Започва производството на нов дизелов двигател с ресурс от над 2 млн. километра

27 Април, 2025 12:30 44 496 50

  • дизелов двигател-
  • камиони

Смяната на масло става на всеки 150 000 км

Започва производството на нов дизелов двигател с ресурс от над 2 млн. километра - 1

Китайският производител Weichai официално обяви началото на масовото производство на нова линия дизелови двигатели, серията H/T 2.0, която обещава да постави нови стандарти в областта на товарния транспорт. Серията включва три агрегата с работен обем 12, 14 и 15 литра. Едно от основните предимства на новите двигатели е обявеният рекорден ресурс - 2=2 милиона километра пробег без необходимост от основен ремонт, което значително надвишава средната производителност дори на най-добрите съвременни аналози.

На официална пресконференция Weichai подчерта, че са успели да постигнат топлинна ефективност от 53.09%. Това е изключително висока цифра за серийни дизелови двигатели, предназначени за камиони. За сравнение, стандартното ниво на ефективност на съвременните дизелови двигатели на камиони обикновено не надвишава 46-47%. Благодарение на такива инженерни постижения, производителят обещава намаляване на разхода на гориво с най-малко пет процента в сравнение с настоящите аналози, а в сравнение с камионите от предишно поколение спестяванията на гориво могат да достигнат до 14%, което е особено важно в контекста на постоянно нарастващите цени на горивата и повишените изисквания за екологичност на превозните средства.

Започва производството на нов дизелов двигател с ресурс от над 2 млн. километра

Базовата версия на новия 12-литров двигател развива пиков въртящ момент до 2 400 Нм. Такъв агрегат позволява внедряването му във влекачи с обща товароподемност до 31 тона, което го прави изключително привлекателен за транспортни компании, специализирани в междуградски и международни превози на извънгабаритни товари. Благодарение на оптимизацията на дизайна е възможно също така да се намали собственото тегло на самия двигател със 150 килограма, което има положителен ефект върху ефективността и позволява транспортирането на по-големи обеми товари без компромис с разхода на гориво.

Средната версия, оборудвана с 14-литров дизелов двигател, развива до 2 750 Нм въртящ момент. Това позволява да се намали с 20% времето за ускоряване на тежкотоварен камион до скорост от 80 км/ч, което е от голямо значение както за повишаване на ефективността на транспортните операции, така и за намаляване на времето за доставка на стоки.

Флагманският 15-литров двигател от серията H/T 2.0 от своя страна демонстрира изключителна производителност – максималният му въртящ момент достига 3 200 Нм. Този потенциал прави агрегата един от най-мощните в своя клас, способен да транспортира изключително тежки товари при най-трудни условия.

Weichai също така подчертава, че експлоатационният живот на новите дизелови двигатели, със среден годишен пробег от 250 хиляди километра, ще позволи двигателите да работят най-малко осем години без необходимост от основен ремонт. Освен това интервалът за смяна на двигателното масло е значително увеличен - сега той е 150 хиляди километра, което допълнително намалява експлоатационните разходи и времето за престой в сервиза.

Както се посочва в официалното изявление на компанията, инженерите на Weichai обръщат специално внимание не само на горивната ефективност и издръжливостта на новите двигатели, но и на проблемите, свързани с безопасността на околната среда. Двигателите отговарят на най-строгите съвременни емисионни стандарти, което ги прави конкурентоспособни на световния пазар, включително и в региони с повишени екологични изисквания.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 61 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 китайците

    114 15 Отговор
    ще отидат напред и при камионите, нямат спиране вече

    Коментиран от #33

  • 2 Град Козлодуй

    109 13 Отговор
    важното е че ние ще пуснем нов чушкопек за две чушки и половина

    Коментиран от #25

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 инж. Николаев

    62 5 Отговор
    топлинна ефективност от 53.09%.

    Това е изключителна ефективност за ДВГ, интересно как са го постигнали, ако е вярно

    Коментиран от #8, #12, #13

  • 7 Васил

    23 58 Отговор
    Отдавна Скания произвежда двигатели за камиони които с лекота минават два милиона преди основен ремонт на Китайците двигателите с вътрешно горене не им е силната страна. Техните двигатели за камиони едвам изкарват 200 хиляди и са ремонт.

    Коментиран от #9

  • 8 Правилния въпрос

    26 33 Отговор

    До коментар #6 от "инж. Николаев":

    Трябваше да питаш от кого са копирали този двигател, предвид предубежденията на повечето хора, че китайците все още продължават да правят само по-евтини копия на оригинални продукти?
  • 9 Поживëм увидим

    49 14 Отговор

    До коментар #7 от "Васил":

    Като пресметнеш колко гориво харчи двигателя на scania за тези 2 милиона километра и извадиш от тази сума 14% икономии, кои ли двигатели ще предпочитат транспортните фирми?

    Коментиран от #15

  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    92 17 Отговор

    До коментар #4 от "само питам":

    САМО ДА ТИ ОТГОВОРЯ,
    можеХМЕ и правеХМЕ много неща, но дойдоХА новите братя и ни забраниХА ‼️

    Коментиран от #45

  • 11 Порно

    12 21 Отговор
    Остава и да ги тестват в реални условия. 2 000 000 км ще мина след 3 години при денонощна езда
  • 12 ами не е

    24 2 Отговор

    До коментар #6 от "инж. Николаев":

    по европрограма и не е с обществена поръчка
  • 13 Електрошок

    30 10 Отговор

    До коментар #6 от "инж. Николаев":

    Баце,какво разбираш ти от израза"топлинна ефективност",щото аз не се сещам.Има топлинен кпд,има кпд на двигателя,има механичен кпд,но топлинна ефективност може да има например печка.И друго-стига с този въртящ момент!Той е част от формулата за мощноста и Мунчо не го интересува въртящия момент,а мощноста на двигателя.За подходяш въртящ момент си има редуктори и скоростни кутии.

    Коментиран от #16, #28

  • 14 Фикри

    32 6 Отговор
    Те германците и японците от много време правят такива двигатели. За справка дизеловите автомобили нов внос ...
  • 15 Електрошок

    25 5 Отговор

    До коментар #9 от "Поживëм увидим":

    Нищо няма да увидиш!Прочети в техническата термодинамика за допустимите гранични стойности на кпд на различните топлинни двигатели и ще разбереш разликата между точната наука и търговските и журналистически масали!

    Коментиран от #27, #30

  • 16 хохохо

    21 3 Отговор

    До коментар #13 от "Електрошок":

    Обаче па ускорява по бързо и за това ще прай по бързо доставките , смех
  • 17 Тръмп

    38 4 Отговор
    Америка направи голяма грешка като изнесе върхови
    Технологии в Китай с цел печалба и така стартира
    Китайсият Технологичен бум !

    Коментиран от #22, #24

  • 18 БгТопИдиот🇧🇬

    38 7 Отговор
    Ние пък имаме банани целогодишно и в изобилие !!!
  • 19 Те у България са на трилион километра

    20 2 Отговор
    След неколко основни ремонта
  • 20 Ха ха ха

    16 2 Отговор
    Помислих че е за кола, а то за тир.
  • 21 Радеф

    14 30 Отговор
    Лош материал в България, русофилията закърнява мозъка...
  • 22 гост

    10 34 Отговор

    До коментар #17 от "Тръмп":

    Америка изнесе в Китай технологии за които отдавна беше разбрала , че са на умиране и скоро ще трябва да ги изостави , защото няма да носят никаква печалба !! За справка първите десет АМЕРИКАНСКИ компании до една са в технологичния сектор и нито една в любимите ви " производства" от миналия век !! И само тези десетте струват повече от цялата китайска икономика !! И в бъдеще ще струват още повече , щото бъдещето не е на ДВГ или изкопаеми боклуци от по- предния век , а на информационните технологии и изкуствения интелект !! Кога видиш китайски Епъл и Гугъл , тогава се пени за китайските " технологии" !!

