6 Юни, 2023 07:21 2 212 24

В очакване на нов ремонт: Състоянието на жълтите павета пред парламента е трагично

  • жълти павета-
  • столична община

Продължава протакането на обещания за средата на май ремонт от Йорданка Фандъкова, вече не е ясно дали въобще състоянието на тази ценна за града настилка ще се нормализира

Докато Столична община все отлага старта на ремонта на ремонта на жълтите павета пред Народното събрание, състоянието на уж обновената през 2022 г. зона се влошава все повече, като вече не е ясно дали пространството отново ще придобие нормален вид съобщи "Сега".

По време на гражданските протести срещу президента Румен Радев през уикенда, когато бул. "Цар Освободител" бе затворен за движение на автомобили, се видя, че настилките в рехабилитирания преди само няколко месеца участък са се разместили и са пропаднали още. Така един от най-представителните булеварди в София е заприличал на разбита и на вълни улица, каквито има в изобилие във всички квартали на града.

През есента на м. г. общината и изпълнителят на обекта - "Трейс Груп Холд", твърдяха, че проблемът с лошо пренаредения паваж засяга само две малки зони между БАН и Софийския университет, но оттогава досега площта на "плаващите павета" видимо доста се е уголемила.

Положението е такова, че в момента т. нар. рехабилитирана част изглежда в пъти по-зле от неремонтираната. Това означава, че когато управляващите в София най-после решат отново да ремонтират отсечката от ул. "15 ноември" до бул. "Васил Левски", ще се наложи ново продължително затваряне на бул. "Цар Освободител", който вече бе затворен почти до края на септември 2022 г.

През април зам. кметът по строителството на София инж. Ангел Джоргов съобщи по Би Ти Ви, че най-вероятно ремонтът на ремонта на жълтите павета ще започне през втората половина на май, като се изчаква отваряне на движението по съседната улица "Оборище" в зоната зад катедралата "Александър Невски", която също е в ремонт. Целта на чакането е автомобилите, движещи се по "Цар Освободител", да може да се отклоняват преди затворения участък към "Оборище" и така да се намалят задръстванията. Този срок обаче вече също изтече, без "Трейс Груп Холд" да са започнали работа по пренареждането на паважа.

"Сега" попита пресцентъра на "Московска" 33 защо срокът не беше спазен и кога ремонтът на ремонта най-после ще тръгне. Оттам отговориха, че в момента все още върви подмяна на подземна инфраструктура на "Топлофикация" по "Оборище", след което там ще бъдат възстановени уличните настилки и отсечката ще бъде отворена. Както се вижда от актуалните снимки обаче, че това скоро няма да се случи.

Лошото изпълнение при ремонта на паважа пред Народното събрание пролича веднага щом огражденията в зоната бяха махнати през есента на 2022 г. Първоначално управляващите от ГЕРБ твърдяха, че в социалните мрежи се пускат манипулирани снимки от неремонтирани участъци и че в обновената зона проблем с настилката всъщност няма. Хора от екипа на кмета Йорданка Фандъкова и общински съветници от ГЕРБ дори снимаха видеа, за да показват къде е работила "Трейс Груп Холд" и къде още не е.

Тази версия бе защитавана до изборите на 2 октомври м. г., след което столичната управа смени тона и призна за проблеми с ремонта. Тогава в употреба бе вкарана тезата, че изпълнението наистина е лошо, но Столична община не го е приела и не е платила нищо на изпълнителя. С това обяснение вече месеци наред най-натовареният участък на "Цар Освободител" бе оставен да се разрушава.

От "Московска" 33 обвиниха фирмата за зле свършената работа, а пък от нея прехвърлиха топката към Националния институт за недвижимо културно наследство (НИНКН), че изпълняват технология за редене, която вече не отговаряла на натоварванията, както и към проектанта - архитектурното бюро "А.Д.А", че им дало сбъркан проект за изпълнение. В крайна сметка бе сформирана комисия, която трябваше да реши по какъв начин настилката да бъде пренаредена. Вчера от общината съобщиха за "Сега", че новата технология вече е избрана и че предстои тя да бъде одобрена от НИНКН.

Според първоначалните анонси на общината цялостният ремонт на т. нар. Зона 4 на столичния център, в която влиза и площадът около "Александър Невски", трябваше да приключи през март т. г. В края на м. г. обаче бе съобщено, че срокът се удължава до септември 2023 г. Не е ясно обаче дали София няма да загуби еврофинансиране за въпросната Зона 4 и за Зона 2 около ул. "Граф Игнатиев", което е на стойност над 40 млн. лв. Това вече се е случвало неведнъж - и при рехабилитацията на трасето на трамвай №5, и при ремонта на Западен парк, и на други обекти.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 КОТарАК

    15 3 Отговор
    днес може да стане още по-трагично
  • 2 Сменям си ник-а

    25 11 Отговор
    По добре да се асфалтира защото тези жълти павета скоро може да се превърнат в оръжие.
  • 3 ПСР

    24 0 Отговор
    Просто поредното от"Хубаво е!".Емблема за този състав на СО и СОС.
    "Скъпи съграждани,съжеляваме за причинените неудобства и закопаните милиони средства в това благородно начинание".

    Коментиран от #5

  • 4 Коментаторски клишета

    7 2 Отговор
    Имат проблеми с тревното покритие домакините от столицата, но това по никакъв начин не смущава гостуващите футболисти.
  • 5 Тцъ

    20 0 Отговор

    До коментар #3 от "ПСР":

    Не са закопани, откраднати са
  • 6 Какво толкоз мислят

    17 1 Отговор
    Като няма специалисти ще намерим отвън Едно време ние българите построихме половин Либия с малка подробност че контролът за качеството бе поверен на италианци и англичани

    Коментиран от #17

  • 7 Tутанкамон

    19 0 Отговор
    Състоянието на парламента е трагично,а пред парламента Фандъкова е постлала червен килим
  • 8 Димов

    18 2 Отговор
    Когато най-тънката оферта печели търга, се налага да плащаш два, че и три пъти.
  • 9 Гост

    24 0 Отговор
    За сметка на това, личната сметка на кметицата фандакова не е хич трагична, даже се пръска от пари

    Коментиран от #14

  • 10 За протокола

    21 0 Отговор
    Гледам римски мозайки и римски пътища на по повече от 20 века не са мръднали, а у нас жълтите павета се разместват след седмица, а пътищата пропадат след година-две.
    Трагедия!!!
  • 11 коза ностра

    5 2 Отговор
    При тези чести ремонти на паветата има идеални условия за поставяне на взривни вещества под тях.И един ден ще стане както със съдията Фалконе.Бум!
  • 12 Предлагам

    16 0 Отговор
    баба фънда, лично да си оправи дивотиите.
    1. глоба за да й уври къфътъ
    2. от джоба си да покрие разходите
    3. с едно гюле на глезена да стои и помага през цялото време на ре - ремонта
    4. пълно разследване на цялото й "кметуване", съд и ефективна присъда, за пример на следващите желаещи да управляват
  • 13 Жан Клод ( с двата ножа)

    8 0 Отговор
    По време на гражданските протести срещу Р.Радев се видя окаяното състояние на паветата! Интересно въведение по темата.
  • 14 чочи

    7 0 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    А ,та дава частни уроци по руски език.От там и са парите.
  • 15 новатор

    3 3 Отговор
    Щом искате да ви е жълто,удряте един оцветен жълт асфалт,и толкоз.Ще приключат ремонта на ремонтите.Но някои не искат това да приключи.
  • 16 Така е

    13 0 Отговор
    В тая страна всичко е трагично !
  • 17 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #6 от "Какво толкоз мислят":

    Тези хора, които едно време са строили, вече ги няма, не знам откъде ще ги търсиш!
  • 18 БоБо

    5 0 Отговор
    Всичко е с цел!
    При предстоящите протести така паветата по-лесно ще се вадят за да се хвърлят срещу депутатите и управляващата клика!
  • 19 Краварска медия

    4 2 Отговор
    То и в парламента същата работа....Ама тоя павета не ги пипайте още щото треа да летят скоро по безродниците
  • 20 Демократ

    13 0 Отговор
    Това е облика на България за жалост. Преди 140 години нашите предци възрожденци са знаели,че Парламентът е най-важната сграда в държавата и затова е била направена толкова красива и с уникална настилка наоколо и с прекрасния надпис СЪЕДИНЕНИЕТО ПРАВИ СИЛАТА. Това,което е сега ,онагледява падението, осъществено от рушителите на България. Строителите на съвременна България са били родолюбци, а рушителите са безродственици.
  • 21 Гост

    7 1 Отговор
    То хубаво ама майстори няма.. Като видях какви ги пренареждаха… Най-вероятно не плащат и съответно тези дето ги бива и не са по чужбина няма да се хванат да бачкат.. И резултатът е на лице!
  • 22 Шаран БГ

    6 0 Отговор
    То каквото нанавънка пред – такова и нанафътре в Партийното събрание, упорито наричано от многомандатните депутати "народно", защото и те УЖ били " народни" !? Хайде де !?
    У нашего брата българина, или парите , или акъла му е много. Не вярвам да са на кантар .....все едното не достига.....
    Най-добър опит и практика с разни видове настили имат строителните инженери от БДЖ или някогашните строителни войски. Например: Кой и как направи летище Сарафово така, че не се налага ремонти на летателните писти! Кой и как направи пероните на гара Г.Оряховица така, че не мърдат вече десетилетия. Автомагистралите знам кой ги направи и защо непрекъснато се ремонтират ....................
    Имаме и млади способни, знаещи и можещи строителни инженери – не само политици. Ами да се прогнозира натоварването на тази ЖЪЛТА КЕРАМИКА, да се направи подходяща основа и да се нареди веднъж за винаги. Ако не носи нищо друго освен по нея да вървят само царски карети и файтони, ами махайте я !! Тя излезе на държавата "златна" не само защото е с цвета на златото !!
  • 23 Шегобиец

    3 0 Отговор
    Е, случва се човек да открадне...
  • 24 Справедливо

    3 0 Отговор
    Който е платил за некачествена работа да бъде санкциониран така че да не си помисля по-вече за държавен пост. Да за плати повторния ремонт. Само така може да се прекрати това безобразие.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове