"В студените дни разчитаме на съзнанието на гражданите да се присъединят към нашите усилия - вместо личните автомобили да ползваме градски транспорт. Градският ни транспорт е вече с над 90% сменен парк, с висок брой електроавтомобили, с 52 километра метро“. Това каза председателят на Комисията по екология в Столичната община Лорита Радева в предаването „Преди всички“, съобщава БНР.
Снижава се диапазонът за въвеждане на мярката зелен билет, която предизвиква голям интерес, уточни Радева. Това означава, че тази мярка ще се въвежда по-често. Столичният общински съвет ще реши днес дали мярката „Зелен билет“ да бъде въвеждана при отчитане на фини прахови частици над 150 микрограма от две станции, а не както досега - на 200 мигрограма.
Осредняването вече ще се прави от 16 часа на предходния ден до 16 часа на деня, предхождащ въвеждането на зеления билет, поясни Лорита Радева. Така Центърът за градска мобилност ще разполага с 8 часа от 16 до 0 часа да организира безплатното паркиране в системите на буферните паркинги. „А хората да знаят, че на следващия ден, излизайки, ще се возят със зелен билет или ще могат да ползват буферните паркинги.“
Финансирането да се насочи не толкова към транспорта, колкото към битовото отопление, препоръчват от „Грийнпийс“ – България като мярка за справяне с проблема мръсен въздух. Аргументът: транспортът има по-малък дял като принос към замърсяването от битовото отопление.
Координаторът на кампании „Грийнпийс“ у нас Меглена Антонова подчерта, че програмата за замяна на уредите за отопление трябва да се надгради и да има възможност за използване на източници без горене. За момента няма по-иновативни предложения за отопление, посочи тя. От екоорганизацията призовават да се търсят по-иновативни технологии от изгарянето на отпадъци например.
Още от 2012 година се обновяват сградите общинска собственост и там горивните инсталации се подменят с по-екологични, обясни Лорита Радева. В момента се изпълнява проект за реновиране на 26 сгради на училища и детски градини и там ще бъдат монтирани слънчеви панели.
Освен изгорелите газове, замърсяването от транспорта идва и от ресуспендираната прах от движението и калните точки – паркиране в затревени площи и строителство, допълни Радева.
Работна група ще предложи създаването зони с ниски емисии от транспортно замърсяване. Това касае автомобилите, които са с по-нисък екологичен клас.
„И в определени дни, когато нивата на замърсяване на въздуха са високи, нашата амбиция е да създадем зони, в които навлизането да е ограничено само за автомобили с висок екологичен клас и ниско замърсяване от своето придвижване“, отбеляза председателят на екокомисията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тиквата
Коментиран от #5
12:51 17.12.2020
2 честен ционист
12:51 17.12.2020
3 Рико
12:53 17.12.2020
4 минувач
13:01 17.12.2020
5 асад123
До коментар #1 от "Тиквата":
А не е ли дискриминация, да ми се налага да дишам на поредния селтак дъртата бангия с изрязани катализатори?Коментиран от #11, #20, #21
13:03 17.12.2020
6 Бай Ганю обича Азия...
13:08 17.12.2020
7 Причината е песъка де меткат
13:09 17.12.2020
8 Дискриминацията
Коментиран от #10, #18
13:10 17.12.2020
9 У едни джендърски държави...
Коментиран от #17
13:11 17.12.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Мирослав
До коментар #5 от "асад123":
С това предложение няма да спрат бангиите с изрязани катализатори. Ако колата ти е дизел от висок клас, но със свалени катализатор и DPF, общината ще го пуска да се движи, защото гледа само първото. Ако обаче караш кола с по-нисък екологичен клас, но на газ и с работещ катализатор, т.е. замърсяваща в пъти по-малко, общината ще те спре пак защото гледа само еколкогичния клас и то на книга. Т.е. това е отново замитане на проблема.Коментиран от #26
13:16 17.12.2020
12 Иванчо
13:25 17.12.2020
13 Салито
13:27 17.12.2020
14 гост
13:40 17.12.2020
15 Васил
Коментиран от #22
14:31 17.12.2020
16 Баро
14:47 17.12.2020
17 А Богатите селяни
До коментар #9 от "У едни джендърски държави...":
като тебе трябва да стават и да лягат с мисълта че са на гости14:51 17.12.2020
18 Не се коси
До коментар #8 от "Дискриминацията":
Накрая Някой ще изгори А може и да са доста повече от един14:54 17.12.2020
19 Васил
14:57 17.12.2020
20 селтаци те
До коментар #5 от "асад123":
са с новите коли и живеят в ново строителство защото са продали нивите и имат пари14:58 17.12.2020
21 София е кочина
До коментар #5 от "асад123":
ама си е моята кочина А на тебе като не ти харесва Марш обратно на село там ще ти я екстра ще ти мириша на кравешката тафта и овнешки дарадонки и на курешки също15:03 17.12.2020
22 Баро
До коментар #15 от "Васил":
Изобщо не е заблудена само се прави Понеже няма пари за измиване на улиците защото ги е откраднала Я виж какво става в Младост махнаха неудобната пречка Иванчева защото беше стопирала строежите и гледай сега как кипи и ври строителството Ей само боклуци управляват тая държава как по един не се намери да му кажа евала човек15:13 17.12.2020
23 трепане трябва
15:41 17.12.2020
24 Аз40
16:49 17.12.2020
25 Сопата
Метана е вреден за атмосферата и когато колата го изгаря не само, че не замърсява ами пречиства.
В Германия има субсидии за колите на метан и газ. Тука само щавене!
Фандъчето обаче като е проста Самоковска пу...
18:41 17.12.2020
26 асад123
До коментар #11 от "Мирослав":
С новите промени при минаване на ГТП, ако ще да е 2021 този дизел, ако са махнати катализатори и ДПФ няма да може да мине преглед. А колите на газ ще се замерват и на газ, но пак, няма катализатор, няма ГТП13:17 18.12.2020