    Коментиран от #47, #48

  • 23 демократ

    4 16 Отговор
    За чии им е карго самолетите обезсмислиха тировете
  • 24 гост

    12 32 Отговор

    До коментар #17 от "Тръмп":

    През вече далечната 2015 г всички експерти прогнозираха , че Китай ще надмине САЩ по БВП през 2021 г. !!!! През 2021 се оказа , че Китай не само НЕ настига САЩ , а разликата започва да се увеличава !! Сега вече разликата наминава 30% , 30 трилиона за САЩ срещу 19,5 за Китай и разликата продължава да се УВЕЛИЧАВА !! В полза на САЩ , да ме се объркаш нещо !! В същото време Китай почна да губи население , като прогнозите са в следващите 50 години да загуби ПОЛОВИНАТА си население , а растежа падна под 5% , което се счита за границата на " изпреварващ" растеж , а дори китайците признават , че при под 4% ще започнат проблеми с дълга !! Общо взето приказката за " великия " Китай остава само в мечтите на путинолюбците , което изобщо не значи , че няма да изяде " мечката" , която вече е достатъчно проскубана !!

    Коментиран от #26

  • 25 Гошууу Ту-Тууу

    14 0 Отговор

    До коментар #2 от "Град Козлодуй":

    И това не можем вече !
    Виж да окрадът някоя пътна табела и на нея да печат
    ,,Булгарски перец,,
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Шок и ужас

    14 6 Отговор

    До коментар #15 от "Електрошок":

    То и преди 30 години не си мислил , че ще си носиш телефона , телевизора и компа в джоба .
    Явно си 15 годишен.

    Коментиран от #36, #44

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Мда

    5 7 Отговор
    Тея не са у ред, а какво ще ядът китайчетата, докато чакат да се скапи двигателя и си вземат нов
  • 30 Димов

    10 12 Отговор

    До коментар #15 от "Електрошок":

    Двигатели с КПД над 50% и сега има по пътищата,без да нарушават термодинамичните закони.Всички бензинови и дизелови двигатели с впръскване под високо налягане са с КПД над 50%.

    Коментиран от #34, #40

  • 31 Реалист

    18 4 Отговор

    До коментар #4 от "само питам":

    Какве произвеждаме наркомани, проститътки и матттриял:)

    Коментиран от #35

  • 32 Кво да кажа

    22 3 Отговор
    Kитайците обичат леко да преувеличват .Преди време си купих техен флекс с надпис 1100 вата а се оказа само 400 вата.
  • 33 Нека

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "китайците":

    Това движи прогреса, евала им!
  • 34 гост

    13 4 Отговор

    До коментар #30 от "Димов":

    Явно някой ти е " впръскал под високо налягане " пълни глупости в междуушието , ама не знам що си мислиш , че и другите са така , хаххаахха !!
  • 35 гост

    13 15 Отговор

    До коментар #31 от "Реалист":

    Ми явно произвеждане нещо , щом БВП на глава е ПО- ГОЛЯМО и то доста от любимите ти Раша , Турция и Китай даже , хаха !! И разликата продължава да се увеличава , за твой още по- голям ужас !!

    Коментиран от #37

  • 36 гост

    8 13 Отговор

    До коментар #27 от "Шок и ужас":

    Всъщност преди 30 години масово се считаше , че телепортацията и космическите пътувания между планетите ще са ежедневие , което е много повече от компютър и телефон в джоба , ама карай !! А за умрялото ДВГ никой не си прави илюзии , че такава елементарна реклама ще му помогне да не отиде в музея много скоро !! И преди 30 години и сега влака и кораба са в пъти по- евтин и ефективен транспорт !! Единствената причина за навлизането и на товарните и на леките автомобили с ДВГ е ЕВТИНИЯТ ПЕТРОЛ !! Което вече приключи , без да броим опитите на някои да го използват за изнудване и манипулации !! Какво точно те грее икономия от " 15%" , при това изобщо недоказана при доказано поскъпване на горивото В ПЪТИ ???? Което е неизбежно в съвсем близко бъдеще ??
  • 37 Разбира се

    9 6 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    Брутният вътрешен продукт на САЩ се основава на производители като apple, чието 100% от производството е в САЩ, защото са американска марка. Нито един долар от оборотът им не идва от произведени в чужди държави продукти, нали?

    Добре че не са се излъгали да дадат технологии на Китай!

    Коментиран от #39

  • 38 🇧🇬 КАКА@УТКА ‼️

    8 5 Отговор
    Ми то моторите на Мерцедес отпреди 30 години караха по 4 милиона километра.....хахахахахахахах
  • 39 гост

    4 7 Отговор

    До коментар #37 от "Разбира се":

    Ами не само на Епъл естествено , но технологичните компании държат над 40% от БВП на САЩ и което е по- важно , над 70% от износа му , особено на услуги , което дава в ПЪТИ по- големи печалби от материални продукти !! Не знам колко пъти трябва да ви се обясни , че печалбите на Епъл , а и на Гугъл и на другите идват не от продажби на телефони , макар че и от тях печелят доста , но основно от УСЛУГИ , които наистина 100 % се произвеждат в САЩ !! След не повече от 7-8 години телефона като предмет ще изчезне , ще бъде заменен от имплант в главата , който със сигурност няма да се произвежда в Китай , поне тези предназначени за САЩ и Европа и другите бели държави !! Тогава с какво ще остане да се хвалиш ??
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Хубаво

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "инж. Николаев":

    си го обяснил, това ,дето едно време се учеше в първи курс на СПТУ, ама то ,какво е виновно дИтетУ, тия работи сега са поне за аспирантура.........
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Електрошок

    5 1 Отговор

    До коментар #28 от "инж. Николаев":

    Николаев,баце,разбрах;че си инженер и знаеш английски-евала брато!!!Само че,ти ми говориш за графика на въртящ момент и въз основа на нея оптимално изчисление на скоростна кутия.Така е!Това съм го учил преди години в първи курс.Но това е проблем на конструктора,а не на Мунчо,който иска колата да върви и да е икономична.А пробутването на въртящия момент е част от зарибяването и тъговски трик.
  • 44 Електрошок

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "Шок и ужас":

    Направо съм в шок и ужаст,щом природните закони според те се променят!Ще има закони на термодинамиката от 19 век и актуализирани през втората половина на 21 век!
  • 45 Коко Н

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Правехме диференциалите на Шкода в "Мадара"- Шумен.
  • 46 Ти да видиш

    4 1 Отговор
    А руснаците война.
  • 47 Тоя па

    7 5 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Китайците правят много по-добри и по-евтини телефони, компютри и т.н. в сравнение с Епъл. Епъл са просто необосновано по-скъпи за технологиите, които предлагат. Както Мерцедес, примерно, при колите. Ама на когото от каквото му става...

    П.П.
    С информационни технологии няма как да се придвижиш физически от едно място на друго. Така, че технологиите в транспорта ще продължат да се развиват и ще са важни за икономиката и живота като цяло.
  • 48 Дръпнатия.

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Нещо много си се объркал. Не мога да разбера защо САЩ забраняват използването на продукти от Китайски високотехнологични компании. Нали са изостанали, евтини, некачествени. А някак си въпреки твоето експертно мнение Китайските високотехнологични продукти изместват много бързо Американските високотехнологични продукти от пазарите на територията на САЩ. Стига се до там, САЩ чрез законодателни и сенатски ограничения да забранява сключването на сделки за закупуване и използване на продукти от Китайски високотехнологични компании . С универсалното оправдание-шпионаж. Интересното е, че шпионаж имало само от Китай, но Американците са чисти и невинни.
  • 49 Влекача

    5 1 Отговор
    Има голяма разлика между двигател издържал 2000000 км., и двигател проектиран да издържи 2000000км. При първият проектиран за по-малък пробег примерно 10% от двигателите достигат до тези километри. При вторият 10% не достигат такъв пробег. Останалите 90% го надминават.
  • 50 Ало, Грета Тунберг

    5 1 Отговор
    Ко стана със зелените?