Знаете ли че: България има по-модерна система от Германия за контролиране на прекомерното тегло на камионите, но не я използва?
Санкциите за наднормено тегло в товарния транспорт са важен въпрос за осигуряване на пътна безопасност и предотвратяване на щети по инфраструктурата. Поради това са необходими санкции за водачите и собствениците на такива превозни средства, за да се предотвратят тези рискове и да се гарантира безопасността по пътищата.
Това публикуваха на страницата си във Фейсбук експертите от Institute of Transportation Engineering - Първият в България частен институт в строителния сектор. Ето и още от техните разяснения по казуса:
Защо е важно да се контролира прекомерното натоварване?
Освен че вреди на превозните средства и на хората, транспортът с наднормено тегло може да навреди и на инфраструктурата. Пътищата и мостовете са проектирани така, че да издържат на определено тегло, а превозването на прекомерно голямо количество може да причини непоправими щети на инфраструктурата и да застраши участниците в движението.
Какви са най-добрите практики за санкциониране?
Наказанията за камиони с наднормено тегло могат да варират в зависимост от тежестта на нарушението и от държавата или региона, в който е извършено. В някои случаи наказанията включват парични глоби, налагане на ограничения за шофиране или задържане на превозното средство до спазване на разпоредбите. В сериозни случаи те могат да включват и отнемане на свидетелството за управление на МПС или закриване на дейността.
Какви са наказанията конкретно в Германия?
Глобите в Германия за претоварване са разделени на две категории - лекотоварни и тежкотоварни камиони. Колкото е по-голямо претоварването и в двете категории, толкова по-голяма е паричната глоба.
Глобата - и за водача и за превозвача може да достигне до 4000 евро, плюс допълнително отнемане на точки от талона. В някои случаи дори може да се отнеме печалбата или дори лиценза за превозвач при особено претоварване или продължаващи нарушения. За да продължи движението превозното средство, в случай на сериозни нарушения, е необходимо то да бъде разтоварено до лимита за да продължи движението си.
Как може да бъде следено и приложено това в България?
България има действаща система за измерване на теглото на всички автомобили. Да, работеща и дори по-модерна от тази по повечето германски аутобани. Интегрираните в Тол-системата ни над 100 кантара, могат да констатират и подават сигнал за камиони, автобуси и микробуси с превишено тегло. Превозните средства могат и трябва да бъдат спрени и проверени освен за претоварване и за контрабанда, незаконни превози или трафик на хора.
Това са автоматизирани проверки, които не зависят от човешкия фактор. Освен това, вече сме ги платили - въпрос на политиците е да започнат да ги използват - не просто за да се изравним с Германия, но и да ги изпреварим.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Новичок
10:38 18.08.2024
2 Гост
10:42 18.08.2024
3 Това е истината
10:44 18.08.2024
4 Аз...
10:46 18.08.2024
5 Ддд
Все едно микровълновата ти, да е в кашон в мазата, и да се хвалиш че я имаш!
10:52 18.08.2024
6 Ддд
Така плащат подкупи на АПИ, и си карат и товарят колкото и където искат!
10:54 18.08.2024
7 не става
10:54 18.08.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 дядото
10:57 18.08.2024
10 ЧОЧО
10:57 18.08.2024
11 Баце Джиджи
10:58 18.08.2024
12 ЧОЧО
11:01 18.08.2024
13 Град Козлодуй
11:06 18.08.2024
14 Луд
11:23 18.08.2024
15 митничар: кихаш и минаваш е по ефективна
11:24 18.08.2024
16 432423
11:25 18.08.2024
17 Луд
11:28 18.08.2024
18 Моли
За това нея пускат
Коментиран от #19, #20
11:30 18.08.2024
19 брей
До коментар #18 от "Моли":
Но пък 100% от българите си чупим колите от претоварените им камиони.11:40 18.08.2024
20 Стига
До коментар #18 от "Моли":
С тез фалити бре ,като не можеш хващай се на работа ,шофьорите взимат повече от собственика ,чисти пари11:47 18.08.2024
21 Предпоследният Софиянец
Защо са ни тогава митници, ако няма да има келепир !?
12:22 18.08.2024
22 Перо
12:55 18.08.2024
23 Да да ама не
13:35 18.08.2024
24 Баце
15:23 18.08.2024
25 Пътуващ
21:24 18.08.2024
26 Реалист
Коментиран от #34
21:36 18.08.2024
27 Туй дето него знаеш
22:41 18.08.2024
28 Ний ша Ва упрайм
06:37 19.08.2024
29 Шердан Българов
06:49 19.08.2024
30 Иван
09:26 19.08.2024
31 Олеле
14:24 19.08.2024
32 Олеле
14:26 19.08.2024
33 Някой
А по бойкострадиге ще продължава да има дълбоки опасни коловози. Веднъж заради претоварените камиони и втори път заради некачествените магистралостроители и трети път заради корумпирани и некомпетентни калинки. Които са купили скъпа съвременна апаратура, но са неспособни да работят с нея, или пък се правят на теспособно защотоэса взели рушвет.
16:19 19.08.2024
34 Бате Иво
До коментар #26 от "Реалист":
Май нещо не ти е ясноНа кантарите седят митнически служители
Там може да имаш евентуално претоварване на двигателния мост
Ако имаш пращаш си глобата и продължаваш
За което съответно ти се издава фактура
Нищо не влиза в джоба на служителите
Така че мечтите....
16:27 19.08.2024
35 Ер голям
17:27 19.08.2024