29 Април, 2024 21:20 4 481 47

Инж. Николов от АПИ: Участъкът със свлачището на "Струма" е проверяван преди две седмици

  • срутване-
  • стена-
  • ам струма

"Правим всичко възможно за 2 май да бъдат пуснати поне две от лентите на платното в посока София", подчерта той

Инж. Николов от АПИ: Участъкът със свлачището на "Струма" е проверяван преди две седмици - 1

Какво е причинило падането на подпорната стена на 16-ия километър на магистрала „Струма”. Проверяват ли се периодично тези съоръжения и кога блокираният от земната маса участък от скоростния път ще бъде пуснат изцяло? Темата в „Интервюто в Новините на NOVА” коментира членът на УС на АПИ инж. Стоян Николов.

„В момента е направена организация да се отстранят падналите на платното земни маси. Правим всичко възможно за 2 май – ако магистралата не функционира пълноценно, то поне две ленти от нея, активната и изпреварващата в посока София да работят. Ако се наложи, че има някакви действия в аварийната лента, но няма да затрудняваме движението”, заяви инженер Николов.

По думите му сега предстои обследване на района, за да се види какви са причините за свлачището. „Предполагаме, че голямото количество дъжд през последните две седмици и преовлажняването на почвата, са довели до свличането на земната маса”.

По думите на инженер Николов докато не се разчисти участъка – не може да се каже категорично какви са причините за инцидента. „За качеството на строителството не мога да кажа все още нищо. След като се направят съответните изпитвания – това ще бъде установено. От гледна точка на прегледа – категорично не може да е имало лош преглед, тъй като се правят ежемесечни проверки на всякакви подобни съоръжения. Така че, ако е имало проблем, е щяло да се сигнализира и да се предприемат съответните мерки. Последният преглед на това съоръжения е бил преди около две седмици. Не е имало никакви констатирани нарушения в конструкцията или дефекти”, посочи той.

Инженер Николов подчерта, че е „малко необичайно, че тази стена е паднала, без да покаже каквито и да било признаци, че има проблем”. „Това е малко форсмажорно обстоятелство. Нека хората не се притесняват. Обикновено, когато има някакъв проблем – той се вижда. Има пукнатини по конструкциите. Така че не очаквам да се повтори такъв случай”, обясни той.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бою

    56 4 Отговор
    крадох и ся всичко пада и се разпада
  • 2 Цирк

    50 7 Отговор
    Помните ли една подпорна стена дето падна преди 3-4 години, пак от гробарите строена? За 6 милиона лева, и тогава казаха че ако не била тя, щело да се срути повече . Тия гробарите и гроб да изкопаят, ще пропадне. ..
  • 3 Без коментар

    27 7 Отговор
    Това беше топ новината на седмицата!
  • 4 Бацо

    29 3 Отговор
    Срутище срутище срутище съм аз
  • 5 Хахаха

    33 2 Отговор
    Дооообре. Повервахме ти.
  • 6 Вражалец

    47 3 Отговор
    Хей АПИ, векът е 21! За толкова време през" близката" 1949г. Е направен Мавзолея,който Бакърджиев ,едва срина! Вие за пет дни не можете да се справите! Жалка картинка ! След като два багера не стигат,не е трудно да се сетите,какъв е правилния ход! Това не е селски път между горно и Долно Свлачище.

    Коментиран от #27

  • 7 Алоооо

    35 1 Отговор
    АПИИИ нищо не прайте само пари смучите от народа.100 пъти писах че от разклона за Яна до Джъмбо пътят е опасно критичен,чакате да се избият ли.
  • 8 Анонимен

    37 3 Отговор
    Дори и снимките от google направени преди 3 години показват трагичното състояние на стената. Въпрос на време беше това да се случи. Късмет, че няма пострадали

  • 9 !!!

    41 2 Отговор
    Типична българска "проверка". Оставка, не кадърници!
  • 10 ХаХа

    39 7 Отговор
    Върнаха са герп и почнаха пак свлачищата
  • 11 Икономичен проект

    23 1 Отговор
    Магистрала Люлин с първа копка (т.е. с одобрено проектиране) е направена от мин.председател ССтанишев.
    Изпълнена е по проекта, с пренебрегване поведението на свлачищните участъци, ремонтирани от години допълнително. Даже Плугчиева ряза лента пред дипломати от ЕС. Калпав проект.

    Коментиран от #21

  • 12 нашия

    38 2 Отговор
    поредната нискочела калинка се опитва да ни убеди в това в което и той самия не вярва....още по-зле луже и сам не може да си повярва....
  • 13 Ами това е

    27 7 Отговор
    Толкова е животът на построеното от бою, човекът от народа.
  • 14 Да, бе

    22 2 Отговор
    АПИ да вземе да се гръмне, че е тотално непотребна... И един лек въпрос към ЗДвП:Алооуу кат малоумниците колко е съобразената скорост с пътните условия при срутване на пътя, бе милите ми интелектуалци. Ей, че няма да сте живи да ви пребит с камъни, като афганистанка с любовник..
  • 15 Конспиратор

    23 3 Отговор
    💲По думите на инженер Николов докато не се разчисти участъка – не може да се каже категорично💲
    Колко дълбока е основата на подпорната стена? Счупила ли се е от напора или просто се е катурнала като домино?

