27 Ноември, 2021 08:52 4 024 41

Участъци от АМ „Струма“ са недопустимо стръмни

  • струма-
  • магистрала-
  • участъци-
  • път-
  • пътна безопасност-
  • автобус-
  • димитър димитров-
  • мантинели-
  • стръмни

Това е в нарушение на българските и европейски стандарти

Участъци от АМ „Струма“ са недопустимо стръмни - 1
Снимка: БГНЕС

Наклоните на някои участъци от АМ „Струма“ са недопустимо стръмни, в нарушение на българските и европейски стандарти. Това коментира пред bTV проектантът на пътища Димитър Димитров. Под необходимия клас на задържане при катастрофа са и мантинелите на магистралата, твърди експертът Владимир Тодоров.

Какви опасности има още във и извън злощастния участък на АМ „Струма“, на който стана катастрофата с 45 жертви? Дългогодишният пътен архитект Димитър Димитров вижда проблем още в проектирането на АМ „Струма“ – вместо да върви по права линия тя повтаря вече построен стар републикански път. „Разшири се, разшири се, и понеже се разширява на части, започва да става нестабилна основата, там където се случи инцидентът, в този участък от поне 5 километра, там се натъкваха на газопроводи, изместваха, преправяха, правиха кръпки и те доведоха до опасности и лоши неща“, коментира арх. Димитров.

А опасностите са в наклоните, кривите и виражите, които според Димитров са недопустими за магистрала или скоростен път. Архитектът изтъква законови изисквания наклонът при автомагистрала да е максимум 4,5%, т.е. за сто метра отсечка – до 4,5 м. Край Студена и Боснек то е над 6%, уточнява той. Пътят и тук не е приет като магистрала, но наклонът е опасен и за скоростен път. А председателят на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи Владимир Тодоров критикува разделителните пътни мантинели по магистралата, включително и в участъка на инцидента. И повдига нов въпрос защо у нас не се поставят бетонни предпазни огради. От Агенция „Пътна Инфраструктура“ (АПИ) напомниха, че тече пет дневна проверка на участъка с катастрофата и констатациите от нея тепърва предстоят.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Милко

    11 32 Отговор
    Защото сме "бивша" социалистическа държава. Вижте ги западните държави колко по-добре са.

    Коментиран от #4

  • 2 морски

    18 7 Отговор
    Тунел-виадукт, тунел -виадукт .Поне 12--15 видях един след друг като за първи път минавах през пролива Месина , между Сицилия и Италия , а тук живеем още в 19 век !!
  • 3 русенец

    59 4 Отговор
    Стига сте дърпали дявола за опашката. Някак си зорлям искате да излезем виновни ние и да плащаме кръвнина. По този път колкото и да е калпав на ден минават хиляди, а катастрофиралия шофьор е минавал десетки и стотици пъти по него.
  • 4 Тоа па

    38 8 Отговор

    До коментар #1 от "Милко":

    Не,защото от 31 години само се краде ! А,Ганьо си трае,защото и той краде покрай големите акули.Хубава страна,ама скапан народ !

    Коментиран от #5

  • 5 хаха

    19 21 Отговор

    До коментар #4 от "Тоа па":

    Че преди 31 години комунистите най-много са крали. Та те са откраднали цяло Царство България!
  • 6 Активист на БКП

    19 16 Отговор
    Ами ГЕРБ така проектират ....За икономия на пари и материали...

    Коментиран от #9, #23, #29

  • 7 ддд

    19 4 Отговор
    Турците са виновни , там нафтата по 1 лев и селяните сипват в туби. И автобуса нито се е блъснал в нещо ,нито се обърнал спрял е . Хорта станали да слизат отиват до вратата а там 1 тон нафта, е пътя какво е виновен?

    Коментиран от #31

  • 8 Само питам

    8 4 Отговор
    Трите тунела до Перник, защо са "тунели"???

    Коментиран от #32

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Хари на Мата

    15 14 Отговор
    Хвалипръцкото от Банкя е за затвора, защото магистралите са "негови". Нали ходеше на инспекция с джипката и двама министри.

    Коментиран от #28

  • 11 Клоп

    12 3 Отговор
    Нали за тва има проектанти и надзор да приема обекта , тогава що не ги видехте тия нарушения .??
  • 12 Gazoo

    12 12 Отговор
    Престъпникът от Банкя създаде престъпна администрация, но това скоро ще се промени.
  • 13 нннн

    27 1 Отговор
    Пътя, автобуса, шофьора... - ала, бала. Кажете какво е горяло! Сигурно вече се знае. Това не е тежка катастрофа. Ако нямаше пожар, хората щяха да се отърват с уплаха и леки наранявания.
  • 14 оня с магарето

    11 0 Отговор
    А от магистрала Хемус липсват няколко стотин километра!!! Да се завърши...
  • 15 Активист на БКП

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "Някой си":

    Проектът е от 1999г !?? Кой беше на власт тогава ??? Мавъра и СДС...И те така...

    Коментиран от #20

  • 16 Перо

    18 1 Отговор
    До сега всички “експерти” по пътна безопасност и пътна инфраструктура,държавни чиновници и НПО боклуци имаха сливи или качамак в устата и имаше углошителна тишина за мутренските пътища и завлечени милиарди и сега изпълзяха стотици! Искам да знам кой боклук ще плаща една осъдителна присъда за обезщетение,когато вината е изцяло на шофьора и пътния участък е като слънце! Разделете броя на ПТП в участъка,на броя на преминалите коли за 15 г.и ще видите колко опасен е пътя и какво е процентното съотношение на ПЪП, в “дефектния” участък! Аз не знам,къде в БГ има по-добър път! Простотията е жестока!
  • 17 Гал

    12 0 Отговор
    Между българите има Антибългари, на които им се дава възможност да си плещят глупостите, дървени философи.Е стига де.
  • 18 Бля бля..

    14 0 Отговор
    Ся пък градусният наклон виновен,ми тя и планетата Земя е стръмна бе! Ай ша ви и "правилата" джендърски!
  • 19 ОЩЕ МАНИПУЛАЦИИ

    6 1 Отговор
    ЛЪЖЕШ ПО ВРЕМЕ НА ПРОЕКТИРАНЕТО ТОВА СА НОРМИТЕ /ДЕСЕТКИ МАГИСТРАЛНИ УЧАСТЪЦИ В ЮЖНА ГЕРМАНИЯ СА С ПОДОБНИ ПАРАМЕТРИ / ИМА САМО ЕДНА ТЪПО НАПРАВЕНА ОТБИВКА И ОЩЕ ПО ТЪПО ПОСТАВЕНА МАНТИНЕЛА
  • 20 Този

    5 1 Отговор

    До коментар #15 от "Активист на БКП":

    Проектът е бил калпав? Следващите защо са строили според калпав проект? Правят нов хубав проект и те така.

    Впрочем като гледаме назад в историята - тези проектанти кога са учили? При бай Тодор? И той ли накрая ще излезе виновен?

    Коментиран от #21

  • 21 Бонус

    8 1 Отговор

    До коментар #20 от "Този":

    Явно Аспарух е трябвало да отиде до Холандия. Там пътищата ще бъдат прави и равни. Сега обаче да премахнат пътя и да построят тунел, е ще изхарчим някой безмислен милиард, но и ще вземем някой бонус.
  • 22 Аланкоолу

    8 3 Отговор
    Как ви го набутват това за магистрала и вие го приемате човека по горе е написал тунел ,виадукт и поне три платна в посока ! Това са първостепенни пътища ако бяхме в комунизма още да не са излизали хората в чужбина важи ама ....!? Какви магистрали какви 5 лева. Те ,че са ни я хванали като за с четири платна в посока са я хванали и сме си я платили но не му казвайте магистрала околовръстния на София е по широко ...

    Коментиран от #24

  • 23 Щсдд

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "Активист на БКП":

    Ама тая част на магистралата Станишев я открива.
  • 24 Виадукт

    7 3 Отговор

    До коментар #22 от "Аланкоолу":

    София в коя планина е разбирко? Ти чувал ли си за Софийско поле? Пътят не е магистрала а скоростен път. Щял да строи тунели и виадукти що??? Да караш с 200 ли? Като си тъ пак и при мъгла, дъжд и студ карсш с 200 няма спасение за теб и с 20 платна да е пътя и прав като конец да е все ще намериш какво да блъснеш.

    Коментиран от #25

  • 25 До господин разбирача!

    0 2 Отговор

    До коментар #24 от "Виадукт":

    Въпроса е ,че тоя скоростен път са ни го хванали като такъв по който да караш с двеста ако ти позволява колата и условията примерно и недей с квалификации ...

    Коментиран от #27

  • 26 Селяк

    1 1 Отговор
    Ами кажете го на Станишев, това е негов проект и той отряза лентата през 2007г! Защо го е одобрил, при какви обстоятелства и в това състояние?!

