Какво е причинило падането на подпорната стена на 16-ия километър на магистрала „Струма”. Проверяват ли се периодично тези съоръжения и кога блокираният от земната маса участък от скоростния път ще бъде пуснат изцяло? Темата в „Интервюто в Новините на NOVА” коментира членът на УС на АПИ инж. Стоян Николов.
„В момента е направена организация да се отстранят падналите на платното земни маси. Правим всичко възможно за 2 май – ако магистралата не функционира пълноценно, то поне две ленти от нея, активната и изпреварващата в посока София да работят. Ако се наложи, че има някакви действия в аварийната лента, но няма да затрудняваме движението”, заяви инженер Николов.
По думите му сега предстои обследване на района, за да се види какви са причините за свлачището. „Предполагаме, че голямото количество дъжд през последните две седмици и преовлажняването на почвата, са довели до свличането на земната маса”.
По думите на инженер Николов докато не се разчисти участъка – не може да се каже категорично какви са причините за инцидента. „За качеството на строителството не мога да кажа все още нищо. След като се направят съответните изпитвания – това ще бъде установено. От гледна точка на прегледа – категорично не може да е имало лош преглед, тъй като се правят ежемесечни проверки на всякакви подобни съоръжения. Така че, ако е имало проблем, е щяло да се сигнализира и да се предприемат съответните мерки. Последният преглед на това съоръжения е бил преди около две седмици. Не е имало никакви констатирани нарушения в конструкцията или дефекти”, посочи той.
Инженер Николов подчерта, че е „малко необичайно, че тази стена е паднала, без да покаже каквито и да било признаци, че има проблем”. „Това е малко форсмажорно обстоятелство. Нека хората не се притесняват. Обикновено, когато има някакъв проблем – той се вижда. Има пукнатини по конструкциите. Така че не очаквам да се повтори такъв случай”, обясни той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бою
21:21 29.04.2024
2 Цирк
21:26 29.04.2024
3 Без коментар
21:27 29.04.2024
4 Бацо
21:28 29.04.2024
5 Хахаха
21:28 29.04.2024
6 Вражалец
Коментиран от #27
21:28 29.04.2024
7 Алоооо
21:28 29.04.2024
8 Анонимен
21:29 29.04.2024
9 !!!
21:32 29.04.2024
10 ХаХа
21:32 29.04.2024
11 Икономичен проект
Изпълнена е по проекта, с пренебрегване поведението на свлачищните участъци, ремонтирани от години допълнително. Даже Плугчиева ряза лента пред дипломати от ЕС. Калпав проект.
Коментиран от #21
21:32 29.04.2024
12 нашия
21:36 29.04.2024
13 Ами това е
21:37 29.04.2024
14 Да, бе
21:37 29.04.2024
15 Конспиратор
Колко дълбока е основата на подпорната стена? Счупила ли се е от напора или просто се е катурнала като домино?
Коментиран от #17
21:40 29.04.2024
16 видял
21:43 29.04.2024
17 нашия
До коментар #15 от "Конспиратор":
е как мислиш дали този Николов е безхаберник след такова изявление.....стената трябва да е дълбока толкова колкото е по "проекта".....всичко различно е престъпление ...а той за толкова време не можа да разбере дали са спазени основните параметри на "проекта"....а ко самия "проект "е негоден -тогава пак има виновни ...много е елементарно...Коментиран от #23
21:48 29.04.2024
18 хитър бобър
Коментиран от #22
21:50 29.04.2024
19 Разбирач 👀⛔️
Въпроса е кой е приел такова СМР.
21:51 29.04.2024
20 Глупости на търкалета
Да си кажем истината турските строители са си оставили ръцеге щот турска фирма беше изпълнител
А апи само пари гледа да лапи
Инспекции аз не съм видял всеки ден пътувам на отиване и връщане
Как една проверка не видях
Коментиран от #32
21:56 29.04.2024
21 Пътник
До коментар #11 от "Икономичен проект":
Вместо детелина при възел Драгичево , за по-евтино е направено и калпаво кръгово, подобно на постоянно затапваното кръгово при Арената на Цариградско в столицата.Коментиран от #25, #37
21:59 29.04.2024
22 Пич
До коментар #18 от "хитър бобър":
Те едни павета редят за найсти път,няма майстори,така ще е.22:01 29.04.2024
23 Икономичен проект
До коментар #17 от "нашия":
Точно казано. Скъпи на триците и евтини на брашното.22:02 29.04.2024
24 13675
22:12 29.04.2024
25 Така си е в БГ
До коментар #21 от "Пътник":
Всико е Пунта Мара.22:36 29.04.2024
26 Това означава......
23:10 29.04.2024
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Факт
23:50 29.04.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Хахаха
00:08 30.04.2024
32 Хахаха
До коментар #20 от "Глупости на търкалета":
Като връщат 60% ...... Време е за Възраждане, оф се !!!!!!!!!!?!!!!!???!!!!!!!00:10 30.04.2024
33 Бате Иво
Ама все си мисля че магистралата е Люлин
А от Ингилизка махала до Диканя даже не е и магистрала
Но това е друга тема
Интересно как така не пуснаха леките автомобили по отвореното платно а камионите по алтернативен маршрут както се прави по принцип
Че те камионите все пречат на някого
Наскоро гледах на един му пречеха на Дунав мост две
Но и това е друга тема
00:23 30.04.2024
34 дядото
06:47 30.04.2024
35 Сулю
07:09 30.04.2024
36 Справедлив
08:25 30.04.2024
37 Размисли и страсти
До коментар #21 от "Пътник":
Детелината е много по лош вариант на кръговото в Драгичево, за справка детелината при Джъмбо на изхода за Варна, тапата е 24 часа!10:45 30.04.2024
38 ХАХАХА
07:45 01.05.2024
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Хъс
лента-нарисувана прокоба.Ето едно
чувалче с лъжи. Кой ще прави тази
лента и кой ще гледа танца на
смъртта?
08:22 02.05.2024