"Установяването на степента на нечия вина или отговорност не е предмет на дейността на разследването на Комисията. Тя проведе разследването в четири основни направления. Първото – проучване на летателната подготовка на екипажа и организацията на полетите. Второ – медицинско изследване. Трето – изследване на авиационната техника. И четвърто - проучване на обстоятелствата, при които е възникнало авиационното произшествие. Комисията не откри данни, които пряко да са допринесли за катастрофата в организационната дейност на мероприятието. Пилотите Подполковник Петко Димитров и капитан Венцислав Дункин са влезли грешно в маневрата, имали са секунда и половина да катапултират. Няма нито един виновен висш офицер".
Това показват заключенията от проверките на Комисията към Министерството на отбраната, която трябваше да изясни причините за авиоинцидента край Граф Игнатиево, предаде репортер на "Фокус".
По думите на полковник Петко Василев, държавен експерт в отдел "Разследване на авиационни произшествия и инциденти" в Служба "Военна полиция" членовете на екипажа са преминали успешно годишното и полугодишното медицинско освидетелстване във ВМА, чието заключение е, че са "годни за летателна длъжност като пилот".
"Заключенията на полетния медицински преглед в деня на самото мероприятие е, че психо-физическото състояние на пилотите позволява изпълнението на летателни задачи в конкретния ден", посочи Василев.
По думите му самолетът е бил в изправност.
"Като съпътстващи причини са определени нарушаване на мерките за безопасност, нарушаване на реда на изпълнение полетната задача и неправилна оценка на запаса от височина за начина на при вземане на решение на извеждане на самолета във вертикалната равнина", допълни полковник Василев.
На 13 септември т.г., при подготовка за демонстрационен полет край Граф Игнатиево катастрофира учебно-боен самолет L-39ZA. Загинаха двамата пилоти от 12-а авиационна база в Долна Митрополия Петко Димитров и Венцислав Дункин. Те бяха повишени посмъртно във военно звание.
В началото на октомври от Министерството на отбраната съобщиха, че данните от "черната кутия" на самолета L-39 са снети успешно и предоставени на разследващия екип от Военната прокуратура.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #35
11:45 15.10.2024
2 Знаещ
11:45 15.10.2024
3 стоянов
Коментиран от #6
11:46 15.10.2024
4 стоянов
11:46 15.10.2024
5 Уса
Коментиран от #44
11:47 15.10.2024
6 Делю Хайдутин
До коментар #3 от "стоянов":
Винаги мъртвите са виновни защото не могат да се защитят.11:47 15.10.2024
7 Механик
Ние друго не сме и очаквали.
11:48 15.10.2024
8 Бойкот на алчните от О-Л-Х
11:49 15.10.2024
9 Ген Мутафчийски
11:49 15.10.2024
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Да да, ама НЕ❗
11:50 15.10.2024
11 бай Гъдю
11:50 15.10.2024
12 честен ционист
11:50 15.10.2024
13 Извод
11:50 15.10.2024
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 има си хас
11:53 15.10.2024
16 Тоя с тресящите бузи
11:54 15.10.2024
17 Брях брях
11:54 15.10.2024
18 ЕДин дебел и един дебил
Коментиран от #19
11:59 15.10.2024
19 Последния Софиянец
До коментар #18 от "ЕДин дебел и един дебил":
Чехите я скриха за да не плащат кръвнина.12:01 15.10.2024
20 бай Гъдю
12:03 15.10.2024
21 Лост
12:03 15.10.2024
22 Фил
12:04 15.10.2024
23 Зевзек
12:09 15.10.2024
24 12345
12:11 15.10.2024
25 Доротея
12:14 15.10.2024
26 Развитие
12:16 15.10.2024
27 Шерлок Холмс
12:29 15.10.2024
28 е, браво, аплодисменти
В армията има заповеди. И не мога да си представя, че двамата сами са решили да участват в някакво тъпо шоу.
Къде са били началниците им, които са били наясно колко пъти са тренирали тези "уникални" фигури, и влизат ли те в задължителната им подготовка?
И каква е тази практика военните да се превръщат в забавляващ фактор. Само си спомнете, как танцуват оркестрантите във военните оркестри. Някой издава тези заповеди, а подчинените им страдат.
12:29 15.10.2024
29 Висшите
12:29 15.10.2024
30 Цитат от пиратски роман
12:31 15.10.2024
31 Грешките са две!
Коментиран от #36, #46, #49
12:31 15.10.2024
32 Абсурдистан
12:32 15.10.2024
33 Баце ЕООД
12:35 15.10.2024
34 Име
12:45 15.10.2024
35 Бай Оня Дедовия
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
ДВАМА ОПИТНИ ПИЛОТИ, И ПОСЛЕ ПИЛОТСКА ГРЕШКА. АЙДЕ СТИГА ГЛУПОСТИ12:47 15.10.2024
36 Всички са невинни казаха
До коментар #31 от "Грешките са две!":
Да ти кажа ли каква е грешкатаЧе на хора които летят 30 часа годишно им е позволено/заповядано да правят юнашки "упражнения на десетки метри над земята
Отговорност за инцидента носят прекия им ръководител..ръководител полети за деня и командира на поделението
В армията има едно нещо и то се нарича наказание за да се повиши дисциплината
След като няма виновни значи тия нямат контрол и кой да го осъществи..кютат си пенсиите и самолетите падат от небето
12:51 15.10.2024
37 Румен
13:19 15.10.2024
38 кадровА грешка
Коментиран от #40
13:33 15.10.2024
39 По неписано правило
13:36 15.10.2024
40 тепърва ще откриваме
До коментар #38 от "кадровА грешка":
колко грешат нашите напинЯщи се политкоректни да отричат ВСИЧКО от времето на соца. Моят живот минава половината при соца и половината при "капа", пардон демокрацията. Лично на мене ми се повдига от тази джендърска (н)европатология. Затова и изпитваме хронично неудовлетворение падане надолу.Коментиран от #42
13:40 15.10.2024
41 Не е изненада
14:08 15.10.2024
42 Бутафория
До коментар #40 от "тепърва ще откриваме":
Отговорността е на институцията допуснала в армията и МВР да се получава и пенсия и заплата. 51 годишният пилот от 15 години е трябвало да бъде пенсиониран. Военният ни министър е едно дедЕ каращо 75-тата си година!15:44 15.10.2024
43 ВВСар
ПОЗНАВАМ ЛИЧНО ПОЛКОВНИК ПЕТКО ВАСИЛЕВ И МУ ВЯРВАМ, НО ОТКРИТ ОСТАВА ВЪПРОСЪТ:
ЗАЩО НЕ СРАБОТИХА КАТАПУЛТИТЕ НА "изправната" т€хника ($л€д гаранцион€н р€монт в натов$ка ч€хия)?!?!?!
ВВС ОТДАВНА СЕ ПРЕВЪРНА В ТКЗС( МНОГО ДОБИТЪК И "пол€зни" изкопа€ми- калинки П€Д€рад€в$ки)!
КРАЙНО ВРЕМЕ Е ЗА ОСТАВКИ!
15:57 15.10.2024
44 ЮС ЕирФорс
До коментар #5 от "Уса":
Верно бе! На всеки от колесниците на тази чешка "бракма" са закачени по минимум 100-тина генерали, полковници и прочие щабари чатаджии с привилегии и облаги като на космонавти! И на чешките "бракми" летите 40+ години и само за първите осем месеци на 2024 двамата юнаци са извършили 24 пъти (на всеки 10 дена) това упражнение, но точно на демонстрационното шоу пред америкамския генерал командир на базата в Авиано и пред американския посланик "най-добрите летци" се забиха като пирон в земята?! Как да ви дадеме новите Ф-16 като ще ги изпотрошите и разбиете още на зематя?!16:58 15.10.2024
45 Гост
17:34 15.10.2024
46 Гост
До коментар #31 от "Грешките са две!":
Щях да ти повярвам, ако самолетът беше направил поне опит да изправи носа и не му бяха стигнали някакви 10-20 метра, да се изправи, преди да удари земята. Но не! Той летя десетина сек стремглаво надолу, без никакъв опит да се изправи. Не правете хората на по-глупави, от вас!17:38 15.10.2024
47 Перо
22:07 15.10.2024
48 Бай Митко
Слугинчовци продажни без чест, без достойнство! Пфу! Гнусотия!
10:50 16.10.2024
49 Бай Митко
До коментар #31 от "Грешките са две!":
Виждам, че даваш експертна оценка на фаталния край на двама достойни Български мъже, от която според теб нелепата смърт на пилотите е вследствие на пилотска грешка? Експерте питането ми е: Първо, защо черната кутия се дешифрира от фактора, който е извършил ремонта на самолета? Конфликт на интереси и този фактор никога няма да каже "ела вълчо изяж ме"! Второ, кой умник от върховете е разпоредил да се лети и изпълнява фигура, за която летците нямат необходимите летателни часове за тренировки? Вменявате, че едва ли не те самоволно са решили да изпълнят тази фигура! Трето, защо трябваше да загинат двама млади летци и постфактум да се анализира тяхната подготовка?Язък за младите хора! Вечна им памет!
19:51 15.10.2024
11:01 16.10.2024