Крайно време е да приоритизираме изграждането на автомагистрала “Хемус“ и, ако правителството не може да привлече европейски средства чрез включването ѝ към някой от трансграничните коридори, нека в бюджета за догодина и в следващите бюджети да бъдат предвидени пари и да се поставят конкретни срокове за завършването ѝ. За това настояват в декларация от парламентарната трибуна от „Възраждане“. Те призоваха и останалите политически сили да ги подкрепят, за да не наблюдаваме миграционни процеси от тези райони, предават от БТА.
На 4 октомври т.г. се навършиха 49 години от първата копка по изграждането на АМ “Хемус“, обърна внимание в декларацията Коста Стоянов. Магистралата е надежда за живеещите на север от Стара планина, че с изграждането ѝ ще се подобри техният начин на живот чрез осигуряването на свързаност между големите градове, разположени между София и Варна, посочи той. Реалността обаче е друга, констатира Стоянов – почти половин век и повече от 34 години след прехода не може да бъде построено 420-километровото трасе, като от него остава да бъде изградена повече от половината от общата дължина.
Депутатът добави, че 70 км. от магистралата са построени преди 1989 г. Простите сметки показват, че ако на година се строяха по 10 км., досега „Хемус“ трябваше да бъде готова, обобщават от „Възраждане“. В същото време те питат защо АМ “Тракия“ е завършена само за няколко години. Според политическата сила „Тракия“ и АМ „Марица“ са били необходими на западните държави, за да могат да развиват стокооборота си с Ориента, което е в техен интерес. Управляващите не успяха да получат европейско финансиране за „Хемус“, имаше доста възможности за това, но не е имало желание например да я включат в някои от трансграничните транспортни коридори, посочи Коста Стоянов.
Дали планът на ЕС не е България да бъде разрушена, разграбена, питат от „Възраждане“. ЕС ни излъга с обещания за достоен живот, а всъщност получихме разпад и разруха, не без съдействието на наши политици, се казва още в декларацията.
Без „Хемус“ Северна България замира, със завършването ѝ се очаква покачване на брутния вътрешен продукт, повече инвестиции и наваксване на изоставането спрямо Южна България, заяви Коста Стоянов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 всичко е криво
10:35 06.10.2023
3 СлОчаЕност
10:36 06.10.2023
4 САМО ГЕРБ
Коментиран от #7
10:37 06.10.2023
5 Сомалийския пират
10:38 06.10.2023
6 Ханку брат
10:40 06.10.2023
7 или си луд
До коментар #4 от "САМО ГЕРБ":
или папкаш откраднато от асфалт10:42 06.10.2023
8 Риболовеца
10:47 06.10.2023
9 Българин
Коментиран от #15
10:54 06.10.2023
10 Юрист
10:55 06.10.2023
11 Суха съчка
11:00 06.10.2023
12 Майора
Коментиран от #17
11:05 06.10.2023
13 Програмист
11:13 06.10.2023
14 Човек
11:15 06.10.2023
15 умен
До коментар #9 от "Българин":
по които не карат, защото нямат пари. По магистралите им само тирове и гастарбайтери или българи тръгнали на пазар.11:16 06.10.2023
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 моде ратор
11:27 06.10.2023
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Има и още
Бих добавил също Русе - Варна, Варна - Бургас, Видин - София. Нова подбалканска магистрала.
Ей това като начало.
Коментиран от #24, #26
11:35 06.10.2023
21 сектант
11:35 06.10.2023
22 Вместо
11:41 06.10.2023
23 хах
11:41 06.10.2023
24 Така е
До коментар #20 от "Има и още":
хем ще има много за крадене!11:43 06.10.2023
25 соломон напасания
11:48 06.10.2023
26 Суха съчка
До коментар #20 от "Има и още":
Много е просто София и Южна България не искат да се развива Северна България.14:13 06.10.2023