    Коментиран от #38

  • 27 Разбирач

    5 0 Отговор

    До коментар #25 от "До господин разбирача!":

    Ограниченията са 120!!!По пътя има доста камери. И 120 е максимална скорост а не минимална.При определени условия като сняг, дъжд, мъгла и т. н трябва да намалиш. Виадукта и тунела струва много пари и не са гаранция за сигурност. Напротив точно в тунелите стават доста инциденти.
  • 28 Продължение

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Хари на Мата":

    Баш тоя участък е направен от Станишев!
  • 29 Селяк

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Активист на БКП":

    См0тльо! Тая магистрала любимеца ти Станишев я направи! Не е ГЕРБ! Ама такива като тебе червени домати нямат мозък!
  • 30 Хайл

    3 0 Отговор
    Алооо "експерта" кой ти каза че НЯМА повече от 4,5% наклон по магистралите в европа???? Имат и по 6% и по 8% но са ОЗНАЧЕНИ И С НАМАЛЕНА СКОРОСТ+КАМЕРИ,а не както по нашите "магистрали" без ПРЕДУПРЕЖДЕНИЯ И ОГРАНИЧЕНИЕ НА СКОРОСТТА...а да не се правите всички дето крадахте че не знаете за това...има хора които ХОДЯТ ПО ЕВРОПА И ВИЖДАТ

    Коментиран от #36

  • 31 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "ддд":

    Ами сърди се на производителя на автобуса защото ОБИКНОВЕННО РЕЗЕРВОАРА НА АВТОБУСИТЕ е зад шофьора под първите седалки
  • 32 Цветанов

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Само питам":

    За да се оскъпи строителството и да се открадне повече.Т е за това!
  • 33 Коко

    0 0 Отговор
    На крива ракета и космоса им пречи.
  • 34 Гошо

    3 1 Отговор
    Пак експерти и спецове, аман!
    Как па никой не се сети, че може шофьора да е заспал, да си е палил цигара, да е получил инфаркт....... да е карал като бесен..... все асфалта крив, мантинелите тънки, боята бледа! Минавал съм от там стотина пъти без проблем!
  • 35 Да бее.

    4 0 Отговор
    Стръмни!!!! Че то тогаз сите автомагистрали в Италия през Алпите и по брега писока Франция трябва да са затворени.
  • 36 Абсолютно си прав

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "Хайл":

    Тоя лъже като дърт ром. За 2 дни съм минал 1100км в Испания и съм видял поне 15 знака за наклон.6% на магистралата. А в Германия на А7 преди Фулда има знак 6.5% и ограничения за камион 50кмч и камери. До 2012 година знака беше за 40кмч но после го смениха защото не отговаря на закона за минимум 50 на магистрала. А в Португалия където и да тръгнеш се кара само по такива наклони.
  • 37 Еи екрии се бе

    3 0 Отговор
    Това един от наи добрите пътища е бг. На 20 години е и не е трепнал, а виш чисто новите виш при сандански какви 50 см пропадания има
  • 38 В.Г.З.

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Селяк":

    Ами защото пътът е отговарял
    на тогавашните нормативи и правилници!!!
  • 39 Наден Минават хиляди коли и камиони,

    6 0 Отговор
    Автобуси, за 20год са минали милиони в този участък на пътя??? Няма проблем, няма катастрофи!! Д Димитров търсете проблема на друго място, къде бяхте 20год,защо не казахте, че наклона е по голям 20год защо мълчахте?? Всички говорите постфактум!!! Неви се зачита, не ви се брои!! Експерти???!! Взрив в автобуса на нещо което лесно се взривява, казва се туби с Бензин!! Не пиратки, не форверайки не атентат, Запалителен товар купен от Турция, Статично електричество при превозване на бензин в пластмасови туби!! От това е взрива!! Останалото са подробности, документи, разрешителни и подобни!!
  • 40 един от многото

    3 0 Отговор
    Ходи да шофираш в Нидерландия като искаш равни пътища!
  • 41 tonio

    0 0 Отговор
    Отговор на въпроса защо не се поставят бетонни разделителни прегради между лентите е че някоя фирма се занимава с тези мантинети и това е поредния начин да се източва държавната хазна. Не че имам нещо против мантинелите, но в България те са фарс. Има клипове навсякъде в интернет как мантинелите задържат дори ТИР-ове, но в България те поддават и колата или камьона директно излиза от пътя или навлиза в насрещното.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове