Българското бюро “Зелена карта” е направило опит да разсрочи задълженията ни по пътни произшествия в чужбина, причинени от коли с наши номера, съобщи в. „24 часа”.
Шестима души - представители на бюрото, на Асоциацията на застрахователите и на компании, продаващи автомобилни застраховки, тези дни са пътували до Брюксел, където е седалището на международното бюро “Зелена карта”. Там били приети от председателя Жан Зенерс. Отговорът, който получили, засега не бил обнадеждаващ - той ги уведомил, че разсрочване на дългове е в разрез с правилата. Все пак Зенерс обещал да запознае управителния съвет с българското предложение. България трябва да реши проблема с мониторинга над бюрото до март. Ако това не се случи, наложената мярка може да застраши влизането ни в Шенген и по суша.
Заради дълговете на родни застрахователи от края на миналата година нашето бюро е поставено под наблюдение, а председателят му Орлин Пенев подаде оставка и все още няма избран наследник.
Припомняме, че мониторингът беше наложен на 1 декември. В писмо от Съвета на Бюрата, подписано от генералния секретар Грит Флоре, е изпратено на 7 декември. То е получено в България на 10 декември.
Санкцията е наложена от Съвета на бюрата "Зелена карта" заради неплащане на щети от катастрофи с български автомобили в чужбина. На този етап страната остава в гаранционната схема и проблемът няма да засегне водачите, които пътуват зад граница.
Националното бюро „Зелена карта“
трябва да внесе гаранция от 20 млн. евро до 31 март 2019 г.
Ситуацията на застрахователния пазар създава висок риск за негативно развитие (фалити) в кратко до средносрочен период. Националното ни бюро е длъжно да внесе гаранция във възможно най-кратки срокове, но не по-късно от 31 март 2019, както и да сключи презастрахователен договор. Чиято стойност се оценява на около 20 млн. евро.
Все още не е ясно дали тези нови мерки няма да доведат ново повишаване на цената на задължителната застраховка "Гражданска отговорност".
Освен това Националното ни бюро трябва
да предоставя месечен отчет за напредъка по създаването на посочените по-горе финансови гаранции,
както и да продължи да предоставя месечните финансови отчети на Комитета за наблюдение и всяка друга информация, която Комитетът може да изисква междувременно, се посочва в писмото на Грит Флоре до българските му колеги.
Грит Флоре посочва, че решението за налагане на мониторинг на България е взето в интерес на системата „Зелена карта“ и на Национално бюро на българските автомобилни застрахователи. Оставаме на ваше разположение за евентуално сътрудничество, което може да ви бъде необходимо при изпълнение на решението, завършва Грит Флоре.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миризлив пор
Коментиран от #9
08:40 07.02.2019
2 Кольо Дапа
08:40 07.02.2019
3 Безкрайно скъпи 3 мандата
08:42 07.02.2019
4 Дедо ви
08:46 07.02.2019
5 Биоробот
08:50 07.02.2019
6 НЕПЛАЩАМ ПОВЕЧЕ
09:01 07.02.2019
7 Русуфил
09:11 07.02.2019
8 Лойдс
09:12 07.02.2019
9 Народа ПРОСТ
До коментар #1 от "Миризлив пор":
Пак си мълчи !!! Тези бандити наречени застрахователи трябва да бъдат пребити с камъни !!@09:45 07.02.2019
10 Тони
Коментиран от #12
09:58 07.02.2019
11 незнайко
10:01 07.02.2019
12 Бай Миле
До коментар #10 от "Тони":
"Зелена карта" не е добавка към ГО. Тя си влиза автоматично, тъй като сме в ЕС и ЕИО. Това са правила на Брюксел. Но от гледна точка на справедливост си прав.Коментиран от #15
10:09 07.02.2019
13 Мишо Бирата
10:12 07.02.2019
14 МАФИЯ
10:32 07.02.2019
15 Тони
До коментар #12 от "Бай Миле":
В много голяма грешка си! Знаеш ли, че Зелената карта покрива държави като Мароко, Азербайджан, Израел, Македония и т.н. Точно покритието за тези държави се заплащане най-скъпо преди да стане задължително незачертаването им. Реалната цена на ГО за България трябва да е около 150 лв, който иска допълнително покритие за държави от ЗК да плаща 150 лв. още и това е.Коментиран от #16
10:46 07.02.2019
16 Гост
До коментар #15 от "Тони":
Не разбираш какво ти казва човека: Зелената карта е безплатна и ЗАДЪЛЖИТЕЛНА към застраховка гражданска отговорност основно заради ЕС и желанието ни да влизаме в Шенген. За да са изпълнени тези условия, трябва двете да вървят заедно и да е ясно, че покритието на ГО в българия е не по-малко от 80% от регистрираните автомобили. Затова беше и тази мярка със служебната депегистрация. В противен случай, ще гледаме Шенген през крив макарон, отделно, на границите на всяка една държава, за автомобил с българска регистрация ще бъде въведен контрол за валидност на застраховка ГО. Нещата не са никак прости и не може да се отдели ГО от Зелена карта. Двете вървят и ЩЕ вървят заедно. Това трябва да е ясно на всички, независимоКоментиран от #17
11:24 07.02.2019
17 Миризлив пор
До коментар #16 от "Гост":
Много си прав, това са регулациите. Проблема е, че нашенските фирми са научени да не плащат и да работят с автомобили на над 15 години а часовите ставки за ремонт и боя да са смешни. Отделно малко хора си позволяват да ги съдят. С други думи кога стане беля навън се започне протакане а там като не си платиш или не е достатъчно отиваш на съд и плащаш и делото. Реално с хитруването и неплащането се плаща 2-но. Само защо управляващите не започнат със санкциите към тези фирми не знам.Коментиран от #18
11:48 07.02.2019
18 Гост
До коментар #17 от "Миризлив пор":
Именно! Точно така е! А регулаторният орган /КФН/ мълчи, защото изпълнява политически поръчки. А докато политиката се меси в бизнеса - ще плащаме всички за скудоумщината на управляващите!11:56 07.02.2019
19 Тихомир Тодоров
Коментиран от #20, #21
17:02 07.02.2019
20 Kuzmanovv
До коментар #19 от "Тихомир Тодоров":
Ако е лесно и просто в България няма да е интересно❗ Тука трябва много администрация 🛂 🛃, много 📝, много 💲иначе няма да ни е спокойно 😀.17:19 07.02.2019
21 Гост
До коментар #19 от "Тихомир Тодоров":
Коя е тази държава? Любопитно ми е... Има ли ограничение в това кой ще управлява този автомобил?19:09 07.02.2019
22 gnida
19:12 09.02.2019
23 1944
21:00 09.02.2019