Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Йордан Вълчев подписа договорът за изработване на идеен проект за скоростен път Монтана – София с тунел под Петрохан. Определеният изпълнител, след проведена открита процедура по Закона за обществени поръчки, е „Трансконсулт-22“ ЕООД. Стойността на договора е 3 533 333,33 лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 365 календарни дни.
Избраният изпълнител ще трябва да изготви разширения идеен проект на трасе, което да свърже обхода на гр. Монтана и Софийския околовръстен път. Приблизителната дължина на участъка ще е 82 км, а проектната скорост – 120 км/ч. Новото трасе ще трябва да бъде съобразено с проекта за изграждане на скоростен път Монтана - Враца и автомагистрала „Европа“. Необходимо е при разработването на идейния проект да се избягва преминаването през защитени зони и територии и да се спазват всички изисквания в Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Наредбата за условията и реда за извършване на ОВОС.
Скоростният път Монтана – София, с тунел под прохода „Петрохан“, е ключов за националната и европейската транспортна мрежа. Направлението на път II-81 София – Петрохан – Берковица – Монтана – Лом е най-краткото трасе, но в момента времето за пътуване значително се увеличава заради преминаването през старопланинския проход „Петрохан“. През зимата поради планинския релеф и при влошаване на метеорологичните условия се налага ограничаване на движението, което натоварва трафика по алтернативните пътни артерии.
През годините проектът е разглеждан, но окончателното проектно решение не е одобрено. В края на 80-те години на 20-и век са извършвани проучвания, които са имали за цел изследване на икономическата целесъобразност на проект за подобряване на трасето на път II-81 София – Монтана. През 2020 г. е изработено прединвестиционно проучване за направлението Монтана – София с тунел под прохода „Петрохан“. Подготвени са три вариантни решения за подобряване на трасето на път II-81 с изграждане на тунел. Поради наличието на защитени зони и местности и засягането им от вариантните трасета процедурите по ОВОС са прекратени с цел търсене на по-добро проектно решение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 глоги
15:53 14.10.2024
2 ИСТИНАТА
Коментиран от #7
15:54 14.10.2024
3 Последния Софиянец
Коментиран от #4
15:54 14.10.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Последния Софиянец
До коментар #4 от "оня същия":
След теб една седмица.хи хи хи15:56 14.10.2024
6 Ъъъъ,
15:56 14.10.2024
7 Има
До коментар #2 от "ИСТИНАТА":
ли изобщо някой да ѝ вярва ?15:56 14.10.2024
8 очевидец
Коментиран от #9
15:58 14.10.2024
9 Феликс Дзерджински
До коментар #8 от "очевидец":
Не се сещам. Няма ли са копейки?16:05 14.10.2024
10 Хе хе
16:14 14.10.2024
11 явер
Коментиран от #17
16:17 14.10.2024
12 Сатана Z
16:31 14.10.2024
13 българина
16:48 14.10.2024
14 Спас
17:20 14.10.2024
15 Абе кво се
17:38 14.10.2024
16 Поредната Предизборна дъвка за
17:53 14.10.2024
17 Факт
До коментар #11 от "явер":
Китайците искаха да го направят, ама Тиквата им отказа тогава, че шефовете от Брюксел не били съгласни. Китайците искаха и БДЖ, нови влакове и скоростни линии, пак им отказа.Коментиран от #18
22:16 14.10.2024
18 друг факт
До коментар #17 от "Факт":
Китай не инвестира никъде в чужбина. Да, може да ти направи линиите. Но ще си докара китайци да ги направят. А за тебе остават само задълженията с лихвите. Питай сърбите как сега се въртят на бавен огън.17:57 18.10.2024
19 Приказки ,приказки
22:56 19.10.2024
20 Ломпаланка
10:15 20.10.2024