар #55 от "Лазар":
по скоро за гастьрбаитерите дето ходят по често на почифка до остроя Тасос и лезбос до гьрция и после с ферибот до островите за сметка на данакоплатците19:01 12.12.2018
57 никси
19:06 12.12.2018
58 Ники
19:16 12.12.2018
59 иванов
19:16 12.12.2018
60 Uflaf
19:56 12.12.2018
61 злобен
21:07 12.12.2018
62 vasik atanasova
караш не караш колата
плащаш си гражданската
може и на трупчета да ти стои колата
иначе от кат идвали и ти сваляли номерата
това правителство ни разсипа
Коментиран от #63
21:55 12.12.2018
63 Миризлив Пор
До коментар #62 от "vasik atanasova":
От доста време е това, по спомени 3 месеца ако нямаш ГО и ти се сваля колата от учет т.е. има номера НО "не е регистрирана по надлежния ред" т.е. номера и талони не важат. Големи бяха споровете след това ако си платиш ГО-то дали автоматично ти се връща регистрацията, честно казано не знам как се регистрира на ново. По тази точка много коли "отпаднаха от регистрите на КАТ".08:52 13.12.2018
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Като гост
21:38 20.12.2018