    Коментиран от #17

  • 16 видял

    26 1 Отговор
    А свлачището за рилският манастир три пъти го правиха и милиони хвърлиха и окрадоха , и пак е опасно да се минава по този път !!
  • 17 нашия

    22 1 Отговор

    До коментар #15 от "Конспиратор":

    е как мислиш дали този Николов е безхаберник след такова изявление.....стената трябва да е дълбока толкова колкото е по "проекта".....всичко различно е престъпление ...а той за толкова време не можа да разбере дали са спазени основните параметри на "проекта"....а ко самия "проект "е негоден -тогава пак има виновни ...много е елементарно...

    Коментиран от #23

  • 18 хитър бобър

    27 1 Отговор
    Причините са ясни. Не останаха специалисти, които могат да проектират подпорна стена. Няма кой да проектира един дренаж да отведе водата и няма кой да опъне една мембрана на склона да не се налива с вода от дъжда. Ама кой съм аз, че да давам акъл?

    Коментиран от #22

  • 19 Разбирач 👀⛔️

    18 1 Отговор
    Колегата ни каза, че за неправилно извършени СМР нямало срок на годност.
    Въпроса е кой е приел такова СМР.
  • 20 Глупости на търкалета

    14 1 Отговор
    Проверяван е чушки

    Да си кажем истината турските строители са си оставили ръцеге щот турска фирма беше изпълнител
    А апи само пари гледа да лапи
    Инспекции аз не съм видял всеки ден пътувам на отиване и връщане
    Как една проверка не видях

    Коментиран от #32

  • 21 Пътник

    6 3 Отговор

    До коментар #11 от "Икономичен проект":

    Вместо детелина при възел Драгичево , за по-евтино е направено и калпаво кръгово, подобно на постоянно затапваното кръгово при Арената на Цариградско в столицата.

    Коментиран от #25, #37

  • 22 Пич

    20 0 Отговор

    До коментар #18 от "хитър бобър":

    Те едни павета редят за найсти път,няма майстори,така ще е.
  • 23 Икономичен проект

    13 1 Отговор

    До коментар #17 от "нашия":

    Точно казано. Скъпи на триците и евтини на брашното.
  • 24 13675

    7 0 Отговор
    Провери ли, по документи
  • 25 Така си е в БГ

    12 2 Отговор

    До коментар #21 от "Пътник":

    Всико е Пунта Мара.
  • 26 Това означава......

    8 1 Отговор
    Това означава...... Че проверките Ви Не Струват! Некадърници Проклети !
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Факт

    7 1 Отговор
    Боклуци! Ремонт на ремонта. Навремето когато имаше Строителни войски се строеше качествено.Сега сульо и пульо инженер станал.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Хахаха

    4 1 Отговор
    Или е лош проектът, или е лошо изпълнението ! ...ах ти т пата на ция
  • 32 Хахаха

    4 1 Отговор

    До коментар #20 от "Глупости на търкалета":

    Като връщат 60% ...... Време е за Възраждане, оф се !!!!!!!!!!?!!!!!???!!!!!!!
  • 33 Бате Иво

    1 4 Отговор
    То че свлачище има
    Ама все си мисля че магистралата е Люлин
    А от Ингилизка махала до Диканя даже не е и магистрала
    Но това е друга тема
    Интересно как така не пуснаха леките автомобили по отвореното платно а камионите по алтернативен маршрут както се прави по принцип
    Че те камионите все пречат на някого
    Наскоро гледах на един му пречеха на Дунав мост две
    Но и това е друга тема
  • 34 дядото

    9 1 Отговор
    и тази,като всичко в българия- корупция,липса на качество,злоупотреби,а ние овцете блеем и от доходите си покриваме щетите.
  • 35 Сулю

    6 2 Отговор
    АПИ е напълно безмислена агенция, която генерира само корупция
  • 36 Справедлив

    4 2 Отговор
    10 % от печалбата на мафиото-олигархичната икономика на " демократичната система " не стигат за закърпване на инфраструктурата на България. Нужна е коренна промяна.
  • 37 Размисли и страсти

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "Пътник":

    Детелината е много по лош вариант на кръговото в Драгичево, за справка детелината при Джъмбо на изхода за Варна, тапата е 24 часа!
  • 38 ХАХАХА

    1 0 Отговор
    Минавам от там секи ден по няколко пъти стената беше тръгнала 5 6 дена преди да падне даже се виждаше как се е отместила от другите плочи. И там аварийна лента няма даже и това не знае срам и позор
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Хъс

    0 0 Отговор
    Скоростна отсечка,без аварийна
    лента-нарисувана прокоба.Ето едно
    чувалче с лъжи. Кой ще прави тази
    лента и кой ще гледа танца на
    смъртта?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове