Докато Столична община все отлага старта на ремонта на ремонта на жълтите павета пред Народното събрание, състоянието на уж обновената през 2022 г. зона се влошава все повече, като вече не е ясно дали пространството отново ще придобие нормален вид съобщи "Сега".
По време на гражданските протести срещу президента Румен Радев през уикенда, когато бул. "Цар Освободител" бе затворен за движение на автомобили, се видя, че настилките в рехабилитирания преди само няколко месеца участък са се разместили и са пропаднали още. Така един от най-представителните булеварди в София е заприличал на разбита и на вълни улица, каквито има в изобилие във всички квартали на града.
През есента на м. г. общината и изпълнителят на обекта - "Трейс Груп Холд", твърдяха, че проблемът с лошо пренаредения паваж засяга само две малки зони между БАН и Софийския университет, но оттогава досега площта на "плаващите павета" видимо доста се е уголемила.
Положението е такова, че в момента т. нар. рехабилитирана част изглежда в пъти по-зле от неремонтираната. Това означава, че когато управляващите в София най-после решат отново да ремонтират отсечката от ул. "15 ноември" до бул. "Васил Левски", ще се наложи ново продължително затваряне на бул. "Цар Освободител", който вече бе затворен почти до края на септември 2022 г.
През април зам. кметът по строителството на София инж. Ангел Джоргов съобщи по Би Ти Ви, че най-вероятно ремонтът на ремонта на жълтите павета ще започне през втората половина на май, като се изчаква отваряне на движението по съседната улица "Оборище" в зоната зад катедралата "Александър Невски", която също е в ремонт. Целта на чакането е автомобилите, движещи се по "Цар Освободител", да може да се отклоняват преди затворения участък към "Оборище" и така да се намалят задръстванията. Този срок обаче вече също изтече, без "Трейс Груп Холд" да са започнали работа по пренареждането на паважа.
"Сега" попита пресцентъра на "Московска" 33 защо срокът не беше спазен и кога ремонтът на ремонта най-после ще тръгне. Оттам отговориха, че в момента все още върви подмяна на подземна инфраструктура на "Топлофикация" по "Оборище", след което там ще бъдат възстановени уличните настилки и отсечката ще бъде отворена. Както се вижда от актуалните снимки обаче, че това скоро няма да се случи.
Лошото изпълнение при ремонта на паважа пред Народното събрание пролича веднага щом огражденията в зоната бяха махнати през есента на 2022 г. Първоначално управляващите от ГЕРБ твърдяха, че в социалните мрежи се пускат манипулирани снимки от неремонтирани участъци и че в обновената зона проблем с настилката всъщност няма. Хора от екипа на кмета Йорданка Фандъкова и общински съветници от ГЕРБ дори снимаха видеа, за да показват къде е работила "Трейс Груп Холд" и къде още не е.
Тази версия бе защитавана до изборите на 2 октомври м. г., след което столичната управа смени тона и призна за проблеми с ремонта. Тогава в употреба бе вкарана тезата, че изпълнението наистина е лошо, но Столична община не го е приела и не е платила нищо на изпълнителя. С това обяснение вече месеци наред най-натовареният участък на "Цар Освободител" бе оставен да се разрушава.
От "Московска" 33 обвиниха фирмата за зле свършената работа, а пък от нея прехвърлиха топката към Националния институт за недвижимо културно наследство (НИНКН), че изпълняват технология за редене, която вече не отговаряла на натоварванията, както и към проектанта - архитектурното бюро "А.Д.А", че им дало сбъркан проект за изпълнение. В крайна сметка бе сформирана комисия, която трябваше да реши по какъв начин настилката да бъде пренаредена. Вчера от общината съобщиха за "Сега", че новата технология вече е избрана и че предстои тя да бъде одобрена от НИНКН.
Според първоначалните анонси на общината цялостният ремонт на т. нар. Зона 4 на столичния център, в която влиза и площадът около "Александър Невски", трябваше да приключи през март т. г. В края на м. г. обаче бе съобщено, че срокът се удължава до септември 2023 г. Не е ясно обаче дали София няма да загуби еврофинансиране за въпросната Зона 4 и за Зона 2 около ул. "Граф Игнатиев", което е на стойност над 40 млн. лв. Това вече се е случвало неведнъж - и при рехабилитацията на трасето на трамвай №5, и при ремонта на Западен парк, и на други обекти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 КОТарАК
07:24 06.06.2023
2 Сменям си ник-а
07:26 06.06.2023
3 ПСР
"Скъпи съграждани,съжеляваме за причинените неудобства и закопаните милиони средства в това благородно начинание".
Коментиран от #5
07:27 06.06.2023
4 Коментаторски клишета
07:27 06.06.2023
5 Тцъ
До коментар #3 от "ПСР":
Не са закопани, откраднати са07:29 06.06.2023
6 Какво толкоз мислят
Коментиран от #17
07:35 06.06.2023
7 Tутанкамон
07:36 06.06.2023
8 Димов
07:37 06.06.2023
9 Гост
Коментиран от #14
07:42 06.06.2023
10 За протокола
Трагедия!!!
07:43 06.06.2023
11 коза ностра
07:44 06.06.2023
12 Предлагам
1. глоба за да й уври къфътъ
2. от джоба си да покрие разходите
3. с едно гюле на глезена да стои и помага през цялото време на ре - ремонта
4. пълно разследване на цялото й "кметуване", съд и ефективна присъда, за пример на следващите желаещи да управляват
07:45 06.06.2023
13 Жан Клод ( с двата ножа)
07:47 06.06.2023
14 чочи
До коментар #9 от "Гост":
А ,та дава частни уроци по руски език.От там и са парите.07:49 06.06.2023
15 новатор
07:54 06.06.2023
16 Така е
08:00 06.06.2023
17 Гост
До коментар #6 от "Какво толкоз мислят":
Тези хора, които едно време са строили, вече ги няма, не знам откъде ще ги търсиш!08:07 06.06.2023
18 БоБо
При предстоящите протести така паветата по-лесно ще се вадят за да се хвърлят срещу депутатите и управляващата клика!
08:10 06.06.2023
19 Краварска медия
08:11 06.06.2023
20 Демократ
08:12 06.06.2023
21 Гост
08:15 06.06.2023
22 Шаран БГ
У нашего брата българина, или парите , или акъла му е много. Не вярвам да са на кантар .....все едното не достига.....
Най-добър опит и практика с разни видове настили имат строителните инженери от БДЖ или някогашните строителни войски. Например: Кой и как направи летище Сарафово така, че не се налага ремонти на летателните писти! Кой и как направи пероните на гара Г.Оряховица така, че не мърдат вече десетилетия. Автомагистралите знам кой ги направи и защо непрекъснато се ремонтират ....................
Имаме и млади способни, знаещи и можещи строителни инженери – не само политици. Ами да се прогнозира натоварването на тази ЖЪЛТА КЕРАМИКА, да се направи подходяща основа и да се нареди веднъж за винаги. Ако не носи нищо друго освен по нея да вървят само царски карети и файтони, ами махайте я !! Тя излезе на държавата "златна" не само защото е с цвета на златото !!
08:33 06.06.2023
23 Шегобиец
09:42 06.06.2023
24 Справедливо
11:57 06.06.2023