Поискахме да бъде изработен механизъм за компенсации – разликата межда цената, която е определена от КЕВР, и цената, която плащаме за газ, да бъде поета от държавата. Върху това се работи много интензивно в Столична община и в правителството. Това заяви в ефира на "Още от деня" по БНТ изпълнителният директор на "Топлофикация-София" инж. Александър Александров.
,,Нито "Булгаргаз", нито "Топлофикация" сме обичайни търговски дружества. Ние сме и търговско, но и социално дружество, което определя битието на 1,5 млн. граждани на София'', допълни той.
По думите му разплащането с "Булгаргаз" може да се случи само с помощта на държавата.
Ходовете на "Топлофикация-София" са изключително ограничени, защото ние работим в регулиран режим, тъй като цените на парното се определят от КЕВР, обясни Александров.
Той посочи, че 60% от разходите на топлинното дружество отиват за природен газ, 37% за въглеродни емисии и 3% за заплати и текущи разходи.
,,Двата разхода за природния газ и въглеродните емисии не могат да бъдат контролирани от "Топлофикация", подчерта Александров.
Според него "никой не може да си представи София да остане без парно през зимата, защото това би било краят на енергетиката в България".
Ние произвеждаме два гигавата топлинна енергия. Никой не може да си позволи да спре "Топлофикация" или "Топлофикация" да спре да работи, защото това би било апокалипсис, завърши Александър Александров.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 az #Изчегъртване!
Коментиран от #63
19:20 15.10.2021
2 КОТарАК
Коментиран от #8, #35, #38
19:21 15.10.2021
3 софето
19:21 15.10.2021
4 Пародия
19:22 15.10.2021
5 сила
19:22 15.10.2021
6 селтак
19:23 15.10.2021
7 Закривай
19:24 15.10.2021
8 az #Изчегъртване!
До коментар #2 от "КОТарАК":
Парно в София има много преди 50г. Проблемът е, че тогава функциите му бяха да осигорява топлоенергия, а през последните 30г. от съществуването му, основната му функция е да се използва като инструмент за кражба на обществен финансов ресурс в частен интерес...Коментиран от #10
19:25 15.10.2021
9 Останалата България ,извън змиярника....
19:26 15.10.2021
10 КОТарАК
До коментар #8 от "az #Изчегъртване!":
написал съм образно...писна ми да слушам за столичани , дето не са изкарали и един лев като производители , а разсипаха цяла държава. те всъщност кореняците са малкоКоментиран от #21
19:28 15.10.2021
11 Последния Софиянец
19:29 15.10.2021
12 Гост
19:30 15.10.2021
13 пешо
а нещо друго, на клечка, не искате ли!
защо аз трябва да плащам по няколкостотин лева за отопление на къщата ми всеки месец, а ония в повече да бъдат субсидирани?
откъде накъде!
19:30 15.10.2021
14 Оптимист
19:30 15.10.2021
15 оня с коня
19:31 15.10.2021
16 Нашия
19:31 15.10.2021
17 Хидродинамик математик дифузионнист
19:32 15.10.2021
18 Омерзен
19:32 15.10.2021
19 БазаДанни
Стомана фалира и я продадоха, но явно е много добър в това което прави, защото има нова къща в Бояна за 1 600 000€.
Коментиран от #39
19:34 15.10.2021
20 Годфри
Инсталациите и кабелите ще горят, и ще стане мазало.
Затова и няма да допуснат спиране на Топлофикация, независимо от задълженията и.
19:34 15.10.2021
21 az #Изчегъртване!
До коментар #10 от "КОТарАК":
А не съм те разбрал👍19:36 15.10.2021
22 факти
19:37 15.10.2021
23 Горски
Не че предходните години пак не е било така... - Просто шопите са нагли.
Коментиран от #26
19:37 15.10.2021
24 Сатъра на Хана
ДАЙТЕ МИ САМО ! ЗА 3 ДНИ ДА ВКАРАМ В НЯКОЙ ПРИЮТ ЗА КУЧЕТА КРАЙ СОФИЯ .... 100 ПОЧТЕНИ БИЗНЕСМЕНИ И БЕЙОВЕ
......
И ЩЕ ПЛАТЯ И ВЪНШНИЯ ДЪЛГ НА БЪЛГАРИЯ...
.... ЕДИН ПЕС НАУЧИ ЛИ СЕ ДА ЯДЕ ОВЦЕ .... НЕ СЕ ОПРАВЯ С ПАРЛАМЕНТАРНА ДЕМОКРАЦИЯ
19:41 15.10.2021
25 безпартиен
Коментиран от #75
19:42 15.10.2021
26 излез от гората
До коментар #23 от "Горски":
Като спреш пикото и почнеш да мислиш може и да имаш някаква идея за какво иде на реч.Софиянци му виновни, ние не плащаме ли по няколкостотин лева на месец, заради кражбите и не даваме ли данъци бе празна кратуна?!
Верно сме разпадната държава, всеки другия му е крив, а тия като тоя от статията се чудят вече за какво да харчат откраднатото!!!
Коментиран от #34
19:43 15.10.2021
27 Шопото.
Коментиран от #67
19:45 15.10.2021
28 Искаме
Коментиран от #66, #68
19:45 15.10.2021
29 Държавата сме всички ние
Коментиран от #73
19:46 15.10.2021
30 Сатъра на Хана
19:47 15.10.2021
31 200 години
19:49 15.10.2021
32 Шопото.
Коментиран от #48
19:49 15.10.2021
33 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
Просто няма да има от къде да крадеш!
И ти, и самоковската и тулупя ви крадлив!
19:49 15.10.2021
34 Горски
До коментар #26 от "излез от гората":
А бе що не субсидират топлофикациите в другите градове, а всяка година едно и също! - Сметката да се уравнява от държавният бюджет. - Не ми се прави на отворен и не бъде толкова нагъл. Не ти ли стига 140 години че искаш още бе?19:50 15.10.2021
35 1-ви от Софето
До коментар #2 от "КОТарАК":
1971г имаше парно в София ако искаш да знаеш19:52 15.10.2021
36 Обединен
19:52 15.10.2021
37 Дреме ми ,
19:52 15.10.2021
38 Стефан Петров
До коментар #2 от "КОТарАК":
Ако спре парното ще изгърмят блоковите ел. инсталации поради претоварване. Да не си правим илюзии.Коментиран от #77
19:52 15.10.2021
39 Бояна
До коментар #19 от "БазаДанни":
И джипката е маркова.Коментиран от #49
19:53 15.10.2021
40 Boxer EZ 3.0
Пратете й сметката!
Знам ,че точно това и ще направите!
Само, че баба ми умря отдавна!
19:54 15.10.2021
41 Centyrion
19:56 15.10.2021
42 Шопото.
Коментиран от #45
19:57 15.10.2021
43 Уса
19:58 15.10.2021
44 Banana Tsunami
19:59 15.10.2021
45 Шопото.
До коментар #42 от "Шопото.":
Когато ме питат за столицата на България,казвам Търново,не София..Остават озадачени ,приятели!20:00 15.10.2021
46 Суха съчка
Коментиран от #55
20:02 15.10.2021
47 ДАНО СПРЕ
20:04 15.10.2021
48 TROY
До коментар #32 от "Шопото.":
Абе шопо, отдавна съм изолирал цялото енерго, вик, и тем подобни мутри.20:05 15.10.2021
49 БазаДанни
До коментар #39 от "Бояна":
Да дрескода там е порше.20:06 15.10.2021
50 мдаааа
20:09 15.10.2021
51 Абе бавноумници
20:11 15.10.2021
52 101 Далматинци
20:14 15.10.2021
53 нннн
20:21 15.10.2021
54 Izmamnici
20:22 15.10.2021
55 Съгласен
До коментар #46 от "Суха съчка":
Така е и така трябва да е20:23 15.10.2021
56 Ром с кола
20:24 15.10.2021
57 НИНОВА, КОЙ ЩЕ ЗАЩИТИ ТРУДЕЩИТЕ СЕ
20:29 15.10.2021
58 МУНЧО КРАТУНЧО
20:30 15.10.2021
59 Фаро
20:31 15.10.2021
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Иво
Коментиран от #64
20:32 15.10.2021
62 Sieg
20:33 15.10.2021
63 ФАТМАЦИ ВЪН
До коментар #1 от "az #Изчегъртване!":
И С ПАРНОТО ЛИ НЕ МОЙТЕ СА ОПРАЙ....УМОРИХТЕ НАРОДА ОТ ГЛАД И СТУД20:33 15.10.2021
64 БСП МИЛИАРДЕРИТЕ
До коментар #61 от "Иво":
ААААА, НАС НИКОЙ НЕ МОЖЕ НИ БИ ПО КРАЖБИ....ОТ ПРИВАТИЗАЦИЯТА ДО ДНЕС......20:34 15.10.2021
65 ИМПЕРИАЛИСТ
ДА ЖИВЕЕ ПАЗАРНАТА ИКОНОМИКА!
ИЗКУПУВАМ НА ЕДРО ЖИЛИЩА, А СЪЩО И ЦЕЛИ ВХОДОВЕ, В СГРАДИ СЪС СПРЯНО ПАРНО. ПЛАЩАМ ИЗГОДНО В ЕУРО, ДОЛАРИ ИЛИ КОМПЕНСАТОРНИ БОНОВЕ. ПОБЪРЗАЙТЕ ДА СЕ ВЪЗПОЛЗВАТЕ.
ПРИ БЪРЗО СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР, ПОЛУЧАВАТЕ ПОДАРЪК. ЗА ИНТЕРНЕТ ЮЗЕРИ,-ПРЕФЕРЕНЦИИ.
ДАВАМ ПОД НАЕМ ИЛИ ПРОДАВАМ ОФИСИ, ЛУКСОЗНИ АПАРТАМЕНТИ, ТЪРГОВСКИ ПЛОЩИ, ГАРАЖИ В НОВОПРОЕКТИРАНИ БИЗНЕС-СГРАДИ. ТЪРСЯ ФИРМА ЗА МАЩАБНО ВЗРИВЯВАНЕ НА ПАНЕЛКИ.
20:42 15.10.2021
66 Хаха
До коментар #28 от "Искаме":
Съгласен съм. Само да не излезе, че провинцията съвсем ще затъне? Защото софиянци имат най-високи доходи и най-ниска безработица, та харчат и най-много. Че и са има-няма 1/6 до 1/3 от населението. Видин, Враца и куп още области ще трябва да получават по-малко пари, защото няма да се субсидират от софийския данък.Коментиран от #69
20:59 15.10.2021
67 дъфак
До коментар #27 от "Шопото.":
какъв шоп те гони, бе умен, в София няма шопи а хора от цяла Бълагрия21:02 15.10.2021
68 123
До коментар #28 от "Искаме":
Тогава си прибирай всичките роднини и приятели от София и нещата сами ще си дойдат на мястото.Коментиран от #70
21:04 15.10.2021
69 Горски
До коментар #66 от "Хаха":
Да взема да те светна леко! - София е най- субсидираният град от държавата. - Ако разкараш налетите пари от там, ще се върнете на нивото от 89 година. 1/3 от София са чиновници, които стоят на издръжка на държавата. По- голямата част от обществените поръчки нарочно се изсипват там, а не в другите градове. Онова, което се обозначава като БВП е от вътрешно, субсидирано потребление. Салдото по търговският ни баланс са 12 години е на - 80 милиарда. Сиреч махаш държаните парите от София и сте умрели от глад. От всички данъци единствените, които остават на 100% в общините са само местните данъци и такси. Останалите пари отиват в държавният бюжет. Дълговете на държавата обаче ги плащаме всички.21:12 15.10.2021
70 Горски
До коментар #68 от "123":
Ако зависи от мен, бих Ви харизал барабар с територията на някоя друга държава. Причината хората да се местят там е крадливите нрави и малоумните решения на администрацията.- Като съсипеш поминъка в някой град естествено е хората да се преместят, там където се наливат парите. - Не си мисли, че сте много способни и умни.- Нали и глупави сте! Ако изместим столицата утре в Кричим например, то след 2 години това ще е града с най- голям ръст на работни места и заплати. - Простичко, е но трябва да имаш определено количество сиво вещество.21:18 15.10.2021
71 Ааааа
Това няма да е крах за електропреносната мрежа, просто София ще се върне 30-40 г назад - дърва, кюмюр.....
21:29 15.10.2021
72 Граждански одит всяка година
22:31 15.10.2021
73 И аз да кажа
До коментар #29 от "Държавата сме всички ние":
Ние сме на ток и парите, които изкарва за година хоноруван преподавател, водещ сам цяла дисциплина в НБУ, не ни стигат да покрият сметките за тока за 4- те отопляеми месеца ноември- февруари. И не отопляваме замък, а тристаен тухлен!Коментиран от #74
23:05 15.10.2021
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Заплатите са им
До коментар #25 от "безпартиен":
1500 +++ месечно00:52 16.10.2021
76 Готин
04:10 16.10.2021
77 Готин
До коментар #38 от "Стефан Петров":
Когато правиш заключения, трябва да имаш представа за нещата. При преминаване на електрическа енергия, нищо няма да се случи на блоковата ел. инсталация. Тя има достатъчен предвиден капацитет. Проблема е по сериозен. НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ ОСИГУРЕНО ТАКОВА КОЛИЧЕСТВО ЕЛ. ЕНЕРГИЯ НА НОРМАЛНИ ЦЕНИ!!! Точно по тази причина в момента ЕС е в ценови шок.04:36 16.10.2021
78 Вътю Т.Панчев
05:56 16.10.2021
79 Има и по Зле
07:55 16.10.2021
80 Драгомир
Коментиран от #81
12:13 16.10.2021
81 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #80 от "Драгомир":
“Топлофикация София” / ТС/ подава енергия до абонатната станция на сградата. Подадената енергия се отчита от периодично репариран /сверяван/ електронен топломер.От там насетне, се позволява собствениците сами да разпределят потребеното количество енергия както намерят за удобно. Разбира се, могат да наемат за целта специализирана фирма, която да изготви съответната методика. Същевременно собствениците трябва да се регистрират като юридическо лице и техен представител да заплаща на топлофикация по показанията на топломера в абонатната. Тази възможност почти не се използува, което е лесно обяснимо, имайки предвид българските нрави.
Тогава ТС сама наема фирми /топлинните счетоводители/ и определя потреблението на отделните абонати
Коментиран от #83
13:24 16.10.2021
82 ИМПЕРИАЛИСТ
13:38 16.10.2021
83 Драгомир
До коментар #81 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Изказвате се, като служител на Топлофикация и устойчиво лъжете хората. Така сте свикнали защото всички отговорни институции защитават тези лъжи – освен посочените от мен това са М-во на енергетиката, съдилищата и дори КС. Като някакъв тотален заговор срещу гражданите. И за ученик от полугимназията е ясно, че заради неграмотната техн. и търг.подмяна в системата вече няма как топлоенергията да се разпредели реално с единствения топломер в абонатната станция. Измислицата „дялово разпределение” не може да се осъществи с някакви „средства” върху отопл.тела защото тези средства не са УРЕДИ, които измерват количество топлина. Тук е една от измамите - фалшива методика /с много умишлени грешки в нея/ и т.н. „изравнителна сметка”. Топлоносителят и след абонатната станция, до отоплителните тела на потребителите е собственост на топлофикация, а не на потребителите, нито на т.н. топлинен счетоводител. Защо тогава отговорността на топлофикация е до абон.станция?!? Топлофикация трябва да ПРОДАВА топл.енергия до отопл.тела на потребителите защото те не живеят в абонатната станция. На отопл.тела обаче има ... някакви термовизори. Ха,ха. Всъщност топлофикация не продава топл.енергия, а като търг.дружество е длъжна да сключва договори с отделните потребителите защото заради компрометирането на системата от самата нея, захранваната сграда вече не е субект, услугата вече не е КОЛЕКТИВНА!! Такава трябва да е добрата търговска практика. Когато системата работеше във вида в ко19:48 16.10.2021
84 Драгомир
19:49 16.10.2021